{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
527 visninger | Oprettet:

renlig - hvornår og hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har en Lhasa Apso han fra september og han er endnu ikke helt renlig.
Jeg er så heldig at gå herhjemme for tiden og jeg er derfor ude med ca. hver 2-3 time, hvor han også ordner det han skal.
Hvornår kan jeg forvente at han er helt renlig? Han har ca. 1-2 tisseuheld om ugen...
Skal jeg begynde at lade der gå længere mellem gåturene eller hvordan træner jeg ham i at holde sig?
Når han er alene hjemme, har han ingen uheld - og her snakker vi om 7-8 timer!
Line

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  renlig - hvornår og hvordan?
  • #1   14. feb 2005 Hejsa!!
    Jeg ved ik hvornår man kan forvente at ens hund er renlig...
    Jeg har altid brugt at gå med min hund, når han har spist, sovet eller leget...
    Og 1-2 tisseuheld om ugen er da flot, hvornår er det så at disse uheld sker??
    Mvh Camilla

• #2   14. feb 2005 Bare sådan lige pludselig...Nogen gange 1/2 time efter han har været ude og gå...

• #3   14. feb 2005 Ja. Jeg er skam også stolt af ham - for dygtig er han da. Jeg er bare i tvivl omkring hvordan jeg får ham helt renlig: om det bare lige pludselig sker en dag, eller om jeg skal trappe ned på gåturene...

• #5   14. feb 2005 Hej Line,
    Jeg synes også det lyder til, at du har en rigtig dygtig hund :o)
    Mine hunde har været næsten helt renlige fra de var 8-9 uger. Dvs. at de kun har haft uheld indenfor når jeg har været for langsom til at få dem ud. Deres uheld kan tælles på en hånd. Jeg gør det, at jeg fast lufter dem når de har spist, sovet og leget. Derudover holder jeg meget øje med dem og når jeg kan se, at de gør tegn til, at ville sætte sig indenfor (de begynder at søge og gå lidt rundt om sig selv) skynder jeg at kalde dem med uden for. Mine hunde har også altid været renlige om natten og når de har været alene. Jeg skælder ALDRIG ud hvis de laver noget inden for til gengæld roser jeg i rigelige mængder når de besørger uden for. Derudover sætter jeg kommando på idet de tisser "tis så" - meget hurtigt vil de forstå det og det kan være meget nyttigt senere hen.
    Jeg synes det er svært, at komme med et bud på antal lufteture. Det kommer jo også meget an på hvordan din dagligdag er skruet sammen. Men så længe de er små er det en god ide med mange korte små lufteture istedet for få lange. Det med at holde sig kommer helt af sig selv.
    Held og lykke med din lille vaps
    Rikke: Når en 8 mdr. gammel vaps letter ben op af væggen er det ikke fordi den er trængende. Det er en markering :o) Han har syntes det var dejligt endelig at komme et sted hen hvor ingen andre ældre hunde havde markeret før ham - så er det jo bare med at komme først :o)) Det skal du ikke tage så tungt - du skal bare være opmærksom en anden gang og nå at stoppe ham med et alm. "nej".

• #6   14. feb 2005 Mulle tisser inden for nogle gange når han kan
    lugte andre hunde det er irriterne for når han er hjemme hos mine kusiner så tisser han inden for de har nemlig 2 hunde... og så skal han være ude i deres store have som er VILDT mudrede smiley
    knus

• #7   14. feb 2005 Lone S: syns godt nok det er mystisk at Viggo ikke er blevet renlig endnu...

Mopser blir jo tidligt modne (4-5 mdr) så Viggo skulle da allerede ha lært det... MYSTISK!

Tyson var renlig da han var 4 måneder!

Vi lufter ham, lissom Camilla og Santos, når han har leget, sovet og spist...

• #8   14. feb 2005 Jeg synes bare at det er underligt at han kan holde sig 8 timer når han er alene hjemme samt om natten....

For 2 min. tissede han oppe i sofaen smiley Og det er kun 1 time siden jeg gik med ham sidst.... Bliver bare så irriteret når det sker.. Æv!

• #9   14. feb 2005 Jeg roser ham rigeligt når han tisser udenfor, og han har også lært at tisse på kommando

• #10   14. feb 2005 Hi hi jeg glæder mig til min næste hvalp!! ;o)

Siko blev renlig meget hurtigt, da han var 9 uger..dog små uheld om natten..det løste jeg ved at stå lidt tidligere op..Efter han havde parret strintede han et par gange indenfor, men er jo rent afmærkning af hans sted ..

Slutter mig til spise, sove, lege og drikke og så ellers rose og gi godbid når de gør det uden for..og selvfølgelig holde øje med om den snuser rundt..

Kommentér på:
renlig - hvornår og hvordan?

Annonce