Kennelhund og renlighed Kennelhund og renlighed
Jeg har jo overtaget denne fantastiske hanhund fra en kennel hvor de blev luftet et par gange ude i en stor løbegård. Inde i deres egne bokse, kunne de jo så besørge hvis det trykkede. Da han gik hjemme ved mig havde vi kun nogle enkelte udheld, men nu hvor han er rykket hjem til kæresten, kan han ikke rigtig holde sig. Han har prøvet næsten alt, men lige meget hjælper det;
- Skælde ud
- Ignorere
- Luftet oftere
Nu er vi altså lidt i vildrede og søger hjælp.
Han sover i et bur ude på badeværelset og han ELSKER sit bur, hvilket nok skyldes hans 1½ år i kennel. Går han frit, pisser han alle steder og finder aldrig rigtig ro når der skal soves. Er kæresten eller jeg hjemme, går han frit uden problemer. Buret er dobbelt så stort som det burde og fyldt med tæpper og puder. Gulvet ude på badeværelset har varme i og døren bliver lukket om natten, for at holde bedst på varmen. Vi har prøvet at holde den åben, men uden held. Når han så pisser, så pisser han ud af buret og hen på midten af gulvet. Hvad kan skyldes denne adfærd?
Vi har overvejet at gøre buret mindre eller sætte sidder på, så han ville pisse på sig selv, men er det virkelig løsningen? Har I nogle guldkorn til min kæreste der er ved at blive bims af at rengøre badeværelset med rodalon hver morgen?
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.346
Du er simpelthen nødt til at starte helt helt forfra, og måske oven i købet lidt mere grundigt end hvis det var en hvalp.!
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.508
Når jeg er hjemme hos kæresten kommer han ofte ind i soveværelset (fordi jeg savner min puttetrold) og der er ingen problemer. Han er hverken urolig eller urenlig
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
Er du helt sikker på, at din kæreste er lige så omhyggelig med at lufte ham og tage sig af ham, som du selv var?
Hvorfor kan du ikke selv have ham boende?
At skælde ud hjælper i hvert fald ikke - tværtimod.
mar 2009
Der er jo visse ulemper ved at bo på landet, så man lufter ikke sin hund på gaden, for så bliver man kørt ned! Kæresten har derfor indhegnet godt 1000kvm af sin have til hundehave, hvor han "lufter" dem flere gange om dagen. Når jeg er der, luftes de alle på denne måde uden problemer
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
Hos din kæreste er han tilbage til de samme betingelser, han havde i kennelen, dvs.
"en kennel hvor de blev luftet et par gange ude i en stor løbegård. Inde i deres egne bokse, kunne de jo så besørge hvis det trykkede"
Hos din kæreste er hans boks i kennelen = Buret på badeværelset, så hunden kan jo slet ikke forstå, at han gør noget forkert ved at tisse der.
mar 2009
Natravnen - du har nok ret. Det skal jo lige siges at han i kennelen måtte gå alene, også i hundegården, da de andre trynede ham. Nu har han i det mindste 4 andre legekammerater, der lader ham være med og når kæresten er hjemme, ligger han og putter med dem. Jeg vil prøve at appellere til kæresten må tage gul vest, lys og lygter og vandre bare lidt op af ned af landevejen. Det bliver nok også bedre til forår, sommer og efterår, hvor de om dagen tumler rundt i en udendørs hundegård.
mar 2009
Vi prøvede at give ham et mindre bur for at se om det havde en umiddelbar effekt OG DET VIRKEDE! Al den luksus vi åbenbart gav ham med et kæmpe bur var bare ikke noget for ham. De første nætter stod begge bure åbne og han gik hele tiden ind i det lille. Nu holder han sig hele natten og deres konflikter er nu overstået. Han stortrives igen og jeg er nu fri for at forgælde mig ved at købe et større sted, for at beholde ham. Nu nærmer sommeren sig og vi kigger efter endnu en hundegård, så alle hundene kan være ude om dagen
Kennelhund og renlighed