{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
616 visninger | Oprettet:

Falsk drægtihed {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en cavalie tæve på 2½ år.
Hun var i løbetid fra 1 januar til tja cirka den 14 januar, det har jeg ik helt styr på. Nå til sagen: hun er næsten i fysisk falsk drægtighed(med lidt mælke prodiktion) efter hver løbetid, løbetiderne kommer tæt på hinanden men er til gængeld rimelig korte, men så den her gang (opdagede hendes første symtomer for en uges tid siden til træning) kan vi altså mærke det på hende physisk(hun plejer at blive mere træt men ikke andet) hun har haft valgt en bamse som hendes "hvalp", den er selvfølgelig blevet taget fra hende. og nu har jeg læst lidt om hvad vi kan gøre for at hjælpe hende og jeg har læst mig frem til at det og sætte hende på halv potion mad hvor hun så skal arbejde for at få maden i en uges tid skulle få det væk, men nu er hun altså til den tynde side i forvejen (ikke for tynd!) og får ikke specielt meget mad, skal jeg så stadig halvere det eller kan jeg godt bare tage lidt af mængden fra? og hvad ville i gøre i denne situation? vi har flere gange snakket om at steralisere hende men vores anden tæve blev meget sløv efter dette og vi vil gerne blive ved med at holde hende frisk smiley pengene siger også at vi helst skal lade være (men det vil ikke være et stort problem hvis det er det er det skal til) dog er dette noget vi helst ikke vil igang med. Men vil gerne have jeres mening smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Falsk drægtihed
  • #1   19. mar 2013 det er meget forskeligt hvor lang tid hun er falsk drægtig men ofte 1-2 måneder, det plejer og starte meget kort efter at løbetiden er slut.

• #2   19. mar 2013 Sterilisation er eneste måde at fjerne falsk drægtighed på.
    Sterilisation gør ikke tæver dovne eller rolige. Det er alderen der gør det.
    Sterilisation gør faktisk oftere tæver glade og fjollede igen, fordi de ikke er underlagt hormonerne længere.

• #3   19. mar 2013 da vores nu afdøde Dafne blev steriliseret fik hun nærmest sin anden hvalpe tid ...

vores dyrlæge siger at sterilisation af en tæve ofte holder dem unge af sind længere....

• #4   19. mar 2013 er der ikke nogen måde vi kan afhjælpe det på? vi overvejede også stærkt sterilisering da hun var mindre og snakker stadig om det, vi er også lidt i tvivl og det kan fremprovokere at hun "lækker" ved godt at det er noget jeg skal snakke med dyrelægen om, hun "lækkede det første halve års tid og det vil vi ikke fremprovokere, jeg har også hørt at cavalieren kan få noget med pelsen?

• #5   19. mar 2013 jeg tror der er mange ting der "kan" ske ved sterilisation ... og at meget af det aldrig sker ... men ingen kan jo garantere om det lige er ens hund der rammes ...

Ved skotterne, siges der også at de kan tage på, kan få en virkelig træls pels ...

Men det med humøret, humørsvingningerne og den falske drægtighed, det skulle der nu "kun" komme positive forandringer til ...

Ingen af mine 3 ud af 5 , der har været steriliserede har fået dårlig pels, 1 ud af de 3 fik tendens til at tage på, men det kan man jo så arbejde med rent kostmæssigt...

den sidste jeg fik steriliseret er Nova for knapt 1 år siden ... hun havde så trælse humørsvingninger i 3 måneder fra løbetids start, hun blev trist, sur, virkede deprimeret og levede helst bag en stol ... altså skulle hun have det halve af året ødelagt...

Siden april sidste år har vi haft en konstant glad hund, med livsglæde og gang i ... alderen sætter lidt præg, men hun leger gerne både med os og Ipsen, og der er ingen depri tider .... så ja der er nogle risici med pels og vægt, men tror bestemt det er færre end de der oplever en positiv gevinst ... problemet er selvfølgelig at ingen kan forudsige hvilken hund der evt rammes af de dårlige følger..

• #6   19. mar 2013 Min Luna på 5 år har altid været et legebarn, men efter sterilisation er hun virkelig energisk og totalt hvalpefjollet smiley At få hende steriliseret er det bedste, jeg nogensinde har gjort for hende - hun led MEGET voldsomt under falske drægtigheder. Det er slut nu, og det nyder vi begge.

• #7   19. mar 2013 Natasja: Jeg kan ikke være mere uenig. Her var der ikke tale om at være "smule påvirket" og OP og tiden efter var for absolut intet at regne i sammenligning med de falske drægtigheder.

