{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.373 visninger | Oprettet:

Slem seperationsangst ...mangler lidt trøst og hjælp.. {{forumTopicSubject}}

Efter vi flyttede har petri udviklet virkelig slem seperationsangst, og jeg syns hans angst er rigtig RIGTIG svær at komme til livs smiley

Det har varet siden august ca og vi kommer bare ingen vejen.. Han piger nærmest bare at jeg går på toilettet og min kæreste stadig sidder i sofaen.. Han sover kun tungt om natten, for resten af tiden rævesover han og holder øje med mig.. Springer op så snart jeg rejser mig.. Havde adfærdsbehandler forleden dag og syns jeg fik nogle gode råd og sådan men der er bare så lang vej endnu, og det har bare varet såå længe nu og det fusker fuldstændig vores liv op herhjemme. smiley Jeg elsker petri så forbandet højt, men ville ønske jeg kunne knipse med fingrene og så kunne han igen være alene hjemme..

Han ødelægger intet men HYLER så snart døren blir lukket..

Jeg har snart prøvet alt, men det er også svært at give ham et stabilt liv, med studie og kæresten har fuldtid, men vi prøver at arbejde på skift så vi aldrig ser hinanden men så at petri ikke er alene, eller i det mindste blir passet..

Men petri blir meget passet, så han får jo heller aldrig en stabil hverdag, føler sgu det er en kæmpe ond cirkel som ingen ende har.. smiley

Han er 17 måneder, og en ynkelig puttegris, han mangler selvtillid, og vi laver ikke andet end at rose og rose og rose, men han forlade bare ikke mig ude af syne et øjeblik smiley

Er blevet rådet til : han skal sove meget mere, han er stresset af for lidt søvn, han skal bruge hjernen mere og kroppen mindre, han skal ELSKE en kong med leverpostej så han en dag vil tænke fedt du går så jeg kan få kong i fred... Og så skal jeg spille no stress musik for ham den dag han igen kan være alene..

Please giv mig et godt råd eller 3, en lille solstrålehistorie som jeg kan hvile mig op af, for mit liv kan seriøst sna ikke hænge sammen mere smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slem seperationsangst ...mangler lidt trøst og hjælp..
  • #1   6. jan 2013 Har prøvet Bach, DAP mm

• #2   6. jan 2013 Næste skridt blir snart at droppe ud af pædagogseminariet for en tid, men det ville jeg VIRKELIG være ked af smiley

• #3   6. jan 2013 Har du prøvet at optage lyd fra ganske alm dagligdag når du er der?
    Det kan du evt afspille når du er væk, og så giver det stadig fornemmelsen af at du er der og tingene er trygge?

• #5   6. jan 2013 Er det ikke noget med at en Thundershirt måske kan afhælpe sådan noget? Har ingen erfaringer med det vil jeg lige hurtigt sige!

• #6   6. jan 2013 Godbidder mm virker ikke, hvis det bare var så nemt! Hunden ved altid hvor jeg er, følger mig ud på toilettet hvis han kan, jeg ved ikke hvordan jeg bryder denne uselvstændighed og gir ham troen på sig selv.. Han har fint kunne være alene hjemme før, men nu har det varet 6 måned sådan her, det er uholdbart for petri og for os smiley

• #9   6. jan 2013 Starter til træning igen her slut januar, vi søger, vi klikkertræner, vi træner på tur mm, han får aldrig skæld ud, han gør aldrig noget forkert heller(ville nogle gange ønske han var lidt mere fjollet egentlig) har netop købt en e bog fra dem der har startet thundershirt på nettet, den hedder please dont leave mé, og så vil jeg kæbe thundershirt også

• #10   6. jan 2013 Hvor sover han henne ?? Min sover i et andet rum, hvor hun ikke kan komme inærheden af soveværelset, og i løbet af dagen, bliver hun langt inde i den kurv i værelset, når jeg er hjemme og så lukker jeg døren, hun får et ben med. Så hun lærer at det okay at være der inden uden jeg går. Og så starter jeg med at gå ned med skraldet, når jeg har lagt hende der ind. Og så høre hun altid P1. Og sådan virker det for mig, og skal huske at gøre det, selv om hun kan være alene hjemme og så køre det..

• #11   6. jan 2013 Han sover i sengen, før vi flyttede sov han også nogen gange i sengen, men valgte den gang også Også at sove andre steder.. Nogle anbefaler jeg smider ham ud af sengen, andre at jeg ikke må gøre det.

