{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.164 visninger | Oprettet:

Jamen, så skal den aflives............... {{forumTopicSubject}}

Her i nat, ved 5- tiden, kommer en mand ind med sin hund, på 9 år, på dyrehospitalet.
Han har været ude og gå tur med den kl 04 (om morgen), og han syntes det så ud som om den tissede blod.
- Så ud som om ?
-.............Ja, det var jo mørkt, så det var jo ikke lige til at se.

Hunden bliver undersøgt. Den virker glad og frisk, og har ikke feber eller noget.
Hundeejeren står lidt..............Så siger han: "ja, med blod i urinen, ved man jo godt hvad det betyder"
-"jamen, det er nok bare lidt blærebetændelse, hvis der overhoved er noget galt med hunden- den er jo frisk og glad"
........................Ifølge hundeejeren tissede hunde så ikke blod ved en blærebetændelse (hvorfor er det at klienter altid tror de er bedrevidene end dyrlægen?)....
" Afliv du den bare" siger hundeejeren.
A´hvaffer en fisk ???
Jo, den skulle aflives. Han kunne da ikke have en hund rendende rundt, der tissede blod.

Se, den slags er der så ingen der demostrerer imod.
Han må jo gøre hvad han vil- det er hans hund...........
Historien er sand- fra ende til anden.
Hvis I vidste hvor tit folk vil have deres dyr aflivet- og uden nogen særlig grund.
Jeg synes det er fuldstændig forkert, at politiet/en dommer har bestemt at schæferhunden Thor skal aflives.
Men jeg synes det er fuldstændig ude af proportioner, når folk hyler op om den dyrlæge der bliver bedt om at aflive hunden, er en morder og en følseskold skid osv.
Dyrlæger gør det de bliver bedt om. Så længe dyret ikke lider nød og dyreværnsloven bliver overholdt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jamen, så skal den aflives...............
  • #1   31. jan 2013 Måske fordi at imod dumhed kæmper selv guderne forgæves???

  • #2   31. jan 2013 Hvad fanden er det for en ejer??????????



  • #3   31. jan 2013 Mette - det lyder egentlig, som om han ikke rigtig gider hunden mere men selv synes, at det lyder mere legalt at få den aflivet, fordi den er syg end fordi han ikke selv gider den smiley

  • #4   31. jan 2013 Idiotisk ejer !! Og nej selvfølgelig er det ikke dyrlægen der er skurken i hverken den ene eller den anden sag.

  • #5   31. jan 2013 Jeg syntes DDD skulle opfordre deres medlemmer til ikke at tvangsaflive hunde uden en domstols afgørelse

  • #6   31. jan 2013 M selv. Selvfølgelig kan en dyrlæge det

  • #7   31. jan 2013 Housebuster......og hvem skulle så betale for de retssager.....og hvor går grænsen for , hvornår en hund skal aflives.......
    Og hvem skal betale for de dyre behandlinger , som hunden måske skal igennem for at få et nogenlunde godt liv....hvis ejeren ikke kan / vil... og ...og ...og ...
    Er det ikke utopi.... eller har du en løsning på det...`??


  • #8   31. jan 2013 Jeg synes ikke der er nogen måde man kan sidestille de to situationer.

    At folk ikke vil have deres dyr længere og vælger at aflive dem - det er deres sag.

    I forhold til Thor taler vi om lovgivning, om retssikkerhed. Det handler ikke bare om en hund, men om måden vores politikere laver lovgivning på og de konsekvenser det har for borgerne.

    Så jo - proportionerne er ganske glimrende.

    Og så håber jeg da, at dyrlægerne, der møder de hunde og ejere melder kulør.


  • #9   31. jan 2013 NITTEB jeg tro du misforstår mig. Selvfølgelig skal en ejer frivilligt kunne få sin hund aflivet. Men skal den aflives uden ejers samtykke, mener jeg at der skal være en domstolsafgørelse. (med mindre hunden er i nød)

  • #10   31. jan 2013 Housebuster.... nååå ok..... men nu regnede jeg med , at du svarede på TS indlæg... om en privatperson , bare sådan kunne forlange sin hund aflivet... smiley

  • #11   31. jan 2013 Lea... Jeg gætter lidt på at det er din mand, der har haft vagten??
    Hvorfor valgte han ikke at nægte?? Det kan han jo....



  • #12   31. jan 2013 Min dyrlæge afliver ingenting hvis ikke hun synes der er grund til det, og jeg har det sådan lidt, at hvis dyrlæger generelt sagde nej til aflivninger hvor der bare skal lidt penicillin til, kunne man undgå det store "spild" af liv.

