øv.. :( men hvorfor ? {{forumTopicSubject}}
Nu er det godt nok nogen dage siden, men jeg tænker stadig en del på det..
Balder er 15 måneder på tirsdag..
Her den anden dag var Balder og jeg en tur i hundeskoven, på vores tur rundt møder vi ført en Dobermann på 8måneder som han nogen dage for inden legede med, men det skulle ikke være tilfældet i dag..
Det skal siges at der var ingen bid eller noget alvorligt, men den fløj hen og skældte Balder ud og havde hovedet liggende over Balders hoved imens den knurret osv, og Balder ligger sig ned og ligger helt stille, det stoppede ved at den ejer tog den væk, og vi blev enig om at gå vær vores vej i dag..
lige efter det møder vi 3 personer der kommer gående med 3 hunde, den ene af dem var en labrador og den var i snor,
en golden vil jeg gætte på og den sidste var en lille hund jeg ikke rigtig koncentreret mig om da den bare gik forbi.
Men de to andre flyver op og begynder at gå og knurre af Balder, og han løber så en stor bue uden om dem og går videre sammen med mig..
SÅ møder vi en anden mand der går med sin rottweiler mix, og Balder tøffer forsigtigt hen for at hilse, og med det samme stille den her rottweiler blanding sig helt stiv i kroppen med ørene tilbage og høj hale, og 1..2..3 så flyver den efter Balder 3-4 meter, lige nok til at skramme Balder nok til han giver et piv fra sig..
Øv det var en træls oplevelse og Balder var bestemt ikke lige så glad for at være i hundeskoven som han normalt var..
Heldigvis sluttede vi af med en gruppe hund som vi går med engang i mellem og som han kender, så vi sluttede at på en god måde...
men det jeg ikke forstår er, Balder skal stort set ALTID have skæld ud, og han er så underdanig, så det er ikke fordi han spiller med musklerne, han vil bare lege..
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.985
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 172 Svar: 924
Fordi det ikke er alle der giver ham bank ?
den har dag var virkelig slem.
Normalt vis vi møder nogen der skælder ud, løber han bare fra dem og så ender det i leg i stedet for.. men forstår stadig ikke hvorfor de syntes han skal sættes på plads når han er så underdanig..
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
Nogle hunde kan nemlig ikke lide kastrater, da de ikke kan finde ud af hvilket køn de er Men det er jo ikke derfor så.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.992
Og eftersom der er en hel del hunde , der ikke kan lide din.....Synes du så ikke selv , det er synd for den ?....
Eller også er det måske din egen , der råber Rø* efter de andre først....
nov 2007
jeg snakkede nemlig med min dyrlæge, og vi blev enig om at lade ham beholde dem så længe de ikke er et problem for ham eller mig, og så håber vi på han får lige mere selvtillid hvad angår andre hunde:.
for ud over det er han ikke bange for noget, han er ligeglad med fyrværkeri, støvsuger, og alle de der ting hunde tit er bange for, (kan ikke lige komme på mere)
nov 2007
jeg har en teori om at Balder er usikker på sig selv og dermed et nemt "offer" for de hunde der gerne vil være dominerende, han høre jo efter og gør præcis som de ønsker, nemlig overgiver sig..
Men jeg skal ikke kunne sige om det er rigtigt..
Og vil lige sige at fordi at der er nogen det ikke fatter hvorfor jeg tager i skoven med ham, betyder det ikke at jeg holder op, så det er fuldstændig ligegyldig info for mig
tror nu nok skoven er stor nok til os alle sammen
(link fjernet)
jul 2007
Så må du jo også finde dig i , at din hund gang på gang bliver " overfaldet ".......men det er jo ikke sikkert din hund synes at det er sjovt.
Nå..... smutter ud af tråden igen..... du fortsætter bare som du plejer.... Go' tur...
nov 2007
nov 2007
Jeg spøger hvorfor de andre hunde mon er efter ham ? IKKE om jeg skal forsætte i den hundeskov eller ej..
Men jeg beklager da at du ikke får din vilje
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
nov 2007
for det er jo netop det vi gør lufter hunde med nogle venner i hundeskoven..
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.851
Hvis andre ikke ser din hunds dæmpede signaler, så hjælp ham. Kast godbidder på jorden så han snuser ned. Det er et meget tydeligt dæmpede signal.
Men hold dig væk fra hundeskoven. Der skal ikke mange af disse oplevelser til, før det udløser agressiv adfærd.
Gå i stedet til aftalt leg, hvor du lader din hund lege med hunde I kender, som du ved han kan sammen med.
nov 2007
men vi må nok heller holde en pause i den hundeskov, selv om jeg godt nok er træt af vi skal løbe fra problemerne..
Men ved så også som i siger, det kan gå hen og blive meget værre..
maj 2012
Følger: 36 Følgere: 31 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 1.632
nov 2007
Da han var yngre sagde alle, "vent til han runder et år" nu siger de vent til han runder 2
nov 2007
Balder leger rigtig god med andre hunde der Ikke er dominerende, han gider det ikke, og vil faktisk heller gå en stor bue uden om.. :s
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
jeg er selv en af dem der er stoppet med hundeskov, jeg er ikke løbet fra problemerne, jeg har hjulpet min hund
nov 2007
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.683
jul 2007
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 988
Min mors mops har det heller ikke godt med større mængde hunde, og hun er også én, der altid er blevet trynet og jagtet i en gruppe.. Hun kommer selvsagt ikke i hundeskoven.
