{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
963 visninger | Oprettet:

Ofrer du alt for hunden ? {{forumTopicSubject}}

Oprettede en tråd omkring cykling med hunden og hvilken side de løb i.

Der var bla. en der svarede, skal nogen køres ned, skal det være mig.

Har gået og tænkt en del over det smiley

For kunne jeg på forhånd forudse en ulykke, så var jeg da ikke interesseret i at blive kørt ned og evt. slået til lirekassemand, eller måske blive invalid ?

Måske jeg bare er en smule kynisk her ?

Det fik mig til at tænke, hvor meget vil du ofre for en hund ?

Vil man virkelig ofre sit liv, lemmer eller førlighed for en hund og sætte ens børn og pårørende før hunden ?

Ved godt det er meget groft trukket op her og vi er på et hundeforum, men jeg ville ikke ofre min førlighed eller liv for Floyd, på trods af han betyder ufattelig meget for mig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ofrer du alt for hunden ?
  • #1   6. apr 2013 Kaoz går inderst, og cyklede jeg med ham - så ville han løbe inderst..

Jeg regner ikke med nogen af os bliver ramt af en bil, men jeg går yderst fordi jeg er nemmere at se... og så får koen også mere ud af, at gå med næsen i grøften end at traske på asfalten..

Jeg tror da ikke nogen ønsker at blive kørt ned, men jeg passer på Kaoz i trafikken ligesom jeg passer på et barn i trafikken; skærmer dem fra farerne og følger færdselsreglerne =)

• #3   6. apr 2013 Jeg vil ofre meget for mine hunde, men ikke børn, førlighed eller liv.

Dengang jeg cyklede med hund løb den altid på højre side ind mod grøftekanten, alt andet er da upraktisk smiley

• #4   6. apr 2013 Helt enig med Nina:)

• #5   6. apr 2013 Nina, jeg ved jo godt hvad der menes, også derfor jeg skriver det er groft trukket op smiley

Men reelt set, så er det jo dig der ryger først og dermed dig der tager skraldet.

• #6   6. apr 2013 Her er hunden inderst. smiley

• #7   6. apr 2013 Nu var det ikke kun hvor hunden løb.....

Det kan jo være i 100 andre henseender spørgsmålet kan henledes til

• #9   6. apr 2013 Som sagt regner jeg ikke med at blive kørt ned.. Kan slet ikke se hvordan det er enten eller - for Kaoz går ikke kun i grøften for at være på sikker afstand; han går der fordi der lugter af ting, som han synes er spændende smiley

Men ja, gik vi en spadseretur på en motorvej, så holdt jeg ham inderst for at holde os begge så sikre som muligt.. Jeg er som sagt lettere at se, end en ko med næsen i jorden smiley

• #12   6. apr 2013 Ville også få hund og kat ud af et brændende hus; gubbyerne måtte lade livet, dem ville jeg ikke ofte 20 min på at indfange i poser smiley

Jeg skærmer som sagt for hunden, på lige fod med et barn.. Og har jeg 2 børn, der skal holdes i hånden, så går det ældste barn yderst.. Har jeg 2 børn og hunden, så ville jeg ikke gå ved vejen hvor der var mange biler; jeg har ikke arme nok til at passe ordentligt på dem alle..

Jeg tænker ikke over at det er "mig eller hunden", jeg skærmer de svageste så godt jeg nu kan smiley

• #13   6. apr 2013 har jeg gjort og gør det gerne igen. Og det var i øvrigt mig der skrev det med cyklen.

• #14   6. apr 2013 jeg må godt nok være en dårlig hunde-ejer *G*

For jeg skænker det ikke en tanke om Floyd går ind mod hækken eller ud mod vejen, vi går som det lige passer bedst på ruterne smiley

• #15   6. apr 2013 Jeg taler ikke om fortove eller småveje på landet hvor man kender hver og en der kommer forbi... Jeg tænker landeveje og traffikerede steder.

