{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.677 visninger | Oprettet:

Ny hvalp og ældre han hund {{forumTopicSubject}}

Jeg håber der er nogle herinde der kan hjælpe lidt..

Sagen er den, at vi i forvejen har to hunde på 4 år, en tæve ( whippet ) og en stor kastreret han ( Rhodesian ridgeback )

For en uge siden, fik vi så en lille tæve hvalp. Endnu en Rhodesian. Vores lille whippet hat taget den fint til sig, de putter, hygger og leger. Men.. Vores hanhund vil ikke kendes ved hende den nye. Hun er bestemt ikke velkommen i hans verden, og han går når hun nærmer sig, knurrer og gør ad hende, når hun kommer for tæt på.

Mit spørgsmål. for der må være andre der har prøvet det samme.. Hvad har i gjort for at forene dem?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hvalp og ældre han hund
  • #1   10. jan 2013 Man kan ikke tvinge 2 hunde der ikke kan sammen til at være venner.. Hvis det var mig ville jeg bare være glad for at han går væk i stedet for at gøre hende fortræd.. Måske han acceptere hende med tiden, men lige nu er hun for hvalpet..

• #2   10. jan 2013 Nej, jeg er godt klar over de ikke kan tvinges. Og jeg er også glad for han nøjes med at spille sær.
    Jeg håbede bare på, at der måske var en eller to der havde stået i samme situation.

• #3   10. jan 2013 Min gamle tæve tog altid 2-3 uger om at acceptere en ny hvalp i huset. Det var samme mønster, en masse visen gebis o.l.

Sålænge hunden er sund i hovedet vil den ikke gøre en hvalp noget og hvalpen lærer hundesprog.

• #4   10. jan 2013 Desværre, min voksne har totalt accepteret hvalpen.. Men jeg havde samme frygt..

• #5   10. jan 2013 har prøvet det samme, men viser den gamle at det er okay den er der, og viser gamle at den unge heller ikke må gøre alt ved hende.

• #6   10. jan 2013 Det gik godt over en måned føre vår gamle tæve på 7 år accepterede vår lille Ella, hun vendte hodet væk og boffet på Ella så snart hun nærmet sig, men nu går hun rundt med Ellas bamser og leger med henne, og har den bedste tålmodighed smiley

Håber det ordner sig for jer smiley

• #7   10. jan 2013 Vi må se tiden an og håbe på det bedste smiley
    Tusinde tak for svar

• #8   10. jan 2013 Har 4 hunde på 5, 3, 1½ år og 1 på 15 uger.
    Den ældste bryder sig ikke om hvalpe, og har endnu ikke snakket med den bette. Han kunne ikke drømme om at gøre hende noget, men han går når hun kommer for
    tæt...Sådan har han været ved alle 3 yngre.

Da vi kom hjem med nr. 3 - ham der nu er 1½ år, gik der ca. 1 måned før nummer 2 værdigede ham et blik - og de ældste viste tydeligt, at han ikke havde brug for endnu en hvalp...

Bettetøsen har nu været her i 5 uger. De 2 ældste går stadig en stor bue udenom. Humle på 1½ elsker hende...

Jeg roser de ældste, når de lader hende snuse, og ellers acceptere jeg bare, at det tager den tid det tager.

• #9   10. jan 2013 Trine, det er også sådan vi gør. Altså roser den sure, når han snuser til lille-fis. Vi prøver ikke at presse ham til noget, men lader det tage sin tid.

• #10   11. jan 2013 Jeg har lige været igennem det samme med mine hunde - en gammel rottweiler han på 8 og så en lille ny flatter der ikke forstår et nej
    De første 2 mdr gad han den bare ikke - han brummede, knurrede og fortalte den rimeligt konsekvent at han ikke gad den - han var aldrig alene med den - hvalpen var i en hvalpegård når vi ikke var hjemme - en super opfindelse synes jeg smiley

Det er blevet meget bedre nu den er blevet lidt større - nu kan de endde lege sammen flere gange om dagen og de går sammen når vi ikke er hjemme
    Så hav lidt tålmodighed og "beskyt" den gamle fra den lille "lømmel" smiley

Kommentér på:
Ny hvalp og ældre han hund

Annonce