Foder til hund med mulig foderallergi? Foder til hund med mulig foderallergi?
Hej alle sammen.
Enzo har mulig foderalleri/fødevareallergi, og er måske grunden til hans røde øre og poter (tidligere tråd)
Det er i hverfald hvad dyrlægen mener, da vi ikke kan finde andet på ham.
Siden sidst har vi fået lavet hjerte og lungeorm test, som var negativ, blodprøver, mærker igennem, lyttet til, og ingen ting at finde.
Han er dog begyndt at spise okay igen, ikke sådan helt vildt glad for mad, men det kommer ned.
Nu mener dyrlægen at vi skal prøve at give ham noget foder fra dyrlægen, og kun giv ham det i 6-8 uger, for at se om de røde poter og øre holder op, (han har været i behandling for det, og er også blevet bedre.)
Det skulle være noget med protiner der er spaltet eller noget i den stil, jeg skal i eftermiddag forbi og hører mere om det her foder.
Men dyrlægen siger at det er rigtig dyrt, og især for en str som Enzo, dejligt med en ærlig dyrlæge!!
Men nu sidder jeg lige her og tænker om der findes andet foder derude, som kan gøre det samme, som måske er billige end det fra dyrlægen, aner ikke endnu hvad det koster endnu, har prøvet at lede nettet rundt, men er skutte så stærk i den her allergi verden, og slet ikke ved dyr.
Altså jeg vil selvfølgelig købe det fra dyrlægen, hvis det er det eneste rigtige for min hund, men vil heller ikke giv overpris, bare fordi det kommer fra dyrlægen butik, især ikke hvis Enzo skal spise det resten af hans liv.
Så måske nogle der sidder og har lidt erfaring og viden omkring foderallergi, så vil jeg meget gerne hører om det.
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 20 Hunde: 8 Emner: 42 Svar: 301
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.149
Men jeg fodre med Wolfsblut. Det er kornfrit og der er ikke alt muligt skrammel i.
Dyrlægefoder kan du købe i udlandet.
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.176
Begge slags kan vist findes billigere på udenlandske websider.
Der er vist ikke andre fodertyper, der kan det samme, men der findes en del allergivenlige fodertyper, som man kan forsøge sig med, hvis det har effekt, at bruge et foder med hydrolyserede proteiner i en periode.
Og husk!!! Hvis du kaster dig ud i foderforsøget, må din hund ikke få noget som helst andet i den periode. Giver du så megetsom en hundekiks, kan du lige så godt spare dine penge.
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 379
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.081
http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundefutter_trockenfutter/acana
http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundefutter_trockenfutter/orijen
Men der er mange forskellige slags foderallergi, jeg tænker bare, at jeg ville starte med at prøve at give kornfrit.
Held og lykke med det:)
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Derfor er det ikke ret meningsfuldt at give i en situation, hvor man skal have hunden diagnosticeret.
Hydroliseret foder er vejen frem hvis man ikke vil starte en regulær udelukkelsesdiæt for at finde "synderen".
Dog kan det give mening at få hunden symptomfri på det hydroliserede foder først.
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 141
Vi har foderet med kornfri foder siden sommer sidste år, først barf vi, men det fungere ikke rigtig for os på det tidspunkt, Enzo elskede det og fik vægten op, og flot pels, så gik vi over til orijen, som dengang begge hunde også var vilde med, og stadig flot pels og foderstand, men da vi synes det var for dyrt at foder to store hunde med det, så skiftede vi over til profine som vi startede på start januar, og det er også kornfri med kødindhold på 60-70%.
Så vi har prøvet kornfri foder. Vi har dog overvejet at foder enten med barf eller orijen igen, for det er først kommet efter vi skiftede i januar, det kunne selvfølgelig også være det nye foder han ikke kan tåle.
Synes det er svært at vide hvad jeg skal.
maj 2012
Så han har alle tegne på fødevare/foderallergi, det er rigtig øv, og skide synd for ham, synes han har været nok igennem, og nu skal vi så og slås med med.
Så nu er han sat igang i første omgang 8 uger, hvor han ingen andre ting må få, det bliver lidt af en udfordring, men nu er mine piger fået forklaret at han overhovdet ikke må få noget andet, så hvis de skal give godbidder, så er det, det her nye foder, og de har fået afvide han kan blive syg hvis han får andet, men de skal fortælle, hvis de taber noget, og han når at få fat i det, så jeg ved hvad han har spist, men heldigvis har jeg to rigtige fornuftige piger, og så må vi igang med med at træne Enzo i ikke at tage noget før han får lov, det er jo også en god træning i det hele taget.
Men hvor er det rigtig øv.
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.176
maj 2012
Foder til hund med mulig foderallergi?