{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hov hvor blev den af?
  • #4   5. feb 2013 Lige over her, det er altså bare ikke ok, vi har en fungerende hanhund og passede naboens hunhund, som i perioden vi passede den gik i løbetid = mindre heldigt, løsning fundet med det samme, hanhund i soveværelse, hunhund i køkken = løst til hunhunden skul hjem = ingen parringer, det er ikke svært -_-

• #5   5. feb 2013 Det er så forfærdeligt synd for den hund smiley

• #6   5. feb 2013 jeg forstod slet ikke argumentet med at hanhunden stak af... snoren er jo opfundet...

• #7   5. feb 2013 var også lige ved at skrive, men måske meget heldigt den blev slettet, for det var IKKE pæne ting jeg skrev.. :s

det er jo helt forfærdeligt! jeg får det simpelthen så dårligt!

• #8   5. feb 2013 og døre er opfundet!

• #10   5. feb 2013 Utroligt hvad folk udsætter deres hunde for - og derefter ikke forstår folk bliver forarget -.-

• #11   5. feb 2013 Blev træt af de latterlige kommentarer.
    Vi ved jo ligesom godt at det var forkert. Og nej vi kunne ikke BARE skille dem ad. Hanhunden var psykisk sindsyg omkring tæven. Vi prøvede hvad vi kunne og sådan er det.
    Det er sket og ja vi ved hvad vi skal gøre næste gang!!!
    Jeg spurgte om hjælp og tja fik squ intet hjælp overhovedet?

Jeg gider ikke tage flere diskutioner omkring med tæve og hvad folk mener om mig og min familie. Vores problem med hanhunden bliver løst eftersom vi har snakkt med dyrlægen og at han skal til undersøgelse i morgen.
    Tæven er undersøgt og der er intet sket.
    Hun får abort sprøjten på torsdag da dyrlægen er presset og ikke har tid før.
    Hanhunden bliver flyttet permanent ud til vores ven.

Sådan er det og færdig slut

• #12   5. feb 2013 jeg fatter ikke at der kunne ske ca 195 gange --- 195 SMUTTERE .... jeg "praler" af at skrive pænt , men nøøøj jeg blev udfordret på det diplomatiske talent .. .

Hun skrev trods alt den ville få en abort sprøjte, så mon ikke hun fattede den side af det.....

• #13   5. feb 2013 Amen altså to rum så er det løst og det er jo ikke fordi at lige i det du åbner døren til soveværelset eller hvor man nu har puttet han hunden, at han så bliver til underdog og flyver ud og smadre den anden dør og hopper på hende -_-'

• #14   5. feb 2013 Hvor irriterende, var sku da lige blevet færdig med at skrive smiley

• #15   5. feb 2013 Vi prøvede en nytårsaften for et par år siden at vores lille tæve var højløbsk, vore venner har en schæfer og papillon ( som vores lille tæve jo osse er)
    What to do, what to do???
    Nå jo, vores venner havde en transportkasse, så på skift blev tæven lukket ind i et stykke tid - naturligvis så tæt på far som muligt.
    Lidt senere var det hannens tur til at blive lukket i kassen. Sådan gik den aften. Schæferen var lukket ude i gangen smiley
    Problem solved

• #16   5. feb 2013 Og ja snore og døre er opfundet. Tillykke med det!!!
    Men nu kender i ligsom ikke vores hanhund og de problemer vi har med ham.
    Faktisk var det slet ikke meningen de skulle bo sammen da jeg havde fået min egen lejlighed. Men grundet svamp og varmeproblemer kunne jeg ikke bo der o måtte flytte hjem. Altså kom de til at bo sammen. Ellers var det slet ikke meningen.
    Og at hanhunden har en del problemer med sig i baggrunden vidste vi godt!
    MEN DET VAR IKKE MENINGEN DE SKULLE BO SAMMEN

• #17   5. feb 2013 @ Lene c super... men stadig, jeg har 2 tæver, skulle de komme op og slås så får jeg dem da fra hinanden . . og det ville ikke ske 15-20 gange på en dag.... så ville de være i hver deres rum, og det så uanset hvor sindsygt den ene end måtte opføre sig bag den lukkede dør....

der står du bor på en gård, så måtte den da ud i en stald bås, eller lignende... det burde altså kunne lade sig gøre at der var mur imellem dem....

• #18   5. feb 2013 Forstår ikke hvordan hun kunne se om tæven selv var med på det?
    Og når man har adopteret en gadehund, så ved man jo at de højest sansynligt har noget med i rygsækken.. Må man overhovedet flytte en adoptionshund uden bureauet er med på det?

• #19   5. feb 2013 sidst jeg havde han og tæve på samme tid, og tæven kom i løbetid inden hannen var blevet kastreret - jamen så blev tæven sendt ind til morfar på ferie.

