{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

M. I
M. I
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012

Poter - hvad kan være galt? {{forumTopicSubject}}

En smule halten siden i fredags, først på højre bagben. Jeg tjekkede bagbenet, så at trædepuden var lidt sprukken og gav det en gang creme. Efter 1 1/2 dag gik det over, men så begyndte hun at halte på højre forben. Hun er ret interesseret i begge forpoter (bagpoterne er der ikke noget med længere) og vil gerne slikke på dem, men hun er ikke besat af det. Lige nu ligger hun f.eks. og snorkbobler og har ikke givet sine poter opmærksomhed i flere timer. Hun spiser normalt og er stadigvæk normalt aktivt, selvom jeg prøver at få hende til at tage den lidt med ro.

Jeg har tjekket hende grundigt og har ikke fundet noget galt. Leddene bøjer som de skal, der er tilsyneladende ingen ømhed, pelsen er fin, huden er fin og normalfarvet, trædepuderne er fine (ikke sprukne på forpoterne), negle fine. Ingen mærkelig lugt eller andet.

Halteriet forsvinder efter hun har haft sko på et stykke tid, og hun har ikke haltet i går eller her til morgen, men da jeg lige tog hende ud på en lyntissetur for nogle timer siden uden sko begyndte hun at halte lidt igen på højre forpote.

Jeg har renset og desinficeret for en sikkerheds skyld - og der er blevet dømt fuldstændig tørre poter.

Hun har ikke fået lov eller mulighed for at slikke poter.
Vi bor ude på landet og holder os fra veje der er saltede.
Hun er HD og AD fri.
Hun er knap 5 år gammel, så det er ikke vokseværk.

Vi tager til dyrlæge i morgen, men det kunne da være interessant at høre om der er andre som har prøvet noget lignende og hvad det skyldes?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Poter - hvad kan være galt?
  • #1   5. feb 2013 Kan det være fra saltede veje at de er ømme eller hvis hun fryser? min halter når hun har frosset

• #2   5. feb 2013 Det er sikkert alt det salt der er på vejene, det tørre poterne ud, det bedste du kan smører med er zink-salve man bruger til børn. Selvom det måske ikke synes der er salt hvor i går kan lidt godt irritere hende. Så når den har sko på kommer der ikke salt op i dem.

Håber snart den er fin igen...

• #3   5. feb 2013 Tak begge to. smiley

Jeg er dog 95% sikker på at det ikke skyldes salt, vi lufter på markerne og ved grusveje hvor der ikke er saltet. Er der noget salt, så skulle det være det som bilerne slæber med oppe fra "hovedvejen" (som er en lille landevej), men der er alligevel 150-200 meter derop, så det burde vel være mere eller mindre væk inden det når ned til os?

Går vi ture der hvor der er risiko for at der er blevet saltet, så har hun altid sko på.

Her i morges var vi bare ude i baghaven på græsset.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #4   5. feb 2013 Hmm, det lyder underligt hvis den ikke har haft det sådan før, og stadig halter når den har helt tørre poter. Min gør det nogle gange hvis der ligger ny sne. Så får hun den ind imellem sine trædepuder, så smelter det og fryser det igen, så hun får "isklumper" mellem puderne.
    Det lyder ikke som om det er salt sådan som du beskriver det (hvis det skulle være det, er det hurtigt at tjekke ved at børste poterne af, lige når hun begynder at halte) - men tænker på din beskrivelse at det kunne være gruset der genere den, hvis det er koldt og den samtidigt har lidt overfølsomme poter for tiden?

• #5   5. feb 2013 Matilde: Ja, den kan måske godt være gruset og kulden, her på det sidste har vi jo både haft frossent grus og pytter med vand, hvilket jo er en dårlig kombination med underlag og afkøling. Det kan også forklare hvorfor hun først begyndte at halte igen uden sko da vi gik ud.

Jeg bliver ved med skoene. Normalt ville jeg have set tiden an i lidt længere tid, især når det ikke er værre end det er og går i den rigtige retning, og hun ellers virker til at have det fint, men nu er det jo lige op til vinterferien og vil nødig til dyrlæge i ferien.

Men det er meget betryggende at alle svarene har været så rolige og helt nede på jorden angående mulige årsager. smiley

• #6   5. feb 2013 Kolde poter i længere tid er mit bud...

Jeg ved selv hvor utålelige mine hænder kan blive af at "tø op" når jeg kommer ind i varmen, de bliver sært tørre og irriterede..

nu lyder jeg bare som en reklame uden lige, for jeg anbefaler bare tit den creme, men altså KUN fordi den virker allerede efter 1 påsmørelse smiley

http://www.trenddog.dk/shop/dermagic-skin-resque-7666p.html

eller

http://www.trenddog.dk/shop/dermagic-skin-cell-7667p.html

• #7   5. feb 2013 ooooog tjek lige klovoldene.... bare for en sikkerheds skyld smiley

• #8   5. feb 2013 Tak for forslaget! Er det sådan en fugtighedscreme? Det passer egentlig meget godt med at bagpoten kom sig så hurtigt for der kom jeg noget fed creme på, men det har jeg ikke gjort ved forpoterne fordi de i sig selv så fine nok ud.

Vil da lige prøve det.

Og så lyder det da til at jeg skal have fat i det mirakel middel der. smiley

(klovoldene ser også fine ud)

• #9   5. feb 2013 det er SÅ meget et mirakkelmiddel!
    - jeg troede ikke helt selv på det, men var lidt desperart for at prøve NOGET (slidte poter, så jeg brugte den cell restoring), og det virkede bare 10 min efter det var smurt på.... helt vidunderligt smiley :) smiley

pas dog på tæpper og sarte gulve.... man kan stadig ane hundepoter på mit tæppe foran kurven.... olien trænger let ind og knap så let ud af tæpper smiley

Kommentér på:
Poter - hvad kan være galt?

Annonce