{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.511 visninger | Oprettet:

Stephan K
Stephan K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

BEGYNDERHUND {{forumTopicSubject}}

hej alle jer her på hundegalleri,
Mig og min kæreste vil meget gerne have en hund,
det skal så siges at vi ik har haft hund før
eller jeg har haft en som barn men det er mange år siden,
men vi tænkte på en stor hund altså Berner sennen eller newfoundlænder, da vi ik er meget for lange gåture og så vil vi gerne have en ordenlig bamsehund at have med til sofahygge smiley

Har i nogen ideer til en ordenlig begynderhund smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BEGYNDERHUND
  • #1   13. jan 2013 Kig lidt herinde - der står lidt om nogle hunderacer, dog ikke alverdens racer, men de mest kende er der da vel nok smiley

http://www.hunderacer.info/hunderacer/

• #2   13. jan 2013 Hvis i ikke er meget for lange gåture, så burde i slet ikke have hund.

• #3   13. jan 2013 Bor i sådan, at de her racer kan komme ud løbe, nu hvor i ikke gider, at gå langt?

• #5   13. jan 2013 Alle racer skal luftes og alle racer skal trænes. Både berner sennen og newfoundlænder er oprindeligt arbejdshunde, så de skal bestemt aktiveres. Det skal alle hunde.

• #6   13. jan 2013 Berner sennen, har altså brug for meget motion.

• #7   13. jan 2013 Selv med en stor have skal hunden ud og gå ture

• Stephan K
    Stephan K Tilmeldt:
    jan 2013

#8   13. jan 2013 ja men de skal ikke bruges på samme måde som rotweilere osv, ja vi har en kæmpe grund hvor hunden kan rende rundt og selvfølgelig kommer hunden ud og gå den skal ligesom med når vi handler og selv går en tur i skoven men vi kiggede på en hund på et tidspunkt den var ikke lige os der vi fik afvide 5-10 km dagligt så var vi sku ikke lige klar på en schæfer eller Rotweiler længere smiley

• #9   13. jan 2013 De fleste bamse hunde er rimelig aktive.

• Stephan K
    Stephan K Tilmeldt:
    jan 2013

#10   13. jan 2013 ved vi havde en newfoundlænder der jeg var bette den fik du ik til at gå mere end et par kilometer ellers sku den løftes hjem igen det sagde mine forældre ihvertfald til mig her for nogen uger siden,

• Stephan K
    Stephan K Tilmeldt:
    jan 2013

#12   13. jan 2013 Linda L.
    Ja selvfølgelig. hunden skal jo luftes hver eneste dag osv, det var heller ikke på den måde jeg mente, men at man ikke skulle ud og løbe flere km. med en hund hver dag for det kan jeg ikke da jeg har en knæskade og døjer meget med benet, og kæresten arbejder langt væk fra hjemmet så hun er sent hjemme så har hun nok ik gejsten til at skulle løbe 5 km med en hund smiley
    MEn selvfølgelig skal hunden ud og røre sig og også bruges mentalt smiley

• #14   13. jan 2013 http://www.youtube.com/watch?v=YkJ3UA_gA0M&list=PL52D8EB80F77CFFC8

Kender du de her, der kan man se film, om stor set alle racer smiley

• #17   13. jan 2013 Hvad med en kat?!
    Den forventer ihvertfald ikke du går tur med den.

• #19   13. jan 2013 Enig med Isabelle

• #20   14. jan 2013 isabelle: pas nu på med ikke at male fanden på væggen smiley

en knæskade går for det meste over, og der er mange, som arbejder meget, der har hund smiley

synes det er nogle gode links som camilla f har lagt op, og ved der er et program på animal channel, der hedder dogs 101 eller noget i den stil, der bliver der taget et par hunde op hver gang, og det synes jeg er ret lærerigt smiley

• #21   14. jan 2013 The fish nerd - jeg har en leonberger, jeg går omkring to timer hver dag, + leg og anden aktivering. De kan godt lide lange gåture, men er ikke til løb og anden hård aktivering smiley

• #23   14. jan 2013 isabelle, det har du ret i - men som jeg sagde, man skal passe på, at man ikke maler fanden på væggen - det er trods alt ikke ret meget info, man får om folk på sådan et forum her, der sker jo så meget andet i folks liv, og de er så meget mere, end det som de deler ud på et forum smiley

• #24   14. jan 2013 Jeg ville nok i stedet kigge på de mindre hunderacer - en selskabshund.
    Der er rigtig mange varianter, og du burde kunne finde en der passer til jeres behov. Selskabshunde er som navnet antyder, selskabshunde - og selvfølgelig skal de også aktiveres og udfordres, men de er også rigtig glade for en hygge dag ind i mellem, hvor man ikke nødvendigvis går flere km. lange ture.

Jeg har selv en papillon tæve, på snart 4 år. Hun får ca. 4 gå ture i døgnet, hvor af den ene er omkring de 3 km. og hun får lov at løbe løs. Derudover er hun agility hund, og jeg arrangere play-dates til hende.
    På regnvejrs dage, får hun primært korte ture og så bliver hun i stedet aktiveret indendøre - det skyldes dog at hun hader regn og ganske enkelt nægter at gå.

En papillon er måske ikke lige racen for jer, i og med at den er enormt klog og meget gerne vil aktiveres, + den har et relativt højt aktivitets niveau. Men jeg er sikker på at der er andre små racer, som vil passe jer bedre.
    En af de store fordele med en mindre racer, er at den er nem at tage med sig. Og ikke-hunde-mennesker kan bedre håndtere at have en lille hund på weekend besøg, eller på pasning, end en kæmpe bamse.

Kan se at du kun er 21 år, og der sker som regel meget når man er i den alder. Jeg er selv snart 23 år, og jeg kan uden den mindste tvivl sige at en stor hund ikke ville passe ind i mit liv - og jeg er endda meget 'hjemme-menneske'. Så jeg vil blot dele min egen erfaring, så må du tage hvad du kan bruge og smide resten væk.

Kommentér på:
BEGYNDERHUND

Annonce