{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.013 visninger | Oprettet:

Drægtig tæve..Spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Jah ved ikk om det sagt rigtig hehe ved ikk hvad man kalder det nå en hund er med hvalpe.. =)
Så i må lige bærer over med mig..

Vores lille dame herhjemme er med hvalpe. Hun skulle have termin den 22 feb. Så der er lidt tid endnu..

Men har et par spørgmål.. Presser de små på hunden blærer og jah undskyld sproget "skide sæk" vi har nemlig oplevet at hun skal ud og tisse hele tiden og har her de sidste dage skidt inden for 2 gange. virker som om det kommer ret pludselig hun skal skide.. for den ene gang havde hun været ud og tisse ½ time før.. og hun pev ikk engang med havde bare skidt.

Er det normalt..?
Det første gang vi har en hund som venter hvalpe så det ret nyt..

Også lige af nysgerighed hvornår kan man begynde og mærke hvalpene..?

Håber i vil hjælpe..

Hov og forresten man må godt vacc en hund som er med hvalpe ikke?? Da Tessa skal re vacc inden den 27 og ville så helst gøre det inden hvalpende kom også så vi kunne komme til dyrlægen og lige snakke lidt om det hele og hun lige kunne tjekke hende igennem..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drægtig tæve..Spørgsmål
  • #1   5. feb 2013 Altså hun viser ingen tegn overhoved på og skulle til og til og have hvalpe nu.. så tror ikk det derfor tænke bare om der kunne være en grund.. nå den ene gang havde hun lige været ude og tisse ½ time før også ligepludselig skider hun på gulvet. min tanke kunne være at de måske have rykket eller sparket eller what so ever at hun bare fik trængen til det nu agtig?? men altså ved det ikk.. hehe

• #4   5. feb 2013 Når der er så længe til terminen, fylder hvalpene ikke ret meget endnu. Jeg vil derfor mene at der er risiko for at hun kan have blærebetændelse eller andet.

• #5   5. feb 2013 Altså det ikk sådan hun ikk kan holde sig overhoved.. hun kan godt holde sig de 6 timer om natten og sådan.. også lufter vi hende bare for en sikkerheds skyld hver 3-4 time.. Men hun drikker også meget.. sys jeg i forhold til før.

Men vil sige hun er blevet meeeeget stor =)

Men jah det med tisseriet har jeg ligesom taget som almindelig fordi at jeg jo selv havde samme problem da jeg var gravid =)

• #6   5. feb 2013 Kan I have taget fejl omkring terminen?

• #7   5. feb 2013 Nej ikk rigtig han hunden har været på hende 2 gange med første gang passer med den 20 feb og anden gang passer med termin den 22 feb. Så nej ikk så meget og tage fejl af.

• #8   5. feb 2013 Hun burde bare ikke være kæmpe stor allerede. Hvor mange hvalpe er hun scannet til?

• #9   5. feb 2013 Synes du skulle bestille en tid hos dyrlægen og f tjekket din tæve, få snakket omkring vaccination, samt evt. få gennemgået dine tvivlsspørgsmål om fødslen smiley

Rami var også MEGA stor 14 dage før termin men hun hverken tissede eller lavede mere end hun plejer smiley

Jeg kunne mærke liv ind i mellemde sidste 8 dag... dog ikke særligt ofte jeg var så heldig:)

• #10   5. feb 2013 jeg ville ikke turde vaccinere en tæve, der var drægtig

ellers helt enig i det Malene skriver

• #11   5. feb 2013 Hun er ikk scannet. Da vi ikke har været ved og revne af nys over hvor mange som er og jeg ikk er fan af scanninger.

Men altså hun er kæmpe stor for os da hun normalt er i den mere fine sporty type cocker men nu hun bare tyk og sys derfor hun er stor.. det på ingen måde sådan at man tænker hun skal til og nedkomme overhoved..

Men tror jeg bestiller en tid med dyrlægen i næste uge så hun kan få ormekur også vi lige ser på det med vacc med dyrlægen. om vi skal ind efter hun har fået hvalpe eller hvordan og hvorledes.

• #12   5. feb 2013 Men sad og kiggede lidt på nettet og tænker måske det kan være vi skal give hende fodret i mindre mængder også give hyppiger. da det kan være fordi hun har fået for meget på engang at hun måske har skidt på gulvet.

• #15   5. feb 2013 Hov der skulle også stå denne uge da det så passer med 2 uger til termin.. og jah

• #17   5. feb 2013 Jah altså havde tænkt mig og spørger ind til det med dyrlægen under alle omstædigheder for var nemlig meget usikker på om man endelig måtte troede endelig først det var i marts måned hun skulle vacc men da jeg så fandt hende bog frem fik jeg set det var den 27 feb=/ dyrlægen ligger heldigvis kun 1 km fra hvor vi bor så det en ret kort tur derop..

Men bestiller tid hos dyrlægen igår også giver vi hende mindre af gangen også må hun få mad lidt hyppiger.

Jeg siger mange tak.. =)

• #18   5. feb 2013 Grunden til at man vaccinerer en tæve en måned før parringen, er at hvalpene så er dækket bedst af mors antistoffer.
    der er ingen grund til at vaccinere tæven når først hun er så langt i drægtigheden. I må bare håbe det bedste og så vaccinere hvalpene når de er 7 uger og igen når de er 12 uger.

• #19   5. feb 2013 Nu tager vi den med doktor dyr og ser hvad hun siger =)

• #20   5. feb 2013 Dyrlæger siger desværre rigtigt tit det, der er bedst for indtjeningen... Du kan ringe til Kathrine Kirchhoff, som er ekspert i avl, hvis du vil have en professionels mening.

• #21   5. feb 2013 Turde ikke vaccinere når hun er så langt henne, jeg ventede med min tæve til da hvalpene skulle vaccineres...

• #22   5. feb 2013 Pjat med indtjendingen..

derud over så hvis de skulle tjene penge sagde de nej også måtte jeg starte forfra.. ergo flere penge til dem..

Men nu snakker jeg med dyrlægen om det

• #23   1. apr 2013 melander.
    stoler du virkelig så emget på din dyrlæge???
    jeg gør dælme ikke! nogle gange stoler jeg mere på de erfarne avlere herinde som er glade for at kunne hjælpe folk videre.
    men helt ærligt tror jeg du har valgt at få hvalpe for tidligt når du ikke har sat dig mere ind i det.

• #24   1. apr 2013 lene ved ikk hvad du vil med dit indlæg..??? det er et 2 måneder gammel indlæg. ??

Derud over så næææh har ikk valgt og få hvalpe for tidligt vi har styr på det hele =) og vi er glade for vores dyrlæge og jah vælger og stole mere på nogen som har uddannelse inde for tingene end som ikk har hvad nok er meget klogt =)

Kommentér på:
Drægtig tæve..Spørgsmål

Annonce