{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.251 visninger | Oprettet:

Hjemmelavede godbidder {{forumTopicSubject}}

Ja, ved godt der allerede er en del af den slags tråde herinde i forvejen.
Men vil nu alligevel dele en god og billig idé. smiley

Jeg har en hund der normalt ikke gider godbidder, nu har jeg så afprøvet en "hjemmelavet" slags, som han er helt vild med.
Jeg kalder dem for "Pølse-guffer", og har lige nu den 3. portion i ovnen.

Havde en pakke kyllingepølser liggende i køleskabet, de havde været åbne i et par dage, og jeg fik ikke selv spist dem, så jeg tog dem, og skar dem ud i skiver, og nogle af dem delte jeg derefter på midten, tog alle stykkerne, smed dem på en rist med bagepapir, og så en tur i ovnen på 125 grader, der får de så lov at stå og "hygge" sig, indtil de begynder at være nogenlunde tørre, så slukker jeg ovnen og lader dem stå og køle af.
Hundene elsker dem, og har nu lavet godbidder af indtil videre, 3 pakker pølser. smiley

Er der nogen andre der har gode idéer til gode, nemme og billige godbidder? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjemmelavede godbidder
  • #2   1. jan 2013 Jeg plejer at købe svinehjerter og svinelever på tilbud og så tørre dem i ovnen et par timer.
    100-125 grader i varmluftsovn og så skal de ellers bare have 2-3 timer til de har den konsistens man vil have.
    HUSK at vende dem!
    Jeg plejer at foretrække sådan en gummikonsistens.

Sidst købte jeg 5 svinehjerter for 15 kr.
    Så laver jeg det hele og pakker dem i potioner og fryser dem ned.
    Så kan jeg tage godbidder op efter behov. smiley

• #3   1. jan 2013 True angels: Jeg har overvejet at prøve med hjerter, da Chico ikke er synderligt glad for tørret lever, det kan kun spises råt, eller kogt. smiley

Elisabeth: Det lyder også til at det er noget der kan være lækkert for hundene smiley
    Grunden til at jeg tørrer pølserne, er at de så kan holde længere end hvis de er bløde og gummiagtige. smiley

Jeg har også overvejet at prøve med noget kyllingekød, eller andet småkød. smiley
    Tror at de små vil elske det. smiley

• #4   1. jan 2013 har også lavet det af okse tunge

• #5   1. jan 2013 vi bruger alm pølsestykker vi bare skærer ud. Vi bruger også frikadeller, både fiskefrikadeller og alm kødboller (frosne som bruges til suppe normalt) som vi skærer ud og tørre i ovnen.
    Vi bruger også nogle gange rester af fx flæskesteg(kun køddet), kylling eller ost.

• #6   1. jan 2013 Laika: Det kunne faktisk også være en idé at prøve med sådan en tunge. smiley
    De er jo heller ikke synderligt dyre. smiley

Camilla: Det var også nogle gode muligheder. smiley Lyder til at man kan tørre næsten alt kød til dem. smiley
    Og ja, ost er Chico også helt vild med, på et tidspunkt var det simpelthen det eneste han ville have af godbidder. smiley

Er der egentlig nogen af jer der kan svare på om hundene kan tåle at få rå grisehaler og fødder? Er selv lidt i tvivl med hensyn til knoglerne?

• #7   1. jan 2013 gå ned til den lokale slagter og bed ham om okse nakke sener og så enten tør salte eller lage salte dem hæng dem op i et skur ude i garageen eller bare et tørt sted med god udluftning lad dem hænge til de bliver helt tøre nemt og billigt kan garenteret få dem gratis da de fleste bare smider dem ud

• #8   1. jan 2013 det bedste er de sviner ikke og kan holde sig i evigheder mine hunde har sáltid elsket dem det er et godt alternativ til griseøre som efterhånden er blevet ret så dyre

• #9   1. jan 2013 David: Det kunne da godt være man lige skulle smutte forbi slagteren og spørge efter nogle af de afskæringer der bare skal smides ud alligevel. smiley

• #12   1. jan 2013 Stine: Mine kan sagtens tåle gris. -De har ihvertfald aldrig vist tegn på andet. smiley
    Var bare i tvivl ang. knoglerne.
    Andebryst lyder også som noget der kunne være et hit. smiley

• #13   1. jan 2013 Alfisten: Sådan noget gider mine ikke. smiley
    De skal helst have kødsmagen, ellers er det ikke interessant. smiley

Kommentér på:
Hjemmelavede godbidder

Annonce