• #20   5. feb 2013 Jeg ved godt hvem der var den eneste med latterlige kommentarer i den tråd.
    En tommel op til den der kan gætte hvem smiley

• #21   5. feb 2013 Lene C: håber satme ikke der bliver en næste gang! fortæl mig endelig, hvordan hanhunden kan komme ud af en lejlighed/hus hvis tæven er blevet flyttet til et andet hjem i løbetids perioden? hvordan kan det ske? hvordan kan han finde hende igen?

hvis hanhunden er flyttet permanent, hvordan kan i vide med sikkerhed han ikke opsøger jer og tæven igen? han stikker jo nok bare af igen..

• #22   5. feb 2013 Lene:

Skal jeg være helt ærlig, så troede jeg faktisk at det var en joke. Sjældent har jeg hørt noget så grotesk. Hvad bilder I jer ind at lade den stakkels tæve parre så mange gange om dagen (om det var 5 eller 20 er totalt underordnet!!)????? Og jeg er noget så fløjtende ligeglad med hanhundens problemer. Det havde I kunnet tage højde for da tæven gik i løb.

Jeg synes at I har handlet DYBT uforsvarligt og at du kan sige "jamen, hun ville jo gerne selv" siger noget om din holdning til avl og hundehold!!!!!

• #23   5. feb 2013 Kaj - ejeren af mishandlet tæve.

• #24   5. feb 2013 Hvis det ikke var meningen de skulle bo sammen - hvem ejer hundene - eftersom du regnede med kun den ene af dem skulle bo hos dig? smiley

• #25   5. feb 2013 Amen altså. Når det skal være sådan en raket videnskab at holde to hunde fra hinanden forstår jeg bedre alle de hovsa kuld der er!

Ts. Du fik svar på dit spørgsmål = abort! Det var faktisk alt du spurgte om!

• #27   5. feb 2013 hendes mor har hanhunden, og hun har selv tæven:-) men måtte flytte hjem igen pga svamp i hendes lejlighed.. Og bom så blev hanhunden sindsyg:-)

• #29   5. feb 2013 Er det den store hund du har på dit profilbillede eller hvilken race er hanhunden... for tæven er vel din lille pappillon ?

• #30   5. feb 2013 enig Maiken. nok er min tæve steriliseret og måske bor hanhunden langt væk. men jeg skal ikke ud i og gå tur i mørket da. når den kan bryde gennem snore, døre, bur, hegn, gitter, lænker, mure smiley

• #31   5. feb 2013 Jeg har haft 2 fertile hanhund og en løbsk tæve sammen flere gange. ALDRIG nogle problemer hvis man tager sine forholdsregler!!

• #32   5. feb 2013 puha.... men hovedsagen er da at hvalpen ikke skal være en af "de unge mødre", så må vi håbe hun ikke får Post Traumatisk Stress Syndrom.....

• #33   5. feb 2013 Tæven er en cairnterrier

• #34   5. feb 2013 Michelle nej nej tæven var en cairn terrier ikke en pappillion smiley

• #35   5. feb 2013 altså jeg forstår det stadig ikke.

Tæven er jo ikke blevet højbrunstig sådan VUPTI, men burde jo af alle naturlige grunde have haft 'opstartsfasen' med først... og dermed givet tid til at vurdere hvad pokker man gør i en situation, hvor man må bo under samme tag - og hvem der evt. kan sitte den ene hund.

Ellers er jeg bare underlig, at jeg ved første tegn på en begyndende løbetid, kunne gribe knoglen og bede min far hente tæven (nemmere fordi hun var velopdragen, og hannen stadig var meget ung og meget følsom). Så hannen nåede aldrig i nærheden af hende, da hun endelig blev højbrunstig.. og sad 14 km væk.

• #36   5. feb 2013 Mette var hurtigst smiley

• #37   5. feb 2013 Det er vildt, hvor lidt folk tænker nogle gange smiley

• #38   5. feb 2013 Smutt og Anton - okay tak, kunne bare se det var en papillon hun har oprettet herinde (:

• #39   5. feb 2013 - og Mette smiley

• #40   5. feb 2013 tror man skal være glad for ikke at kunne forstå ejers handling i den her sag! :s for så burde man da søge hjælp.

• #41   5. feb 2013 Michelle jeg ejer tæve. Og min mor hanhunden.
    Jeg skulle have boet i min lejlighed. Men da der kom skimmelsvamp måtte man ikke bo i lejligheden. Jeg havde købt tæven efter jeg flyttede. Men det var på ingen måde meningen at jeg skulle flytte hjem.
    Nej vi har ingen boks. Det er er en gammel møllegård og vi har nedlagt alt og bygget hus og forretning.

Pernille ganske simpelt at tæven nyder det! !!!

Mener ikke at hun gerne ville selv hver eneste gang. Men flere gange vender hun selv røven til og stikker røven helt op i hovedet på ham?

Og hun er på ingen måde blevet mishandlet!! Aldrig!!!
    Ja jeg er nu godt klar over at man virkelig skal skære alt ud i beton når man skriver her inde. Det ved jeg nu.

