{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.941 visninger | Oprettet:

forsvundet hund. {{forumTopicSubject}}

deler dette opslag for en bekendt smiley ..

Vil i ikke godt hjælpe mig , med at finder Chili !
Skulle have solgt ham, til en der hedder Nicolai gadebæk.
Men fik aldrig mine penge og har stadig ALLE papir på Chili , så han er stadig min hund. Vil bare gerne vide hvor han er og om han har det godt ! Og have ham hjem !!
Chili er en fransk Bulldog og han er Chippet i mit navn.
Vil i ikke godt dele , så Chili kan komme hjem igen smiley

(opdateret) der er endelig kontakt til nicolai gadebæk der påstår han ikke længere har chili.. politiet er igen igen kontaktet men påstår hårdnakket at dette ikke er en sag for politiet.

i kan kontakte chili's ejer Carina på tlf - 42421289

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forsvundet hund.
  • #1   13. apr 2013 har et billede med markering om chili's specielle kendetegn.

profilbillede
  • Mona Ø
    Mona Ø Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 2 Emner: 8 Svar: 101
    #2   13. apr 2013 Svineri, nogle mennesker kan finde på sådan noget... er delt !

• #3   13. apr 2013 tak skal du have Mona.. jeg er mere foraget over politiet ikke vil gøre noget som helst.

• Mona Ø
    Mona Ø Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 2 Emner: 8 Svar: 101
    #4   13. apr 2013 Hvis "tyveri" ikke er en sag for politiet, hvis sag skulle det så være ??? Man må jo heller ikke tage sagen i egen hånd,! i så fald bliver man straffet. Det er så dobbelt moralsk.
    ...godt nok irriterende melding fra politiets side...Kan gøre mig så rasende

• #5   13. apr 2013 ja, det sagde jeg også til carina, og så ringede hun og brokkede sig, og så fik hun samme besked i hovedet.. at det ikke er en sag for dem..

omg ! stram hjelmen hr. betjent tænkte jeg bare.

• #6   13. apr 2013 Har netop delt

Er hunderegisteret kontaktet, så hunden ikke kan ejerskiftes?

• #7   13. apr 2013 Linda, mener helt sikkert det er gjort. men har nævnt det overfor carina så hun er klar over det ..

• #8   13. apr 2013 Han har jo ikke stjålet hunden, så måske derfor politiet ikke vil/kan gøre noget, den er blevet overdraget til ham med en forhåbentlig skriftlig afdrags ordning? så tror ikke der er så meget andet at gøre end at køre en sag imod ham?

• #9   13. apr 2013 Som Aino K skriver så er hunden udleveret så er det ikke en politisag da der ikke er tale om tyveri.

Det der kan gøres er et civilt søgsmål.

http://www.domstol.dk/saadangoerdu/raadgivning/hvordanforloberencivilsag/Pages/Ensagbliveranlagt.aspx

• #10   13. apr 2013 har netop vist carina linket hertil.

• #11   13. apr 2013 Ham der Nicolai hvad havde han gjort af hunden ...

• #12   13. apr 2013 det er der desværre ikke blevet svaret på fra hans side, det eneste hun har kunne få af vide er at han ikke længere har hunden.

• #13   13. apr 2013 Hmm ... ja han må jo være den bedste kilde til at grave videre i sagen, så mon ikke I skal gøre et forsøg på at få mere ud af ham ....

• #14   14. apr 2013 NYT: Nicolai Gadebæk har meddelt at hunden er bosat hos en ny familie på fyn.. nu skal vi bare finde denne familie.. hvis der er nogen fra fyn her, så giv gerne budskabet videre.

• #15   14. apr 2013 Hvad tænker hun at gøre hvis hun finder frem til ham?

• #16   14. apr 2013 fortælle at hunden altså er registret i hendes navn, og at de er blevet snydt, OG så tage den derfra akt efter hvad type mennesker hunden er ved nu,

hvorfor?

• #17   14. apr 2013 En familie i 20 ' erne med et barn på 4
    navne: Anders og Maiken ..

nicolai forsøger nu at bestikke Carina med 5000 kr.

• #18   14. apr 2013 Bare nysgerrig :o)
    Tror dog ikke hun skal sætte hoved op til at få hunden tilbage.

• #19   14. apr 2013 Var det prisen hun solgte hunden til Nicolai for? for så bør hun da tage imod eller?

• #20   14. apr 2013 hun skal da ikke tage imod penge for at han kan slippe for at komme i fedtefadet for sin svinestreg, hun solgte jo kun chili fordi hun var yderst nødsaget til det pga bolig flytning.. men så længe hunden er i hendes navn så det jo hendes hund ??

