906 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hvornår får hanhunde "hanhunde-præg"?? Hvornår får hanhunde "hanhunde-præg"??

Ja, spørgsmålet er meget simpelt.
Hvornår får hanhunde(som ikke er kastreret) deres såkaldte hanhunde præg??
Altså hvornår begynder de at "ligne" hanhunde? Hvornår begynder de at få lidt fylde i kroppen?

Min lab. blanding er nu 15 mdr., og han vokser jo nok ikke så meget mere i højde og vægt som sådan. Men han er stadig meget "smal" i brystkassen. Så er det bare jeg tænker hvornår begynder de at fylde lidt mere, hvis i forstår?

Ligesom vi mennesker bliver mere "voksne" i kroppen når vi kommer til en vis alder, så har hunde vel også sådan et stadie?? smiley

Kilde: Dyrenes Beskyttelse
Redder reveunge i net
Redder reveunge i net
Slå lyden til
00:00
/
02:11
LIVE

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Setting up ceiling lamps 1.200 kr.
  • Montage af skabslåber, opsætning af lamper, billeder, knagerække, hylde 1.249 kr.
  • Tilslutning af nyt komfur 1.250 kr.
  • Housecleaning work 300 kr.
  • Advarselslampe bil 205 kr.
  • Samle møbler/skrivebord, vitrineskab, sengebord, skuffemøbel 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår får hanhunde "hanhunde-præg"??
  • #1   30. mar 2013 Ved ikke med lab. Men min den franske var 2 år da det kunne ses, men det var pga. foderskift smiley

• #2   30. mar 2013 En lab blanding skal nok være over 2 år, før den har hanhundepræget. Nogle endda nærmere 3 år.

• #3   30. mar 2013 Anette -Byens Bedste Bordere- -

Okay, tak smiley Så vil jeg vente spændt et par år endnu smiley

• #6   30. mar 2013 Vores "gl." berner var omkring 2 år før der begyndte at ske noget. Det samme ser ud til at gælde vores unge bamsedreng....

Kønspræget var der dog meget tidligere, bl.a. det brede maskuline hoved, men fylden over bryst/bringe samt muskelsætningen blev først færdig i løbet af tiden fra 2 til 3 år.

• #7   31. mar 2013 Ja kønspræg har mange hvalpe , men det rigtige fylde kommer først ved 2-3 års alderen

• #8   31. mar 2013 Med en blanding af flere racer, kan man dog ikke forudsige hvordan bygningen bliver, så måske får han mere højde end bredde, også når han er færdigudvokset som godt 2 årig.

• #9   31. mar 2013 Det kan jeg dælme ikke huske. Det først efter vi starte med at træne træk, og det skulle han være over 1 år. Men hvis jeg kigger tilbage på billeder synes jeg at han faktisk først havde den rigtige hanhunde fylde som 3 års, men må erkende at jeg ikke kan huske det, men sys han ser smal ud på hans 2års billeder

• #10   31. mar 2013 Miemiv, M & K - Night Creatures' Nightmare L

Selvfølgelig er det svært at sige når det er en rundkørsel som min smiley Men hans far er ren lab og hans mor er en blanding mellem lab, dalmatiner, golden og newfound. Og han er generelt meget lab præget smiley
    Men han er ikke særlig "kønspræget"... smiley

• #11   31. mar 2013 Jeg har lige haft fornøjelsen af at besøge et kuld schæfere på lige godt to uger, og hannerne har allerede hanhundepræg - det er stoppet, der afslører dem.

Jeg synes man kan se det fra de er små. Hanhundepræget er der fra starten, men det er klart, at det udvikles.
    Både i sind og i skind.

Schæfere er udvokset ved tre års alderen, nogle lidt senere.

Kommentér på:
Hvornår får hanhunde "hanhunde-præg"??

Annonce