{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Defu økologisk hundefoder
  • #1   23. feb 2013 Personligt har jeg ikke lyst til at bruge penge på et foder hvor størstedelen af indeholdet er majs jeg vil meget heller have et foder der indeholder masser af kød ex. ziwi peak eller at barfe da mange hunde køre bedst på dette.

• #2   23. feb 2013 Har selv stået i samme båd. Kender dog ikke til det mærke du linker til.
    Jeg fodre mine hunde med produkter af havfisk, da jeg ikke har megen lid til økologi.
    Jeg ser det på den måde at fisken har haft et godt liv I NATUREN, indtil den blev fanget.
    Men jeg ville klart hellere købe økologisk frem for et mærke med billigt kød.
    Jeg kender en masse der fodre deres hunde med "Bioplan" fra Maxi Zoo, det er økologisk og let at få fat på. De blander tørkosten med det våde foder, og hundene elsker det, samt har flot pels og hud.
    Udover det er skulle Real Nature også have dyrevelfærden i orden.
    Ziwi Peak fik jeg fortalt også var fra vildtlevende dyr, men deres priser er helt hen i vejret. Så hellere give råt+grøntsager, men mine vil ikke røre råt, hvilket jeg inderst inde er meget glad for.

• #3   23. feb 2013 Ziwi Peak syntes jeg er helt i orden at servere når man har en hund der ikke spiser ret meget i løbet af en dag smiley

• #4   23. feb 2013 Jeg vil ikke barfe, og min hund får (næsten) kun fjerkræ og fisk smiley

• #5   23. feb 2013 Jeg har ikke selv prøvet forderet men kender flere som er vildt begejstret. TRives hunden på det, er det vel underordnet om der er mest majs, kylling, fisk eller hvad ved jeg i. Hunde er individuelle og det er deres foderbehov også. Vores hunde trives absolut ikke på Ziwi Peak eller barf. Vi har fodret råt i 2 år fordi vi gerne ville give dem den oplevelse, men det fungerede bare slet ikke. De blev meget tynde trods korrekt fodring.
    Nu (de sidste 2 år samt 2 år før vi barfede) bruger vi Robur fra petpoint og er vildt begejstrede.

• #6   23. feb 2013 Køddelen udgøres af 18,5% fjerkræskødmel, resten er primært majs og rismel - det vil jeg ikke kalde hundefoder, og slet ikke betale den pris for....

Jeg er faldet for det her foder, og har lige bestilt det, synes sammensætningen ser rigtig god ud. http://www.essentialfoods.dk/dog/meals-for-dogs/essential-nautical-living.html

Ville gerne fodre øko. men synes ikke øko.fodertyperne tilgodeser hundenes kødbehov, desværre.

• #8   23. feb 2013 Kan prøve at spørge om en ingredients liste, Stine.
    Men alle de hunde jeg kender, trives på det, og de hårløse har smuk hud - så helt dårligt kan det ikke være smiley

• #9   23. feb 2013 Hvis man er ude efter barf lignende foder, som er økologisk er der: Eaglepack og Hermann's.
    Mine trives dog ikke på foder med så højt proteinindhold.

• #10   23. feb 2013 Har lige hørt at Bioplan har en ingredients liste meget lig Defu, blot med både fjerkræ mel og lever - samt sojaproteiner. Dem jeg kender fodre så tørkosten blandet med det våde foder. (Trods hundene med glæde æder både med og uden). Det våde foder er næsten kun rent kalkun kød med græskar. Nogle af dem fodre Real Nature med fisk og kylling eller kalkun og kylling oveni, det er meget tæt på Barf i vådkost udgave.
    Men de hunde jeg kender der har fået det hele livet, stortrives.
    Så jeg tror det er meget individuelt. Heldigvis er der en masse muligheder, indenfor økologisk og dyrevenlige produkter, desværre er de bare lidt svære at få fat på, men det kan sagtens lade sig gøre, heldigvis.

• #12   23. feb 2013 Bioplans tørfoder er "endnu værre". Køddelen udgør 9 %, det der udgør hovedbestanddelen er hvede, majs og sojakager, bvadr!

http://www.fressnapf.de/suchen/shop/bioplan

• #14   23. feb 2013 Som supplement til så stor en del råt kød ville jeg nu ikke være bange for det, det eneste jeg kunne være bange for var, at man var for længe om at bruge det. Altså at posen skulle stå åben så længe, at der var risiko for dannelse af lagermider.

