{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Fedekur! {{forumTopicSubject}}

Hej derude!
Jeg har en slædehund, som er rigtig madglad når det kommer til madrester og andet godt, som lækre godbidder og diverse.
Men hendes eget hundefoder gider hun ikke at æde.
Hun får noget der hedder Kronch Active til hunde med ekstra energibehov. Der masser af omega 3 og 6 fedtsyrer i, og skulle være rigtig godt til hunde, der godt kunne trænge til lidt ekstra sul på kroppen.
Nu er det sådan, vi begyndte på det foder for 1½ måned siden og hun er allerede træt af det.
Hun fik Pedigree før, men gad heller ikke rigtig at æde dét.

Hun vejer ca. 23 kg. og måler ca. 60 cm over skuldrene, og jeg vil rigtig gerne op på minimum 25-27 kg.

Jeg har prøvet at blande det op med vand, hælde madolie over, drysse lidt sukker over osv.
Hun gider ikke at æde det mere end et par dage for hver gang jeg prøver noget nyt.

Da jeg skal til udstilling med hende i marts, vil jeg meget gerne snart have at hun tager lidt mere på, så det ikke ligner at jeg sulter hende når hun skal fremvises.

Jeg vil meget gerne høre, hvad I gør/har gjort ved jeres lidt for kræsne hundes mad? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fedekur!
  • #1   13. jan 2013 Jeg tog en skefuld leverpostej og blandede i en halv kop kogende vand, så det blev opløst. Det hældte jeg over tørfoderet, blandede det og lod det lige stå i 5 minutter. Så ville min gamle hund der var gået nærmest helt fra kosten godt spise det.
    Ellers gjorde jeg det, at jeg hældte kogende vand over, i rigelige mængder og lod det stå så lang tid at når jeg rørte var det grød. En halv time ca. Man kan også putte noget tun eller kylling i strimler i inden man opbløder det, så tager det ofte lidt ekstra god smag.
    Et æg kan man også slå ud over, og røre det rundt, det elsker de som regel.

• #2   13. jan 2013 jeg giver min collie Arion premium performance ( høj energi foder ) og så får han en lille klat torskerogn, tun eller leverpostej blandet i sammen med noget olie over.. Og så spiser han rimeligt.

han er også til den tynde side

• #3   13. jan 2013 Jeg begyndte med Acana, og skiftade smag mellem hver pose, det er faktiskt det eneste hun gider spise. (Dog gider hun ikke spiser Acana Adult, eller Acana Chicken and brubank potato). Så hvis du har mulighed, pröv en af deres 6 kg säkke smiley

• #4   13. jan 2013 Dejligt med et par gode ekstra råd.
    Dem har jeg ikke hørt om før, tak for det smiley

• #5   13. jan 2013 Og tips er at pröve hvalpefoder på hunden, da det plejer at vare bedre end höjenergifoder der någle ganger kan have modsat effekt. Det starter metabolismen og gör at hunden bränner det hurtigere.. Og så kan mange hunde lide at störrelsen på pillrene er mindre i hvalpefoder smiley

• #6   13. jan 2013 Det kunne jeg godt forestille mig, min venindes mops-hvalp fik noget Royal Canin hvalpefoder, som var helt "fedtet/klistret i det" eller hvad man kan sige smiley
    Det kunne være man skulle prøve det, for et par ekstra kilo kunne hun godt have godt af smiley

• #7   13. jan 2013 Ja bland vådfoder, tun, leverpostej eller andet i.

• #8   13. jan 2013 Nu er det her muligvis et skud i tågen. Men har du prøvet at se om hun vil spise efter hun har fået sin byttedrift stimuleret? Jeg har hørt fra en Whippetejer her inde fra, at hendes ene whippet kun vil spise når byttedriften er blevet stimuleret.

• #9   13. jan 2013 Jeg havde i someres hvalpe og mens tæven havde været i løb havde min han hund tabt sig smiley og var ikke pæn til udstilling, ...
    jeg kunne ikke få ham til at tage på :S

- så når lavede mad til hundemor, og hun ikke ville have det sidst af det, så gav jeg hannen det sidste og pludseligt havde han taget 3 kg på smiley det var bare noget Royal Canin Starter smiley
    Køb evt sådan en 5 kgs sæk smiley

• #10   13. jan 2013 Min får tørkost (kingsmoore pure med kylling) som altid står fremme, så spiser han lidt i ny og næ smiley
    Dertil får han hver aften en skål vådfoder, omkring halvdelen af hvad der står på dåsen han skal have, for det er ikke for meget og ikke for lidt i forhold til min hund smiley

• #11   14. jan 2013 Royal Canin har 2 højenergi 4300 og 4800. De er meget fedtede i pillerne og har henholdsvis 21% og 30% fedt, og 4214 kcal og 4700 kcal.

Min hvalp kan kun holde vægten på RC maxi junior active (kan ikke fåes i dk), startede ellers med at give hende taste of the wild high prairie puppy.

• #12   14. jan 2013 RC Starter er også rigtigt godt til at få dem til at tage på. smiley

Kommentér på:
Fedekur!

Annonce