Ja vi må godt flytte ham. De er kontaktet og det er på plads.

Bare lige et ekstra spørgsmål :
    Kan man sætte låse i døre inde i huset? Altså sådan nogle som bare bruger en simpel nøgle? Han kan nemlig åbne døre. Så vi har set hos en nabo at deres re til børneværelserne jar sådan nogle nøgler( ligner sådan nogle gamle nogle) men kan man godt få sådan nogle sat i ens dør?

• #43   5. feb 2013 JA DET GØR HUN FORDI HUN ER HØJLØBSK! DET ER SGU IKKE ENSBETYDIG MED AT TÆVEN BARE SKAL VOLDKNE......!?!?!?!

nyder det?!?!?!! HOLY SH*T smiley

du skal bare skrive hvad der er sket, når du beder om hjælp, det kan man vel tænke sig til.. men med henblik på din historie, kan jeg godt se det er svært at regne ud.

• #45   5. feb 2013 altså selvfølgelig vil hun, hun er et dyr hun reagerer instinktivt . . men hun kender jo ikke konsekvenserne, hun tænker ikke sex, hun ved ikke hun får hvalpe af det og i for ung en alder . . . i naturen var hun måske blevet drægtig, og måske var hun gået til på den drægtighed/fødsel, måske ikke, det er naturens gang... dyret ved ikke, det tænker ikke på den måde, derfor er det vores ansvar når nu vi ved bedre...

kan man ikke sætte hængsler på dørene....

• #46   5. feb 2013 Det er en cairn terrier og en polsk gadehund som er den på profilbilledet.

Vi kunne sagtens spærre ham inde i et transportbur hele dagen? Super god ide???

Tæven var højløbsk før jeg flyttede hjem. Men jg stod og skulle flytte fra den ene dag til den anden.
    Og hvis i læser rigtigt så var han flyttet ud til en ven. Men han er lastbil chauffør og derfor kun hjemme i weekenden derfor kunne han ikke være der fast ( ham han skal flytte ud til er en anden ven af familien)
    Derfor måtte vi have han hjem igen og der begyndte han at blive sindsyg?

Altså gjorde vi hvad vi kunne for at skille dem ad

• #47   5. feb 2013 er der ikke almindelig lås på jeres døre om jeg må spørge? dem kan han vel ikke låse op, sådan vupti??!

• #48   5. feb 2013 ja, det burde kunne lade sig gøre at få låst dørene.. evt. vil en låsesmed nok lynhurtigt kunne bikse noget nøgle sammen, hvis ikke man har selv.

Ellers må jeg indrømme, at jeg nok bare havde smækket noget på selv, om det så skulle være hængelås - man kan jo altid spartle hullerne ud og male bagefter, så er det pænt igen når man piller det af igen.

• #49   5. feb 2013 det er jo synd for begge hunde . . . men at det skulle være mere synd for ham at være i bur, end det hun har stået mål til det synes jeg ikke... og måske var han tilsidst faldet til ro i buret....

• #50   5. feb 2013 Giver op og lukker pc, godnat alle sammen, har ikke mere at sige i denne sag smiley

• #51   5. feb 2013 Tak for link til dørhængsel.
    Slap dog af michelle. Du overeagere totalt? Skriver jo ikke at hun bare vil voldkne....??? Nej jeg skriver at hun ligner en der nyder det. Ja jeg ved sau godt at de fra naturens side er sådan. Og hver gang vi opdagede det skilte vi dem ad. Og lukkede dem hver for sig. Men jeg er på arrbejde fra 7-16 og mine forældre har butik derhjemme hvilket gør at de ikke er meget over i privaten.

MEN JA VI HAR LÆRT FEJLEN . JEG BEHØVER IKKE 200 TIL AT FORTÆLLE MIG DET

Er nødt til at smutte. Skal ud og lufte hunde nu og i seng så jeg kan komme på arbejde i morgen.

• #52   5. feb 2013 Christ !!!!

også undre folk sig over at tonen nooogengange ryger lidt til den gale side - who can blame us når vi tænker på hundenes bedste !!!!

• #53   5. feb 2013 Nu kan han ikke have hunden fordi han er lastbil chauffør, før kunne det ikke lade sig gøre fordi hunden stak af -.-

Kort og godt - det må bare ikke ske det her - ta det ansvar der er jeres og drop undskyldningerne..

• #54   5. feb 2013 Der findes syv millioner forskellige slags låsemekanismer, det må din mor da om ikke andet vide!

Jeg håber i har lært rigtig rigtig meget!

• #55   5. feb 2013 overreagere?! det synes jeg ikke nogen af os herinde gør.

• #56   5. feb 2013 Nej nok snarere 2000 gange!

Og må give Michelle ret, det er sjældent jeg får lyst til gentagne gange at banke Hovedet ned i bordet af ren afmagt!
    Så nej jeg synes vi er rimeligt sobre'

• #57   5. feb 2013 Ja den stak af ligeså snart at han åbnede døren. Det var meningen at han skulle have ham resten af løbetiden. Men han har arbejde som lastbil chauffør hvilket gør at han af og til får nogle ture hvor han skal køre langt . Denne uge var han så uheldig at få en tur til spanien? Ellers havde han haft ham.

