{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
976 visninger | Oprettet:

Fantastisk men nogengang tosset {{forumTopicSubject}}

Mine forældre har en fantastisk dejlig tæve, som er en blanding mellem en engelsk springer spanier og brun labrador. Hun bliver 6 år her i år.
Hun er en rigtig dejlig familiehund, sød, kærlig og opmærksom.
Hun bliver indimellem brugt til jagt og er simpelthen så dygtig til det. Alt sammen uden den nogensinde har været til træning.

De har så dog fået et problem med at den knurrer, viser tænder og snapper efter en, hvis den f.eks. har fået færten af en mus, eller hvis den ligger i dens hus med dens ben og man nærmer sig den.
Det er ganske forfærdeligt at hun opfører sig sådan, for vi bliver bange for den.
Det er klart min fars hund, og derfor er det rigtig svært for ham.

Skal hun aflives, eller kan hun lærer at det må man ikke?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fantastisk men nogengang tosset
  • #1   18. feb 2013 Det er bare ikke nok, for hun gør det f.eks også hvis hun ligger i sofaen og man vil have hende til at gå ned. Hun er blevet utilregnelig, og mine forældre har 4 små børnebørn som normalt er glad for Blom, men hvad hvis det en dag går ud over dem?

• #2   18. feb 2013 Har hun altid været sådan? Eller er det noget nyt hun er begyndt på?

• #3   18. feb 2013 Tænker at hun har ondt???

• #5   18. feb 2013 Hun er ikke underlig eller utilregnelig - hun er en helt normal hund, som har resourseforsvar!
    Prøv at slå det op og læs om det. Man kan arbejde med byttelege og slip komandoer, for at omgåes det. Men slippe helt af med det gør man sjældent, da det er en naturlig eaktion for hunde.

Indfør en regl om hvor hunden kan være i fred - f.eks. når den spiser ben eller vil slappe af. Hvis hunden ved hvor den kan finde ro, vil den ofte også søge dette sted, fremfor at "indtage et andet sted".

• #6   18. feb 2013 Jeg syntes I skal få hende gennemtjekket hos dyrlægen. Kan de udelukke at hun har ondt eller er syg, ja så skal der arbejdes med hende.

• #7   18. feb 2013 Det lyder lidt som om, at nogen har haft taget mad/mus/ben fra hende igennem årene, og at hun derfor er begyndt ikke at stole på jer...

Lav en masse byttelege med hende, og sørg altid for, at det i giver hende er bedre end det i tager fra hende.
    Og lad hende være helt i fred når hun spiser ben og andet lækkert.
    Jeg ville ikke lade hende ligge i sofaen, hvis hun ligger "i vejen", men giv hende en god blød kurv/hule hvor hun kan være i fred, uden at blive forstyrret.

Alt dette er selvfølgelig forudsat at hun ikke på nogen måder har ondt, og "kun" har udviklet et stærkt ressourceforsvar.

• #9   18. feb 2013 Jeg er rigtig glad for alle jeres svar, og giver alle rådene videre til mine forældre.
    Tror helt sikkert hun skal undersøges, men ellers skal der laves nogle regler omkring hendes helle-steder og trænes byttelege.

Birgitta - jeg tænkte faktisk godt over det med "hun", "hende" og "den" da jeg læste det igennem da jeg havde skrevet det. første del er helt sikkert min egen beskrivelse af Blom, for hun er "min" hund, og det andet er mor og fars beskrivelse. Der har ikke været aflivning på tale, men det har lagt lidt i kortene. Puha det kan jeg slet ikke bærer i mit hjerte! Det er hun en for god en hund til, og tror helt sikkert på at hun og vi kan lærer...

endnu engang tak for rådene! De skal helt sikkert afprøves!!

• #11   19. feb 2013 Jeg har nu snakket med mine forældre om det, og de har hele tiden haft det ligesom mig. Self skal hun ikke aflives, men der skal være regler omkring Blom når børnebørnene er her!
    De synes egentlig at det er meget logisk med det ressourcerforsvar hun har, og det skal vi lærer og omgåes. Hendes hus er hendes helle, og der skal hun være i fred!
    Børnebørnene er 1, 2 på 4 og 6 år. Så de skal bare have gjort det klart at Blom lader de være, og hvis er vil hende kalder de på hende.

Min mand prøvede lige lidt bytteleg her til morgen, og Blom er simpelthen så lærernem. Hun fangede rigtig hurtig hvad det kig ud på! Min dejlige hund bliver ved med at være min dejlige hund smiley

profilbillede
  • #12   19. feb 2013 Dejligt at høre smiley

• #14   21. feb 2013 Blom er også blødmundede.. Hun bruger tungen og læberne når man håndfoder hende..
    Heldigvis er mine søskende begge hundemennesker, så de er helt sikkert med på de "nye" forholdsregler omkring Blom, så deres børn kan komme til at omgåes hende ordentligt!
    Og man må komme til den konklusion at ingen hund er ens smiley

Kommentér på:
Fantastisk men nogengang tosset

Annonce