{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
573 visninger | Oprettet:

cavalier og børn? {{forumTopicSubject}}

hej
jeg har to dejlige cavalier som også er blandet med cockerspaniel, og står lige nu og venter barn til juni.
vil høre om der nogle der har oplevet eller ved hvordan de har det med nyfødte ?
tanken om at præsentere dem for den lille nye skræmmer mig lidt , da det er mit første barn og de har altid været mine børn.

håber der er nogle som kan hjælpe mig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  cavalier og børn?
  • #1   13. mar 2013 cavalier er generelt gode med børn, men når de for det første er en blanding kan man ikke sige det med sikkerhed.
    og hvis de ikke har været vant til børn før er det jo svært at sige.

sådan noget er jo ikke noget hunde bare naturligt kan efter race. det kræver tilvænning og træning.

hvordan er dine hunde med andre børn?

• #2   13. mar 2013 nu hovr jeg tænker over det har de ikke været sådan i kontakt med små børn, de har mødt børn på gade men har været fra + 6 år .

men normalt er de nogle glade hunde som bare er vilde og glade for at møde nye mennesker , men bekymre mig bare når det er en nyfødt. og som jeg skrev så er det mit første og de har været mine børn i de sidste 5 år af deres liv smiley

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #3   13. mar 2013 Både Cavalier og Cocker plejer at være rigtig gode med børn, så umiddelbart vil jeg tro det kommer til at gå fint.

Men selvfølgelig skal man tilvænne langsomt og være enormt opmærksom og forsigtig i sin fremgang, men hvilken nybagt mor ville ikke være det smiley

• #4   13. mar 2013 Jeg tror ikke at du skal være nærvøs. Hvis dine hunde ingen dårlige erfaringer har med små børn, så kan jeg slet ikke se hvorfor det ikke skulle kunne gå.

Da vi bragte vores første barn hjem, tog vores hunde godt imod ham. Jeg var derimod ikke populær. Jeg blev simpelthen ignoreret og det var virkelig underligt. Nu har vi 3 drenge og hundene har totalt opgivet håbet smiley
    og er blevet så glade for ungerne

• #5   13. mar 2013 ihhh hvor dejligt at høre smiley

louise c - tror bestemt også det kommer til at gå ud over mig som vil blive ignoreret smiley har du evt nogle gode forslag til hvordan man bringer den lille nye ind i deres liv også? smiley

• #6   13. mar 2013 Vi satte simpelthen liften ned på gulvet og lod hundene snuse til Valdemar. Vi talte opmunstrende og med lyse positive stemmer og virkede som om det var vildt fedt. Dette gjorde vi hver gang hundene nærmede sig. Vi foretog så mange ting som muligt sammen med dem. Gåture, hygge på gulvet med barn og hunde osv. De skal have opfattelsen at det er vildt fedt at der er kommet et lille barn. Vi gjorde faktisk det at vi i tiden op til fødslen, droslede vores opmærksomhed til dem ned. Denne opmærksomhed kom 10-foldigt igen da Valdemar kom hjem. For pludselig ville mor og far gerne snakke, så de forbandt det lille menneske med noget godt.

Giver det mening? smiley

• #7   18. mar 2013 Giver helt klart mening smiley lyder som en god plan , så tror jeg vil "stjæle" den metode fra dig smiley har også selv tanken om at det tøj den lille har på imens hun stadig er på hospitalet at det får min mor med hjem så de kan snuse til det så de er forberedt på hendes duft smiley
    det med at tale med opmundrende , det er jeg lidt usikker på med mine især hvis den lille er i nærheden af dem , da de normalt blive så oppe og køre at de lige frem kan være til skade for dem selv , da de så tja ikke ved hvilken pote de skal stå på og hopper og danser rundt smiley men vil helt klart tage det til mig med at i ugerne op til at være "ligeglad" med dem , og så når den lille er her så bliver hun opmærksomhed på dem igen smiley

• #8   18. mar 2013 Altså cockeren kan jo godt være en lidt hissig fætter med en lidt kort lunte. Især hvis den er af lidt halvringe avl, og det er jo ikke toppen af poppen der bruges i blandingsavl. Så jeg ville være meget obs. især når barnet kommer i kravlealderen, det er ofte der det går galt.

• #9   21. mar 2013 vil helt klart også være obs på dem , især luna , da han har et stort temperament , så stort at når vi skal klippe ham , så kan han finde på at bide os . tror den er nemmere med niki , han finder sig i mildest talt ALT smiley

Kommentér på:
cavalier og børn?

Annonce