{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.707 visninger | Oprettet:

Cocker - hjælp til trimmer {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået anbefalet at købe en Moser Rex fra Harald Nyborg af Bellas opdrætter, til trimning af Bella, efter min gamle trimmer døde efter tre år. Det er denne jeg har fået anbefalet:

http://www.harald-nyborg.dk/p3443/hunde-og-kaninklipper

Dog bor jeg en del tættere på Petworld end Harald Nyborg og der har de disse to forskellige Moser Rex:

http://www.petworld.dk/product/klippemaskiner--sakse/moser-model-1400.aspx#top

http://www.petworld.dk/product/klippemaskiner--sakse/moser-model-1230.aspx#top

Er der nogen der ved om en af dem er magen til den i Harald Nyborg, eller om en af de andre evt. er bedre?

Den skal kun bruges til alm. hverdagstrim, men må selvfølgelig gerne være af god kvalitet. Budgettet er på hvad de tre trimmere ligger imellem, da jeg som sagt har fået anbefalet den fra Harald Nyborg.

Kom med jeres input! Jeg orker ikke at trimme med saks mere smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cocker - hjælp til trimmer
  • #1   29. dec 2012 Pas - jeg bruger Oyster maskine med blad 7½ eller 10. De her maskiner aner jeg intet om. Prøv evt at kontakte CH design (hundefrisør) eller Butik Lunden - begge ved hvilken forskel der er.

• #2   29. dec 2012 Og hvilken trimmemaskine har du brugt siden den døde efter sølle 3 års brug? Jeg har nu haft samme maskine siden 2005, og den virker stadig upåklageligt

• #3   29. dec 2012 DKK Cocker - det var en lidt billig model. Det var ledningen der gik kaput. Ved også at den i det første link, har Bellas opdrætter haft i en del år, uden problemer smiley

Jeg skal lige have fundet ud af om Harald Nybrog måske har åbent i morgen, for måske kommer jeg der ud af i morgen og så bliver det den jeg køber smiley

• #4   30. dec 2012 Spørger lige af nysgerrighed, da min bonusdatte rlige har fået en cockerhvalp.
    Hvorfor trimmer man med maskine, er det ikke nok at børste igennem med karte/kam?
    Jeg har selvfølgelig anbefalet hende at spørge opdrætter, men jeg er nysgerrig.

• #5   30. dec 2012 Nej en cocker skal trimmes smiley trimmeren bruger man primært til at trimme det øverste af ørene.

• #6   30. dec 2012 OK, hvad ved jeg om cockere, jeg er vant til at man bare kan børste/rede pelsen igennem og så klippe faner/poter og ører smiley

Tak for svar!!

• #7   30. dec 2012 Hehehe... Ja, nogle racer er "nemmere" end andre smiley

• #8   30. dec 2012 Men man trimmer ikke på kroppen så? ..reder man bare igennem der for filter?

• #9   30. dec 2012 En Cocker skal TRIMMES - altså med fingrene trækker man hårene ud, ikke med en klippemaskine. Ca 1 år gammel - nogle før - løsner hårene sig ovenpå hovedet og hvalpepelsen ligeså og så skal den trækkes af. Man kan bruge klippemaskine omkring snuden/munden, foran på halsen og ved ørernes base. Ellers trimmer man med trimmekniv eller fingre. En cocker er ikke ruhåret som fx terrierne men de skal altså trimmes hvis det skal gøre korrekt. De trimmes også på kroppen. Man kan evt med et par latexhandsker køre hånden ned over kroppen for at fjerne de løse hår så undgår man at skulle trimme for meget. Dette gøre selvfølgelig ofte og har også den effekt at man mindsker fældning. Ved klip med maskine bruges skær 10 ( i oster og andis - ved ikke hvad de andre skær str hedder hos andre fabrikanter).
    Alt dette har jeg lært via trimmekurser i Spanielklubben:-)

• #10   30. dec 2012 Maskinen bruges på hals, øre og trekant under anus. En cocker skal vænnes til at trimmes fra den er 8 uger og skal have fjernet pels under poter, i øre og anus ca 1 gang om mdr. Rigtige hundefrisører klipper med effillér ører, hals og faner. Men da jeg ofte har klippet skævt, så bruger jeg maskine (skær 7-8 eller 10).
    De, der har fingerkræfter, plukker hovedskallen - især på de røde, men jeg har ikke, så jeg bruger effiller på hovedet. Ellers skal der bruges mars kniv eller coat king på ryggen, fingerdutter er IKKE nok.