Jeg tager fandme mit ansvar? Jeg erkender fejlen? Og eftersom dyrlægen anbefaler at lade hende beholde en hvalp, spørg jeg jer til råds??? Hvadfanden er der Galt i det? Ja jeg kan godt se at jeg fik formuleret nogle ting forkert? Sorry

• #58   5. feb 2013 Nu har jeg ikke erfaring med hunde der parrer sig men er jeg dum i nakken hvis jeg tænker at hunhunden ikke ville "tilbyde sig" af instinkt hvis det var død-ubehageligt for hende?

• #59   5. feb 2013 Lene: nu svarer jeg pænt, der er det galt, at alt det foregående er så urimeligt og virkelighedsfjernt at man må tage sig til hovedet. At udsætte sine hunde for den omgang er simpelthen urimeligt!
    Der er en grund til folk troede du var en troll!
    Vi kan nu kun håbe du har lært noget, og forhåbentlig har bare en smule dårlig samvittighed. Og så ønske dig og din tæve held og lykke fremover!

• #60   5. feb 2013 synes egentlig jeg taler pænt til dig, jeg kalder dig ikke ting, og bander ikke af dig, så jeg vil da mene at du burde vise mig den respekt og gøre det samme...

Jeg mener ikke at I, din mor og dig, tager det ansvar JEG synes man burde som hundeejer. - det er det jeg synes der er galt -

• #61   5. feb 2013 Mod stupide mennesker kæmper selv Guderne forgæves... Suk...

• #62   5. feb 2013 Tak kaj?
    Jeg har lært noget. Og jeg Har dårlig samvigttighed. Men jeg prøvede egentlig bare at spørge om hjælp da jg troede dyrlægen havde ret? Men hvor skulle jeg vide fra at en dyrlæge ikke havde ret?
    Samme dyrlæge brugte jg til min hest og ja han var squ den bedste dyrlæge . Men jeg ved jo ikke at han så ikke har den samme viden og hund?
    Ja jeg har helt sikkert lært noget.

• #64   5. feb 2013 lene c - desværre er dyrlæger heller ikke ufejlbarlige, og nogen har en noget spøjs tilgang til tingene.. andre igen ved uhyggeligt lidt om dyrearter, der ikke er hund/kat.
    Derfor er det netop en rigtig god ide lige at sondere terrænet, groft sagt, sådan at man ikke altid ukritisk tror på dyrlægen, fordi han/hun er en autoritet.

Som marsvine-ejer kan jeg fortælle, at lige netop den autoritetstro har kostet lig på bordet.

• #65   5. feb 2013 Udenfor pædagoisk rækkevide:

Tak for hjælpen. Det vidste jeg så ikke. Han var nemlig så utrolig god omkrig min hest som vi havde dyrlæge til hveranden dag smiley
    Men ja nu ved jeg da at de ikke alle er lige gode.
    Øv altså smiley men jeg har snakket med odense dyrehospital som min mormor bruger til sin hund. Og hun siger at de er meget gode til hunde.
    For må da sige at jeg er lidt sur iver at han siger sådan noget som egentlig kunne have ødelagt min hund for livet smiley

• #66   5. feb 2013 det er jo tit det som er problemet.. at tingene egentligt er subjektive.. lissom metoder til at træne/opdrage hundene med.

Men hvis jeg husker rigtigt, så skrev du at din mavefornemmelse sagde dig at din tæve er for ung - og det er tit sådan at ens mavefornemmelse rammer ret godt plet.

• #67   5. feb 2013 nu ved jeg jo ikke hvor på fyn du bor (efterson du nævner odense) Men vi har i Stenstrup - selv nu hvor vi er flyttet til nordjylland bliver vi der ved den dyrelæge - for vi har kun positivt derfra - både med vores hund og kat (:

• #68   5. feb 2013 Ja det er rigtigt. Tænkte nemlig at hun var alt for ung? For fik af vide af opdrætter at de skulle være mindst 18 mdr og helst mere før de fik hvalpe... Så tænkte det lød underligt. Og ja i hjalp mig jo til at vide at det var helt forkert smiley tak for det.
    Men ja nu har jeg så lært ikke altid at stole på dyrlægen smiley

• #69   5. feb 2013 Michelle ok det vil jeg prøve. Bor i odense V men vi brugte årslev til hestene så det har vi også bare gjordt ved hunden.
    Men jeg ved da prøve at kontakte dem smiley
    Tak for hjælpen

• #70   5. feb 2013 "Pernille ganske simpelt at tæven nyder det! !!!

Mener ikke at hun gerne ville selv hver eneste gang. Men flere gange vender hun selv røven til og stikker røven helt op i hovedet på ham?"

