{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
22.346 visninger | Oprettet:

HURTIG hjælp søges ang byld {{forumTopicSubject}}

hej hundegalleri. Kenzo har fået en byld ved endetarmen natten over. det første billede er fra i morges, og det andet er for 5 min siden. er der nogen der kan fortælle mig hvad det kan være. det ser ud som om den springer i løbet af natten...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HURTIG hjælp søges ang byld
  • #1   3. feb 2013 ,

profilbillede
  • #2   3. feb 2013 Afsted med jer !!!!
    Ligner betændelse og det kan blie noget rigtig rod og meget smertefuld for hunden!!!

Jeg havde ikke tøvet med at tage afsted nu !!!

• Cille
    Cille Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #3   3. feb 2013 men som natasja siger- husk lige dyrelægen!

• #4   3. feb 2013 Og puuuuh stakkels vaps !!! Nøj hvor er den rød og spændt smiley sikke noget !!

God bedring - håber i tager afsted med det samme og opdater os gerne løbene smiley

• #5   3. feb 2013 Nej den der forsvinder ikke af sigselv , jeg ville ikke tage chancen - tænk hvor ondt det gør på hunden så spændt og stor den er :S

• #6   3. feb 2013 ringer nu her

• #7   3. feb 2013 Godt !!! smiley

• #8   3. feb 2013 det var ikke noget som han sagde der skulle kigges på nu, det kunne sagtens vente til mandag, og hvis en sprang var det kun godt. men han rådede mig til lige at få den kigget på mandag under alle omstændighedder smiley så vi kan sove lidt mere roligt. dog med et halvt øje åbent i tilfælde af at hun får brug for mig smiley

• #9   3. feb 2013 Wow ... Havde jeg ikke forventet !!!

Må sige at med den størrelse og den farve havde jeg ikke ventet !
    Jeg havde ringet til en der ville tage os ind nu , kald mig pylret men min hund skal ikke gå rundt med sådan noget i flere dage !!!

• #10   3. feb 2013 den er blød. men hun er ikke berørt af den som sådan. men hun viser heller aldrig smerte. hun er jo en rigtig dame smiley dog skider hun lidt sjovt nu. så det må jo gøre ondt. den stakkel. har også snakket meget med hende i dag om at jeg ville håbe jeg kunne tage den på mig i stedet for smiley

• #11   3. feb 2013 Nej det havde jeg heller ikke... men havde hun været helt ude af den og jeg kunne mærke på hende at det gjorde ondt hele tiden så var jeg også kørt med det samme...

• #12   3. feb 2013 Jeg havde godt nok heller ikke ventet til mandag. Blodforgiftning og meget andet ubehageligt kan komme ret hurtigt. For slet ikke at tale om hvor ondt det gør på vuffer smiley

• #13   3. feb 2013 Hunde er mestre i at skjule smerte , så du kan godt regne med at din hund har virkelig ondt.

• #14   3. feb 2013 Da Sigurt havde en byld samme sted (vi tog afsted til dr.dyr med det samme vi opdagede det), sagde dyrlægen at det var godt vi var kommet, for bylder i så tæt på hømhøm-bakterier er noget rigtig skidt, bogstavelig talt...

• #15   3. feb 2013 ja har også godt læst den side... Men jeg følger dyrelægens råd og venter, og aftalte med ham at bliver det være eller hun ændre temperament så ringer jeg igen. Nu skal hun passes i morgen af mine forældre da jeg skal til barnedåb. og hun elsker dem over alt på jorden. så hopper hun ikke rundt og er ved at vælte alt af glæde når jeg aflevere hende, ringer jeg til ham igen...

• #16   3. feb 2013 Du burde i det mindste have fået noget smertestillende til hende.
    For det første er det smadder synd, hun skal have ondt, og for det andet kan du risikere, hun får forstoppelse, fordi hun når dertil, at hun holder afføringen tilbage pga. smerter.

• #17   3. feb 2013 Er det pga. penge du vælger at vente? Hvis det er kan du vel høre om du kan betale af.

• #18   3. feb 2013 ringede til en dyrelæge i sønderborg
    Nej det er ikke ligefrem det reneste sted på hunden jo. så går der huld er det frem med rensevæske, og et opkald til ham igen

• #19   3. feb 2013 dfet er overhovedet ikke pga penge, slet ikke. når det kommer til hende er penge ingenting værd. hun har skidt 2 gange i dag. så hun kan stadig komme af med det...