Men jeg tror jeg ville vælge dette her, hvis jeg skulle ud i noget der lignede øko,, hvilket det ikke helt er, men det snerper derhenad.... Ingredienslisten er mere tiltalende:

http://www.pronatureholistic.dk/

• #17   23. feb 2013 Kirsten:
    Bvadr? Du kan da ikke tale for andre's hunde.
    De hunde jeg kender der kører på Bioplan, har aldrig været fejlernæret. Nogle er blevet fodret med det siden det udkom. smiley
    Som en anden også skriver, tror jeg det er meget forskelligt hvad ens hunde kører bedst på.
    Jeg synes det er langt mere klamt og frastødende at fodre fra dyr der har haft en lorteliv.
    Ekstrem kræsne hunde er ofte også vilde med det Bioplan har jeg erfaret.

Jeg bruger pt. Purizon Adult Fisk tørfoder, det er fra havfisk der har levet i havet, og så får de grøntsager og ris ved siden af.
    Af og til får de vådfoder fra Real Nature (Fisk + Kylling) og Bioplan vådfoder (Kalkun + Græskar) blandet ned i.
    Det jeg glad for, og jeg spiser og køber aldrig selv kød, så går også meget op i kødet til mine rovdyr, kommer fra dyr der har haft en godt liv.

• #18   23. feb 2013 Stine:
    Ja, det er så irriterende når det kun er halvdelen af produkterne der er økologiske/kød fra dyr i naturen/fritgående.
    De produkter er der desværre mange af, hvor der lige sniger sig noget konventionelt "svinemel" eller "fjerkræs mel" ned i et produkt der ellers skrives "økologisk"/"bio" (pga. en eller to af ingredienserne er øko).

• #19   23. feb 2013 Golden Eagle skulle også være fra fritgående dyr.

• #21   23. feb 2013 Okay, det var også blot et forslag smiley
    Mine er også ekstrem kræsne, så de får bare vådfoder oveni deres tørkost.
    Mine katte er så dobbelt så kræsne, og de er jo 100% rovdyr, så det er endnu mere problematisk.

Ja det er også min holdning, det er sgu ikke kun vores kæledyr der skal have et ordenligt liv.

• #22   23. feb 2013 Yasmin, øøøh hvor taler jeg på andre hundes vegne???

Jeg har da lov til at tale på mine egne, eller åbenbart ikke!!!

Jeg vil bare ikke sætte økologi højere end, hvad jeg ser som en fornuftig fodersammensætning, så enkelt er det.

Og her er det stadig, hvad JEG mener, hvis du skulle være i tvivl.

Du har lov til at have din mening, og jeg min, tak!

• #23   24. feb 2013 Hvorfor skal alt tages som et personligt angreb? Helt ærligt!
    Jeg mener bare ikke at der er nogen grund til at nedgøre andre's fodervalg.
    Personligt kunne jeg aldrig drømme om at fodre med lam eller kalv, og fodrer kun med fisk og fjerkræ - men alligevel sidder jeg ikke og skriver "føj!", "ad" osv.
    Jo hvis det er billigt kød fra et skod sted gør jeg.
    Du har ret til at synes foderet ikke er godt for dine hunde, det har jeg ikke nævnt.
    Men det er bagateller, så lad det nu ligge.
    Okay, der er vi helt uenige. Jeg vil til hver en tid sætte dyrevelfærd lige så højt, som en god foderplan til mine hunde - og det har jeg heldigvis også mulighed for.

• #24   24. feb 2013 Yasmin, helt ærligt, lad os dog være enige om at være uenige. smiley

Kig på dine egne linier, du er ikke spor mere "pæn" i dine skriverier end jeg er - vi står bare på hver sin side. Jeg skriver, hvad JEG tænker omkring foderet, hvad andre tænker og gør, det er deres sag. Og hvad en god foderplan er, det må være op til den enkelte at afgøre, jeg er så bare ikke enig med dig, det er jo nok der skoen trykker.

Lad os dog stå der, og glædes over at vi på den måde får så mange sider af en sag frem som muligt i stedet for at gøre det til en to-mands-fight.

Kommentér på:
Defu økologisk hundefoder

Annonce