- Det er simpelthen det DUMMESTE! jeg nogensinde har læst en person skrive om en højløbsk tæve. Hoold nu op man, hører du hjemme i paradise hotel eller hvad?

Det er squ da klart den vender røven til når den er højløbsk, det er et INSTINKT!, det gør min mors tæve også når hun er i løb, men vi skiller dem af.

Du er den slags person i min bog der ikke burde eje en hund. Mage til hovedløs måde at holde den på har jeg ikke oplevet længe.

• #71   5. feb 2013 Jeg tror Lene har forstået budskabet... -ingen grund til at stille sig op og hoppe på en der er trampet i jorden..

• #72   5. feb 2013 @ Michelle .... enig....

• #73   5. feb 2013 Jamen kære ven dog. Nej jeg høre dæleme ikke til i paradise hotel. Aldrig i livet.
    Ja jeg har jo også forklaret det senere at jeg ved at det er naturligt og at vi har skilt dem ad hver gang vi hr opdaget det?
    Og jo jeg har haft hunde hele livet. De har alle været neutraliseret. Og derfor har jeg ikke haft dette problem før. Og det er første gang at jeg EJER hunden selv? Ellers har det været mine forældres hunde.
    og det er første gang jeg har en tæve med stambog og derfor skal hun på udstilling også. Det er planen at hun om 2 år måske skal have et kuld hvalpen da opdrætter mener at det ville være godt. Eftersom det er min første egen hund og den første "rigtige" hund. Så har jeg ligesom brug for at lytte til min opdrætter , dyrlæge etv hvilket eg jo egentlig bare har gjordt

Jeg smutter nu. Hundene venter på mig smiley

• #74   5. feb 2013 Tak tak tak tak michelle smiley
    Begyndte lit at tænke på hvor længe jeg skulle skrive det samme og det samme igen:( har jo forklaret det og sagt at jeg på dette punkt var uvidende smiley
    Tak michelle

• M S
    M S Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #75   5. feb 2013 Kære Lene...
    Du har søgt en avlshan i december 2012 med DTU tavle. En cairn terrier anbefales at skulle være ca. To år for at den mentalt kan passe et kuld hvalpe. Og hvilken opdrætter kan råde dig til at det ville være godt for din cairn at få et kuld hvalpe ? Jeg opdrætter selv racen og er rysted over de råd du åbenbart har fået. Er din hund racetypisk ? Se på hende og hver kritisk.

• M S
    M S Tilmeldt:
    jan 2012

#76   5. feb 2013 Dru tavle skulle der stå....

• M S
    M S Tilmeldt:
    jan 2012

#77   6. feb 2013 Nu har jeg ikke fulgt med i den tråd der blev slettet. Men formoder du har fået " rådet " fra den dame du overtog din tæve fra, da du ikke har købt hende direkte fra
    Opdrætter. Jeg synes du skulle kontakte opdrætteren og fortælle at du nu har hvalpen, og spørger hende til råds. Det er for tidligt for Bine at få hvalpe.

• #78   6. feb 2013 Jeg så ikke tråden. Så undskylder på forhånd hvis det er skrevet. Man skal jo huske at der tit og ofte er regler omkring at man ikke må avle på gadehunde og alene det gør jo at der skal findes en løsning på de to hunde.

Kan forstå at I har ladet dem parre uafbrudt og det må man aldrig gøre. Det har intet at gøre med at tæven nyder det og at hun gerne ville, hun følger bare sit instinkt. Der er massere ting I kan gøre for at løse problemet. Sende den ene hund væk, hver sit rum, kastrere/sterilisere den ene af dem osv. Det kræver ikke så meget.

Jeg håber der er styr på det og at tæven får en abortsprøjte.

• #79   6. feb 2013 Jeg har heldigvis ikke læst tråden. Jan det være en der prøver at få opmærksomhed ved at provokere? Jeg tænker at hundene slet slet ikke er interesseret i at parre så mange gange i løbet af en løbetid. vores gider næsten ikke engang hvis de går sammen i løbetiden.
    Det lyder absurt!
    Jeg håber virkelig ikke at det er rigtig for så er det en syg person der sidder bag og ikke bare en uvidende!!!

• M S
    M S Tilmeldt:
    jan 2012

#80   6. feb 2013 Louise c nu med hvalpe
    Desværre er det den barske sandheden Lene er det tredje hjem hunden er i. I slutningen af 2012. Der søges en avlshan her på hg i 2012. Og tæven er fra 2012 ( forår ) er så parret i sin første løbetid, ganske rædsomt og håber at Lene tager sit ansvar, og kontakter opdrætteren i Horsens. Og får givet den abortsprøjte i en fart.

• #81   6. feb 2013 M S det var ikke til den samme hund der blev søgt efter avlshan det var til hendes mors tæve smiley

• M S
    M S Tilmeldt:
    jan 2012

#82   6. feb 2013 Smutt og Anton
    smiley okay lad os håbe/ tro dette smiley det ændre dog ikke situationen for den stakkels " hvalp " magen til uansvarlighed skal man lede længe efter.