• #20   3. feb 2013 Hvis det ikke er pga. penge kan jeg simpelthen ikke forstå at du ikke insistere på at få hunden tilset. smiley

• #21   3. feb 2013 Jeg regner med at når jeg ringer til en dyrelæge og ber om råd til hvad jeg gør, og forklare situationen som den er. Så vurdere han hvad der er nødvendigt. og jeg stoler på at den uddanelse han har giver ham ret til at vi andre skal følge hans råd smiley
    Hun har haft problemer med maven før, og der sagde hun fra og gjorde klart at hun havde brug for hjælp, Så hun siger til hvis det bliver for slemt. smiley

• #22   3. feb 2013 dyrlægen har kun din beskrivelse at gå ud fra, så han kan have opfattet det mindre slemt end det er ... end jeg synes det er !!!

• #23   3. feb 2013 Ring til en anden Dyrlæge... og send det sidste billede til ham... så er jeg sikker på , han beder dig om at komme med hunden med det samme ..... hvis der er en ordentlig dyrlæge...
    Stakkels hund... smiley

• #25   3. feb 2013 tja sidste år ringede vi til en dyrlæge en lørdag aften fordi Kenneths ene undulats ben var blevet mørkt. svaret fra ham var.."ja enten dør fuglen eller også falder benet af" Undskyld WHAT?? Vi ringede så til en anden som bad os om at komme akut og fuglen blev opereret. Han døde desværre efterfølgende men den dyrlæge der opererede ham var dybt rystet over den besked vi havde fået (fra et stort anerkendt dyrehospital i københavnsområdet.) derfor endte vi hos en lokal dyrlæge der tog sit ansvar seriøst.

• #26   3. feb 2013 har nu ringet til en anden dyrelæge, og hun spurgte om jeg kunne sende et billede af det. hun sagde at det så godt nok hævet ud og den nok snart ville punktere. men hun sagde også at det var ikke noget der var nødvendigt at få gjordt noget ved akut. spurgte så til smerterne. og der sagde hun at det gjorde nok ondt på hende, men ikke mere end hvis vi havde en forstuvet fod, og så længe jeg ikke trykkede på den og fremprovokerede smerte ville det ikke genere hende det store.

• #27   3. feb 2013 Har du prøvet at forstuve en fod?

• #28   3. feb 2013 smiley

jeg ville kræve meget højt og tydeligt at de så på min hund !!!!
    det er i min verden ikke okay at lade en hund gå rundt med sådan noget ..

tænk hvor hurtigt det er kommet ... jøsses..

• #29   3. feb 2013 Nu er det ikke dyrlægen der skal bestemme om du skal komme eller ej....... det er DIG , der kan forlange , at din hund bliver behandlet........ det er det dyrlæger er til for....

• #30   3. feb 2013 jeg er gynmast og har forstuvet, brækket, og flækket flere knogler og ledbånd. og det svar jeg altid har fået, bortset fra når noget var brækket eller flækket, var at jeg skulle holde det i ro og så ville det væk ad sig selv. Så mig bekendt gør de ikke noget ved en forstuvning smiley

• #31   3. feb 2013 nemlig NITTIB, og det er derfor de har weekend vagter...

• #32   3. feb 2013 Hvad sker der i øvrigt for de dyrlæger der ikke har lyst til at tjene de ekstra skejser...?

• #33   3. feb 2013 Når nu du selv har prøvet hvor røvondt det gør, så fatter jeg hat af du synes din hund skal gå og have lige så ondt, ind til mandag, før den få noget smertestillede.

• #34   3. feb 2013 Nu har din hund jo ikke forstuvet Rø***... men har en byld....der er en væsentlig forskel...
    Men hvorfor spørger du om hjælp her.... hvis du alligevel er ligeglad med , hvad vi siger....

• #35   3. feb 2013 jeg ville også forlange at dyrlægen så på hunden, og jeg er virkelig ikke typen der render til dyrlægen i tide og utide.

Jeg kender en (menneske) der lige har haft en byld lidt over bagdelen,den kom også meget hurtigt. Kan kunne og kan stadig ikke rigtig gå, sidde og ligge. Pga. betændelsen havde han høj feber om natten især, og han bliver stadig dårlig af at gå længe og sådan selvom han er i behandling.

Så afsted med jer

• #36   3. feb 2013 nu skal i høre hvorfor jeg gør det.
    Jeg var i tvivl om det var noget der skulle gøres noget ved akut eller om andre havde haft episoder hvor det ikke var akut. og jeg blev rådet til at ringe med det samme til dyrelægen, det gjorde jeg så. Hans svar var ikke tilstrækkeligt til visser personer herinde, så jeg ringede til en anden og sendte et billede så hun kunne få syn for sagen. Jeg fik mere eller mindre det samme svar fra hende. at jeg vælger at følge 2 højt udannede personer som til dagligt har med dyrelidelser at gøre er mit valg. Så ligeglad vil jeg ikke kalde mig. Jeg ved godt det her vil sætte ild i mange sind her inde, men nogle gange skal man også lige stikke en finger i jorden. Jeg har godt nok aldrig født, så mange vil nok mene jeg ikke aner hvordan smerte defineres. men så længe hun ligger og sover og snorker som hun plejer, og ikke vandre hvileløst rundt, så er jeg ikke så nervøs... Har søgt proff hjælp og følger deres råd...

