{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.386 visninger | Oprettet:

Engelsk bulldog - erfaring? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Hvad er jeres erfaring med Engelsk bulldog? og hvad kræver den frem for andre hunde?
Min kæreste er total forelsket i sådan en slags hund, og hans største ønske er at vi skal have sådan en, en gang.
Han siger han ved alt om det, og går rigtig meget op i at læse om dem.
Men jeg vil gerne lige høre jeres erfaring med en engelsk bulldog, hvordan den er, og hvad med pleje, og dvs andre ting.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Engelsk bulldog - erfaring?
  • #1   16. apr 2013 Jeg har ingen personlige erfaringer, men hvad jeg har hørt om deres sundhed, vil jeg gå i en lang bue udenom denne race.. Den skulle vidst have mange sundhedsproblemer... Men det ved du nok allerede smiley

• #2   16. apr 2013 Okay, mange tak! :-).
    Vi var ude og kigge på nogen hvalpe igår, (bare for at kigge og se om det var noget!)
    Der havde faderen stamtavle, men ikke moderen. Derfor fik hvalpene det heller ikke.
    Dog kunne man tydeligt se at begge var racen EB. Prisen lyder på 12.000 kr?
    I forevejen havde de 7 engelsk bulldogs.

• #3   16. apr 2013 De ligger på 18000-25000 med tavle!
    Jeg ville aldrig købe en EB uden tavle, der skal laves en hel masse research for at finde en hvalp uden de værste skavanker i anerne!

• #4   16. apr 2013 det kan helt sikkert bedst anbefales at købe en EB med stamtavle da det giver dig nogle flere muligheder for at se hvad der ligger i hunden. og så er et godt råd at gå efter en hund hvor der er nogle ordenlige sundhedspapir på forældre hundene. taler her af bitter erfaring.

• #5   16. apr 2013 jeg taler af bitter erfaring her. vi købte os en EB hvalp her sidste sommer købt fra en sælger ved DBA.dk hun viste sig at være hundehandler, hvalpen var i så dårlig stand at dyrlægen stod med sprøjten klar. alt var galt med den :(..

Så min erfaring til jer find en sælger via DKK.dk de har alt på det rene man giver lidt mere for hvalpen men du får også en helt anden sikkerhed.

andet er at der kan forekomme "Cherry Eyes" som skal opereres væk den koster dyrt.

husk og spørg avler omkring
    -luftvejsproblemer ved forældrene
    -HD og AD tjekket forældre?
    -Sind på forældre

Men ellers skøn vovse og utroligt familie venlig, og husk man går ikke tur med en EB, Man "Står tur" hehe smiley

men held og lykke med jeres EB jagt håber i finder et dejligt og sundt eksemplar af en hvalp smiley

vi endte ud med at købe os en Berner Sennen istedet

Patrick

• #6   16. apr 2013 Patrick s
    det er desværre ikke nogen garanti at en kennel har alt på det rene bare fordi de er en DKK kennel, der findes desværre også kenneler under DKK som ikke laver sunde hunde. der er jo blevet fjernet rigtig mange avls restaktioner på bulldogen.

• #7   16. apr 2013 Ja, men det var også det jeg tænkte, at nu hvor racen er meget ramt. At det helt sikkert ville være smarteste at få en med stamtavle, også for at sikre os selv, og selvfølgelig hunden.
    Jeg har bare en veninde som lige har fået en EB, den har de givet 10.000 kr. for med stamtavle.
    - Men jeg ser så også at de ligger på omkring 18-20.000 kr.

• #8   16. apr 2013 TR:
    Vi var også bare ude og kigge, vi har slet ingen planer om endnu at skal have en EB endnu. Men vi vil bare begynde at kigge allerede nu, så vi kan finde den helt rigtige, også slå til når den helt rigtige lille vaps er foran os (med fuld stamtavle).

• #9   16. apr 2013 Nu hvor du siger FCI, kommer jeg i tanke om at det er det faderen har. Men det hjælper jo bare stadig ikke på moderen, desværre.
    - Vi må ud og lede, og vente til et lille vidunder dukker op en dag! smiley

• #10   16. apr 2013 DKK er den danske FCI-klub.