• #21   14. apr 2013 Hvis jeg forstår det her korrekt så efterlyser i en hund der IKKE er stjålet ?

Og den der har modtaget hunden har solgt/givet den videre til en 3. part.

Carina kan KUN have et udestående med Nickolai og IKKE dem der har hunden da den ikke er en hælervare.
    Skal dette gøres korrekt så skal det gennem retten og ikke en søgning på en stjålet hund, da den ikke er det............

• #22   14. apr 2013 self kan carina da have et "udestående med de nye ejere" hunden er registeret i hendes navn hun sidder tilbage med alle hans papir..

men teknisk set er det så ikke korrekt at er hunden registeret på hendes adresse og i hendes navn er det jo hendes hund?

• #23   14. apr 2013 Det er også noget svineri hvad han har lavet, man betaler sgu for det man køber...

Men sørgede hun dengang for at lave kontrakt med betalingsmåden? for denne vil hun sikkert skulle bruge hvis hun køre sag imod ham.

Er det beløbet hun dengang solgte hunden til, så burde hun tage imod så sagen slutter her.... hvorfor hun dengang solgte hunden er sådan set lidt ligegyldig et eller andet sted, hun har "solgt" ham (givet ham videre), nu er han ved ny familie og forhåbentlig har han det godt.

• #24   14. apr 2013 beløbet han SKULLE være solgt for var 7000 ..
    jeg ved dog intet om der er lavet kontrakt :s

• #25   14. apr 2013 Det KAN HUN IKKE

Du skriver selv hun har SOLGT HUNDEN ergo er den overdraget til en anden.
    Han sælger den så videre, og den nye ejer har nu en hund der er deres.

Nu har Carina et udestående med Nicolai af økonomisk art, som Carina så skal have afgjort i retten, og Nicolai kan så blive pålagt at betale X antal kroner, IKKE at hente hunden og aflevere den tilbage.

At hun ikke kunne have den på salgstidspunktet, men godt nu kommer ikke sagen ved.

• #26   14. apr 2013 Ryan F.. hvad gør hun så med at hunden er registeret hos hende :S?

• #27   14. apr 2013 Aftaler vi 2 f.eks. du skal passe mine hunde, så i realiteten kan du vælge ikke at udlevere dem til mig igen og jeg kan ikke gøre en skid ved det, det kan jeg dog hvis jeg har sørget for at vi har skrevet aftalen ned på papir med underskrifter også du ikke vil udlevere dem til mig når jeg efter aftalen står og vil hente dem igen.

Jeg er helt enig i at det ikke burde være sådanne, det burde være sådan at den der står registreret på papirerne ER ejeren og kun denne kan ændre til nye ejere, med mindre ejere er gået bort.... men man kan skrive tro og love og ændre uden om ejer af hunden, vil tror det så kan udvikle sig til påstand mod påstand hvor man ikke kan se hvem der har ret :o/ man kan sikkert også påstå alt muligt og man bare har glemt at ændre det.....

• #28   14. apr 2013 Hun kontakter ny ejer og forklare sitiuationen og håber det bedste.
    Vil de ikke af med hunden lader hun den omregistrer.

Men lad os sige ny ejer har givet 10.000 for den kan hun jo måske skulle betale dem.

Tager hun det i retten skal hun som start lægge ud for retsagen da det er civilt søgsmål. Det kan nemt være 25.000 som hun lydder til ikke at have, hvilket kan få betydning for om hun kan kører en sag eller ej.

Så må man spørge om det er smart at chance den for 2000 mere end det han nu tilbyder.
    Kommer helt han på hvad der ligger af købskontrakt osv.
    Lige nu er der jo masser af beviser for at hunden er solgt og ikke stjålet, det er jo bare et par screenshots af FB og HG og hvor det ellers er delt.

Er der ingen købskontrakt what so ever så er det måske endda Nicolai der står med det længste strå hvis det kommer til en retsag for han kan jo bare påstå d en er betalt - kan hun bevise den ikke er ?

• #29   14. apr 2013 Ryan godt nyt for hende: hun er næsten sikker på at hun gar gemt købs aftalen på comen hun er ved at finde den, hva ændre det så ?

• #30   14. apr 2013 Det kommer an på hvad der står i købsaftalen, men er pænt sikker på hvad der står så bliver det ved et økonomisk udestående mellem de 2 og 3. part holdes uden for.

Det er lidt det samme hvis man sælger en en hvalp og der står i købskontrakten at man har forkøbsret til at købe hvalpen retur hvis ny ejer ikke kan have den. Vælger de at sælge den videre til en anden end opdrætter så hæfter de for det hvalpen er solgt for eller tilbagekøbs prisen som er aftalt alt efter hvilket beløb er højest.
    Er der en bod så kan man få den men aldrig hunden.