• #37   3. feb 2013 Det er en analkirtel byld og du skal tage til Dyrelægen med det samme da den kan risikere at springe!
    Min hund har lige fejlet nøjagtig det samme og så præcis sådan ud og hun havde stjerne ondt og var på antibiotika og smertestillende i 3 uger. Og hun slap heldigvis godt ud af det fordi jeg tog på dyrehospitalet med det samme jeg opdagede at hun var blå og hævet bagpå.

God bedring herfra

• #38   3. feb 2013 Tager du til dyrlæge stikker han en nål i og 5 efter er du ude!! Gør det selv og hold øje med det.

• #39   3. feb 2013 Wow...undlad at søg på "betændt byld hund" smiley christ det er ugly når sådan en åbner sig...

• #40   3. feb 2013 ja undskyld mig at visse personer er en smule bekymret for din hunde velbefindende.......

• #41   3. feb 2013 Der er slet ikke grund til at undskylde, overhovedet, syntes det er fint at folk bekymre sig og giver deres mening til kende. men i den her tråd virker det efter hånden som om at det er blevet en kamp om at ikke prof folk vil ha ret, og jeg skal følge deres råd. at de himler op over at jeg ikke følger deres råd men en dyrelæge fatter jeg så ikke... normalt er dyrelæger gode nok, men når de ikke lige gir det svar man selv vil ha er de åbenbart uvidende og ugidelige...

• #42   3. feb 2013 sarkastisk undskyldning...

• #43   3. feb 2013 Mike: du glemmer så lige at tage højde for dyrlægens antibiotika og hvis du nogensinde har set en byld på et dyr ved du også at en nål ikke kan gøre det da indholdet ikke er flydende men en meget tyk cremeagtig substans. der skal lægges et snit også skal såret holdes åbent og hele nedefra.

• #44   3. feb 2013 Igen lortebakterier og åbne sår/bylder er en virkelig dårlig kombination, og det behøver man ikke være dyrlæge for at vide.

• #45   3. feb 2013 F & Z der er da absolut ikke noget som helst sarkastisk i det jeg skrev. du forstår åbenbart ikke meningen i orden sarkasme.

• #46   3. feb 2013 Anne julie f. nej det kræver ikke den store erfaring for at forstå. men når jeg siger endetarm, byld og den sprænger snart. så tror jeg han har taget højde for at lort ikke ligefrem er antibakterielt...

• #47   3. feb 2013 Py-ha, godt det ikke er mig, der bliver hængt ud på den måde.
    Jeg synes, at du lyder som en yderst fornuftig person. Og du har taklet din hunds problem lige efter bogen. Du har gjort det du kunne og du kan mærke, at din hund er ok med situationen. Jeg ville agere på samme måde, hvis jeg var i din situation.
    Du har jo opdaget bylden hurtigt pga din hund ikke er langhåret og det er heldigt.
    Men skræmmende er det, at du skal hænges ud som en dårlig hundeejer af folk, der slet ikke kender dig. ØV øv....

• #48   3. feb 2013 gud hvor er jeg træt a folk der SØGER HJÆLP OG RÅD , men NÆGTER a følge dem ..

tarzan havde BETÆNDTE analkirtler inden jul . og gud en smerte han havde han Viste INTET tegn på dette , før vi kom til dyrlæge.
    og hun sagde a hvis ikke vi var kommet var det endt med a være en større sag..

synes SERIØST du skal tage afsted det kan blive så meget Dyrere ved a du venter .. kom nu for søren afsted

• #49   3. feb 2013 undskyld hvis jeg lige var lidt væk, men den er nettop sprunget, har haft dyrelægen i røret. og han sagde jeg skulle lade hende holde det rent selv og hang der stadig noget ud af det i morgen efter jeg havde renset det skulle jeg kontakte ham. ellers skulle vi bare se på mandag hvordan det stod til...

• #50   3. feb 2013 Iben C. tusind tak. endelig en der også kan se det fra min side.
    Status: kenzo er i gang med at slikke som aldrig før...så nu er trykket da blevet lettet...