• #8   19. mar 2013 Bente og Hanne det er rart at høre nogle gode og glædelige historier. Så det er da værd og tage til overvejelse smiley
    Natasja: med hende her plejer det at være 1-3 måneder efter vær løbetid. Vi har prøvet det før så vi ved lidt om det. smiley

• #9   19. mar 2013 Jeg syntes bare at der er en del der har haft dårlig erfaring med galastop...
    Noget af Det værste for hende her er at hanhundene bliver ved med at være intresserede i hende og hun er altså rigtig bange for hunde som hun ikke kender smiley jeg ved godt at det er et stort indgreb men jeg vil hende bare det bedste derfor spør jeg om lov her. Hun kan være anderledes "rolig" indtil kun cirka en måned før næste løbetid...

• #10   19. mar 2013 Ups jeg mener om råd her ikke om lov smiley

• #11   19. mar 2013 ah ... alfisten det tror jeg så ikke sker for alle ... der er ingen der er interesserede i Nova.... ingen der render i numsen på hende ...

• #12   19. mar 2013 Vores anden tæve blev steriliseret og vi døjer altså BESTEMT ikke med at vi har hanhunde i røven af hende (men hun siger så også fra hvis nogen gør noget hun ikke vil have) hmm klorofyl det lyder til at det er værd at undersøge, kan man eventuelt spørge dr. Dyr eller er han imod det? Kan man også give det underløbetiden?

• #13   19. mar 2013 der var også en gang en herinde der anbefalede noget man kunne spray bagpå tæven ... kan bare ikke huske navnet

• #14   19. mar 2013 Det tror jeg ikke at hun vil være så glad for smiley da hun er MEGET overfølsom i den ende, endnu en grund til at overveje at sterilisere hende da hun går undt og skriger og tar sig til bagen i hele løbetidsperioden...

• #15   19. mar 2013 ja så bliver vi nød til at spørge IGEN, nu var hun lige ude og drikke i vandskålen og så kommer hun ind og ligger sig til at rode lidt i kurven, under et minut efter at hun drak gylper hun så det hele op igen, er det almindelig tumpethed eller kan det have noget med den falske drægtighed?

• #16   19. mar 2013 super skulle bare være sikker smiley typisk hende smiley

• #17   19. mar 2013 Kaido var meget påvirket under løbetiderne (minimum 4 uger hvert ½ år). Derefter startede hendes falske drægtighed og det varede 6-8 uger hvert ½ år. Hun blev utryg, for sammen over ingenting, sov dårligt og uroligt og havde det i det hele taget rigtig skidt.

Da hun var 2 år blev hun steriliseret. Siden den dag har hun været fri for sine "indre dæmoner". Hun er sig selv 24/7 og hele året rundt.

Jeg ville ikke betænke mig et øjeblik, hvis jeg stod i samme situation igen.

Det er jo de næste mange mange år hunden skal lide så meget og så længe.

Galastop er et hormon og bestemt ikke noget man "bare bruger" hvis hunden gentagne gange er falsk drægtig.

• #18   19. mar 2013 vil også til enhver tid foretrække sterilisation via operation en gang for alle, fremfor at give min hunde hormoner gennem livet ....

• #19   19. mar 2013 Først jo en cavalier der bliver fikset vil få mere underuld, men når din tæve er så påvirket ville jeg virkelig overveje at få det gjort, for det andet er rigtig synd for hunden.

• #20   19. mar 2013 Er tæven er meget voldsomt plaget af hormonelle svingninger, ville jeg nok også vælge at sterilisere.

Jeg har kun haft tæver, der har været plaget af falsk drægtighed.
    Her er jeg "barsk" og sætter deres foder ned til overlevelsesration i 3-7 dage og så forsvinder både mælkeproduktion og andre tegn på falsk drægtighed hurtigt.

Jeg ville ikke være begejstret for at skulle bruge galastop som løsning.

• #21   19. mar 2013 Mette: Samme scenarie her og så satte hun i øvrigt feber hver gang også. Og jeg var nødt til at ty til Galastrop, for det sluttede ikke af sig selv - ej heller selv om jeg gav det tid.

Og det med foderet, ja, det kom af sig selv, for hun gik totalt fra foderet i flere uger. Så det hjalp så heller ikke. Hun havde ikke engang tid til at tisse, for hun kunne ikke gå fra sine "hvalpe" smiley Hun stressede og peb i flere uger. Tog jeg hvalpen eller hvalpene fra hende, stoppede hun ikke med at søge. Og hun tog bare andre ting - ligegyldigt hvad. Vi sov praktisk talt ikke i flere uger. Det var frygteligt at se hende lide sådan, og jeg ville ikke betænke mig på at sterilisere igen, for det var virkelig ikke noget at regne. Hun kom så fint igennem både OP og tiden efter uden på noget tidspunkt at vise smerte. Mit største problem var at holde hende i ro.

