Hvordan får jeg min hund til at slappe af? {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg sidder lidt i et problem, som jeg håber i kan hjælpe med
Efter min hund blev angrebet af to store hunde i søndags, kan han slet ikke slappe af mere.
Han er begyndt at blive mere "normal" i hverdagen, men lige så snart mørket lægger sig, så er han på vagt konstant! Han kan ligge eller sidde i timevis bare og lytte, og være klar på at gø når han hører noget. Vi bor i lejlighed og der kommer mange lyde ude fra opgangen, før angrebet har han aldrig gøet af noget før, men her til aften er det rigtig slemt.
Jeg prøver at tage ham op, hans hjerte hamrer afsted! Han er virkelig skræmt. Jeg prøver at nusse ham, snakke med ham og sætter mig ned til ham og prøver at få hans opmærksomhed, men intet hjælper. Han virker rigtig påvirket af situationen når det er mørkt. Ved i om man kan få noget til sin hund, så den slapper lidt mere af?
Har hørt fra politiet ( da jeg anmeldte angrebet) - at jeg kunne give ham noget der hed Relax (med baldrian i).. ?
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.825
Hunde reagerer på ejers energi og signaler. Du skal vise at du har styr på situationen. Gør som i plejer, gå tur osv. Du retter ryggen og viser vejen. Så burde hunden følge dig. Ignorer dårlig adfærd og lad være med at pylre om hunden. Lav nogle øvelser, så den får andet at tænke på.
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 39
Jeg pylre mig ikke om ham, men prøver at få hans opmærksomhed når han gør og knurre, så jeg har mulighed for at få ham til at lege eller lave øvelser.
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 246
Han kan mærke de mindste ting ved dig, og hvis ikke DU er som du plejer og være jamen så mærker han det
Ikke sikkert du som sådan selv ligger mærke til det ..
apr 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 5 Svar: 67
Det har meget at sige, at du bar tænker på han har det skidt. Og hvis du nusser om ham og virker bekymret, når han er sådan, så tror han der er noget galt, han ved jo ikk at det er ham du er bekymret for, han ved bar du er bekymret og tror straks han skal passe på :]
apr 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 5 Svar: 67
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
For Luna virkede det at blive rolig ved at hun kunne gå ind i sin "hule" (sådan en hunde kurv med vægge og loft), men ved jo ikke hvor stor din hund er og om det er en hule-hund : )
mar 2008
Følger: 70 Følgere: 1046 Hunde: 2 Svar: 1.885
Jeg ville ikke respektere hun var bange og på vagt når der ikke var noget at være bange for. Men jeg tror aller mest at man skal arbejde med sin egen energi.
Brugte en helt masser energi på at lave ting med hende og rose hende altså meget mere end vi laver normalt.
Og prøvede også at fange hende inden hun kørte op, og afledte, det kunne være hun fik kong med frosset leverpostej eller andet, så hun ligesom fandt ud det var da meget hyggeligt og det var altså bedre end at ligge og holde vagt. Nu er hun så også en hund der forbinder mad med mega hygge og afslapning.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
En uge med det, og så er opgangen i hvert fald positiv
Hvordan får jeg min hund til at slappe af?