{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.612 visninger | Oprettet:

Underlige sår knopper i hovedet {{forumTopicSubject}}

Opdagede igår aftes nolge underlige knopper oven i hovedet, det må være nogle som alle er kommet rimelig pludseligt, da jeg har meget kontakt med hunden og de har meget korte hår.

I nogle af knopperne der mangler der bare hår, og nogle af dem er der et lille sår i.

Jeg var ved dyrelægen d. 21 januar, pga. den kløede sig meget, og bed sig i albuerne på forpoterne, Den fik en sprøjte med biobakanol, nogle piller, crem til at smøre på albuerne, og en shampoo, den skulle vaskes med 3 dage i træk.
Og derefter var kløen så væk, den er begyndt at klø sig en smule, men ikke noget overdrevet.

Dyrelægen snakkede om at det kunne være allergi, meget det går meget bedre med kløen, men nu er de knopper så dukket op, ( de er kun oven i hovedet ) men hvad pokker kan det være ?
Håber på noget hjælp her over inden jeg må tage til dyrelægen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlige sår knopper i hovedet
  • #1   19. feb 2013 lige med på en kigger....

• #2   19. feb 2013 Har din hund noget af de samme da?:(

• #3   19. feb 2013 Aqui har haft det på et tidspunkt (eller ihvertfald noget der lignede) Det var akut hudbetændelse, og det udviklede sig lynhurtigt i hans lange tykke pels. Så hold rigtigt godt øje med om det spreder sig, for så kræver det hurtig behandling med antibiotika.

• #5   19. feb 2013 Karina, jo holder os godt øje med det.
    henning, hvad for en shampoo bruger du til det ? Den jeg fik sidst er en ketoconazole shampoo

• #6   19. feb 2013 Det kan være skab.
    Skab bæres rundt af ræve, og kan sætte sig på gren og blade og derved overføres til hunde. Det er relativt nemt at behandle hvis dyrlægen kommer ind over i god tid.

• #7   19. feb 2013 Ja, goofy har også nogle knopper, nogle gange minder det lidt om bumser. De kommer og går lidt som de selv vil. De er for det meste placeret på toppen af hans hoved, ved halsbåndet eller på det øveste af taljen mod ryggen. Aldrig på ben, hale, bryst eller mave.

Har fået afvide at det er pga. Goofy er en blå dobermann og at han derfor har dårlig hud/pels.
    Dyrlægen siger at jeg kun skal gøre noget hvis han begynder at klø/slikke sig og det gør han ikke.
    Det skal lige siges at goofy er blevet tjekket for divese hud mider, lopper og sådan. Ingenting.

• #8   19. feb 2013 Mulle har også knopper på toppen af hovedet og imellem skulderbladene. Jeg har prøvet flere forskellige olier. Den jeg har bedst erfaring med er Viacutan, som kan købes hos dyrlægen. Den er super god, men også ret dyr. (280 for 90 ml) Men indtil videre er det den der har virket på det.

• #10   19. feb 2013 Sådan ser Tinka ud bare ikke så slemt og hun har hårsækkemider i mild grad.

• #11   19. feb 2013 Betinna, ja det måtte ha været binyrebarkhormon.

Ja han sagde så også at jeg skulle holde øje med om det kom tilbage.
    Men dengang havde den ikke de knopper der.

Lige nu er jeg ikke der hjemme til at kunne se hvad pillerne hedder, men mindes at han sagde at det var noget af det samme som binyrebarkhormon bare i pille form, men den shampoo jeg fik hedder ketoconazole.

Dyrelægen jeg bruger er som ligger i en mindre by, og derfor er rimlig billig.
    Så hvis jeg skal til en af "store" dyrelæger og ha chekket for at det bliver det nok noget af en regning?

• #12   19. feb 2013 Tja min blev tjekket idag ved min dyrlæge 700 kr og 285 for behandling... Det syntes jeg skisme ikke er dyrt for tjek efter pelsmider og hårsækkemider og gennemtjekket for alt plus vaccination...
    Og hun ligger ikke i en lille by...

• #14   19. feb 2013 Grunden til den fik det shampoo er at den havde noget på foralbuerne, som var rødt og slikkede på det.

Den er stadig lige så glad og livlig som den plejer at være, den opføre sig som en lille hvalp, og så kan den med alle hunde, selvom det er en amstaff smiley

Men balto er godtnok forsikring, syge forsikring.
    men der er bare om skal skal ud til ham jeg plejer, eller om jeg skal ud til det store dyrehospital i aalborg?

• #15   19. feb 2013 Men hvordan kan man se om det er hårsæk mider, eller om det er skab, eller allergi ?

• #16   19. feb 2013 Man tager et skrab fra huden og ser på det igennem mikroskop.

• #19   19. feb 2013 Det ligner starten på hotspots. Det går SÅ stærkt, at vi snakker timer, så er de bare udover det hele ): ..

Håber det er noget andet..

• #20   19. feb 2013 * BATDOG * , tror nemlig det er det samme som min forsikring.

Henning, hmm smiley det håber jeg ikke det er, som min har.
    Men bestiller hvertfald en tid i morgen, hvis han ikke kan give mig noget ordenligt svar den her gang, så må jeg ud til en ny

• #21   19. feb 2013 Da han for en mrd. siden ikke kunne give nogle forklaring på hvorfor den kløede sig hele tiden, gav han den jo "bare" binyrebarkhormon, men det hjalp jo så også på kløen, men snakkede om at det kunne komme tilbage, hvis det allergi, men tænker bare at allergi'en viser nye tegn nu? ( uden det er noget jeg ved noget om )

• #23   20. feb 2013 Stefan hvordan gik det ved dok dyr...???

• #24   20. feb 2013 Nåå vi var så ved dyrelægen, dyrehospitalet i cytysyd, i aalborg.
    Og det er så allergi den har smiley så skal køre en udrensnings kur på 8 uger, med hest & kartofler, og derefter skulle vi så se om det nyt special hundefodder den skal ha, eller om den skal på medicin smiley

• #25   20. feb 2013 Øv øv Stefan men mon ikke de finder ud af hvad han ikke kan tåle og i så kan undgå det...

• #27   20. feb 2013 Ja håber da på vi finder en god løsning, og at noget nyt hundemad måske kan gøre det.

• #29   27. feb 2013 Wolfsblut allergi linje er også rigtig god. Goofy fungere ihvartfald rigtig godt på det.

• #30   2. mar 2013 Hvordan er priserne på det?
    for det rå heste mad den får nu, med kartofler er ikke helt billigt

• #31   2. mar 2013 Stefan... kan se du var på Ålborg Dyrehospital... var det hos Michael Butler????

Ang. mad, så er det vigtigt at du holder den strenge diæt.. og intet andet, så kan du se om hunden reagerer positivt på dette... hvis hunden bliver fin igen, så er det jo højst sansynligt foderallergi, og ja så kan man efterhånden "prøve" sig lidt frem...

Det Henning taler om er hyposensibilisering, og det kan også hjælpe mange hunde.. hvis du har været hos Michael Butler så ved han alt om dette... han er den førende til hudproblemer i dk sammen med Lene Boysen.

God bedring.

Kommentér på:
Underlige sår knopper i hovedet

Annonce