Poter - hvad kan være galt? {{forumTopicSubject}}
En smule halten siden i fredags, først på højre bagben. Jeg tjekkede bagbenet, så at trædepuden var lidt sprukken og gav det en gang creme. Efter 1 1/2 dag gik det over, men så begyndte hun at halte på højre forben. Hun er ret interesseret i begge forpoter (bagpoterne er der ikke noget med længere) og vil gerne slikke på dem, men hun er ikke besat af det. Lige nu ligger hun f.eks. og snorkbobler og har ikke givet sine poter opmærksomhed i flere timer. Hun spiser normalt og er stadigvæk normalt aktivt, selvom jeg prøver at få hende til at tage den lidt med ro.
Jeg har tjekket hende grundigt og har ikke fundet noget galt. Leddene bøjer som de skal, der er tilsyneladende ingen ømhed, pelsen er fin, huden er fin og normalfarvet, trædepuderne er fine (ikke sprukne på forpoterne), negle fine. Ingen mærkelig lugt eller andet.
Halteriet forsvinder efter hun har haft sko på et stykke tid, og hun har ikke haltet i går eller her til morgen, men da jeg lige tog hende ud på en lyntissetur for nogle timer siden uden sko begyndte hun at halte lidt igen på højre forpote.
Jeg har renset og desinficeret for en sikkerheds skyld - og der er blevet dømt fuldstændig tørre poter.
Hun har ikke fået lov eller mulighed for at slikke poter.
Vi bor ude på landet og holder os fra veje der er saltede.
Hun er HD og AD fri.
Hun er knap 5 år gammel, så det er ikke vokseværk.
Vi tager til dyrlæge i morgen, men det kunne da være interessant at høre om der er andre som har prøvet noget lignende og hvad det skyldes?
jan 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 486
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Svar: 1
Håber snart den er fin igen...
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Jeg er dog 95% sikker på at det ikke skyldes salt, vi lufter på markerne og ved grusveje hvor der ikke er saltet. Er der noget salt, så skulle det være det som bilerne slæber med oppe fra "hovedvejen" (som er en lille landevej), men der er alligevel 150-200 meter derop, så det burde vel være mere eller mindre væk inden det når ned til os?
Går vi ture der hvor der er risiko for at der er blevet saltet, så har hun altid sko på.
Her i morges var vi bare ude i baghaven på græsset.
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
Det lyder ikke som om det er salt sådan som du beskriver det (hvis det skulle være det, er det hurtigt at tjekke ved at børste poterne af, lige når hun begynder at halte) - men tænker på din beskrivelse at det kunne være gruset der genere den, hvis det er koldt og den samtidigt har lidt overfølsomme poter for tiden?
aug 2008
Jeg bliver ved med skoene. Normalt ville jeg have set tiden an i lidt længere tid, især når det ikke er værre end det er og går i den rigtige retning, og hun ellers virker til at have det fint, men nu er det jo lige op til vinterferien og vil nødig til dyrlæge i ferien.
Men det er meget betryggende at alle svarene har været så rolige og helt nede på jorden angående mulige årsager.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Jeg ved selv hvor utålelige mine hænder kan blive af at "tø op" når jeg kommer ind i varmen, de bliver sært tørre og irriterede..
nu lyder jeg bare som en reklame uden lige, for jeg anbefaler bare tit den creme, men altså KUN fordi den virker allerede efter 1 påsmørelse
http://www.trenddog.dk/shop/dermagic-skin-resque-7666p.html
eller
http://www.trenddog.dk/shop/dermagic-skin-cell-7667p.html
jun 2005
aug 2008
Vil da lige prøve det.
Og så lyder det da til at jeg skal have fat i det mirakel middel der.
(klovoldene ser også fine ud)
jun 2005
- jeg troede ikke helt selv på det, men var lidt desperart for at prøve NOGET (slidte poter, så jeg brugte den cell restoring), og det virkede bare 10 min efter det var smurt på.... helt vidunderligt :)
pas dog på tæpper og sarte gulve.... man kan stadig ane hundepoter på mit tæppe foran kurven.... olien trænger let ind og knap så let ud af tæpper
Poter - hvad kan være galt?