{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.398 visninger | Oprettet:

konsekvenser - Thor sagen {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg alle stedet på nettet læst om, hvor fantastisk det er at Lars politimand har stjålet Thor, og om hvordan det helt sikkert får politikkerne op af stolen til at få omskrevet den hundelov.

Men - Hvilke andre konsekvenser mon det også får ?

Skal folket være bange for, at andre betjente begynder at tage loven i egen hånd på andre områder ?

At staten nu skal bruge mange penge på at fixe samtlige politibiler, så gps'en ikke kan slåes fra ?

Bliver resten af politiet nu overvåget hysterisk for at undgå samme situation ?

Skal de andre politimænd være bange for, at miste den autoritet de ellers havde overfor folket og ikke mindst forbryderne ?

Hvad hvis hundeloven ikke bliver ændret, men måske bare strammet endnu mere ?

Hvilke andre konsekvenser kan der komme ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  konsekvenser - Thor sagen
  • #1   1. feb 2013 Mon andre føler sig opfordret til at begå selvtægt, hvis ikke de mener at naboen (fx) gør et ordentlig stykke arbejde med deres hunde ?

• #2   1. feb 2013 Så du tror ikke, at der kommer nogen som helst konsekvenser ud af hans gerning ?

• #3   1. feb 2013 Jeg er ret sikker på, at det får konsekvenser for betjenten, men jeg er også ret sikker på, at han er bakket op af en stor del af sine kollegaer (som måske tilmed har været vidende om hans planer mht. Thor).
    Et par af dem havde i øvrigt fået aflivet hunde på grund af den lov, fortalte han.

Og nej, jeg tror ikke, sagen åbner op for flere tilfælde af selvtægt fremover (end dem af alligevel sker af og til), men jeg tror, at den har gjort afstanden mellem politiet og befolkningen "mindre" smiley

At Hundeloven skulle blive strammet yderligere?
    Nej helt ærlig, det tror jeg ikke, at regeringen tør. Den står ikke godt i forvejen i meningsmålingerne og officielt går tre partier ind for at fjerne den helt.

• #4   1. feb 2013 Er det så godt eller dårligt at afstanden måske er blevet mindre ?

• #6   1. feb 2013 Det er blevet sagt at han ikke bliver fyret og han "kun" får dag bøder

• #8   1. feb 2013 Ganske enig med *Krumme*

Vi kan ikke have selvtægt blandt dem der skal håndhæve loven. Og det er ikke mere synd for Thor end for alle de andre hunde, der er faldet på grund at et venstrehåndsarbejde med en lov, der skulle hastes igennem uden ordentlig baggrund.
    Ideen med en hundelov er god nok, for vi har brug for at kunne straffe uansvarlige hundeejere, men ordet "konkret vurdering af situationen op til bidepisoden" burde indgå i lovteksten..

• #10   1. feb 2013 Jeg synes det er helt i orden, at en polize handler såpdan...Når en lovgivende magt misbruger sin magt, altså foilketinget, så skal borgerne tage sagen i egen hånd...Det var også der for at vi fik frihedskæmpere under besættelsen af DK...Min for længst døde far som i øvrigt også var polize og frihedskæmper, han lærte mig noget vigtigt...Det er ok at tage sagen i egen hånd, når det er det der skal til....Hvis en lov er helt ude i hampen, og politikerne ikke reagere, så skal folk sgu op af stolene og gøre noget ved det..

• #12   1. feb 2013 Håber politikerne laver loven om, for der sku forskel så at skambide og markere med hul, ja hunden skulle syes, men det var pga dræn.

Når politiet selv kan se det ikke fungere så, der noget galt. Tror ikke der sker det store, andet for Lars, og så er politimænd/damen advaret.

• #14   1. feb 2013 Enig - korruption er ikke at sammenligne med denne sag - overhovedet.
    Selvfølgelig har Lars da gennemtænkt konsekvensen af hans handlinger og jeg synes det er GODT GÅET! og ja naturligvis har han da fornærmet sin chef og lovgivningen, men det er jo måde at gøre oprør på, når alle andre muligheder er brugt op mod denne tåbelige lov. Og helt ærlig manden har jo ikke lavet en kriminel handling eller skadet nogen. Medhold herfra!
    Fordi der er en regel, så betyder det vel ikke at det er det rigtige - vi mangler simpelt henne noget meneskelig forståelse her.

• #16   1. feb 2013 Han sigtes bl.a. for embedsmisbrug og bedrageri. Så det må vidst kunne siges det peger i retning af at han mister jobbet..

• #18   1. feb 2013 Og igen:
    Hvis det var en alm. borger, var der ikke kommet nær samme fokus på Hundeloven.
    Nu er det en fra ordensmagten, der ved sin handling trodser den lov, han skal være med til at håndhæve, så HURRA for det!

• #19   1. feb 2013 Det får helt sikkert konsekvenser han har misbrugt hans magt fordi han ville redde hunden

Kommentér på:
konsekvenser - Thor sagen

Annonce