Kommer det dertil, at der er fare for at en af os kan blive kørt ned, så går jeg hellere ud i bondemandens mark, end at sætte liv og lemmer på spil for at lufte min hund smiley

• #16   6. apr 2013 Jeg går med tre hunde, så her er der altid en eller anden der går yderst - sådan er det bare, det har ikke noget at gøre med om jeg vil ofre mig for hunden elelr ej" Mine vil helst gå inderst, for det er jo der rabatten/grøften/græsset er og det er der duftene er bedst - ergo gå de helst inderst - det har for mig ikke noget med sikkerhed at gøre

Brændte huset ville jeg først redde børnene og så hundene bagefter - men sådan kan man vel ike sætte det op - tror hundene redder sig selv hvis de kan.

• #18   6. apr 2013 Som Maj-Britt også skriver, så går både børn og hund inderst her.

Jeg vil ikke ofre lige som meget for min hund, som jeg vil for mine børn - dem vil jeg ofre mit liv for hvis det skulle blive nødvendigt. Emmi vil jeg også ofre meget for, men ikke mit liv.

• #19   6. apr 2013 Jeg vil altid gå med hunden inderst, det mener jeg er sikrest for os begge to, så ingen af os bliver ramt i trafikken.

Min kan finde på at lave et udsving, hvis noget dufter godt, og det kan jeg forhindre sker ud mod trafikken, hvis han går indest. Jeg selv laver jo ikke udsving på vejen:)

• #20   6. apr 2013 Jeg tror det er fuldstændig umuligt at svare på før man har været i situationen. Man kan lave en masse forestillinger om det hvis ulykken kom, men selvom man eks. Siger at hunden betyder mest så reagerer man instinktivt i situationen.

Jeg vil til enhver tid prioritere hunden først, når jeg tænker på det. Men om det også er sådan i virkeligheden, det har jeg ikke den fjerneste ide om. Men jeg tror vi alle forsøger at gøre tilværelsen mest mulig tryg for vores hunde smiley

• #21   6. apr 2013 Jeg ville til hver en tid redde min flok hvis der overhovedet var en chance. Det gælder både i trafikken, ved brand, ved slåskamp osv.
    Jeg ofrer min alenetid for at hundene kan blive luftet, jeg ofrer haven for at de kan lege, jeg lever med genbrugstøj for at hundene kan få den bedste mad. Så jeg ofrer altså mig selv for flokkens trivsel.

• #22   6. apr 2013 Jeg vil nu også sige jeg sætter min hund før mig selv, jeg ville aldrig kunne tilgive mig selv, hvis der skete min hund noget jeg kunne have forhindret på den ene eller den anden måde. Også hvis det betød at sætte mig selv i fare, så er det, det jeg gør.

• #23   6. apr 2013 Hvis både mine børn og hund er i farre er det klart børne, men hvis jeg er alene med hunden ville jeg ofre alt

• #24   6. apr 2013 Vi har også hunden inderst - både fordi billister tar mere hensyn og bedre kan se en cyklist end en hund - især med de små hunde!
    Og jeg er mere sikker på jeg ikke laver et spjæt på cyklen end at hunden ikke laver et spjæt i ny og næ smiley

• #25   6. apr 2013 Kan jeg slet ikke svare på, for aner ikke hvordan jeg ville reagere i situationen. Har på fornemmelsen at jeg ville beskytte Loke og sætte mig selv i fare.

Men er det fornuftigt??? Hmm det ved jeg sørme ikke....
    Men det vil for mig være det rette at gøre. Ligesom jeg også ville ofre mig for min søn, kæreste, mor osv...

Men stod dets.eks mellem min søn og min hund, så kommer min søn naturligvis i første række.

Men hvis vi snakker at det drejer sig om mig eller hunden...så tror jeg det bliver mig - men ved det selvfølgelig ikke, man tænker jo ikke altid klart i situationer hvor det går galt....

• #26   6. apr 2013 reene

Ja,som andre skriver,er det et stort etisk spørgsmål,du lige "kaster" rundt her på h.g.
    Hvis min lille 2.vær.lejlighed brændte nu,ja så ville jeg nok ofre både hud og hår for at redde ham

Jeg cykler med ham i cykelkurven,og er meget meget forsigtig med at dreje,og ikke køre for stærkt.Faktisk er både cykelkurv og mopsen noget tungt noget,så jeg kan kun køre LIGE ud,og må stå af ved div.ujævnheder på cykelstien,så der kommer han ikke til skade.