• #11   30. dec 2012 Hvis man ikke har overskud til at forsøge at trimme selv er det yderst vigtigt hvalpen allerede fra helt lille af kommer forbi en hundefrisør. DKK og de danske hundefrisører har lavet en aftale om, at alle nye hvalpekøbere har et gratis besøg ved en hundefrisør, hvor hvalpen er ca 3 mdr. Hvis hvalpen ikke alleerede fra opdrætter lærer at få klippet poter og snude med effiler, så bliver det meget svært at vænne den til det første gang, når den er omkring 1 år. Den hundefrisør jeg kender, er ved at rive håret af hovedet, når der kommer en ny cocker ejer ind - der har fået at vide hunden først skal trimmes når den er 1 år...oftest er det en vild hund pga angst, der er mega bange pga den ikke er vænnet til trim fra start af. Man gør sin hund og hundefrisøren en tjeneste ved at vænne cockeren til trim allerede fra 1. dag den er hjemme

• #12   30. dec 2012 DKK Cocker: Det glæder mig at du skriver som du gør. Jeg var bare lidt trist når alle tror en cocker skal klippes over det hele med maskine. Jeg har trimmet med kniv på ryg. Men hvis ikke man ved hvordan man skal bruge en kniv, så kan man hurtigt komme til at ødelægge mere end man gavner og derfor skrev jeg fingre.
    Selvfølgelig skal hunden vænnes til at stå på et bord, have klippet negle, pillet ved ører, mærkes maskinens larm/svingninger osv men reel trim (udtrækning) kan man jo ikke før end den er trimmemoden og det afhænger uden tvivl også ag farvevariant ligesom det gør hundene iblandt.
    Vi er slet ikke uenige;-)

• #13   30. dec 2012 Hvor lang tid tager det er trimme en cocker når den er voksen, hvis den skal have hele turen, f.eks til en udstilling?

• #14   30. dec 2012 Louise - der er da ingen i den her tråd der skriver at en cocker skal klippes over hele kroppen med maskine? smiley

Anyway, jeg bruger maskinen præcis som DKK Cocker skriver. Øre, hals og numse. Resten af kroppen klare jeg med trimmesaks, alm. saks (poter) og coat king smiley

• #15   30. dec 2012 Kennelmor, that depends...Min tæve tager, hvis hendes pels er holdt i kondition, ca 1½ time med vask, føn og trim. Min hanhund derimod tager snildt 3 - 4 timer med vask, føn og trim. Det er rigtig skidt at trimme en beskidt hund, da redskaberne bliver slidt af det. Cæsar, min hanhund, har MEGET mere uld og pels end min tæve og derfor kræver det, at jeg er ekstra omhyggelig med at holde hans pels - hvis han skal udstilles.
    Nu har jeg dog klippet ham ned med saks, så hans udstillingspels er alt for kort. Min tæve har for lidt pels, så jeg kan ikke vinde noget med hende nu hun er kommet i åben

• #16   30. dec 2012 Jeg har da lige fundet ud af, at min bonusdatters cockerhvalp er i familie med din tæve DKK Cocker smiley

• #17   30. dec 2012 Ej hvor sjovt, er det den der kommer fra Tears Of Joy? De har lige haft et kuld, hvor Beaver - Dianas far, er far til kuldet.

• #18   30. dec 2012 http://www.hundegalleri.dk/galleri/97450-cocker_spaniel_maja

Ja, Sarah er min bonusdatter og sprøger mig jo om trimning af Maja, men jeg ved intet om det, jeg kan finde ud af collier smiley

• #19   30. dec 2012 Fniis - den hvalp har jeg holdt, da den var ca 4 uger. Synes det var lidt pudsigt at se den dengang, da den ligner min Diana meget. Held og lykke med den - hun ser rigtig fin ud, og så kommer den fra en god kennel, hvor de er gode til at hjælpe deres hvalpekøbere med trim o.lign.

• #20   30. dec 2012 Nina: Sorry:-(
    Det er bare når der skrives trimmer, så er der mange der tror at man køber en maskine og "trimmer" sin hund over det hele og det er så synd hvis ellers pelsen er iorden. My mistake og jeg er kun glad for at du ikke bruger maskinen over hele kroppen. Vi har desværre hundefrisører hernede på sydhavsøerne som tror spaniels skal klippes og jeg bliver så ked af det. Men det er jo et spørgsmål om tid/økonomi;-)

• #21   30. dec 2012 Det er da lidt sjovt at du har set Maja som lillebitte smiley

Jamen Sarah må jo have fat i cocker kennelmor og få et kursus i trimning af cocker, det er vist ikke sådan bare lige !!!

Kommentér på:
Cocker - hjælp til trimmer

Annonce