• #12   6. jan 2013 Den gamle sov også i sengen og ødelagde alt. Ud af sengen og det hjalp meget. Jackline det samme bare hun gøer.. Så ud af sengen , start med gulvet, så ud bag døren og så i et andet rum, hvis du ikke bare vil ligge ham i et andet rum. Når du så er hjemme og efter en lang gå tur, så lad ham tørre i den kurv der ikke er hvor du er.. Og lig noget der i som lugter meget af dig.. Min elske min mest svedig undertrøje.. Og så husk at skifte den ud..

• #13   6. jan 2013 Julie, du skriver, at han fint har kunnet være alene hjemme før.

Har du nogen idé om, hvad der har startet hans separationsangst?

• #14   6. jan 2013 Godt spørgsmål Natravnen, det kunne jo f.eks. være der er mere lydt hvor de nu bor....

TS undskylder hvis jeg har overset noget, men har I forsøgt med at havde radioen tændt når I ikke er hjemme?

• #15   6. jan 2013 Zylkene hjalp min hund, der efter et længere og meget hårdt sygdomsforløb også blev nærmest angst og deprimeret. Hun fik det i gennem ca. 6 måneder på dyrlægens anbefaling. Og Zylkene sammen med træning har gjort, at jeg har fået min gamle, glade hund tilbage, der igen er med på det hele.

• #16   6. jan 2013 Det lyder som om du har prøvet meget. Men det lyder også for mig som om han har lavt selvværd. Prøv ; at få ham ud af sengen som nr 1 - derefter at ignorere. Dvs, lad som om intet er galt når i skal gå, og i andre situationer hvor han piber. Ros kun når han er afslappet og "normal".
    Jeg overtog for en del år siden an G.D. som var blevet forladt og sultet af tidligere ejer. Han hylede volsomt når vi gik. Ødelagde intet, men var bange og usikker. Det tog godt 1 mdr, at få rettet på denne måde, men vi fik en tryg og dejlig hund.

• #17   6. jan 2013 Jeg har også prøvet zylkene forresten.. Jamen han var dygtig til at være alene før vi flyttede.. Så flyttede vi midlertidigt ud til min Svigerfar hvor vi var 10 dage ca inden jeg prøvede at efterlade ham lidt, og det gik fint, men så glemte Svigerfar en dag at lukke døren, og væk var petri i 8 timer om aftenen og natten imens han ledte efter mig.. Vi fandt ham på en s togs station kl 02 om natten.. Siden det, så forlader han ikke min side smiley

• #18   6. jan 2013 Det ødelægger mig, petri og vores liv herhjemme.. Fx må jeg melde mig "syg " de næste par dage fra mit praktiksted fordi vi ik har nogen til at passe petri, det er simpelthen til at tude over det hele smiley

• #19   6. jan 2013 Hov ja, har prøvet radio, osv ALT.. Han hyler, gøer, hyperventilerer, traver rastløst rundt osv, (har optaget ham)

Har fra nu af smidt ham ned af sofa og seng indtil videre, roser ham og nusser ham når han ligger sig i sin kurv, men lader ham også bare være lidt..

• #20   6. jan 2013 Også kun f.eks. at lade ham være i soveværelset? tænker lidt om det nye sted måske virker for uoverskueligt for ham?

• #22   6. jan 2013 Har også prøvet det med kun soveværelset eller stuen, adfærdsdamen sagde jeg skulle prøve med at det kun var hoveddøren der adskilte os til sidst, så jeg ikke lukker tusinde døre imellem os hele tiden, men at HAN vælger at forlade mig(hvis det gir mening) smiley Hun sagde at jeg skulle gøre en kong med leverpostej til verdens lækreste ting, og så altid fjerne den inden den var helt Tom her i starten, altså bytte med en godbid, så jeg blir lidt belastende når jeg kommer og tager den.. Og så masser af hjerne arbejde om morgenen.. Og så langsommere gå længere og længere væk når han har kong osv.. Men syns efterhånden vi har prøvet alt og det er bare så svært at gøre ham tryg når han hele tiden skal passes smiley

• #23   6. jan 2013 Han er mest fokuseret på mig når vi begge er her, men går jeg så ryger fokus på kæreste/min mor eller hvem der så er der

• #25   6. jan 2013 Han er mor syg ingen tvivl om det, og havde vi muligheden så overtog min kæreste også mere med gå ture, mad osv.. Men han arbejder bare dobbelt så meget som mig, og har ikke mulighed for andet, han er i politiet og kører 3.holdsskift, så mulighederne er ikke mange..
    Jeg ved ikke om det vil virke lidt at dropper lidt af al vores kontakt også i en periode? Altså at han får nus og kæl. Og gode ture og træning...men at han ik hele tiden behøver ligge i arm? Sender ham væk osv?