• #51   3. feb 2013 det er vel ikke smart hun slikker for meget i det ??

jeg ville rense det også ville jeg sku smutte til dyrlæge for a være sikker på der ikke går betændelse i smiley

men god bedring med hunden smiley

må vi se et efter billede ?:)

• #52   3. feb 2013 frk vestergaard.
    Det råd jeg fik var at tage til dyrelæge. det kan man ikke bare uden videre på en lørdag nat uden at snakke med en dyrelæge først, og så må man jo ligesom følge hans rådgivning derfra...

• #53   3. feb 2013 han sagde at hun skulle ha lov til selv at holde det rent. hun er lige ude i haven nu og nette sig smiley men tager et når hun kommer ind igen...

• #54   3. feb 2013 er i klar på blodige billeder...

• #55   3. feb 2013 Alfisten natasja. Nej det gider jeg i det mindste ikke. For det fik jeg besked på at jeg ikke skulle. basta

profilbillede
  • #56   3. feb 2013 rasmus SELVFØLGELIG kan du komme til dyrlæge hvis jeg ringer til min dyrlæge nu og siger jeg er der om 2 minutter så står de klar
    uden a blinke.
    hvis IKKE du kan det ved din dyrlæge fordi det er lørdag og om natten så ville jeg finde en anden

• #57   3. feb 2013 og det er stadig ømt når man trykker på det så det er for ubehageligt for hende...

• #58   3. feb 2013 smiley stakkels hund...

• #59   3. feb 2013 Ja selvfølgelig kan jeg det, det er jeg udemærket klar over... men når han siger at det ikke er nødvendigt og det ikke er så akut at det skal ordnes nu og her, så må man da gå ud fra at det er rigtigt...

• #60   3. feb 2013 smertestillende og rens - jo tak !!

• #61   3. feb 2013 jeg stoler ALDRIG blindt på dyrlæger mere.
    følger råd fra dem omkring mig og min mavefornemmelse..

tarzan fik en forgiftning nytårsaften for 3 år siden ..
    dyrlægen sagde "BARE LAD HAM SOVE DEN UD OGSÅ ER HAN KLAR OM EN TIL TO DAGE"

godtog det ikke og ringede min ejen dyrlæge op som kom og det viste sig a være en forgiftning , hvor vi kunne have mistede ham fordi den anden mente vi bare skulle lade ham sove . ( den anden dyrlæge så endda a han var ved a blive kvalt i hans ejen tunge som jeg osse havde beskreven for første dyrlæge)

ved godt din hund ikke dør var mere for a forklare man ikke skal stole blindt på dem ..

• #62   3. feb 2013 nej lad os da undlade at blande gudfader ind i det her. Men må da sige at der er utrolig mange dyrelæger til stede her i aften, og næsten alle modsiger dem jeg har snakket med.
    Jeg har en aftale med dyrelægen om at hvis ikke hun selv har gjordt det pænt rent inden i morgen skal han se på hende. så i skal ikke tro at jeg går på druk nu og først kommer hjem mandag morgen og tager på arbejde. Der er ligesom en grund til at jeg stadig sidder oppe trods jeg skal til barnedåb 150 km fra hvor jeg bor i morgen... så må vi jo se om jeg kommer afsted... og spar mig for indlæg om at jeg har bare at blive hjemme, for har nogle forældre som sagtens kan tage vare om hende...

• #63   3. feb 2013 jeg stoler sq heller ikke blindt på dem. men havde hun en pind stukket gennem røven og han sagde hun bare skulle ordne det selv, godtog jeg det nok heller ikke smiley
    Men han lød som en jeg ville stole på. og har kun haft gode erfaringer på det dyrehospital.

• #64   3. feb 2013 Hvor kan jeg ikke være mere enig med Rasmus J
    Med alle de dyrlæger, der er til stede her inde, er det utroligt, at de selv render til dyrlæge i tide og utide. Thi hi.
    Og hatten af, at du stadig sidder oppe trods en meget lang køretur lige om snart. Barnedåb er jo noget som forgår i kirketiden kl. tidligt søndag morgen.

• #65   3. feb 2013 JEG kan heller ikke vurdere som du burde stole på dem

det kan KUN din mavefornemmelse
    men siger bare a man skal tænke sig om

god bedring med hende

• #66   3. feb 2013 Iben C: ja det er heldigvis ikke mig der kommer til at køre når jeg har været byld passer hehe... Ja det foregår meget tidligt når man har haft sådan en nat smiley

Efter som hun snart ikke selv kan holde sig vågen mere og ligger og kæmper for ikke at falde i søvn, siger min mavefornemmelse at vi er på rette vej. og sker der noget uventet eller noget jeg er usikker over, er dyrelægen ikke andet end et opkald væk og så må man tage den derfra...:)

• #67   3. feb 2013 Det undrer mig, at dyrlægen i hvert fald ikke ordinerede antibiotica og smertestillende.