  • #13   31. jan 2013 Det var faktisk de sidste linier af TSs indlæg jeg svarede på. (eller måske hvad jeg så mellem dem?)

  • #14   31. jan 2013 En dyrlæge kan til en hver tid nægte at aflive et dyr, der ikke lider.
    En dyrlæge kan også anmelde en dyreejer, hvis denne næget at lade dyret behandle/aflive.

    Denne her hundeejer virkede ellers fuldstændig normal. Hunden var ikke syg, men det ville ejeren af den ikke høre på.
    Måske orkede han bare ikke hunden længere, og opfandt så en "sygedom" på den, så han kunne slippe af med den og stadig gå derfra med god samvittighed, da hunden, inde i ejerns hoved, jo var syg.
    Måske har manden kone og børn derhjemme, som han så forklarer til at hunde var syg, og at dyrlægen så fik den til at sove.......................Hvad ved jeg ?
    Aner det ikke..............
    Vi syntes bare at det var sært- men ikke første gang det er sket.


  • #15   31. jan 2013 Nu håber jeg bare det ikke var en Schæferhund ved navn Thor han fik aflivet i morges. smiley

    Nej Lea jeg forstår dit indlæg og tænkerne bag.


  • #16   31. jan 2013 Hvis en dyrlæge nægter at aflive et dyr, hvad så ?
    Hvad sker der så med dyret ?
    Bliver det bundet fast til et træ i skoven ?
    Aflivers det ved at man banker det i hoved med en hammer eller skær halspulsåren over ?
    Livet leves ikke på en lyserød sky som flere af jer herinde åbenbart går og tror.
    Livet på en dyreklinik/dyrehospital er heller ikke spor rosenrødt (selvom der fremstod sådan da der bleve lavet en serie om livet på dyrehospitalet).

    En dag kom der et par ind og ville have aflivet deres lille abe.
    Aben satte sig på bordet, kiggede på dyrlægen og rakte selv en lille arm frem mod dyrlægen der stod klar med sprøjten, der indholdt sovemiddel.
    Vil I have afslutningen af den historie ?


  • #17   31. jan 2013 Nu som medløber.................: Det var ikke en schæferhund smiley


  • #18   31. jan 2013 Så jeg mere rolig smiley Ej det er en tragisk historie syntes jeg smiley Altså for hunden.

  • #19   31. jan 2013 Jeg synes det ville være meget dumt , hvis en dyrlæge nægter at aflive en hund / et dyr..... fordi hunden / dyret ikke fejler noget.
    For hvis vedkommende ikke er interesseret i at have hunden / dyret mere ....ikke kan / vil sælge den/ det..... ikke kan aflevere på internat....... så kan man måske spekulere på , hvad der så sker med hunden / dyret.


  • #20   31. jan 2013 Lea A..... he he ..... du blev hurtigere færdig med at skrive end jeg gjorde.... Men vi er enige.... smiley

  • #21   31. jan 2013 Det er selvfølgelig rigtig nok, det havde jeg ikke tænkt på - men det er faktisk resultatet af en græsk lovgivning mod at aflive raske dyr, at de bare bliver efterladt.
    Men i hvert fald synes jeg man skal skabe noget dialog om det som dyrlæge (det tror jeg da de fleste ville gøre) og sørge for at ejer er helt med på mulighederne.


  • #22   31. jan 2013 Lea A...... Slutningen på historien er ..... at den lille abe nu bor hjemme hos Dyrlægen selv........ anden slutning vil vi IKKE have..... smiley

  • #23   31. jan 2013 Dyrlæger skal ikke nægte at aflive. Jeg har været ude for at hente en omplaceringshund i Holland, en smuk og fysisk sund tæve, men hun nåede bare at overfalde og bide 3 forskellige mennesker på 2 timer, og havde markeret på flere siden vi hentede hende, så hun blev som regel holdt hjemme, og var ikke sammen med andre end mig og min mand, da alle mennesker skulle overfaldes, hun blev aflivet, selvom dyrlægen var meget forundret, og bestemt ikke tilfreds med vores beslutning, da hun jo var smuk, ung og fysisk sund, jo men hovedet virkede så bare ikke, hun var dybt traumatiseret fra tidligere ejer, fandt jeg så ud af senere smiley Havde egentlig lyst til, at overdrage hende til dyrlægen, men det ville være synd for hunden, at skulle mere igennem. Så jo dyrlæger skal aflive når ejer be'r om det, ikke alt er rosenrødt, selvom det ser ud sådan på overfladen, ja der bliver måske nok aflivet for mange hunde, også nogle unødvendigt. Men det skal dyrlægen ikke, stå og vurdere ved en konsultation.