• #31   14. apr 2013 Okay har netop snakket med Carina, købs aftalen er væk, MEN hun har mails hvori hun kræver sine penge , og nicolai skriver efterfølgende : SLAP AF.. DU FÅR DIN HUND TILBAGE EFTER NYTÅR..

• #32   14. apr 2013 efterfølgende skriver Nicolai : jamen, jeg kan give dig 1500 efter nytårs aften. så går der 2 uger før du kan få et beløb igen, andet kan jeg ikke gøre

• #33   14. apr 2013 og så forsvinder han efterfølgende.

• #34   14. apr 2013 :o( håber hunden har det godt hvor den er, og at hun en dag får det bekræftet.

• #35   14. apr 2013 Igen afhænger det af hvad der står i købsaftalen, og hvis hun ikke kan finde sin kommer det an på hvad der står i hans købsaftale for man må formode de begge har en kopi.

Og alt efter hvor meget de mails vejer som bevis kan hun stå godt i forhold til de 7000kr.

Hunden vil stadig være ude af billedet.

Og hun risikere at hun skal kunne betale en retsag inden den starter hvis han ikke vil betale dem.

• #37   14. apr 2013 Jeg tror også jeg ville tage de 5000,- for det andet kan gå hen og blive temmelig dyrt hvis hun ikke får medhold.

• #38   14. apr 2013 Det bedste råd er nok at samle ALT hun har ang. handlen, og gå i gratis retshjælp.
    Man kan se her, hvor og hvornår:
    (link fjernet)

Der vil hun så få afklaret om der er en sag eller ej, og siger de der ikke er store chancer så tag de 5000.
    Mener de der er store chancer så lige få et overblik over hvad konskvenser en sag har for ens økonomi osv.
    Og så vuder om man så stadig ikke skal tage de 5000.

• #39   14. apr 2013 takker mange mange gange for jeres hjælpelige råd.. Carina siger også tak..

• #40   14. apr 2013 Hvis hundens nye familie på fyn har handlet i god tro, dvs. købt hunden af nikolaj som de troede var ejer af hunden..ja så har nye familie loven på deres side uanset hvilket navn hunden står i..hun kan kun få hunden tilbage hvis de er flinke og sælger den til hende.

Men nu når hun ikke har haft hunden siden før jul..er det så ikke bedre at lade den være i sin nye familie.

• #41   14. apr 2013 En ting undre mig dog.... de nye ejere, man skifter jo normalt hos DHR så man har fået hunden på sin adresse.....

• #42   14. apr 2013 Aino K .. ja netop. det må de nye ejere jo så IKKE have gjort.

• #43   14. apr 2013 Aino - Hvis de nu er meget nye indenfor det at have hund er det ikke sikkert at de har tænkt over det.

Men der kommer vel en dag hvor den skal til dyrlægen og de tjekker og fortæller at den står i en andens navn.

• #44   14. apr 2013 ja, men carina vil rigtig gerne finde dem og i hvert fortælle dem sagen og overdrage chili's papir. og høre hvordan han har det. hvilket er forståeligt.

• #46   14. apr 2013 Hvis hun tænker at "stjæle" den tilbage så vil jeg helt klart fraråde det for der kan hun meget nemt og meget hurtigt kommer i klemme, for hvad hvis ny ejer har en købskontrakt, så er det jo nemt påvist tyveri.............

Selvtægt er IKKE vejen frem.

• #47   14. apr 2013 stjæle hunden tilbage hvor får du det fra :S ?

Nej Maj-britt carina vidste jo ikke hvordan reglerne var med registrering. hun troede jo stadig det var hendes hund. men efter jeg har forklaret hende at sådan er loven ikke. vil hun bare gerne sikre sig at "hendes" hund har det godt. og møde familien og evt overdrage papir.

• #48   14. apr 2013 Det var da i orden Thor blev stjålet tilbage.....
    Det gav andre ideen at det også var i orden at stjæle Lille Thor.......
    Så ja hvorfor ikke tænke tanken ?

• #49   14. apr 2013 Synes det lyder som en god ting hun vil give nye ejere papirerne, hvis hun finder frem til dem.

• #50   14. apr 2013 ryan den tanke har aldrig været oppe at vende i den her sag :s så det ved jeg ikke lige hvorfor lille & store thor skulle blandes ind her smiley

• #52   14. apr 2013 varkhond det lærte hun jo så også smiley .. men hun stolede jo på sin "ven"

• #53   14. apr 2013 Nu har jeg heller aldrig sagt det har noget med det at gøre, jeg advarede bare da man kunne forestille sig.........

Du spurgte hvorfor, derfor jeg skrev hvorfor.............

Kommentér på:
forsvundet hund.

Annonce