1.579 visninger
|
Oprettet:
Tynd mave cavalier hvalp :( {{forumTopicSubject}}
Hej Alle...
Jeg har lille Bella på 10 uger, dvs har haft hende i 2 uger. Hun er begyndt at få tynd mave, og har haft det de sidste dage,.
Førhen gav jeg hende Royal Cannon, til cavalier hvalpe.
Ringede til dyrelægen tirsdag, og købte derefter Hill skønekost og Colifax til maven, mener jeg nok det hedder.. (Kosttilskud)
Hvor længe vil i mene der skal gå før der er bedring?
Og hvornår skal jeg tage hende til tjek hvis det fortsætter
Mvh
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 651
Er der ikke bedringer at spore efter 3 dage vil jeg kontakte dyrlægen igen.
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.493
Jeg ville også give hende skånekost, altså overkogte ris og med kogt kylling til.
Du kan købe både Zoolac og Prokolin i håndkøb, og det ville jeg helt bestemt give også.
(Jeg har altid en tube liggende af begge dele.)
Og netop også koge drikkevandet og have dette i vandskålene når det er afkølet.
Som der bliver skrevet: hvis det ikke er blevet bedre efter et par dage, så skal du igen en tur forbi dyrlægen og han vil sikkert give noget antibiotika.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Skånekost (udkogt ris og kogt kylling) og evt. zoolac er veje frem
God bedring med det lille pus
jul 2012
Følger: 10 Følgere: 2 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 24
mvh merete
feb 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
Tak for alle de gode råd, har faktisk prøvet det med kogt kylling & ris.
Men synes ikke det hvalp desværre..
Mvh
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
dec 2008
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 94 Svar: 3.107
Men du skal også være realistisk ..... Du har oprettet tråden her kl. 8 i morges og for 40 minutter siden, har du skrevet det ikke virker ! Maden skal jo lige igennem fordøjelsessystemet - så der kan godt gå et ½-1 døgn, før du vil se en lille bedring.
Du skriver ikke noget om, hvalpen skider mere end normalt, eller om den har "bare" har tynd mave, når den alligevel skal af med det.
Du skriver heller ikke noget om, hvor længe den har haft tynd mave.
Det kan også have indflydelse, om den har været våd eller meget kold (afkøling er ikke godt for hvalpemaver) eller den har spist et eller andet på en gåtur.
Så du skal observere den de næste dage, hvis den er frisk og glad, søger leg og ellers spiser og drikker, så vil jeg mene du ikke behøver at være bekymret. Det er almindeligt at hvalpe af og til får tyndskid
feb 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
Tak for svarene , skrev det ikke virkede efter jeg havde givet hende kogt ris & kylling i 2 dage..
Men har taget hende til dyrelægen og hun er nu i bedring
dec 2008
Tynd mave cavalier hvalp :(