876 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Hvad ville I gøre? Hvad ville I gøre?

Spørger af ren nysgerrighed, da jeg har på fornemmelsen at på trods af at der er mange hundeelskere sådan et sted som herinde, så vil de hellere have at hunden slet ikke lever, end at den er hos nogle mennesker som måske har lidt for lidt plads, og burde have lidt mere tid.

Spørgsmålet lyder sådan:
Hvis I så en annonce med en hund som var billigt tilsalg, fordi den ville blive aflivet hvis ejerne ikke kom hurtigt af med den, kunne I så finde på at købe den? Måske hvis I ikke havde nogen hunde i forvejen. Jeg tænker bare, hvad skulle der til for at I gjorde det? Hvis det var en stor hund, som krævede meget plads, og I boede i lejlighed, ville du så kunne finde på at købe den alligevel? For på en måde tænker jeg at det da er bedre at den bor i lejlighed, skal være alene hjemme nogle timer hver dag, selvom den måske burde have meget plads, og egen have, end at den skal aflives? Man kan jo stadig godt give den et dejligt hjem.

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af vandlås og rør under håndvask 750 kr.
  • Et par ørakeleret og nedfaldne tegl i Næstved som jeg ønsker udskiftet og repareret - har selv tegl til rådighed. 2.000 kr.
  • Gulvvarme styringsopsætning 2.000 kr.
  • Blikkenslager 600 kr.
  • Samle 1 bordtennisbord 600 kr.
  • Skifte fronter på køkken (ikea) 2.460 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad ville I gøre?
  • #1   16. mar 2013 Og jeg kan sagtens se at det måske lyder som om at jeg står i sådan en situation, men sådan er det ikke. Desuden bor jeg også i et stort hus, med stor have, strand og skov lige ved siden af, og har massere af tid, så bare rolig. smiley

• #2   16. mar 2013 nej, jeg køber ikke noget under 'trussel' om aflivning.

• #4   16. mar 2013 Nej, det "salgstrick" virker ikke på mig!

• #6   16. mar 2013 Hvis det var lige den hund jeg ledte efter så måske
    Men ellers nej, jeg synes ikke det er synd at aflive, hellere det end at hunden bliver kastebold eller får et usselt liv.
    Alt for mange synes at ALT skal reddes

Og så hader jeg bare de der annoncer med trusseler om aflivning, som om det så bliver andres ansvar at ejer ikke gider hunden mere

• #7   16. mar 2013 Hvis jeg var på udkig efter lige netop sådn en hund, så ville jeg da tage et kig på den og måske købe.

Men nej, jeg ville ikke købe den bare fordi den ellers blev aflivet. Hvad skal jeg stille op med en hund der ikke passer til mig og/eller som jeg hverken har tid eller plads til?

• #9   16. mar 2013 Jeg så sådan en annonce, og tænker at sælger så er villig til at sælge til hvem som helst. Men hvis I står med pladsen og tiden, får I så aldrig lyst til at redde sådan en hund? Sådanne mennesker fortjener jo slet ikk at have hund!!!(eller andre dyr!)

• #12   16. mar 2013 Årsagen skulle være at sælger er blevet skilt, og derfor er blevet nødt til at flytte i lejlighed (plus nogle andre forhindringer). Så på en måde tænker jeg at man bare ikke altid kan forudse hvad der kommer til at ske i ens liv, og derfor ikke kan forsikre 100% at man kan have hunden for altid. Og det kan jo være svært at finde en leje lejlighed hvor man må have dyr. Og får derfor ondt at hunden, fordi jeg er bange for at den bliver solgt til den første der tilbyder den et nyt hjem.

• #13   16. mar 2013 Det er en race der kræver meget motion, og er bange for at den aldrig vil få opfyldt det racen kræver. Men JEG kan jo ikke redde alle hunde i verden desværre.

• #14   16. mar 2013 Det er ikke fordi jeg mener at man skal redde alt man kán, som sådan. Men tænk sådan her: Du har plads, du har tid, du har råd, og du har lyst til hund. Hvorfor så ikek redde sådan en hund, i stedet for at finde en anden hvalp og købe?

• #15   16. mar 2013 Men du har stadig helt ret i at man ikke kan vide om hunden fejler noget, og alt det sælger har skrevet er grunden til den skal sælges, bare er noget h*n fyrer af for at få den solgt.

• #16   16. mar 2013 hvorfor købe en hund, der skal reddes, blot fordi man har tid, råd, plads og lyst - det bør være LANGT vigtigere at man anskaffer sig den RIGTIGE hund, hvor man passer til hinanden.

.. og så tænker jeg stadig, at det er én ting at ville sælge/formidle sin hund videre af whatever årsag - men det er noget HELT andet at ty til beskidte metoder og smide aflivningstrusler på bordet. Det er simpelthen så usselt at de mennesker seriøst skulle have dummeslag.

• #19   16. mar 2013 Hvis hunden var en af de racer jeg interessere mig for, under 4 år (af hensyn til sygeforsikring), tilsyneladende rask, ikke havde for mange psykiske ar. Helst også med en ordentlig tavle (køber ikke DDA så hellere uden) Hvis jeg havde lov at have den. Ja så kunne jeg godt finde på at købe den.

• #20   16. mar 2013 Jeg ved ikke hvor lang tid h*n kan have hunden før den ender med at blive aflivet

• #21   16. mar 2013 Hov. årsag er sælger selv er flyttet i lejlighed??..hvis h*n ikke kan have hunden i en lejlighed hvordan i alverden skal vi andre så kunne? Os kender hunden jo ikke så udgangspunktet er være end for sælger

• #23   16. mar 2013 min tanke er altid, når den der aflivningstrussel kommer på bordet - at det er en måde at hundeejeren kan tørre skylden af på andre. Så er det jo de dumme folks skyld at hunden/katten/whatever bliver aflivet... og ikke ejerens.

Jeg er overhovedet ikke imod aflivning - et dødt dyr er ligeglad - men jeg vil dælme ikke være ansvarlig overfor andres valg.

• #27   16. mar 2013 Calle's Moar !: Det kan jo evt. være fordi 1. h*n ikke har tiden længere, 2. h*n ikke har råd længere, 3. personens lejlighed er for lille (det kræver alligevel lidt plads at have hund, og ikke kun for hundens skyld)/man ikke må have dyr i lejligheden

• #28   16. mar 2013 Birgitta: Jeg er helt enig i det meste af det du skriver. smiley

• #29   16. mar 2013 Isabelle: Ja det er rigtigt nok. Men lige det her er en hvalp på under et halvt år (kan ikke lige huske præcis hvor gammel den er), så det gør mig bare lidt ked af det, at livet måske skal tages fra den i så ung en alder smiley

• #30   17. mar 2013 Jeps. Se Laika på min profil. Og jo jeg gjorde det gerne igen inden for min race.

Kommentér på:
Hvad ville I gøre?

Annonce