1.119 visninger
|
Oprettet:
Defu økologisk hundefoder {{forumTopicSubject}}
(link fjernet)
Nogle der har erfaringer med det?
Så må I meget gerne skrive :o)
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 884
Jeg fodre mine hunde med produkter af havfisk, da jeg ikke har megen lid til økologi.
Jeg ser det på den måde at fisken har haft et godt liv I NATUREN, indtil den blev fanget.
Men jeg ville klart hellere købe økologisk frem for et mærke med billigt kød.
Jeg kender en masse der fodre deres hunde med "Bioplan" fra Maxi Zoo, det er økologisk og let at få fat på. De blander tørkosten med det våde foder, og hundene elsker det, samt har flot pels og hud.
Udover det er skulle Real Nature også have dyrevelfærden i orden.
Ziwi Peak fik jeg fortalt også var fra vildtlevende dyr, men deres priser er helt hen i vejret. Så hellere give råt+grøntsager, men mine vil ikke røre råt, hvilket jeg inderst inde er meget glad for.
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
okt 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 138
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.040
Nu (de sidste 2 år samt 2 år før vi barfede) bruger vi Robur fra petpoint og er vildt begejstrede.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Jeg er faldet for det her foder, og har lige bestilt det, synes sammensætningen ser rigtig god ud. http://www.essentialfoods.dk/dog/meals-for-dogs/essential-nautical-living.html
Ville gerne fodre øko. men synes ikke øko.fodertyperne tilgodeser hundenes kødbehov, desværre.
feb 2007
Men alle de hunde jeg kender, trives på det, og de hårløse har smuk hud - så helt dårligt kan det ikke være
feb 2007
Mine trives dog ikke på foder med så højt proteinindhold.
feb 2007
Men de hunde jeg kender der har fået det hele livet, stortrives.
Så jeg tror det er meget individuelt. Heldigvis er der en masse muligheder, indenfor økologisk og dyrevenlige produkter, desværre er de bare lidt svære at få fat på, men det kan sagtens lade sig gøre, heldigvis.
mar 2008
http://www.fressnapf.de/suchen/shop/bioplan
mar 2008
Men jeg tror jeg ville vælge dette her, hvis jeg skulle ud i noget der lignede øko,, hvilket det ikke helt er, men det snerper derhenad.... Ingredienslisten er mere tiltalende:
http://www.pronatureholistic.dk/
feb 2007
Bvadr? Du kan da ikke tale for andre's hunde.
De hunde jeg kender der kører på Bioplan, har aldrig været fejlernæret. Nogle er blevet fodret med det siden det udkom.
Som en anden også skriver, tror jeg det er meget forskelligt hvad ens hunde kører bedst på.
Jeg synes det er langt mere klamt og frastødende at fodre fra dyr der har haft en lorteliv.
Ekstrem kræsne hunde er ofte også vilde med det Bioplan har jeg erfaret.
Jeg bruger pt. Purizon Adult Fisk tørfoder, det er fra havfisk der har levet i havet, og så får de grøntsager og ris ved siden af.
Af og til får de vådfoder fra Real Nature (Fisk + Kylling) og Bioplan vådfoder (Kalkun + Græskar) blandet ned i.
Det jeg glad for, og jeg spiser og køber aldrig selv kød, så går også meget op i kødet til mine rovdyr, kommer fra dyr der har haft en godt liv.
feb 2007
Ja, det er så irriterende når det kun er halvdelen af produkterne der er økologiske/kød fra dyr i naturen/fritgående.
De produkter er der desværre mange af, hvor der lige sniger sig noget konventionelt "svinemel" eller "fjerkræs mel" ned i et produkt der ellers skrives "økologisk"/"bio" (pga. en eller to af ingredienserne er øko).
feb 2007
feb 2007
Mine er også ekstrem kræsne, så de får bare vådfoder oveni deres tørkost.
Mine katte er så dobbelt så kræsne, og de er jo 100% rovdyr, så det er endnu mere problematisk.
Ja det er også min holdning, det er sgu ikke kun vores kæledyr der skal have et ordenligt liv.
mar 2008
Jeg har da lov til at tale på mine egne, eller åbenbart ikke!!!
Jeg vil bare ikke sætte økologi højere end, hvad jeg ser som en fornuftig fodersammensætning, så enkelt er det.
Og her er det stadig, hvad JEG mener, hvis du skulle være i tvivl.
Du har lov til at have din mening, og jeg min, tak!
feb 2007
Jeg mener bare ikke at der er nogen grund til at nedgøre andre's fodervalg.
Personligt kunne jeg aldrig drømme om at fodre med lam eller kalv, og fodrer kun med fisk og fjerkræ - men alligevel sidder jeg ikke og skriver "føj!", "ad" osv.
Jo hvis det er billigt kød fra et skod sted gør jeg.
Du har ret til at synes foderet ikke er godt for dine hunde, det har jeg ikke nævnt.
Men det er bagateller, så lad det nu ligge.
Okay, der er vi helt uenige. Jeg vil til hver en tid sætte dyrevelfærd lige så højt, som en god foderplan til mine hunde - og det har jeg heldigvis også mulighed for.
mar 2008
Kig på dine egne linier, du er ikke spor mere "pæn" i dine skriverier end jeg er - vi står bare på hver sin side. Jeg skriver, hvad JEG tænker omkring foderet, hvad andre tænker og gør, det er deres sag. Og hvad en god foderplan er, det må være op til den enkelte at afgøre, jeg er så bare ikke enig med dig, det er jo nok der skoen trykker.
Lad os dog stå der, og glædes over at vi på den måde får så mange sider af en sag frem som muligt i stedet for at gøre det til en to-mands-fight.
Defu økologisk hundefoder