FUGLEUNGE-HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! {{forumTopicSubject}}
Min kæreste og jeg var på vej hjem fra min søster af, da jeg ser en lille fugleunge midt på vejen. Jeg beordre med det samme men kæreste til at stoppe bilen og stiger ud for at se til den. Den har stadig nolge dun og de fleste fjer er stadig i "stubbe" ..... Jeg løfter den ind på fortovet, men da jeg ser den vælter rundt forbamer jeg mig over den og gør det rigtig dumme og tager den med hjem. Og nu står jeg så her. Hvad skal jeg gøre med den?? Prøver at give den vand og brød blandet sammen gennem en sprøgte.. Er er steder jeg kan aflever den eller få hjælp til at passe den??
Vil lige sige a t jeg tror sku ikke den havde overlevet, hvis jeg ikke tog den. Den kan ikke flyve og gør ikke noget når man rører ved den eller noget. Den sidder bare helt stille.
Håber MEGET der er en der kan hjælpe mig - og fugleungen
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 171 Svar: 4.186
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 265 Svar: 4.543
Lad os endelig høre fra dig i morgen
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.525
Det lyder hårdt, men de bruger ikke energi på nedfaldne unger..
aug 2005
Følger: 43 Følgere: 44 Hunde: 7 Emner: 326 Svar: 1.382
prøv at find ud af hvilken unge det er, og så evt. køb noget opmadnings foder i den lokale dyrehandel, det skal så enten gives med ske eller sprøjte (ske er nemmest når den lige lære det)
håber du finder ud af det, ellers skriv igen, har selv håndopmadet en blåpandet amazone papegøje unge...
feb 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 1.600
feb 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 1.600
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 74 Svar: 361
Hun boede på en gård. Så hun gik ud og fangede fluer til ungerne. Dem spiste de med stor velbehag.
Lige indtil hendes mor fandt ud af det. Også var det også skadeunnger. Dem ville hendes mor ikke have flere af.
Men jeg ville nok også kontakte vildtpleje centrene. De må da vide noget om det.
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 265 Svar: 4.543
mar 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 16 Svar: 67
Vil selvfølgelig gerne have flere!!!!! Og hold da kæft et arbejde jeg har med at holde hundene væk fra kassen hvor fuglen er i! Puha!
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 85
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 836
70102030
feb 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 421
Det er ikke for at modsige dig, synes bare det er en noget sær strategi fra Falck, når nu de får penge til det modsatte.
Ved ikke om det stadig er aktuelt, men jeg ville helt klart ringe til Falck, om ikke andet så bare for at høre hvad de ville gøre. Det var hvad jeg gjorde sidst jeg fandt en voksen forkommen fugl, og den tog de med uden at blinke...
Held og lykke!
(link fjernet)
feb 2006
Har som så'n ikke noget problem med at de afliver, men ikke desto mindre står der på dyrenes beskyttelses hjemmeside, at Falck-hjælpen som bringer dyret til læge eller vildtpleje-st., kan rekvireres på lige fod til f.eks. skader og pindsvin. Bare derfor jeg synes det er sært hvis de så bare afliver, også selvom det kun er en skade...
Men ok, det skal jeg ikke være dommer over. Må formode de gør hvad der skal gøres.
feb 2006
Nå men fred være med det, omend jeg måske synes at de så skulle pointere det på hjemmesiden, det er jo næsten falsk reklame.
FUGLEUNGE-HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!