{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

råfodre unghund {{forumTopicSubject}}

Jeg lavede en tråd for noget tid siden omkring min unghund og hans "dårlige" spisevaner, for kan simpelthen ikke få ham til at spise hans tørkost, og jeg har prøvet alt efter kunstens regler.

Jeg har fulgt meget intenst med her inde omkring rå fodring af hunde og suget jeres viden til mig, men som nybegynder er jeg jo lidt usikker.

Jeg har købt en hel kylling, som jeg vil starte ham stille op på
Kaito er 8 mdr, vejer 11-12 kg så han skal have ca 800 g. om dagen har jeg regnet mig frem til (syns det lyder af lidt meget), men er det kun kød, eller er grøntsagerne med i den kalkulation?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  råfodre unghund
  • #1   12. feb 2013 vægten af foderet må være det hele samlet...

Men jeg mener en hvalp skal have 10 % af sin vægt og så skal der mindskes ned til at den som udvokset som finger regel skal have 2 %...

Jeg vil så mene at din nærmere skal have 1 kg mad i den alder den har...

• #2   12. feb 2013 har du prøvet foskelligt tørkost, jeg giver mine noget der hedder N&D og som er tørret kød, frugt og grønt.. det får de morgen ca ½ portion af dagsdosis, og så får de råt aften ca ½ portion dags dosis, så bliver det heller ikke så dyrt at fodre råt...

• #4   12. feb 2013 har fodret med Olivers, Acana, Orijen, og nu noget 3 som jeg ikke lige kan huske hvad hedder (er lidt kræsen med tørkost) men har ikke prøvet N&D.
    og ja ved godt at det nok nærmere et 1 kg, men det tror ikke jeg kan få ham til at spise så meget.
    har også overvejet at blande hans tørkost op med råt kød og så håbe på han spiser det, for leverpostej, olier, osv gider han kun lige en enkelt dag og så er det heller ikke interessant længere.
    men ved ikke lige hvor godt det er at gøre det på den måde?

• #5   12. feb 2013 tror godt man kan blande..

N&D synes selv jeg dugter af noget, kontra mange andre tørre ting som er mega kedelige...

• #8   13. feb 2013 Han skal ha 500-600 gram pr dag, i daglig fodermængde..
    hvis du vil fylde grøntsager i så max 1/3.

Når de er 6-12 måneder skal de som udgangspunkt ha 5 % af deres kropsvægt..

Kommentér på:
råfodre unghund

Annonce