Hunde i gave?? {{forumTopicSubject}}
I må undskylde mig.. men nu har jeg lige læst et indlæg om at en har fået en hund i Konfirmationsgave... og det er selvfølgelig super dejligt for hende... men er det kun mig som får alarmklokker til at ringe når jeg hører om hunde i gaver til børn?
Selvfølgelig hvis beslutningen om hund er virkelig overvejet og gennemtænkt, og forældrene OGSÅ vil have hund, så er det selvfølgelig okay... men hører bare ofte om at forældre giver børnene en hund fordi de virkelig gerne vil ha en, og forældrene har i bund og grund ingen interesse i det...og så ender det bare med at blive en dårlig oplevelse med masser af sure pligter og så går det ud over hunden i sidste ende...
Ikke for at skabe dårlig karma omkring det... men ku da godt tænke mig at høre jeres holdninger vedr. dette...?
feb 2009
Følger: 17 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 29 Svar: 609
Jeg synes det er vigtigt de voksne er indenover.
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 39
Jeg har nogle bekendte der købte en hund til datteren, og jeg vil sige, det skulle de aldrig have gjort. Hverken hunden eller pigen har fortjent det.
Vi passede hunden engang, de skulle noget, og jeg vil sige at det var hårdt. Ingen opdragelse havde hunden. Den reagerede ikke på sit navn, kunne ikke sitte, dække og alt det der er standard. Den var lidt over et halvt år og vil sige det var en udfordring.
Denne familie havde ikke forstand på hunde, og overlod alt ansvaret til en 10 årig pige.. Synes bestemt det skal være en fælles beslutning, og at forældrene skal være ind over...
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 20 Svar: 319
Da jeg blev 17 fik jeg min første rigtige hund i fødselsdagsgave. Godt nok var hun fra vores eget kuld, og jeg boede også hjemme dengang. Men hun blev skrevet over i mit navn og flyttede med da jeg flyttede hjemmefra, og det er den bedste gave jeg nogensinde har fået.
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.427
Kan ikke se problemet i det så længe der er en eller flere forældre med inde over som står standby hvis ungen/ungerne mister interessen...
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Min datter har da også fået sin chi af os (altså far og mor) det ser jeg intet problem i
Mon ikke de fleste forældre der giver deres barn en hund, er indstillet på at lærer barnet hvordan man har hund, og ikke mindst som den voksne, være ansvarlige for hunden
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.377
jul 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 141
feb 2006
jul 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 141
Simone... men godt at du tager det positivt..
feb 2006
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.227
Jeg er mere bange for hovsakøb, hvor folk køber efter hundens udseende og ikke skeler til hundens temperament og behov, samt hvad de selv kan tilbyde hunden. Det er her, vi ser mange internathunde "stamme fra"!
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 989
Mine forældre var jo også indstillet på; at det lige som var DEM der skulle have hund, men vi havde plaget og plaget - og derfor fik vi den som overraskelse/gave..
Har en veninde som fik en border collie i konfirmationsgave.. Har aldrig set så opdragen en hund ;-). Det var selvfølgelig også forældrestøtte!! Og de har hjulpet lige som mine egne forældre.
Så længe det er forældrene der tager beslutningen om, at de vil have en hund ind i familien ser jeg intet problem i det. Har mange flere eksempler ;-).. Men selvfølgelig skal så ungt et menneske ikke stå med ansvaret for en hund alene.
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 520
Hunde i gave??