• #11   16. apr 2013 Min far havde en da vi boede i USA, han var godt nok kær og dejlig men han blev tit mistolket af andre hunde, de gik decideret til angreb på ham.. Han var ellers et meget kærligt væsen men han var sindssygt stædig. han havde virkelig sin egen mening om tingene, men dejlig rolig indenfor. Han fik dog meget slem allergi som 1 år som viste sig ved store kæmpe sår overalt på kroppen, så han måtte på specielkost og han måtte ikke få andet og med små børn der ikke forstod det måtte de desværre skaffe sig af med ham. Virkelig ærgerligt for han var dælme sød, men noget irriterende at gå med, for han var en bulldozer hvis man gik med ham og han ville stoppe op, han var godt nok svær at rykke hvis han først havde besluttet sig for at stoppe smiley

• #12   16. apr 2013 Jeg har en veninde med EB og hun elsker den højt, lige som resten af familien..

De ønskede sig en rolig hund med " on/off-knap" som kunne fungere i en familie med 2 børn, 2 udearbejdende forældre, villa og have..
    Det har de fået. Vovse ligger brak når den er alene hjemme, er på når de kommer hjem, er glad for sine lufteture, at være i haven, er på til træning og er nem at ha med..

MEN!! De har også fået en hund med hudproblemer- kan klares ved BARF fodring, tendens til øjenbetændelse, problemer med at være social med andre hunde( pga manglende kropssprog, gryntelyde osv), en fysik som gør at den ikke kan være særlig aktiv, der skal tørres i ansigsfolder, i måsen efter lufteture/havetur , kan ikke holde sig ren under løbetid- de kan fysisk ikke vaske sig selv bagi pga bygning osv..

Jeg har Jacks og er derfor nok ikke den helt rigtige til at bedømme en EB pga den markante forskel mellem racerne, men hold nu kæft jeg havde fået spat i flere afdelinger af at ha en hund med SÅ højt et serviceniveau!!!

Jeg kan sagtens se at den er sød og rar/dejlig, men imo er det et glimrende billede på en avl, der er løbet totalt af sporet og resulteret i et " misfoster" der hverken er fugl eller fisk..
    ( igen, jeg hader ikke EB og udtaler mig udelukkende fra mit synspunkt og er ikke ude på at træde nogen over tæerne!!!)

Men overvej lige om ikke at der er SÅ mange problemstillinger ved racen, at det er noget nær umuligt at finde et gennemsundt og rask eksemplar UDEN fysiske problemer, der groft sagt fratager hunden evnen til at være HUND..

Min venindes er med stamtavle og eftersigende et af de gode eksemplarer...

• #13   16. apr 2013 Vi har en, vi skal dog aldrig have en igen, pga de ting de fejler, vi har givet 17000 for hende, og hun har snart kostede det samme i dyrlæge regninger:( så hvis i vil have sådan en hund, så skal i have en god økonomi, vi går ca til dyrlæge hver måned desværre. Måske i skulle overveje OEB ? Det skulle efter sigende være en sund udgave af en engelsk, ved ikke om det passer?

• #14   16. apr 2013 Okay, det lyder godtnok meget voldsomt! smiley
    Hvis vi skal have en skal det være en EB, ellers skal vi ikke have sådan en slags hund.
    Men der er da godt nok nogen ting at tænke.

• #16   16. apr 2013 Er selv bulldog ejer; William er blanding med EB - har fået et nuttet udseende og EB'ens temperament - og Arnold som så er en Old English Bulldog..

EB er en skøn, dejlig, rolig, nem, kærlig, hengiven og sjov race - generelt.
    De er nemme og hyggelige, skal ikke have mega meget motion, og har en dejlig størrelse så man nemt kan tage den med.
    Dog vil jeg anbefale et ordentlig foder - det kan blive dyrt..
    Også en rigtig god ide med noget lydighedstræning fra starten, da man skal have racens oprindelse i baghovedet.

Vil da bestemt synes i snilt kan købe en EB, men vil anbefale i gør et stort arbejde med at finde ud af hvilket ophav hvalpen har..
    Sæt jer ned og lav en liste over opdrættere, som virker professionelle mht avl.
    Hvad er deres avlshunde undersøgt for? Har de bidraget positiv til avlen med deres hunde?
    Bulldoggen har nemlig en masse race sygdomme med knogler, led, øjne, rynker, poter og luftveje..
    Køb ikke bare en nuttet lille billig hvalp - men en som kommer fra et ordenlig opdræt, med forældre som er tjekket i hoved og rumpe smiley

Læs læs læs - men tag også ud og oplev dem i virkeligheden smiley

Held og lykke med at find jer en dejlig vappe

• Mona Ø
    Mona Ø Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 2 Emner: 8 Svar: 101
Kommentér på:
Engelsk bulldog - erfaring?

Annonce