{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.553 visninger | Oprettet:

FUGLEUNGE-HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg var på vej hjem fra min søster af, da jeg ser en lille fugleunge midt på vejen. Jeg beordre med det samme men kæreste til at stoppe bilen og stiger ud for at se til den. Den har stadig nolge dun og de fleste fjer er stadig i "stubbe" ..... Jeg løfter den ind på fortovet, men da jeg ser den vælter rundt forbamer jeg mig over den og gør det rigtig dumme og tager den med hjem. Og nu står jeg så her. Hvad skal jeg gøre med den?? Prøver at give den vand og brød blandet sammen gennem en sprøgte.. Er er steder jeg kan aflever den eller få hjælp til at passe den??

Vil lige sige a t jeg tror sku ikke den havde overlevet, hvis jeg ikke tog den. Den kan ikke flyve og gør ikke noget når man rører ved den eller noget. Den sidder bare helt stille.

Håber MEGET der er en der kan hjælpe mig - og fugleungen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FUGLEUNGE-HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • #1   31. jul 2006 Aflever den til falck eller den nærmeste dyrlæge -- kan godt forstå du forbarmede dig.. Held og lykke med den lille pips..

• #2   31. jul 2006 Det er ok.. Hvis du ikke kan finde en redde eller lign, så var den alligevel blevet taget i løbet af natten.. Det du gør er fint.. Du bliver nok til at give den lidt hver time og så skal den have noget varmt at ligge i (dog ikke FOR varmt).. Behold den natten over og aflever den på et internat eller til falck i morgen.. Du kan evt. ringe til falck og spørge hvad de synes du skal gøre det.. Men dyreinternaterne ved helt sikkert hvordan man redder sådan en lille en.. Held og lykke med den..
    Lad os endelig høre fra dig i morgen smiley

• #3   31. jul 2006 Jeg vil altså lige indskyde at det eneste Falck vil gøre er at knække nakken på den!

Det lyder hårdt, men de bruger ikke energi på nedfaldne unger..

• #4   31. jul 2006 narj aflever den ikke til falck
    prøv at find ud af hvilken unge det er, og så evt. køb noget opmadnings foder i den lokale dyrehandel, det skal så enten gives med ske eller sprøjte (ske er nemmest når den lige lære det)
    håber du finder ud af det, ellers skriv igen, har selv håndopmadet en blåpandet amazone papegøje unge...

• #5   31. jul 2006 Med mindre det er en spurv af en art, så prøv at blend et æg, spinat, vand og nogle hirsefrø sammen, og giv den det med en engangssprøjte. Det skal direkte i halsen på den. Dette skal du fortsætte med til den er flyveklar. Spurve skal ha' insekter, men de fleste andre fugle kan klare sig med den kost jeg lige beskrev. Ægget er meget vigtigt pga. proteiner.

• #6   31. jul 2006 Og jeg mener altså blend (at blende) ikke at blande, for så kan hirsefrøene ikke komme ud af sprøjten.

• #7   31. jul 2006 Min veninde opforstrede engang nogle fugleunger. Hun fandt nogle æg, som hun udrugede.
    Hun boede på en gård. Så hun gik ud og fangede fluer til ungerne. Dem spiste de med stor velbehag.
    Lige indtil hendes mor fandt ud af det. Også var det også skadeunnger. Dem ville hendes mor ikke have flere af.
    Men jeg ville nok også kontakte vildtpleje centrene. De må da vide noget om det.

• #8   31. jul 2006 Trine: Den var på vejen.. Så havde jeg også taget den med mig smiley

• #9   31. jul 2006 Mange tak for alle jeres gode råd!!!! smiley

Vil selvfølgelig gerne have flere!!!!! Og hold da kæft et arbejde jeg har med at holde hundene væk fra kassen hvor fuglen er i! Puha! smiley

• #10   1. aug 2006 Jeg syntes, at i skal kontakte en vildplejestation imorgen, de kan tage sig af den.

• #11   1. aug 2006 ring til falck de må kunne hente fuglen ved dig- Jeg fik engang hjælp til at få hentet et pindsvin som var skadet.
    70102030

• #12   1. aug 2006 Mie, hvorfra ved du at Falck vil knække halsen på den, mig bekendt betaler dyrenes beskyttelse i store mængder til Falck, for at de skal afhente dyr og bringe dem til dyrlæge eller nærmeste vildplejestation. Kun i tilfælde af svært kvæstede dyr aflives de på stedet.
    Det er ikke for at modsige dig, synes bare det er en noget sær strategi fra Falck, når nu de får penge til det modsatte.
    Ved ikke om det stadig er aktuelt, men jeg ville helt klart ringe til Falck, om ikke andet så bare for at høre hvad de ville gøre. Det var hvad jeg gjorde sidst jeg fandt en voksen forkommen fugl, og den tog de med uden at blinke...
    Held og lykke!
    (link fjernet)

• #13   1. aug 2006 MGP - Jeg er ganske enig i at fugleunger ofte har en mor i nærheden som måske kan klare problemet, og at det er meget svært for en person at få fuglen til at overleve.
    Har som så'n ikke noget problem med at de afliver, men ikke desto mindre står der på dyrenes beskyttelses hjemmeside, at Falck-hjælpen som bringer dyret til læge eller vildtpleje-st., kan rekvireres på lige fod til f.eks. skader og pindsvin. Bare derfor jeg synes det er sært hvis de så bare afliver, også selvom det kun er en skade...
    Men ok, det skal jeg ikke være dommer over. Må formode de gør hvad der skal gøres. smiley

• #14   1. aug 2006 Hmm, jeg gav dem en due engang, den påstod han ville komme tilbage til sin ejer, det var godt nok en racedue, den var helt lyserød, men jo stadig en due der bare havde fået skalddyr...
    Nå men fred være med det, omend jeg måske synes at de så skulle pointere det på hjemmesiden, det er jo næsten falsk reklame. smiley

Kommentér på:
FUGLEUNGE-HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Annonce