{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.757 visninger | Oprettet:

Rander under øjnene på Chihuahua {{forumTopicSubject}}

Min Chihuahua Viktor får let disse våde rander under øjnene, fordi hans øjne er ret "udstående", ligesom de er på mange andre Chihuahuaere.

Vi fjerner det ofte med en våd vatrondel, men synes hjælpen er begrænset. Til tider sidder der også lidt tørt i pelsen under øjnene, som skal pilles af, hvilket Viktor forståeligt nok ikke synes er så rart.

Har i nogle gode råd til at fjerne det våde under øjnene, eller skal vi bare fortsætte med vatrondellerne, måske oftere end vi gør nu?

- Man kan se det ret tydeligt på billedet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rander under øjnene på Chihuahua
  • #1   26. mar 2013 I skal have fat i noget øjenrens - gerne bakteriehæmmende. Prøver lige at kigge hvad jeg kan finde.

  • #2   26. mar 2013 Denne skulle være god:

    (link fjernet)


  • #3   27. mar 2013 I skal rense med den våde og duppe efter med en tør vatrondel. Ved kun at bruge en våd vedligeholder I et fugtigt miljø. Er selv kommet det til livs på min hund ved at gøre det......

  • #4   27. mar 2013 S J - Hjælper det også, nu hvor det ikke er øjenbetændelse? På billedet er der ret meget, sådan ser det ikke ud efter han er blevet vasket, så er det mest det mørke ind mod snuden der er der.

    Lotte D - Det kan du have ret i, det kunne være vi skulle prøve det så. Hvor ofte gør du det?


  • #5   27. mar 2013 Da det var et problem hver dag, nogle gange flere gange dgl. Nu ordner jeg øjne 3 uge og de er tørre, men fjerner søvn og den slags. Vær iøvrigt obs på at allergi eller forkert foder kan give løbeøjne, da kroppen udskiller affaldsstoffer den vej også

  • #6   27. mar 2013 Ja, den skal bare bruges på en vatrondel under øjet. Jeg kender ´produktet fra en, der havde en lys chihuahua, og den havde så fine øjne. De lyse er ellers slemme til at få brune render under øjnene.

  • #7   1. maj 2013 Vores chihuahua har haft samme problem, med våde rander under øjnene, og ting der satte sig fast i det våde og blev til klumper.
    Vi startede med at børste MEGET MEGET blidt med en våd tandbørste med lunkent vand, og derefter tage en våd vatrondel og tørre det væk. Og så tog vi noget skyllevæske, og puttede 1 dråbe i hvert øje og allerede da hun havde fået det i øjnene takkede hun med kys osv. Så det kan sagtens lade sig gøre at fjerne det uden det skal være noget slemt der er sket smiley


Kommentér på:
Rander under øjnene på Chihuahua

Annonce