{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.259 visninger | Oprettet:

min hund små pisser {{forumTopicSubject}}

hejsa.. jeg købte en 8 årig gammel hund som jeg elsker rigtig højt, vi har trænet meget med ham og det går bare super godt!
men men men .. han små strinter hele tiden, og det er virkelig ved at være klamt.. jeg kan vaske gulv hele tiden..

jeg havde snakket med dyrlægen, og hun snakker om at han kan have slap blære, men at man ikke kan gøre noget ved det pga han er så gammel ... så nu har jeg købt nogen bukser han kan gå rundt med ,, men det virker ikke rigtig ..

og dyrlægen har også sagt at det sandsynligt ikke vil hjælpe hvis han bliver kastreret, fordi han er så gammel nu ...

er der nogen der har nogen gode råd eller erfaringer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hund små pisser
  • #1   13. mar 2013 Altså går han er strinter? Sætter han sig "som en pige" og pisser? Eller er han utæt uden at opdage det selv?

• #2   13. mar 2013 han er mere utæt. vi troede det var når han blev glad.. men det er hel tiden.. og det er blevet så meget at jeg kan vaske gulv hver dag, og han selv er begyndt at stinke af pis. :s

• #3   13. mar 2013 Ej hvor træls smiley Troede egentlig man kunne operere for inkontinens?

• #5   13. mar 2013 Har du fået ham undersøgt for forstørret prostata? det kan gøre en hund utæt. Og hvad med blærebetændelse?

• #6   13. mar 2013 ja det er det.. og det gør mig så ked af det.. også bare at han selv er begyndt at stinke .. jeg kan ikke gøre mere.. jeg vasker alt og ham osv... og vil bare ikke af med ham smiley .. ved virkelig snart ikke hvad jeg skal gøre.

• #7   13. mar 2013 Hvor er det synd for ham... Et spørgsmål: når han har været i haven/på tur og har tømt blæren helt, er der så ikke en periode hvor han ikke drypper?

• #8   13. mar 2013 hvis det var blærebetændelse, ville han så ikke have et problem med at tisse? for når vi går vores lange ture, så tisser han helt fint.

• #9   13. mar 2013 nej desværre. idag var jeg ude med ham i rigtig lang tid, og han tissede helt fint og til sidst havde han ikke mere, så kommer vi hjem. og så begynder han at dryppe igen.

• #10   13. mar 2013 Hvad er han for en hund siden han er gammel som 8 årig? Jeg ved godt der er flere racer der ikke bliver så gamle..

Under alle omstændigheder ville jeg forsøge at følge ham det sidste stykke med de bukser der og gøre en indsats for at han ikke ville være ked af at gå med dem. Og så ville jeg tørre ham med en våd vaskeklud efter behov- sådan et par gange eller 4 om dagen for at holde tisselugten lidt nede.
    Ja det er møgtræls med tis men kan ihvertfald godt forstå du gerne vil beholde ham til trods for dette, som hvis hunden iøvrigt har det fint.

• #12   13. mar 2013 han er en fransk bulldog. pt har jeg gået og puttet indlæg i hans bukser, og han har stadig dyppet igennem, han er ikke som sådan ekd af at have bukserne på, men han har fundet en måde han kan få dem af på..
    men min kæreste og jeg snakker om at prøve at købe bleer til ham.

• #13   13. mar 2013 Dejligt at høre. Prøv at finde et ble-løsning der er bedre.
    Min gamle dreng har ikke så lang betænkningstid længere.. nogle gange vågner han op og skal tisse faktisk omgående og hvis vi ikke i samme sekund har døren åben så er han nødt til at tisse på gulvet. Det kan han jo ikke gøre for og vi gør meget ud af at han ikke føler skam ved dette. Derfor har vi oprettet et lille lager af klude (gamle håndklæder) som ligger klar, for det sker desværre hver dag at vi ikke når døren før det er for sent, selvom han aldrig er alene hjemme... især om aftenen/natten kan det gå hurtigt.

Endvidere har det lettet os meget med et nyt gulvvaskesystem med de her mopper der sidder fast på stangen med velcro. Det er ligesom bare en tyk microfiberklud- en sjat sæbevand på gulvet og moppen henover. Disse mopper er også en lagervare da vi bruger minimum 1 pr dag, ofte flere.

Så altså- håndklæderne tager det våde, mopperne eftervasker og fjerner lugt.

Det er træls med en utæt hund men det er sgu endnu værre hvis man sjasker rundt med en gammel trådmoppe der slet ikke kan klare det, eller gamle gulvklude og skal vride op i hånden osv...

• #14   13. mar 2013 Hej Line. Min venindes gamle G.D. havde samme problem , godt nok for mange år siden. Det var også slap blære, og dyrlægen sagde ; bare ærgeligt . Hun ringede til sin hundemassør, som gav hende nogle øvelser hun skulle lave med hunden (liggende på gulvet). Det var et syn for guder, men det hjalp.

• #15   13. mar 2013 Hanne det vil jeg da lige undersøge smiley
    jaa lige pt kører vi at når nogen kommer på besøg så får han bleen på, for det er der det er aller værst, og jeg vil gå en ekstra gang med ham så jeg er 100% sikker på at hans blære er tømt.

jeg elsker virkelig den hund, og vil bare ikke af med ham. men kan bare mærke at jeg bliver træt af at hele tiden træde i tis, og skifter sokker 3-4 gange om dagen,

men tror også jeg llige vil kigge på de klude der søren.

tak for råd alle sammen, dejlig at høre når det hele er lidt træls.

Kommentér på:
min hund små pisser

Annonce