konsekvenser - Thor sagen {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg alle stedet på nettet læst om, hvor fantastisk det er at Lars politimand har stjålet Thor, og om hvordan det helt sikkert får politikkerne op af stolen til at få omskrevet den hundelov.
Men - Hvilke andre konsekvenser mon det også får ?
Skal folket være bange for, at andre betjente begynder at tage loven i egen hånd på andre områder ?
At staten nu skal bruge mange penge på at fixe samtlige politibiler, så gps'en ikke kan slåes fra ?
Bliver resten af politiet nu overvåget hysterisk for at undgå samme situation ?
Skal de andre politimænd være bange for, at miste den autoritet de ellers havde overfor folket og ikke mindst forbryderne ?
Hvad hvis hundeloven ikke bliver ændret, men måske bare strammet endnu mere ?
Hvilke andre konsekvenser kan der komme ?
jun 2007
Følger: 36 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 89 Svar: 1.112
jun 2007
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.375
Et par af dem havde i øvrigt fået aflivet hunde på grund af den lov, fortalte han.
Og nej, jeg tror ikke, sagen åbner op for flere tilfælde af selvtægt fremover (end dem af alligevel sker af og til), men jeg tror, at den har gjort afstanden mellem politiet og befolkningen "mindre"
At Hundeloven skulle blive strammet yderligere?
Nej helt ærlig, det tror jeg ikke, at regeringen tør. Den står ikke godt i forvejen i meningsmålingerne og officielt går tre partier ind for at fjerne den helt.
jun 2007
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 225
apr 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 117
Vi kan ikke have selvtægt blandt dem der skal håndhæve loven. Og det er ikke mere synd for Thor end for alle de andre hunde, der er faldet på grund at et venstrehåndsarbejde med en lov, der skulle hastes igennem uden ordentlig baggrund.
Ideen med en hundelov er god nok, for vi har brug for at kunne straffe uansvarlige hundeejere, men ordet "konkret vurdering af situationen op til bidepisoden" burde indgå i lovteksten..
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.741
Når politiet selv kan se det ikke fungere så, der noget galt. Tror ikke der sker det store, andet for Lars, og så er politimænd/damen advaret.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 6 Svar: 262
Selvfølgelig har Lars da gennemtænkt konsekvensen af hans handlinger og jeg synes det er GODT GÅET! og ja naturligvis har han da fornærmet sin chef og lovgivningen, men det er jo måde at gøre oprør på, når alle andre muligheder er brugt op mod denne tåbelige lov. Og helt ærlig manden har jo ikke lavet en kriminel handling eller skadet nogen. Medhold herfra!
Fordi der er en regel, så betyder det vel ikke at det er det rigtige - vi mangler simpelt henne noget meneskelig forståelse her.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.954
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.375
Hvis det var en alm. borger, var der ikke kommet nær samme fokus på Hundeloven.
Nu er det en fra ordensmagten, der ved sin handling trodser den lov, han skal være med til at håndhæve, så HURRA for det!
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.828
konsekvenser - Thor sagen