• #22   20. mar 2013 Mette: løbetiderne er ikke ret længe ved hende her men hun går rundt og skriger og tar sig til bagen, hvor hun i forvejen er over følsom og så har vi så 1-3 måneder hvor hun går rundt og er "sløv" i forhold til hvad hun plejer, den falske drægtighed plejer og vare mellem 1 og 2 måneder, da hun ikke har været påvirket physisk før har vi valgt og lade det gå i sig selv med nogle ekstra lange ture men det er blevet værre og værre syntes vi og vi har kun ca. 5-6 måneder mellem løbetiderne

Nadja: hende her har i forvejen INGEN underuld, hun må nød til og gå med dækken når det er koldt. Tror du så hun vil vokse sig noget eller...

Bente: stakkels hende! Tror også at det vil være et problem og holde hende her i ro smiley

Skal også lige siges at herfra er galastop udelukket medmindre vi er kommet så langt at der er ved at være få uger til OP og hun ikke er blevet sig selv.

• #23   20. mar 2013 Kirsten: hun er i forvejen til den tynde side og får ikke specielt meget mad men nu gør vi sådan at hun ikke får noget af det i skålen så hun skal tænke for at få det

• #25   20. mar 2013 Åh, så slemt som hun har det, ville jeg ikke tøve i 5 minutter!!

Begge mine er laparaskopisk steriliseret (gennem kikkert og kun æggestokkene fjernet) og der var altså ikke den store ballade bagefter. Nogle dage i snor (flexiline) på lufteture og så var den overstået.

• #26   20. mar 2013 Mette: altså nu skal det lige siges at hun skriger over ingenting, hvis det klør og hun ikke er forberedt så kan det også godt komme et lille hyl og bjæffer lidt når hun skal vaccineres, men nu skal vi lige have det til og passe med min konfi den 9 maj(ved godt jeg er ung men det gider jeg altså ikke høre noget for smiley jeg kender min hund :)) men min mor er klar på og ringe til dyrlægen og snakke med dem, så er det bare min far vi skal have overtalt og have fundet pengene.

Hun løber Agility og er nærmest afhængig af det, hvor lang tid tror du ca. (ved godt at du ikke kan sige noget præsist) der vil gå før hun er klar til og løbe igen efter OP. Vi vil snakke med dyrlægen om hvad muligheder vi har smiley

• #27   20. mar 2013 Martha: Vi fik at vide, at hun ikke måtte løbe igennem de første 10 dage. Derefter ingen restriktioner.

• #28   20. mar 2013 okay, hvad gjorde i når hun skulle ud i haven? for vores hun kigger ud og så fræser hun ellers rundt om storesøster og så over til kaninen smiley super hvilken metode blev brugt ved jeres tæve?

• #29   20. mar 2013 Vi gjorde ingenting, hun måtte gerne løbe normalt, men ikke lege med andre hunde, hvor der virkelig blev spurtet. De første par dage gik jeg med hende, hvor hun ikke var i haven. Min hund klatrer som en kat og på andendagen for OP klatrede hun op på sofaryggen, som er hendes yndlingsplads. Da jeg havde pillet hende ned 50 gange, opgav jeg, må jeg tilstå. Jeg holdt selvfølgelig øje med såret, og det helede så fint og så hurtigt. Så jeg endte egentlig med at tage det ret afslappet.

• #30   20. mar 2013 nu kommer jeg jo helt i tvivl men tror du ikke at det er bedst og have storesøster hjemme hvis man bare holder øje med dem?

• #31   20. mar 2013 Jo, det skulle da sagtens kunne gå smiley Bare hunden får lov at være i fred lige de første døgn.

• #32   20. mar 2013 det lyder godt smiley ellers tror jeg hun ville blive noget ked af det smiley

• #33   20. mar 2013 Dette er dagen efter at Kaido blev steriliseret:

http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hund/54560-sterilisation_

2 timer efter hun vågnede tog jeg hende med hjem. Da vi kom hjem ville hun ud i haven (3000 kvm.). Jeg tænkte at hun nok skulle ud og tisse og ville gå med hende. Men det nåede jeg slet ikke, for hun styrtede ud i haven, ned i den anden ende og skælde ud på en fremmed hund der gik på stien ..*G* Hun var ikke det fjerneste smertepåvirket og fik kun det smertestillende hun fik hos dyrlægen. Ikkke noget i dagene efter og hun var FRISK.....*G*

• #34   20. mar 2013 det ser da bare super fint ud smiley haha sådan ville min tøs nok også cirka gøre (bare ikke det med og gø :))

Kommentér på:
Falsk drægtihed

Annonce