• #83   6. feb 2013 MS er helt enig bemærk også min ";)" smiley, men ja lad os tro og håbe det, og ja det skal man.

• #84   6. feb 2013 Ja,det var lidt dumt af lene at,lade sin unge hunhund parre.
    med eller mod sin vilje.Tæven er for ung,hvalpene bliver måske nogle "småskravl",som måske bliver svære at komme af med.

Men "fred" nu lene.Håber hun har lært noget af div.rigtige og sobre kommentarer her på h.g.

Så;Lene,lad nu for pokker din tæve neutraliserer,for det er vel din,og kun din ikke ;; Og så giv hende den abortsprøjte.
    Jeg tror bestemt ikke at dyr parre sig af lyst.De gør det for artens overlevelse.Modsat mennesket,her handler det både om lyst og artens overlevelse,som efterhånden er sekundær.

Lene,der avles så mange hvalpe,her i D.K.at "markedet" er mættet.
    Og ud over det,er der så mange internathunde,gadehunde,som mangler hjem,så tænker jeg,hvad sker der med de hvalpe,her i D.K. der ikke bliver solgt ;;

så,få din hund steriliseret.

hilsen
    vibeke

• #85   6. feb 2013 Jeg er mundlam!!!

• #86   6. feb 2013 Tror jeg sætter mig på mine hænder, og lader være med at skrive andet end: hold da op..

• M S
    M S Tilmeldt:
    jan 2012

#87   6. feb 2013 Smutt og Anton
    Okay, så ikke din smiley smiley

• #88   6. feb 2013 Vibeke.
    Ja jeg somend godt der er så mange hunde der mangler hjem. Min mor har aelv 3 af dem. Gadehunde fra polen og grækenland.
    Og derfor er det heller ikke planen at hun skal overavles på. Hun skal have et kuld når hun bliver 2-3 år gammel eftersom opdrætter mener at hun har noget godt at tilføre racen samt en farve som ikke ses så tit.

Louise synes du skal lukke r*ven når du ikke har læst det hele hvilket du tydelig hvis ikke har??
    Der erforklaringer på det hele. Men typisk at i bare læser indlæget og ikke resten smiley

Og nej hun bliver IKKE neutraliseret. Sådan er det!!

OG DET VAR MIN MORS TÆVE!!!! Ikke min! Men min mors tæve måtte vi desværre aflive smiley vi fandt ud af at hun have noget med det ene bagben så hun slet ikke kunne gå smiley

• M S
    M S Tilmeldt:
    jan 2012

#89   6. feb 2013 Lene C
    Har du haft kontakt med din opdrætter ?
    Nå men godt du har fundet ud af den bedste alder for et evt. Første kuld hvalpe, fra i går til i dag. Kun en dommer kan vurdere om din tæve er racetypisk og ikke din opdrætter. Den farve du skriver findes der mange af nemlig mørkbrindle. Hvad med Bines sundhed ? Hvordan er hendes tænder ? Hvad med hendes hofter ? Har du min. 20.000 kr til et kuld hvalpe ? Er du indstillet på at Bine kan dø under en fødsels ? Og er du indstillet på at skulle beholde de hvalpe du ikke får solgt. Har du tiden og viden om socialisering ? Lene din historie hænger ikke sammen vel ? Tænk dig rigtig godt om. Du er Bines 3 hjem. Godt i ikke fik gjort din mors tæve drægtig, nu det en måned efter viser sig hun har dårligt bagben og er aflivet. Det er da mest vanvittige jeg længe har hørt og læst om. Og kan kun give Louise ret... Så kan ikke se hun skal " lukke " .

• #90   6. feb 2013 ENIG M S

• #91   7. feb 2013 Yderst svært at læse en tråd der er slettet!!

• #92   7. feb 2013 Det er ellers et pænt sprog sådan en 18-årig pige har. Er det for at virke mere moden at man "taler" sådan. Synes nu nok at jeg får den modsatte opfattelse;-)

• #93   7. feb 2013 Niks taler sådan fordi jeg er træt af at skrive det samme 20 gange.
    Den tråd du skulle læse er denne tråd. Ganske enkelt???

Og ja jg har somend styr på alt mht avl senere i livet.
    Det er jo ligesom heller ikke 100% sikkert at hun skal have hvalpe.

• #94   7. feb 2013 Det var da dejligt at læse:-)

• M S
    M S Tilmeldt:
    jan 2012

#95   7. feb 2013 Lene
    Jeg kan undre mig over at du slet ikke kommentere mit indlæg ? Det er ikke hoved eller hale i det du skriver... ?? Held og lykke med abortsprøjten i dag. I håbet om at du giver Bine et godt og værdigt hundeliv smiley

• #96   7. feb 2013 Har hun ikke fået abortsprøjten endnu ? - jeg synes bare du skriver længere oppe at hun har fået den?