En byld er lumsk. Det kan umiddelbart se ud, som om såret er ret lille, men den kan have bredt sig under huden og givet dødkød.

Det oplevede jeg, da min ene kat Soja havde en byld på siden, som jeg ikke bemærkede, da hun var langhåret. Bylden sprang, og hullet var på størrelse med en 50 øre, men da dyrlægen fik renset det (under narkose) og fjernet det døde kød, havde hun et sår på 6-7 cm i diameter.
    Det var for stort til at kunne syes, men det helede forholdsvis hurtigt (fra kanterne og ind).

• Bente H
    Bente H Tilmeldt:
    jan 2012

Emner: 7 Svar: 61
    #68   3. feb 2013 Det er dog imponerende som hg kan piske en stemning op ......

• #69   3. feb 2013 Fie havde en del bylder på poten, dem "poppede" jeg som regel selv, det bløder rigtig meget når man gør det og er slet ikke i tvivl om de bylder gør ondt på hunden.

Hvis der var betændelse i bylden, så puttede jeg flydene penicilin i, ellers fik hun ikke noget, andet end jeg holdt området rent og hun fik absolut ikke lov at slikke i det, da hun så kunne slikke området endnu større

• #70   3. feb 2013 Stakkels vovse smiley Mine vovser skulle i hvert fald ikke vente med en tur til dyrlægen med sådan en basse ved deres numse smiley

• #71   3. feb 2013 jeg har haft sådan en byld selv,det gjorde ondt, men jeg fik ikke noget smertestillende.den blev tømt,det gjorde frygteligt ondt, ingen pencelin, eller rensning i dagene efter,men lå på sofaen med ispose på,avvv.din skal nok vise det hvis det er nok....men hold fingerne fra det.lad dyrlægen tjekke imorgen og gør hvad han anbefaler.

• #72   3. feb 2013 Fald nu lidt ned folkens smiley

Hunden har en byld i den ene analkirtel. Den slags kommer fordi den naturlige udgang fra kirtlen er stoppet til (sker ofte f.eks. efter en omgang dårlig mave)

En byld ER pr definition betændt - det er bakterierne, der laver det dejlige gule sekret

En byld i den størrelse gør ond, ja, men at bringe dyreværnsloven ind over, at vist liiiige, at stramme den

Folk kommer ind på dyreklinikker hver dag med præcis det problem. Nogle gange er bylden sprunget og andre gange ikke.

På hunden her i tråden var bylden sprunget uanset hvad. Den slags kommer hurtigt og ser den først sådan der ud, vil jeg ikke mene, at man havde kunne få hul ved udgangen, uden at bylden sprang ved forsøget.

Behandlingen af en analkirtelbyld er ikke dræn og heling indefra, da bylden ligger i en hule, der allerede eksisterer - det er således kun selve hullet, der skal hele. Imorgen hos dyrlægen, får hunden antibiotika og dyrlæge vil måske forsøge, at være sikker på, at den naturlige udgang ikke længere er blokeret. Så helet det fint igen og vovse er glad.

Smerten er desuden meget mindre nu, end da bylden var spændt.

Rasmus: sørg for så vidt muligt for, at din hund ikke slikker i såret og ring til dyrlægen i morgen tidlig. Nogle gange dyrlæger vælger dyrlægen, at give hunden noget beroligende, for at få ordentlig arbejdsro og det kan derfor være godt med en tid tidligt på dagen, men det er forskellig fra sted til sted.

God bedring med vuffen smiley

• #73   3. feb 2013 Super du lige kom med et svar Maj-Britt smiley

Kan se du er meget på linie med min dyrlæge omkring "bylder"

• #74   3. feb 2013 En analbyld skal behandles meget hurtigt, for ellers risikerer hunden at få en fistel til endetarmen, hvilket kan betyde at afføringen kommer ud to steder. En sprungen byld skal hele op nede fra og må ikke lukke til. det er defor vigtigt at rense op hver dag med klorhexidin og helst lægge svaps med klorhexidin i hullet. Problemet er bare, at hunden vil slikke svapsen af igen. Det tager ca 3 uger før et sår efter en byld er helet nogenlunde op.

• #75   3. feb 2013 Iihhh . så lad hende da gøre hvad hun vil... hvorfor i alverden råder i hende til at kontakte dyrelægen hvis hun alligevel ikke skal lytte til hvad de siger.
    nogen gange er nogle mennesker simpelthen for dumme at høre på. Hun har gjort det klart at hun tager afsted mandag. bum! ikke mere der smiley
    Så nu kan i lige bruge 5 minutter på at give jeres hunde opmærksomhed inden den næste her på HG bliver hakket ned.
    Kan helt seriøst godt forstå nogen ikke kan lide at være herinde ..det er de samme personer der hakker og napper som bare fanden, altså. slap lige af

HUN VED SIKKERT MEGET BEDRE END JER, nu når det er hendes hund og hendes situation . Uh hvor får jeg bare gåsehud af at høre på det fucking flæberi herinde .. tag jer lige sammen... Halliluja ..

