850 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Indmønstring - kan det passe? Indmønstring - kan det passe?

Ja, jeg var til Hest&Rytter i dag, og DKK havde en stand dernede. Jeg går derhen, da jeg gerne vil vide noget mht. indmønstring, og da jeg siger, at jeg har en Dansk/Svensk Gårdhund, dog uden tavle, og spørger om han kan blive indmønstret, får jeg bare af vide helt kort, at de ikke indmønstre mere!

BUM, tænkte jeg så, der røg den chance lige... men kan det passe, at de ikke indmønstre mere? De gjorde det vidst sidste år, så vidt jeg kan forstå på nogle herinde, men at de lige er stoppet synes jeg er pænt træls, hvis det nu passer.

Så nogle kloge herinde der kan svare på det? Fik absolut ikke lige en god behandling af de to der stod derinde. Da de hørte min var uden stamtavle, ja jeg vil da vove at sige de så rødt! (og nok ikke kun pga. Dansk Varmblods stand, der er fuldstændig rød ;))

Planen har jo været siden sidste år, at jeg skulle have Cody indmønstret, han skulle bare være mere udviklet, og det er han virkeligt kommet godt efter nu, og havde da håbet han kunne indmønstres her til efteråret.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indmønstring - kan det passe?
  • #1   9. mar 2013 Jegved ikke om de stadig indmønstrer, men det er jo meget logisk at de før eller siden vil stoppe med det. Det er jo kun noget de gør (eller har gjort) fordi racen er så ny (i FCI-regi altså) at der har været behov for mere avlsmateriale.

• #2   9. mar 2013 Jeg mener, at der var en tråd for ikke så lang tid siden, hvor en ejer af en DSG lige havde modtaget en mail om, at hendes hund var accepteret til indmønstring.

• #3   9. mar 2013 På opfordring fra en anden, som ikke har skrevet i tråden, fordi vedkommende ikke var sikker, skal jeg svare jer på om DSG'er stadigvæk kan indmønstres.

Det er for så vidt korrekt det svar der blev givet på standen. For DKK indmønstrerer ikke mere. Det er lagt ud til raceklubben at stå for det. Det fungerer som det plejer, og de får DKK tavler uden aner. Samtidig skal de stille til avlsgodkendelse med det samme. For så sparer både raceklubben og ejerne at skulle møde op 2 gange. Bliver de ikke avlsgodkendt, er stamtavlen ikke forgæves, hvis de vil løbe DKK agility eller andre ting der kræver en stamtavle, f.eks. udstilling.
    Håber I har fået svar på jeres spørgsmål.

PS: Billedet er af de 3 sidste hvalpe fra Beckie's første kuld fra 13.11.2013. Tæven helt til venstre, DeeDee, har jeg beholdt. Djacco i midten bor i Sverige og Dalton til højre bor i Havnsø. De 2 sidste, som er tæver, bor i Storkøbenhavn. Den ene er her på HG, og det er LisBeth, som hed Dixie i stambogen. Alle har fået nogle rigtig dejlige familier. Et herligt kuld, som jeg er godt tilfreds med.

profilbillede
  • #5   10. mar 2013 Cecilie
    Må jeg spørge hvem i standen du snakkede med?
    For så skal jeg nok sende det videre at du ikke følte dig godt behandlet.

• #6   10. mar 2013 Så der er stadig mulighed i raceklubben? For så vil vi jo gerne af sted med ham omkring efteråret tidligst, da vi synes han skal være min. 2 inden.

Lotte: Desværre ved jeg ikke hvad de hed, og kan ej heller huske hvordan de så ud, ved bare de virkede meget ubehagelige, og ja, de så da ud til at mene, at jeg egentligt ikke havde så meget at gøre ved deres stand, da min hund ikke havde tavle - hvilket ellers ikke var det indtryk jeg havde af DKK før messen.

• #7   10. mar 2013 Krumme, ja det er der nogen der har gjort. Den han er far til DKK racevinder 2012. Så hvis tæve ejere synes om hannen, så ville den blive brugt. Men han har da også lavet noget mindre godt. Det afhænger jo også meget af tæven. Tæven skal, så vidt jeg er orienteret, have fuld stamtavle, dvs. der må ikke være nogen indmønstrerede bagom.

Der er nok et indmønstringsmulighed til efteråret. Følg med på Gårdhundeklubbens hjemmeside www.dsgk.dk. Men læs omkring det inden, for der er en fast procedure for hvordan en indmønstring foregår. Det kan man også læse om på hjemmesiden.

• #9   11. mar 2013 Cecilie
    Nu har jeg så haft fat i en af dem der stod i standen - og som du også snakkede med. Jeg kan garantere dig for at hun er fuldstændig ligeglad med om din hund har stamtavle eller ej. Og hun snakker pænt til ALLE.
    De kan jo ikke gøre andet end at tjekke på DKK's side og derefter give dig den information som står der. At hende som tjekkede så er københavner og har en direkte måde at sige tingene på, kan måske være det som har gjort du følte dig dårligt behandlet.
    Jeg kan intet finde om det på DKK's side, men ved heller ikke hvilket søgeord jeg skal bruge. På DGSK's side kan jeg som det eneste finde en blanket til tilmelding af hund til fremstilling, men intet om arrangementer. Så kan ikke se hvordan de skulle kunne svare anderledes.

• #11   11. mar 2013 Lotte: Jeg følte mig ikke godt behandlet, og hende jeg stod ved standen med, synes ej heller det var en venlig behandling.

• #12   11. mar 2013 Kan kun sige at det er sagt videre

Kommentér på:
Indmønstring - kan det passe?

Annonce