min hund små pisser {{forumTopicSubject}}
hejsa.. jeg købte en 8 årig gammel hund som jeg elsker rigtig højt, vi har trænet meget med ham og det går bare super godt!
men men men .. han små strinter hele tiden, og det er virkelig ved at være klamt.. jeg kan vaske gulv hele tiden..
jeg havde snakket med dyrlægen, og hun snakker om at han kan have slap blære, men at man ikke kan gøre noget ved det pga han er så gammel ... så nu har jeg købt nogen bukser han kan gå rundt med ,, men det virker ikke rigtig ..
og dyrlægen har også sagt at det sandsynligt ikke vil hjælpe hvis han bliver kastreret, fordi han er så gammel nu ...
er der nogen der har nogen gode råd eller erfaringer?
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 32
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
dec 2012
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 158
dec 2012
dec 2012
nov 2006
Under alle omstændigheder ville jeg forsøge at følge ham det sidste stykke med de bukser der og gøre en indsats for at han ikke ville være ked af at gå med dem. Og så ville jeg tørre ham med en våd vaskeklud efter behov- sådan et par gange eller 4 om dagen for at holde tisselugten lidt nede.
Ja det er møgtræls med tis men kan ihvertfald godt forstå du gerne vil beholde ham til trods for dette, som hvis hunden iøvrigt har det fint.
dec 2012
men min kæreste og jeg snakker om at prøve at købe bleer til ham.
nov 2006
Min gamle dreng har ikke så lang betænkningstid længere.. nogle gange vågner han op og skal tisse faktisk omgående og hvis vi ikke i samme sekund har døren åben så er han nødt til at tisse på gulvet. Det kan han jo ikke gøre for og vi gør meget ud af at han ikke føler skam ved dette. Derfor har vi oprettet et lille lager af klude (gamle håndklæder) som ligger klar, for det sker desværre hver dag at vi ikke når døren før det er for sent, selvom han aldrig er alene hjemme... især om aftenen/natten kan det gå hurtigt.
Endvidere har det lettet os meget med et nyt gulvvaskesystem med de her mopper der sidder fast på stangen med velcro. Det er ligesom bare en tyk microfiberklud- en sjat sæbevand på gulvet og moppen henover. Disse mopper er også en lagervare da vi bruger minimum 1 pr dag, ofte flere.
Så altså- håndklæderne tager det våde, mopperne eftervasker og fjerner lugt.
Det er træls med en utæt hund men det er sgu endnu værre hvis man sjasker rundt med en gammel trådmoppe der slet ikke kan klare det, eller gamle gulvklude og skal vride op i hånden osv...
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.202
dec 2012
jaa lige pt kører vi at når nogen kommer på besøg så får han bleen på, for det er der det er aller værst, og jeg vil gå en ekstra gang med ham så jeg er 100% sikker på at hans blære er tømt.
jeg elsker virkelig den hund, og vil bare ikke af med ham. men kan bare mærke at jeg bliver træt af at hele tiden træde i tis, og skifter sokker 3-4 gange om dagen,
men tror også jeg llige vil kigge på de klude der søren.
tak for råd alle sammen, dejlig at høre når det hele er lidt træls.
min hund små pisser