• #76   3. feb 2013 Ai hold nu op med at bliv personlig !!! Hvor er det dog ubehageligt at høre på når man har brugt tid på at bekymre sig om hund og ejer !!

Jeg er ikke enig i at dyreværnsæoven har noget som helst at gøre her - og er ikke i tvivl om at TS ville tage til dyrelægen når det blev rigtig nødvendigt - vi er blot uenige om difinationen af det også er det det...

• #77   3. feb 2013 Men tænk lige over at det altså skal være et rart sted at være..
    Man for som regel flere negative kommentarer på sine spørgersmål herinde lige gyldigt hvad man spørger om.
    Det er helt fantastisk sådan som nogle nogegange kan dreje alle historier til noget negativt. fatter simpelthen ikke at man kan holde ud at være så negativ hele tiden smiley

Nå. vil fejre min super dejlige fødselsdag med en tur i hundeskoven .. hej hej.

• #78   3. feb 2013 Så nu skal denne tråd og resultatet af den ( uenighed hvilket er et givet resultat i enhver tråd herinde for det er kun naturligt smiley ) , klantres for at nogen i en anden tråd er blevet sure eller hvordan ?

Jeg læser en masse mennesker , mig selv inkl., der var "bange" for at hunden gik rundt i stor smerte og at bylden ikke bliver renset korrekt.

Og tillykke med dagen smiley

• #79   3. feb 2013 Jeg må så med bøjet hoved og skam i kroppen indrømme at vores Georgi har haft en byld samme sted uden at jeg tog til dyrlæge. Den sprang og jeg rensede og sørgede for at trykke pus ud. Hele 2 gange har jeg gjort det.......og han lever endnu ;0)

• #80   3. feb 2013 Dorte - nu er det heller ikke fordi jeg troede hunden skulle dø - men unødig smerte /ubehag der kan afhjælpes , jamen det synes jeg at man skal smiley

• #81   3. feb 2013 Jeg vil ikke kommentere andres udtalelse men bare sige at havde det der været min hund så havde den været hos dyrlægen for længst!

• #82   3. feb 2013 Måtte vi forresten se et efter billede ? smiley bare fordi jeg er nysgerrig over hvordan det ser ud her bagefter smiley

• #83   3. feb 2013 Sorry. Det var der jo smiley var på fra min mobil i nat og kunne ikke se billede der smiley

• #84   3. feb 2013 Helt enig Batdog !!!!

• #85   3. feb 2013 og da jeg svarede i tråden lå mine hunde i sengen bagmig og snorkede med alle 4 hjul i vejret og var pænt ligeglade med at JEG kedede mig..

• #86   3. feb 2013 Enig med Batdog. - . -

• #87   3. feb 2013 Omvendt kan man jo også sige at TS fulgte rådene til at starte med og kontaktede en dyrlæge, der fik han at vide de ikke skulle komme, så var det også galt og tråden kører lidt "op", derefter bliver dyrlæge nummer 2 kontaktet og der blivet givet samme besked.....

Trådstarter vælger at tro på de meldinger han får fra dyrlægerne og så er den vel egentlig ikke så meget længere ?

Mener der burde vi brugere jo også sommetider lige stikke en finger i jorden og ikke piske stemningen yderlige op ?

• #88   3. feb 2013 Her er billede fra i dag. Hun har det rigtig godt og er glad som hun hele tiden har været. Sad til barnedåb i dag. En ting som præsten sagde var at vi mennesker er blevet rigtig gode til at skyde med skarpt og komme med upassende kommentarer når det ikke kommer tilbage til en selv personligt. Og sjovt nok tænkte jeg på den her tråd. Vil gerne sige tak for hjælpen. Men tænkt virkelig over hvordan i skriver til folk frem over. Det har været ret ubehageligt det her for at være ærlig. Og syntes lidt at folk koncentrede sig mere om hvor dårlig en hundeejer jeg var end hvordan hun havde det.

• #89   3. feb 2013 B

profilbillede
  • #90   3. feb 2013 er det stadig hævet ?
    synes det ser sådan ud måske billedet snyder

men dog ser det da bedre ud nu end igår

• #91   3. feb 2013 guud lever den i nu? jeg fik da ellers indtrykket af at den var døden nær hvis den ikke kom til dyrelægen med det samme du oprettede tråden ... godt der stadig er rigtige mirakler til .... og ja ironi kan forekomme...

