{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pomeranians tilsalg
  • #1   5. apr 2013 hvor har du søgt? Der er jo hvapelisterne hos DKK eller http://www.canis-minor.dk/

Og så er det jo sådan at hvi man har lidt ønsker og krav til sin hvalp (altså hvordan den vokser op, helbred hos forældre osv), er det ikke altid man kan få en hvalp NU, men istedet må stå skrevet op et stykke tid, før den rette hvalp er født.

• #2   5. apr 2013 Da du kun er 17 år, vil du have meget svært ved at købe en Pomeranian hos en seriøs opdrætter her i Danmark. Dels findes der ikke ret mange gode opdrættere, og de komenede ejere bliver omhyggeligt udvalgte hos alle.

• #3   5. apr 2013 nu kunne det jo være der var noget forældreopbakning til indkøbet smiley

• #4   6. apr 2013 Michelle: ligenu undersøger jeg bare racen, og ville evt. Tage ud og besøge en kennel og se hundene. Jeg har et helt år til at finde hund, så det er slet ikke fordi jeg bare skal have en lige her og nu smiley jeg vil til hver en tid hellere vente noget tid, også få en hvalp der kommer et ordentligt sted fra, en bare at købe hund fra et eller andet tilfældigt sted, bare for at få den her og nu smiley jeg har kigget på DKKs liste smiley

Pomtoy: Godt du siger det, men nu er det jo ikke altid man kun skal dømme på alderen smiley

• #5   6. apr 2013 Giver dig et godt råd hold dig til DKK hvis der er Poms du vil have specifikt of ikke kleinspitz eller mellemspids. smiley

• #6   6. apr 2013 Tak smiley jeg vil helst holde mig til DKK uanset race smiley

• #7   6. apr 2013 Prøv at ring til racerepræsentanten i DKK og hør til opdrættere som vil vise racen frem smiley alternativt er der måske en forestående udstilling hvor du kan aftale at mødes med dem og se hundene og høre mere til racen smiley

• #8   6. apr 2013 I DKK skal du bare være klar over at alle Pomeranier ikke behøver sundhedsundersøgelser og heller ikke at være udstillet. Så du kan risikere at købe en hvalpe, der har arvelige betingede sygdomme, og uden en standard størrelse, fordi alt kan avles på uden avlsgodkendelse. Mit råd til dig ,vil være hold dig til DHL,DRU eller DDH, hvoer disse kriterier er et krav.

• #10   6. apr 2013 Maj-Briite *DKK snob* : Prøv at forny dig, og se kendsgerningerne i øjnene!

• #12   6. apr 2013 POPCORN!!! aj har dæleme ikke tid ;oP

Jeg ville også holde mig til DKK..... er sikkert på de seriøse skam nok skal sørge for stadigvæk at tjekke deres hunde for racerelateret sygdomme :o)

• #13   6. apr 2013 En ting er at man går ind for en klub, men pomtoys hetz af DKK er da noget træls efterhånden!

• #14   6. apr 2013 Det er vel også ens eget ansvar, at sørge for at tjekke op på forældrenes (og deres forældre mv's) sundhedsstatus og udstillingsresultater, så de ikke har arvelige sygdomme og er racetypiske smiley

• #15   6. apr 2013 Pomtoy -jeg har intet problem med dit klubskifte eller at du har skiftet holdning til DKK. Der er skam osse ting ved DKK jeg ikke selv er så begejstret over.
    Men tror du ikke de fleste efterhånden HAR hørt at du ikke bryder dig om DKK, så kunne vi ikke lade den ligge indenfor overskuelig fremtid?

Med det sagt (og tilbage til TS) -det kan betale sig at melde sig ind i DKK så du får adgang til hundeweb. Det er et super redskab til at undersøge sundheden i hundens linier.
    Det er korrekt at der ikke er en masse krav til sundhed mm før avl -men ved at tjekke grundigt op på forældre, bedsteforældre, tidl kuld og hvad du nu ellers kan finde, kan du osse gå udenom de hunde der enten har fået dårlige resultater eller som slet ikke er testet for relevante lidelser.

Så det er fint du har besluttet du gerne vil have en DKK-hund, du skal blot huske at tavlen er et værktøj ikke en garanti i sig selv smiley

• #16   6. apr 2013 Pomtoy - Hvad med du selv prøvede at fornye dig? Bare fordi du og dine hunde ikke kunne begå jer i DKK, behøver du ikke hetze ved hver minimale chance du ser for det. Jeg er absolut ikke tavleelsker eller DKKelsker prima, men jeg er godt nok træt af din samme gamle sang efterhånden.

• #17   7. apr 2013 Tak til jer der har rådet mig! Det kunne godt være jeg skulle melde mig ind i DKK så, men det kunne også være jeg skulle finde en hvalp med en anden tavle.. Nu må vi se, og jeg skal også først finde ud af om det overhovedet skal være en poms der skal blive min nye bedste ven smiley Tak for hjælpen...!

Kommentér på:
Pomeranians tilsalg

Annonce