• #97   7. feb 2013 Nej ikke endnu. Dyrlægen rådede os jo til hvalpene. Så hun skal scannes igen på torsdag og da får hun så abortsprøjten. Dyrlægen har ikke tid før

• #98   7. feb 2013 Har dyrlægen ikke tid før om en uge?????????? Så find en anden dyrlæge.

• #99   7. feb 2013 Suk ..!

• #100   7. feb 2013 Nu kan det godt være at jeg er grov..... Men skal jeg være HELT ærlig, så tror jeg ikke på at din hund får en abortsprøjte smiley

• #101   7. feb 2013 Mett:
    Jo det gør den så!!!!!
    Og nej min dyrlæge har ikke tidfør.! Og nej jeg finder ikke en anden eftersom at vi har brugt dem hele tiden!!!
    Og ja hun får den abortsprøjte? Hvorfor skulle hun så ikke få den? Fordi du tror at jeg er en ung pige som synes det er sjovt at få hvalpe?
    Nej fandme nej!! Jeg er squ klogere end det!!

• #102   7. feb 2013 Jeg synes du skal finde en ny dyrlæge , og eftersom han rådede dig til at få hvalpene og du siger du ikke vil følge rådet så gør det vel intet at du skrifter dyrlæge - så er der da endnu støre grund til at skifte hvis i ikke er enige? smiley

• #104   7. feb 2013 Isabella:
    Nej det kunne man så ikke. Med mindre man er utrolig dum!
    Jeg kan intet sjovt se i at overavle på dyr som er blandinger eller ikke er godkendt på udstilling. Aldrig ville jeg gøre det. Vores tæver bliver udstillet til sommer og hvis de ikke får en go bedømmelse, ja så bliver de neutraliseret.

• #105   7. feb 2013 den enste der kan virke en smule dum eller mindre klog er dig Lene. hvis din hund går med hvalpe, så forandre kroppen sig nok også imens kunne jeg forstille mig. så jo før den får en abort sprøjte jo bedre.. hvorfor kan man ikke bruge en anden dyrlæge hvis den anden ikke har tid? det er jo ikke en operation...

• #106   7. feb 2013 Vi har haft kontakt til anden dyrlæge som pt kunne give os en tid på onsdag?
    Og en anden som ville have 4000 kr for en abortsprøjte???
    Ja jeg vil gøre alt for min hund, men er ikke milionær!!

• #107   7. feb 2013 Nu kalder du mig sikkert alskens ord igen Lene når jeg atter vil tale lige ud af posen:

Men undskyldninger er der altså mange af for det ene og det andet!
    Og det er bare ikke godt nok!

Hvis man vil noget, så er der også en vej! Hvid du var blevet lovet en million kroner for at finde en dyrlæge der kunne give en abort sprøjte til almindelig pris (plus, minus) indenfor få dage, så havde du helt sikkert gjort alt for at tjene den million.

Så hvor vigtigt kan det lige være for dig? Det spørger jeg i hvert fald mig selv om når jeg læser dine svar, med den ene forklaring og undskylning efter den anden, og jeg synes det er SÅ syndt for din tæve.

Det er bare om at blive stædig og gribe knoglen, ringe rundt til diverse dyrlæger og få en tid hurtigt! Tænk at du vægter "loyalitet" overfor din dyrlæge højere end din tæve, der skal gå igennem dage med forandring af kroppen og psykken, der hurtigt gør klar til en drægtighed.

Og undskyldninger og dårlige forklaringer er der også nok af i forhold til parringer af din tæve.

Det KAN lade sig gøre! Både abort sprøjte og at holde dem væk fra hinanden.
    Det er bare et spørgsmål om vilje!!!

• #109   7. feb 2013 ikke at det skal handle om mig, men Misha har været igennem mange ting og jeg har måtte finde mange penge AKUT til operationer fordi hun er lidt af en klods major osv. stod og skulle finde 14.000 kr en gang og 8.000 kr en anden gang og jeg er heller ikke millionær, men min hund havde brug for en operation. så hvordan kan du ikke skrabe 4.000 kr sammen, hvis det er det det koster. det forstår jeg ikke. men ja, jeg er nok også bare snot dum smiley

håber virkelig du vil gøre din hund den tjeneste efter at have været alt det igennem, at finde en hurtigere tid og få det overstået, så den forhåbenligt snart kan få det godt igen og bare være sig selv og være hvalp.

• #110   7. feb 2013 ellers er jeg sikker på at dyrlægen er med på en afdragsordning.. det er de fleste.

• #111   7. feb 2013 Vil virkelig gerne skrive pænt men hold da op man bliver overrasket nogle gange!!!
    Hvis man ikka kan sige sig selv at det er decideret synd for en hund at skulle udsætte for det så synes jeg ærlig talt ikke man burde have hund! Ej heller hvis man ikke magter noget så simpelt som at holde to hunde adskildt!!! Det er simpelthen ikke i orden at udsætte en hund for sådan noget...

