427 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Udstillingsklasser. Udstillingsklasser.

Oh kender i det..
I har tilmeldt en unghund en klasse til en udstilling - og efterfølgende bliver i sådan i tvivl om i skulle have sat hunden i en anden klasse... Suk..

Har tilmeldt Asger i Junior - 17 måneder gammel.. Fordi der oftest er flere juniorer i vores race, og det trods alt er sjovest at stå ved siden af andre.. Men ak, vi kommer til at stå alene denne gang - og eneste andre er to champions.. Så nu føler jeg lidt jeg har frataget ham chancen for at begå sig på forhånd..

Hvordan vælger i andre hvilken klasse i sætter en unghund i?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstillingsklasser.
  • #1   27. jan 2013 mellem klassen
    Mellemklasse - alder: 15-24 måneder

• #2   27. jan 2013 Jeg kigger på min hund og ser hvor færdig den er både i forhold til standart og i forhåld til de andre juniore og mellem klassen og så vælger jeg den han vil gøre sig bedst i.

• #3   27. jan 2013 Jeg smed så min i mellem da han var 16 mdr mener jeg, for han er blevet hurtig færdig og ville se stor ud ved siden af de små juniore

• #4   27. jan 2013 Jeg kigger på hunden og dens udvikling, Alfa er og var stor og godt udviklet fysisk, så hende rykkede jeg op i næste klasse, så snart det var muligt.

Ghini er af nogle liner, der typisk først er fuldt udviklede i 4-års alderen, så hun er blevet i junior og mellemklasse længst muligt.

• #5   27. jan 2013 Klassen er valgt i mit tilfælde.. Det blev junior..
    Og ja han burde sgu nok have været i mellem..

• #6   27. jan 2013 Jeg ved ikke hvordan det er i andre racer, men hos whiperne klarer juniorerne sig ofte godt, hvis dommer vel og mærke dømmer ud fra at det er unge, ikke færdigudviklede hunde.

• #7   27. jan 2013 Måske det kan lette lidt på hvis han har en drille/ikke høre efter/jeg vil den anden vej mor - dag... smiley

• #8   27. jan 2013 Jeg fik bare pludselig tanken - gad vide om han som junior bliver det lette fravalg mod to CH'er..

• #9   27. jan 2013 Det er svært at sige, det kommer helt an på dommer og hvad denne vægter.

Ideelt dømmer en dommer hunden som den ser ud på dagen og så er championhannerne ikke nødvendigvis selvskrevne som vindere, hvis ikke de er i topform.

• #10   27. jan 2013 Ja.. Spændende bliver det i hvert fald - tre meget forskllige typer bolo'er bliver vi..
    En kombi italiensk/nordisk, En kombination tysk/østeuropa og en engelsk/nordisk/tysk i min asger..
    Så held og lykke til dommeren...

• #11   27. jan 2013 Har du en ide om, hvilken type dommeren er til ?

Jeg plejer at google inden tilmelding, hvilke hunde vedkommende tidligere har sat som vindere, så har jeg en ide om, hvilken vej det går og kan vurdere om jeg kun skal tilmelde Ghini eller om Alfa også skal med.

Jeg er meget spændt på Fredericia, vi skal have en dommer, der ikke har dømt racen i mindst 10 år, så det er helt uforudsigeligt, hvad der sker.

• #12   27. jan 2013 Ja - han har tidligere placeret både min tæve først - før en CH-han og hvor hun var i forfærdelig pels kort efter fødsel (det var så et skue) og asger foran en anden junior som var "for lille" og for skræmt.. Mit bud er han er til de ældre nordiske linier.. Men begge CH'er er gode hunde! Og den med østeuropærisk i sig er ikke af de aller mindste - og har arvet de tyske krøller smiley Og den italienske kombi er virkelig stærk og rutineret.. Men den ryger ud, hvis dommeren vægter en ikke klippet pels..
    Så den kan blive tæt..
    Jeg er bare lykkelig hvis vi får Exelent..

Det lyder også som i kan gå hn og få en gyser ud af jeres ring smiley

• #13   27. jan 2013 Det lyder som om det ikke er til at forudsige noget som helst.

Jeg er meget spændt, men som udgangspunkt er jeg også tilfreds med en exellent.
    Ghini har 1x very good i sin lange udstillingsrække og den irriterer mig, så ikke flere af dem, hun er på alle måder til exellent.

• #14   27. jan 2013 Den vg er vi så vandt til. Der er så stor forskel på vores race at smag er meget afgørende. Og om de er til med eller uden klip.

• #15   27. jan 2013 Der er også typeforskelle hos whipperne, men standarden er så bredt formuleret, at det er svært for dommerne ikke, at give hunde af anden type exellent, hvis de kun har småfejl, han kan undlade at give CK og på den måde selektere bestemte typer fra.

• #16   27. jan 2013 Det er også usædvanligt, at jeres race vises både klippet og uklippet, det ses vist ikke hos mange andre.

• #18   27. jan 2013 Jamen han kan da stadigvæk vinde over de to andre ikke???

• #19   27. jan 2013 Kirsten - klipningen har vundet indpas de sidste 5-7 år. Det er så muligt at forme mere på vinkler på bagparten, korte kroppen af og at løfte kroppen lidt for et mere kvadratisk udtryk. Plus klippet pels er hvidere da der ikke er spalter i spidserne. Og dommerne som ikke kender racen aner ikke om vi der holder vores i fuldpels bare ikke fatter pelsstellen. Når en gør det og vinder på det så ruller det hurtigt.
    I England er klip af pelsen disk, så de engelske opdrættere er helt stoppet med at udstille internationalt - de kan ikke både følge egen standard og følge trenden på fastlandet. I starten var folk meget tys om de gjorde det - i dag siger de det gerne højt.

Jackie - jo.

• #20   27. jan 2013 Det kan lade sig gøre at en unghund slår championerne smiley
    da tavi var 13 mdr. slog han 4 championhanner.... hans far(som har en masse titler) blev nr 2, en svensk han (som både var svensk og norsk champion) blev nr 3.... og ham der et par måneder senere blev verdensvinder og big3 dernede blev slet ikke placeret...... så det er hvad dommeren vil have... og så var der en champion mere som der ikke skulle ret meget til at slå...

• #21   27. jan 2013 Jamen så er skaden da ikke så stor, især når der så heller ikke er andre i junior han kan sammenlignes med...

Kommentér på:
Udstillingsklasser.

Annonce