Så hvis jeg var dig, og det sker ofte, at han bliver trynet, så ville jeg holde ham langt væk fra hundeskoven... Dårlige oplevelser som du beskriver han får der, kan gøre din hund permanent usikker over for andre hunde- eventuelt aggressiv!
nov 2007
vil da gerne vide vis det er mig der er helt forkert på den, når jeg nu går og er lidt små irriteret over de andre...
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.683
nov 2007
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 988
nov 2007
nov 2007
nov 2007
nov 2007
nov 2007
nu fandt jeg de billeder hvor jeg mener han er underdanig..
håber da ikke jeg er helt gal på den
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Man skal lige huske at et billede er en brøkdel af et skund, men klart hvis han ser sådan ud hver gang, så ville jeg også "trække" mig fra hundeskoven
maj 2012
Følger: 36 Følgere: 31 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 1.632
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 70 Svar: 617
Hvis jeg var dig ville jeg være sammen med nogle af dem du sagde du nogle gange gik tur med, altså hunde han kender og trives med, når det så fungere rigtig rigtig godt, så kan det MÅSKE være at man engang kunne prøve eksempel at komme til nogle ture der bliver holdt hvor man møder hunde, altså fremmede hunde... Men jeg synes bestemt ikke at det er forsøget værd at gøre det nu,.. Nu synes jeg bare du skal bruge laaang tid på at hygge og give din hund selvtillid sammen med hunde den kender (:
Det er bare et råd. så hvis du ikke vil bruge det, smider du det bare ud til højre
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.010
Ser overhovedet ikke en hund, der nyder samværet med de andre hunde, tværtimod!
Synes, det er synd.
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 1.015
At det er ham som starter med at være dominerende og de større hanhunde vil have ham ned det kunne det måske godt tyde på..
Men hold da op jeg synes det er synd for ham... Hellere at gå andre steder hen og få gode oplevelser hver dag
Tilsidst kan det ende med at han bider fra sig en dag..
nov 2007
(intet med Balder at gøre)
Birgitta L - Det give rigtig god mening, mange tak for dine råd..
Vi har EN aftale mere og det er i morgen der efter må vi holde en pause med de hundeskove og begynde at træne lidt i stedet, og stimulere ham på den måde i stedet....
og Ja jeg har sku også ondt af ham når han ligger der, men husk vis vi er der 2 timer er de billeder i ser der ikke engang 30sekunter af det, så det er bestemt ikke hele tiden eller hver gang, og han smider sig ikke ned med det samme, de skal først helt hen til ham, og vis han ikke bare kan stikke af så smider han sig ned..
Jeg er slet ikke itvivl om at han elsker at være sammen med andre hunde, det er bare når der er en eller anden hund der får ideen om at det lige skal gå ud over Balder, så er det bestemt ikke sjovt når det sker, men lige så snart han er oppe og stå igen, så finder han da bare en anden hund og lege med..
Men som sagt bliver det efter i morgen en lang pause hvor vi skal prøve at opbygge hans selvtillid, så vis i har nogen ideer til hvordan man kan opbygge hans selvtillid er i mere end velkommen til at skrive..
og kan lige se om jeg kan få filmet lidt imorgen i stedet..
Tak for alle jeres svar indtil videre..
nov 2007
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
nov 2007
nu leder jeg bare efter gode råd til Balder så han kan få noget mere selvtillid..
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 10 Emner: 77 Svar: 7.941
Mine har lært at ignorere fremmede hunde, når vi går tur. Det går oftest helt problemfrit, men møder vi en hund, der har smidt sig på samme måde som Balder er de helt oppe på dupperne og især Alfa stivner.
Var hun ikke i snor er jeg ret sikker på, at hendes taktik ville være, at et angreb, er det bedste forsvar.
Jeg ville lære ham at møde andre hunde i oprejst stilling og så forøvrigt holde mig fra hundeskoven
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
Syntes at det lyder til at hundene får lov til at klarer det hele selv.Det er dit ansvar at din hund ikke bliver udsat for noget som overskrider hans grænser.Der er nogle ting der skal ændres og det er jeg sikker på i kan.
nov 2007
Men jeg bliver da ved, jeg tror han forventer at jeg kommer til undsætning vær gang han har problemer.. og det kan jeg ikke helt blive enig med mig selv om, om er godt eller skidt..
Kirsten H - Ja det er vær gang vi møder en anden hund, og han springer altid op og er helt oppe og køre... vis han er i snor så rejser han sig hurtigt, og nogen gange bliver helt stiv i nakken imens halen køre..
Men tror det ville være en god ide at vende ham af med som du siger, jeg har aldrig tænkt over at det måske var et problem for ham, og dem jeg støder på smiler altid og siger at han er tosset..
Men på samme tid kan man også hurtig se hvem der vil lege og hvem der vil skælde ud, for dem der vil lege kommer altid hen til ham når han ligger der, og dem der skælder ham ud, står altid på afstand og venter på ham..
øv.. :( men hvorfor ?