• #92   3. feb 2013 Guuuud var det ironisk ?! Havde jeg aldrig gættet........

• #93   3. feb 2013 nej det tænkte jeg nok

• #94   3. feb 2013 Nemlig,.....

• #95   3. feb 2013 smiley

• #96   3. feb 2013 guud lever den i nu? jeg fik da ellers indtrykket af at den var døden nær hvis den ikke kom til dyrelægen med det samme du oprettede tråden ... godt der stadig er rigtige mirakler til .... og ja ironi kan forekomme...

Hold kæft, hvor du uforskammet, men det du skriver fortæller meget mere om dig selv!

• #97   3. feb 2013 Så er vi hjemme efter barnedåb. Og se hvor fint det er ca 22 timer efter den sprang. Og nu må jeg røre og rense det uden hun siger noget som helst.

profilbillede
  • #98   3. feb 2013 Og der skal da også lige et billede ud af fronten af patienten hehe.

profilbillede
  • #99   3. feb 2013 Hun ER altså bare en smuk vuf !!! smiley Sikke et skønt fjæs !!

• #100   3. feb 2013 Hun er vores lille bat hund med masken på.

• #101   3. feb 2013 Ps hun er heller ikke hævet mere.

• #102   3. feb 2013 Hold op hvor ser det fint ud nu. Dejligt at høre at det er gået så godt.
    Og WUAW hvor har hun bare et lækkert hoved. Det havde jeg helt glemt at se på da jeg læste om problemet i den anden ende tidligere.
    Tak for up-date.

• #103   3. feb 2013 ikke mere uforskammet end så mange andre har været i den tråd her......

• #104   3. feb 2013 utroligt at folk på hg stadig tror de er klogere end to dyrelæger..... og måske det her i virkeligheden er et godt eksempel på det modsatte og at man nogen gange skal stikke en finger i jorden.... ... men hvor er det godt at se hun har det godt igen smiley

• #105   3. feb 2013 som fanden læser biblen... ja så kommer vi ikke langt... !

• #106   4. feb 2013 det handler ikke om at tro at man er klogere end en dyrelæge !
    men ganske enkelt om at være uenig med dyrelægen hvilket da for filen er lovligt på et debatforum, nu der bliver spurgt om hjælp...

hold nu op med den der nedladene tone Caroline - Det er voldomt pressende at høre på at det lægger ligesom ikke op til en rolig debat om noget som helst !

øv !

• #107   4. feb 2013 Stridsøkserne er begravet. Kenzo har det godt igen og det er for mig det vigtigste. Så må folk tænke om mig hvad de vil smiley

• #108   4. feb 2013 Rasmus - Det jeg skriver nu er absolut ikke sat i forbindelse med dig og handlingsforløbet smiley

nu vil jeg bare gerne holde på min ret til at skrive i et emne hvor der bliver spurgt om hjælp, Og min ret til at være uenig smiley

Er meget glad for at din hund har det bedre ! - Det er så godt smiley

• #109   4. feb 2013 Og vi kan alle blive enige om en ting. Min hund har en lækker røv smiley

• #110   4. feb 2013 Den var heller ikke møntet på dig smiley bare sådan generelt smiley

• #111   4. feb 2013 fogz ... og hvis du ikke mener du har del i det jeg skriver hvorfor reagere så?

• #112   4. feb 2013 smiley smiley Super !

LOL og ja - aldrig har jeg gloet så længe på en hundenumse *GG* haha . håber ikke naboen har kigget ind af mine vinduer smiley fnis !

• #113   4. feb 2013 fordi du slynger det ud til alle der var uenige ( eller... som troede de var klogere end dyrelægen ?)

• #114   4. feb 2013 Hehe nej skulle også vise et billede på min mobil til barnedåben i dag. Og det første billede der kom frem på skærmen er der hvor den er sprunget. Så måtte jeg lige forklare hehe. Og der var dyb forståelse.

• #115   4. feb 2013 Haaaahaha åh det kunne ellers give en god pinlig tavshed i det forkerte selskab smiley

• #116   4. feb 2013 Nok mere så folk var klar over at jeg tænker mere på min hund end hvad folk tænker om mig. Gir det nogen mening. Er lidt små tung nu tror jeg smiley

• #117   4. feb 2013 Det giver fin mening smiley

Og det må du gerne være - var ikke lige den weekend du regnede med jo - men så længe enden er god er alt jo godt smiley

• #118   4. feb 2013 Hehe ja og ENDEN blev rigtig god i den her weekend historie.

