948 visninger
|
Oprettet:
Fælder chihuahua'er? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg overvejer at anskaffe mig en chihuahua, men døjer meget med allergi og vil derfor hører om I kan hjælpe mig med mit spørgsmål.
Fælder de korthårede chihuahua'er??
- Ved godt de fælder lidt, men hvor voldsomt er det?
Eksempelvis har min mor en dobermann blanding som fælder helt vanvittigt. - Der er hår overalt, året rundt og det er ikke suuuuper godt til allergi.
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1230 Hunde: 7 Emner: 91 Svar: 2.792
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.826
Nogle racer er mere allergivenlige end andre. Det er oftest hunde med pels der skal klippes eller trimmes. Chi er ikke allergivenlig.
nov 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 7
(En Lagotto romagnolo fælder ikke så der er mange som er allergiske der anskaffer sig sådan en)
feb 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 26
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 209
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 85 Svar: 3.805
Jeg ville nok kigge på racer som maltesere, bomuldshunde, havanesere, pudler osv (har sikkert glemt flere racer). Disse racer går for at være allergivenlige.
Det kan dog godt være forskelligt fra person til person, hvordan man reagerer på den enkelte hund/race.
Jeg plejer at sige, at hvis man har allergi, skal man først og fremmest få taget en allergitest, så man ved, om man er allergisk overfor hunde. Hvis man ikke er det, kan man vælge en race, som er allergivenlig, og som man kan lide, så finder man en opdrætter af denne race, og besøger denne flere gange, i flere timer. Man roder rundt med hundene (hos opdrætteren skulle der gerne være flere af samme race), og ser, om man reagerer.
Sådan plejer jeg at gøre, og det har indtil videre virket:-)
mar 2013
Følger: 2 Emner: 8 Svar: 101
jan 2008
Jeg har to små yorkshire terrier og det går for det meste meget godt. Men de bliver klippet helt korthåret gennem hele året og i bad ofte. - Jeg har fået taget en allergitest, det er 2 år siden. Er desværre allergisk for både heste, hunde og katte hvilket er dybt tragisk for mig da jeg elsker dyr. - Og ikke mindst fordi jeg har mine to små hunde, 3 katte og to heste. Og arbejder med heste til hverdag...
- Nægter at afskaffe mine dyr, uden dem har jeg ikke noget liv.
Så forsøger at afhjælpe det bedst muligt.
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 85 Svar: 3.805
Jeg vil foreslå dig, at du gør, som jeg skriver længere oppe. Tag på besøg hos en opdrætter, gerne flere gange og flere timer hver gang. Men du skal huske, at bare fordi du ikke reagerer på hundene fra et sted, kan du sagtens reagere på samme race, som kommer fra et andet sted.
Jeg døjer selv med en del allergi, dog ikke overfor dyr. Hvis jeg skal være helt ærlig, så ville jeg nok råde dig til at lade være med at anskaffe flere dyr:-(
Typisk bliver allergi ikke bedre med tiden, men værre.
Selvom jeg ikke selv er allergisk overfor dyr, så er vores skovkat, som skal børstes, bestemt ikke et godt valg. Jeg kan bare mærke hendes fine hår overalt, særlig i ansigtet. Det går dog, fordi hun er udekat. Men jeg er ikke i tvivl, når mine nuværende 3 katte er væk, så kommer der ikke nye katte til.
På grund af min allergi, valgte jeg bevidst malteseren, og den har jeg så ingen problemer med.
Men hvis du ikke har problemer med yorkien, hvorfor så ikke vælge sådan en igen?
aug 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 173
En puddel er allergi venlig, og mener os en westie er
apr 2012
Følger: 7 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 591
jan 2008
De to yorkier jeg har nu har meget forskellig pels. Tæven har meget kraftige hår som slet ikke filtre og hannen har meget fint hår som filtre helt vildt. - Kan ikke tåle tæven, men med hanhunden går det meget bedre. (Undre mig =) )
Jeg kan simpelthen ikke undvære mine dyr men har da overvejet om jeg skulle droppe at have hunde og katte når jeg ikke har dem her mere. Vil under alle omstændigheder ikke skille mig af med dem jeg har.
Og kender jeg mig selv ret, kan jeg ikke undvære at have hund når jeg ikke har de to yorkier længere. - Og så var det jeg tænkte at en chihuahua måske skulle afprøves, men det er vist ikke løsningen.
Jeg har været til behandling ved en sygeplejerske som udfører det samme som Torben fra allergikompagniet, men det har ikke hjulpet. - Men måske jeg skulle prøve Torben? Det skader vel ikke... ? =)
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.536
Vi har Vaks, som er meget langhåret og utrolig fin-pelset too. Han filtrer faktisk slet ikke, men fælder en del.
Det kan så afhjælpes ved at børste ham, men det har han bare ikke behov for særlig tit, så derfor gør jeg det ikke.
Min mor har det helt fint med ham, han skal bare ikke ind på mine forældres værelse - For hun kan ikke sove i sin seng uden at blive helt snøftende og sådan, hvis han gør det.
Jeg vil da sige, at du skal prøve det der med allergikompagniet, og så se, om det hjælper ^^
Fælder chihuahua'er?