• #112   7. feb 2013 Hvorfor ikke bare få den sterriliseret? smiley
    Så er man fri for uønskede hvalpe fremover smiley

• #113   7. feb 2013 Sandra S fordi hun ønsker hvalpe i fremtiden :s

• #114   7. feb 2013 Arhhh..
    Men nej det er ikke billigt at erhverve sig en hund.
    Og hvis ikke man er forberedt med en eventuel dyrlægeopsparing, har penge lagt til side til det formål eller i det mindste har en løn der kan klare at blive rippet for penge, så er man IMHO ikke af den rette støbning til at være hundeejer.
    At man ikke vil.ofre de penge på at hjælpe sin "bedsteven".. Kan kun ryste på hovedet.
    Men det er blot MIN holdning smiley

• #115   7. feb 2013 jeg deler din holdning! Misha er en rigtig ulykkes fugl og har måtte op med læderet mange gange efter hånden.. og det er mindst 8.000 kr jeg har måtte skrabe sammen. men det har været nødvendigt og det er det man gør som ansvarlig hundeejer. men det løb er jo kørt i forvejen med hensyn hende.. efter MIN mening smiley

• #116   7. feb 2013 Min mors.puddel blev en lørdag angrebet og bidt af en hund, det krævede en operation hvor der blev sat 4-5 sting under øjet hvor den anden hund havde lavet en flænge.. 6500,- eller 6499 hvis vi endeligt skal gå ned i marginalerne.
    Men de blev betalt og han overlevede selvom han var tæt på at.miste et øje pga. bidets placering.

• #117   7. feb 2013 det gør mig ondt at høre smiley det var dog forfærdeligt! håber at han kommer godt igennem det!

jamen sådan er det og sådan gør man hvis man er ansvarlig! ellers skal man købe sig en bamse og ikke en hund! eller levende væsen for den sagsskyld. jeg havde en rotte på et tidspunkt, den betød så meget for mig, hun var med mig på ferie og kunne gå frit rundt i min lejlighed osv. hun blev 4 ( det er meget for en rotte) hun fik kræft og jeg tog til dyrlægen med hende, da hun var meget syg og fik hende aflivet, kremeret og jeg fik også en mindeperle. nu står hun i mit vindue. det blev da også over 2000 kr og andre havde måske valgt en anden vej, men jeg følte at det var min pligt at sende mit kæledyr godt afsted. (vi fandt først ud af hun havde kræft efter hun var aflivet, derfor noget hun at blive ret syg) smiley

• #118   7. feb 2013 Desværre var det 3 gang han blev angrebet.
    Så hans forhold til andre hunde er knap så godt.
    Men han er en glad "ung" herre på 10 1/2 smiley

Gnavere har det med at blive nedprioteret.
    Keg har selv mus og 2 hamstere og den ene hamster får klippet tænder hver 2-3 måned smiley
    min dyrlæge er åbenbart så gavmild at uanset.om jeg kommer.med ham eller de andre dyr at jeg giver mellem 0 og 50 kr.

Jeg har ikke selv hund da jeg ikke har råd til at have den.
    Min økonomi skal være i orden når jeg en dag skal have en hund smiley

• #119   7. feb 2013 Skriver på mobilen så beklager stavefejl, punktummer og grammatik smiley

• #120   7. feb 2013 det var da vildt synd :S hvorfor har han været så uheldig!! den stakkel smiley men forståeligt nok han ikke synes at andre hunde er så spændene! men dejligt han stadig er ved godt mod, selv i sin flotte alder smiley

ja de har nemlig. men min rotte levede som en rotte prinsesse, hende bedste veninde var en Chihuahua smiley

fornuftig tankegang smiley

• #121   7. feb 2013 bare iorden. jeg er træt, så jeg undskylder også hvis det er smiley

• #122   7. feb 2013 og det bliver da først risikabelt dyrt når der skal avles.

Måske det er kejsersnit og to hvalpe, en hvalp der bliver meget syg, en tæve der kræver dyrlæge mange gange pga komplikationer, og måske ikke... men det skal der i hvert fald ligger en opsparing klar til! For nytter jo ikke noget at stå der med en tæve der skal have kejsersnit en lørdag nat og så har man ikke pengene.

Men igen: for mig bunder det hele i dårlige forklaringer og mindst lige så dårlige undskyldninger.

Og det går ud over tæve, og hanhunden ved parringerne. smiley

• #123   7. feb 2013 enig Karina. det forstår jeg heller ikke lige. det hænger ikke sammen med ingen penge, at ville lave hvalpe! :S

• #124   9. feb 2013 TinaM

det går på en tæve der er i løb og er blevet parret 15-20 gange hverdag i 13 dage

• #125   9. feb 2013 vel og mærket, en alt for ung tæve.

• #126   9. feb 2013 Kathrine, mener faktisk det var 13 dage.. :s

• M S
    M S Tilmeldt:
    jan 2012

#127   13. feb 2013 Lene hvordan gik det med din parret hvalp ?

Kommentér på:
Hov hvor blev den af?

Annonce