• #27   6. jan 2013 Christian: det er også sådan jeg tænker at petri måske ville tænke smiley Prøver ihvertfald selvom jeg allerhelst ville have ham lige her, men må tænke på vores allesammens bedste.. Hader bare når han kigger helt forvirret på mig når jeg siger nej smiley

• #29   6. jan 2013 Vi kan herhjemme mærke Tobi er min hund selvom vi alle har med dem at gøre, han er min "skygge" til daglig, vi gør det at hver gang gemalen har mulighed for det, f.eks. i weekenderne så er det ham der fodre osv. for netop at undgå problemer senere hen hvis jeg f.eks. ikke er hjemme....
    Jeg går hjemme, men der var ingen problemer da jeg i en uges tid ikke var her, andet end han godt kunne mærke Tobi var mindre legesyg og sådanne, men spiste osv. gjorde han da :o) og sikke modtagelse man fik da man kom hjem hehe så dejligt!

Kunne se I søger en hund mere, kan måske være en god ide, kan også være skidt, det vil kun tiden kunne vise, håber dog på det bedste for jer! :o)

• #30   6. jan 2013 Det er værd st prøve ihvertfald, så må jeg bussen ham på gulvet, men det var også sådan jeg gjorde da han var hvalp.. Er kom han ikke i seng og sofa da han skulle lære at være alene hjemme.. Lige da vi hentede ham sov han i sengen fordi han var så lille og ny, men da han faldt til så fik han en kurv ved siden af sengen, og det endte med at han selv Sov inde i stuen osv.. Så kan da være det kan hjælpe lidt igen nu smiley

• #31   6. jan 2013 Julie. Du skal ikke stoppe med ros eller kæl. Men kun gi ham det når du vil - ikke når han søger dig. Det er ikke synd, men det vil styrke hans selvværd, og give et naturligt hund/fører-forhold. Hunden behøver ikke røres ved eller tales med hele tiden, for at være glad.

• #32   7. jan 2013 Hvor længe boede I hos din svigerfar - og hvor lang tid ad gangen var han helt alene, da de første 10 dage i selskab med jer var gået?

• #33   7. jan 2013 Vi boede hos sviger i 3 måneder, og startede med 2 min, 5 min , 10 min osv.. Og det gik fint også med nogle timer i følge naboen, indtil det med den dør der.. Efter det hylede han konstant og fra der af var ham hos naboen og hendes hund når vi gik på arb. Vi ville vente med at træne til vi flyttede i vores egen lejligjed

• #35   8. jan 2013 Birgitta, det ville jeg aldrig gøre, da jeg tror, problemet blot ville blive endnu større.
    Når Petri så kommer hjem til et tomt hus, kan det tilmed resultere i, at han aldrig mere vil ud uden sin ejer.
    Desuden ville han være godyl ligeglad med at finde godter; Han ville først og fremmest finde sin mor.

Desuden ville jeg aldrig overlade til en fremmed/en anden at aflevere min hund i et tomt hus.

Problemet bør løses mellem hund og ejer.

Julie, hvis I ikke bor for langt væk fra din svigerfar, som Petri jo kender, kunne det så være muligt at aflevere ham der en gang imellem i en slags "dagpleje"?

• #36   8. jan 2013 Vi har et par steder med dagpleje nogen gange , men det er jo uholdbart i længden at han blir passet af forskellige mennesker hver dag, han er mega stresset af det, og jeg tror han har brug for en stabil hverdag, hvilket er så svært for os at give ham.. Pt er jeg hjemme "syg" fra praktikstedet, hvilket er sååå nederen for min uddannelse smiley

• #38   8. jan 2013 Nej det gør vi ikke, vi har bare brug for gode råd mht træning og evt nogle solstråle historier.. Vi vil ikke leve uden petri nogle af os, men vi aner bare snart ikke hvad vi skal gøre, derfor spurgte jeg herinde?

Har overvejet at låne en lille voksen hund for at se hvordan han reagerer sammen med en anden hund?

• #40   8. jan 2013 Det er noget jeg er blevet anbefalet af flere at prøve.. Jeg har en lille ældre dværgpinscher dame på 7 år, som petri ser meget op til og som vi har passet meget, vil låne hende en af dagene og se om han med hende i huset stadig vil være luge så OB's på mig.. Kunne ikke finde på at efterlade dem begge to alene med det samme bare rolig hehe.. Jeg syns bare snart jeg er løbet tør for muligheder, men ellers må jeg jo droppe min uddannelse smiley

Kommentér på:
Slem seperationsangst ...mangler lidt trøst og hjælp..

Annonce