  • #24   31. jan 2013 Synes også det er for meget at folk går efter dyrlægen. Dyrlægen gør bare sit job.

    Stakkels lille hund... Man må gerne tilbyde at hjælpe med omplacering, hvis det er ;o)


  • #26   31. jan 2013 Jeg stmmer os for at aben nu bor hjemme hos dyrlægen... Må vi se et billede? smiley

  • #27   31. jan 2013 Tænker også over hvad der mon sker hvis med dyret, hvis dyrlægen nægter at aflive dyret..... Jeg vil tro, at det er langt bedre at det så får fred... smiley

  • #28   31. jan 2013 Ja, det er en kedelig situation at stå i, som dyrlæge, men gør man det ikke er resulater enten, at konkurrenten i den anden ende af byen gør det (den gode løsning) eller netop en af de muligheder Lea nævner smiley

    I Tyskland må man ikke aflive raske dyr... Ved faktisk ikke, hvordan det løser sig, andet end at de vist har ret mange internater.


  • #29   31. jan 2013 Det er jo et kedeligt dilemma.

    Men jeg synes det er ærgerligt, at det bruges til at nedtone vigtigheden af den indsats, der er blevet gjort i forhold til Thor.

    Two wrongs doesn't make one right...


  • #31   31. jan 2013 Må give CH ret.
    Det at nogle hunde ejere vælger at få aflivet sunde hunde, kan ikke bruges til at retfærdiggøre at aflive en sund hund mod en ejeres vilje.

    Og Lea så vil jeg mene at der er en verden til forskel på om en dommer har afgjort en sag, eller om det er politiets anklage, der ligger som grund til at tvangsaflive en hund.

    Hvorfor har en hundeejer, der får konfiskeret sin hund, ikke samme rettighed som en spritbillist, der får konfiskeret sin bil?
    Nemlig at få sagen afgjort af en uvildig domstol


  • #32   31. jan 2013 Jeg begyndte nærmest at tude over den her trtåd, tårer er der da i hvert fald..
    Hvor sørgeligt...
    Jeg vil høre slutningen, og den har bare med at være lykkelig...
    Eller må du gøre den lykkelig.
    Ej jeg kan slet ikke klare det, det er bare for trist...


  • Mariannin
    Mariannin Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Svar: 2
    #33   31. jan 2013 Min italienske dyrlæge ville aldrig aflive en sund og rask hund, har han udtalt, og så er han ligeglad med love. Den omtalte schaefer har jo helt sikkert haft prostatite, og det kan kureres med antibiotika, så denne ejer har opført sig som uansvarlig og et dumt svin, i hans tilfælde er det umådeligt vanskeligt at være vet.

  • #34   31. jan 2013 Jeg kan godt følge dyrlægen ikke nægter, de kan forsøge at snakke ejeren fra det, men hvis ejeren Vil havde dyret aflivet, så er andre måder frygtelige at tænke sig til i forhold til hvis det sker hos dyrlægen.

    Men man høre da også om nogle gange at dyrlægen får lov til at tage dyret ind også give det nyt hjem mener jeg.....?


  • #36   31. jan 2013 Maj-Britt, dejligt nogen af dem får ny chance når de ikke fejler noget :o)

  • #37   31. jan 2013 ville gerne høre historien færdig om aben selvom den er god eller dårlig slutning.
    har selv arbejdede på dyreklinik i 2 år og er enig med TS, livet er ikke altid rosenrødt på dyreklinik og ind i mellem får man ondt i hjertet, man skal være dygtig til at man ikke tager helt ind på livet.

    et eksempel som skær mig i hjertet : en katteejer har bestilt tid hos dyrlægen til en aflivning, katteejeren sender sin nabo ned med katten fordi hun ikke selv vil aflevere den.
    denne kat mjaver så hjeteskærende på sin ejer og er bange, den får beroligende og stadig er den upåvirkelig og mjaver, den får aflivningsvæske som ikke virker og den mjaver stadig, den får aflivningsvæske i alt 4 gange som svare til en stor schæfer til at den til sidst sov ind, processen tog tre kvartér og jeg kunne ikke andet end at snakke med katten og ae den til at den sov ind.
    katten var 5 år, lidt overvægtig og ellers sund kat, katten skulle aflives fordi ejeren ikke gad kat mere.
    min mening er at katten skulle have været omplaseret og så er jeg så meget harm over at ejeren ikke var til stede selv ved aflivningen når hun havde bestilt den eller havde bestilt dyrlægen hjem til sig selv.
    historien er stadig virkelig for mig at den trækker tårer fordi jeg synes det er uretfærdigt men mest fordi at den fine kat har viet sin tillid til ejeren i 5 år og bare bliver smidt af nede hos dyrlægen, katten ville ikke forlade denne jord godvilligt og kæmpede i 3 kvartér.
    jeg har oplevet så mange aflivninger af forskellige dyr som ikke har berørt mig føelelsesmæssigt (fordi det ikke er mine dyr) men denne gør og gør stadig