• #119   4. feb 2013 så snart man er uening med dig foz så føler du det er nedladende åbenbart , har du set hvordan du selv skriver,,,, hvis du føler dig truffen i det jeg skrev , så er der nok en grund til det .... jeg har lige så meget ret til at have min mening som du har til at have din ...... at du så ikke kan li min mening og føler den er overflødig , kan jeg jo ikke tage mig af ..... du kan jo bare springe det jeg skriver over hvis det generer dig sådan... og jo jeg syntes at nogen folk herinde gav udtryk for de var lidt klogere end dyrelægen .. .. at du tager den på dig , tjaa....

• #120   4. feb 2013 åh... never mind ...

Hav en god aften / nat smiley jeg vil glo noget NFL smiley

• #121   4. feb 2013 Jesus altså, hvis der er én herinde på hg som jeg aldrig har set være nedladende, så er det da godt nok F&Z!! Så flet næbet caroline og vær glad for, at hunden er rask igen, hvorfor vil du dog absolut diskutere??

Jeg synes, at du håndterede det flot rasmus, jeg er ikke i tvivl om, at du holder meget af din smukke hund smiley godt hun er ok igen.

• #122   4. feb 2013 caroline J:
    ej nu må du lige slå klod vand i blodet..

-sjovt som folk herinde skal skrive "JEG har ligeså meget ret til a skrive min mening"

ja for H***** det har du , men så gør det dog i stedet for a bitche over a andre siger deres holdning og ikke mindst ERFARING ....
    der hedder folk herinde som har haft hunde de sidste mange år som har prøvet de fleste ting , vi andre skal prise os glade for a vi har den mulighed a få svar og gode råd fra de kære HG damer som ved hvad de taler om og som har erfaringen bag sig til a kunne sige de råd..

RASMUS :
    dejligt a din skønne hund har det bedre , håber dog du taget et smut til dyrlægen i morgen så du kan få tilset det og MÅSKE få noget medicin med hjem eller hvad der nu skal gøres . måske de kan rense det i bund.
    _god bedring med hende.. :):)

• #123   4. feb 2013 må give R SÅ meget ret her...

smiley

• #124   4. feb 2013 Frk Vestergaard- må dog lige give dig at du selv er langt ude der hvor du bitcher over at folk spørger om råd uden at tage i mod dem. Hvis Caroline må have sin mening og du må have din, må jeg så også mene at folk gerne må spørge om råd og bagefter sortere i hvilke de vil følge? Det synes jeg nemlig trådstarter gør og det synes jeg han er i sin gode ret til. I mine øjne er du den første der mister besindelsen lidt i den her tråd.

• #125   4. feb 2013 r- det syntes jeg så bestemt ikke du har ret i - frk vestergaard, har du set hvad du selv har skrevet længere oppe? syntes det er dejligt folk deler ud af deres erfaring , men når der så ikke er plads til at soterer i rådende uden skulle forklare sig langt ind i helvede, så begynder jeg syntes at det er lidt langt ude....

• #126   4. feb 2013 og r - du skal da overhovedet ikke diktere at jeg skal "flette næbet" som du så flot skriver, det skal jeg nok helst selv styrer....

• #128   4. feb 2013 caroline j
    jeg vil osse mene a man skal sotere i de råd og svar man får .
    der derfor skal man stadig være glad for a dem med erfaringer vil råde en til det som de nu engang ved er bedst (ikke møntet på trådstarter )

alle har ret til a have sin mening . ENIG I det .
    men a du skriver a folk leger dyrlæger det mener jeg i hverfald ikke a JEG gør.
    jeg fortæller blot a jeg har erfaringen med a man ikke altid skal stole 100% blindt på ens dyrlæge , (igen ej møntet på ts)

• #129   4. feb 2013 2 dyrlæger og råd fra andre der har prøvet det sammen, og et godt øje på sin hund, så må man regne med at hun har en chance for at gøre det rigtige ;O)

• #130   4. feb 2013 Bare lige for at slå fast så er jeg en ung mand smiley nu er blevet omtalt hun flere gange smiley

• #131   4. feb 2013 det er bare ikke så tit hankønnet tør bevæge sig her ind smiley

• #132   4. feb 2013 ups, undskylder mange gange, han han han ;O)

• #133   4. feb 2013 Hehe det er da de andre der går glip af noget så.

• #134   4. feb 2013 frk. vest- du skriver længere oppe "gud hvor er jeg træt a folk der SØGER HJÆLP OG RÅD , men NÆGTER a følge dem .." hvor iden sætning giver du urtyk for det du lige har skrevet

• #136   4. feb 2013 Jamen jeg takker da så mange gange smiley

Kommentér på:
HURTIG hjælp søges ang byld

Annonce