{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Rasmus K
Rasmus K
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 746

At være rolig indendørs {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg og min hund er netop flyttet sammen med min kæreste, hendes hund og to katte.

Alt er som sådan fryd og gammen, men vi har det problem at der simpelthen er alt for meget knald på hundene. De leger så og sige konstant. Min hund er 1,5-2 år gammel, og hendes er 6-7 måneder. Altså begge unge hunde med masser af energi. Begge hunde har altid været utrolig rolige indendørs da de var alene, men specielt min hund er meget legesyg når hun er med andre hunde.

Hvordan træner vi "være rolig" med hundene? Indtil videre har jeg taget min hund i snor når det bliver for voldsomt, og så slapper hun af efter lidt tid, men legen starter igen ikke længe efter jeg slipper hende.

De har kun boet sammen et par dage, så måske jeg også bare skal se tiden an?

Er der nogle der har nogle erfaringer med den slags?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At være rolig indendørs
  • #1   5. feb 2013 Kan de en slut kommando?
    Min kusine har en Golden retriever som vi besøgte ofte. Og det er selvsagt lidt voldsomt når to store hunde leger sammen indenfor. Vi afbrød al leg indenfor med slut. Og så fik de lov til at give den gas i haven. Det tog vel en dags tid før de helt havde fattet pointen og var fuldstændig rolige indenfor.

• #2   5. feb 2013 Det skal nok komme igen. Det er jo lige som børn - nyt er sjovt og slet ikke til at stoppe igen.
    Hvis det tager meget mere end et par dage at falde til ro - skal i nok lige repetere træningen.

• #3   5. feb 2013 Har i en lukke have de kan lege i, eller mulighed for at de kan lege ude et par gange om dagen?

Ellers ville jeg også øve stop kommando..

• #4   5. feb 2013 Hej.
    Jeg låner lige min datters profil da jeg ikke kan logge ud af den og ind på min egen!

Jeg tror jeg ville prøve at aflede dem med noget andet positivt.
    Vi bruger aflagte strømper med en knude på og så en guffer i. Når det bliver for nemt så gem strømperne forskellige steder. På den måde bruger de deres hoveder og snuder og bliver trætte på en roligere måde.
    Og samtidig lære de at være aktive ved siden af hinanden uden at splitte hele huset ad smiley

Bare en ide som måske er værd at prøve.
    Men de skal helt sikkert også lære slut/stop signalet.
    Og så ud og bruge krudt hvor der er plads smiley

Vi overtog en hund da han var 14 mdr. og ham er der meget lyd på især når han vil have opmærksomhed. Da jeg arbejder som dagplejer kommer der mange i vores hjem som ikke kommer for at hilse på ham :((( Men vi er kommet rigtig langt med ham med strømperne og stop signalet.
    Og kun opmærksomhed når han tier.....

Held og lykke med dem smiley

Jette.

Kommentér på:
At være rolig indendørs

Annonce