  • #38   31. jan 2013 Øh, man giver da noget så de "sover/er væk" inden man giver aflivnings væsken, gør man ikke? det andet lyder da bestemt ikke "rart" :o(

  • #39   31. jan 2013 Aino K- jo vi er enige, hun havde pumbet katten med stor dosis beroligende(pga overvægt) til at den ikke kunne rejse sig og var omtumlet i hovedet men den kunne stadig mjarve.
    jeg har oplevet dyr som ikke vil slippe livet, men ALDRIG på den her måde, ALDRIG


  • #40   31. jan 2013 Heller ikke noget man ønsker sig da :o(

  • #41   31. jan 2013 Aino K
    vi helt enige smiley


  • #42   1. feb 2013 Aben...............Puha...........Ja, hende (dyrlægen) der skulle aflive den, lagde nålen fra sig på bordet og sagde til parret, at hun ikke kunne aflive den.
    parret ville nu altså have den aflivet ( den var vist blevet kønsmoden og lavede udfald.............)
    De kørte ind til LIFE (Landbohøjskolen med den), og der blev den så aflivet smiley

    Og ja, min mand hader at aflive dyr (især hunde) der egentlig ikke fejler noget, men hvor ejeren af den ene eller anden grund har valgt at det er det der skal ske.

    Her den anden dag- lige før jul, ringede nogle af vores hundevnner til os og vil have min mand til at komme hjem til dem, og aflive deres skønne schæfer.
    Hunden havde en sygdom der stort set kun rammer schæferhunde, hvor hunden bliver mere og mere følsesløs i bagkroppen.
    Hunden her havde haft sygdommen i over et halvt år, og nu havde den overhoved ingen føling med bagkroppen.
    Den havde ikke spor ondt, og havde deltaget til træning indtil et par uger før.
    Hunden møder glad og fro min mand i haven (den brugte forkroppen til at holde sig oppe), men en bold i munden.
    Som min mand sagde da han kom hjem: " For pokker- han var så glad og ville lege, og så går jeg bare ind og slår ham ihjel"
    Han var så ked af det.
    Ind i mellem tager aflivningerne hårdt på ham- også selvom hundene kan være syge


  • #43   1. feb 2013 TS- kan sku godt forstå din mand, men han hjælper også mange dyr, til at få hjælpen både den ene vel og den anden vej, men jeg forstår ham sku!

    det er synd for aben, men ja ejeren har ret til at vælge anden dyrlæge når de har taget beslutning, men heldigves er der historier om at dyret har en tid hos dyrlægen til aflivning og i sidste øjeblik når dyret at få et nyt hjem med ejerens accept.


  • #44   1. feb 2013 Det gør mig ondt på dine mands vegne Lea, det må være et utrolig hårdt job smiley

  • #45   1. feb 2013 Puha Lea, tror ikke der er mange der tænker over sådan ting, men ja dyrlægen er ikke en "robot" :o(

    *Klik* Rottweiler tossen og Nu som.


  • #46   5. feb 2013 Nej dyrlægen er ikke en robot....

    vores dyrlæge havde da også våde øjne, da hun aflivede Jesse....

    nok også svært ikke at blive påvirket, når ejeren står der og en bundulykkelig....


  • #47   5. feb 2013 T *Klik*

  • #48   12. feb 2013 Øøhh, der ER faktisk en dyrlæge der har svaret i denne tråd?

  • #49   12. feb 2013 Uagtet hvor meget jeg elsker dyr og det faktum at jeg selv har genbrugshunde, så kan jeg altså kun konstatere at et dødt dyr ikke lider...

    At der så burde være en slags sanktionsmulighed i mod de ejere der laver " brug og smid væk", er en anden historie!!


  • #50   12. feb 2013 Nope, Lea er ikke dyrlæge, men hendes mand er... Maj-Britt H er dyrlæge ;o)

Kommentér på:
Jamen, så skal den aflives...............

Annonce