Et af mine børnebørn,(et stort og klogt pigebarn)spurgte engang:

Mormor,hvem holder du mest af;;
    Os,eller Verner ;;

Prompte sagde jeg:

Jer børn selvfølgelig (jeg har 4 børnebørn)

Så gik jeg ud i køkkenet,og hviskede til Verner

Jeg holder lige meget af jer alle FEM..

Jo,lige nu,vil jeg nok ofre liv og lemmer for min hund.Men så bliver mine børn og alle mine børnebørn nok lidt kede af det(forhåbentlig)hvis det virkelig skulle ske.

Altså,helt ærligt Reene,kunne du ikke vente med et sådan spørgsmål,til en regnfuld,kold dødsyg onsdag.Hvor man alligevel bruger lidt tid til eftertanke,og ikke en lørdag,hvor solen skinner og det bare er lidt lunt,og der sker ikke noget grimt med nogen man holder af.

mange hilsner vibeke og god weekend
    Nu går vi ned og køber en fed bøf,en til os hver.

• #27   6. apr 2013 Mennesker før dyr. Altid. Sådan er det bare.

cyklede jeg med min hund ville den selvfølgelig løbe inderst, men ikke fordi jeg ville ofre mig, men fordi jeg er lettere at se, og skulle hunden løbe ud til siden er det bedst at den løber væk fra vejen.

brændte lejligheden ville jeg redde min søn først, og kun hunden hvis det var en sikker ting. Ville hellere lade den dø, end risikere at brænde inde og efterlade mine kære og mest mit barn.

• #29   6. apr 2013 Det eneste jeg IKKE vil ofre for mine hunde er mine børn.

• #30   6. apr 2013 Allergisk: SÅ enig!

• #31   6. apr 2013 Jeg vil hverken ofre mine børn eller mand eller mig selv må nok sige at hunden vil komme i sidste række

• #33   6. apr 2013 Ville helt klart sætte mine piger før mit liv/førelighed. De ER mit liv.

• #34   6. apr 2013 Hvis jeg kunne redde en totalt fremmed ud fra en brændende bygning eller min hund, ville jeg altid tage den fremmede. Altid..

• #35   6. apr 2013 Tror da de fleste af os ofrer rigtig meget for vores hunde og bruger hellere end gerne pengene på dem, fremfor en selv.

Men fra det til at ofre førlighed/liv, der er et kæmpe stykke i min verden.

• #39   6. apr 2013 Jeg fandt i hvert fald ud af hvordan manden min kunne køre bil, da Lilo's fødsel "gik galt" og vi vidste vi kunne miste hende hvis hvalpene ikke snart kom ud!

Jeg siger bare, jeg måtte lukke øjnene et par gange og lave kradsmærker i mit sæde smiley

• #40   6. apr 2013 Jeg ser altid Balder før mig selv, sådan som jeg har det lige for tiden ville jeg slet ikke kunne fungere uden ham...

Og når vi cykler løber han på fortovet og jeg cykler på vejen, smiley

• #42   6. apr 2013 Andre mennesker før dyr. Skulle jeg ofre Kias liv for at redde et andet menneske ville jeg gøre det ...

Dog ville jeg til enhver tid sætte Kias liv før mit eget liv ...

• #43   6. apr 2013 Jeg vil gøre alt for mine hunde. Ligsom jeg ville gøre for mine børn hvis jeg havde sådan nogle.

• #44   6. apr 2013 Helt enig. Mine hunde, mit ansvar. I alle situationer.

• #45   7. apr 2013 For 3 år siden væltede vi rundt med bilen, og kørte et godt stykke på taget. Da bilen endelig holdt stille, brølede min mand så er det ud (set for mange amerikanske film). Han kom hurtigt ud, hvorimod jeg bevægede mig bagud i bilen for at få Victor fri af hans sele. Han hang jo ligsom i "loftet". Det var vist bare helt naturligt for mig at få ham med, uden at tænke. Vi kom da 2 mennesker og en hund uskadte ud af en total skadet bil. Det tog et helt års træning, før Victor igen synes ok om bil

• #46   9. apr 2013 Allergisk,
    Børn før voksne smiley

Ville løbe ind, uden at tøve. Mener jo selvfølgelig at jeg er den bedste, men andre kan også være forældre for ham, og jeg ville ikke kunne leve med mig selv hvis jeg ikke forsøgte at redde et barn smiley

Kommentér på:
Ofrer du alt for hunden ?

Annonce