735 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Hvilken race? Hvilken race?

Jeg leder efter hund nr. 2. Den skal være mellem størrelse og den skal ikke kræve vildt lange gåture. Det skal være en god familiehund og være god til andre hunde og børn. Den skal ikke være krævende (som border collien) med hensyn til opmærksomhed og aktivitet. Den skal kunne være alene hjemme og ingen 'kamphund' eller de forbudte racer.

Nogen der har nogle racer som fletter sig så meget som muligt ind under dette? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken race?
  • #1   27. dec 2012 Whippet?

• #2   27. dec 2012 Tænker også whippet

• #3   27. dec 2012 Kræver den ikke meget motion? Synes jeg har hørt at de skal have meget motion da det nu er en 'væddeløbshund' hvis man må kalde dem det smiley

• #4   27. dec 2012 det er en almindelig misforståelse at de skal have meget motion.
    En almindelig gåtur og mulighed for at løbe og strække ud dagligt vil de gerne, men ellers ligger de bare foran brændeovnen

• #5   27. dec 2012 Og det ER en væddeløbshund, så det må man gerne kalde dem smiley

• #6   27. dec 2012 Hverken Greyhounds eller Whippets skal have specielt meget motion. De er jo sprintere.

• #7   27. dec 2012 Niks, de kræver selvfølgelig gåture og motion, men ikke specielt meget. Mindre end nogen anden race jeg har haft (gravhunde, terriers, dværgpincher).

De elsker at løbe, men er sprintere, så det er hurtigt overstået, især hvis de harmulighed for at løbe løs.

Her er et billede af min whippet, på hendes yndlings plads i sofaen smiley

profilbillede
  • #8   27. dec 2012 Terriere kvræver ikke meget motion (har selv en).

Lb: folk bliver tit sure mår man kalder dem det.

Er de lærenemme og gode til børn og andre hunde? Kan de være alene hjemme? (ved det hele kommer an på opdragelse, men høre det generelt til racen?)

-Andre forslag så der er flere valgmuligheder? smiley

• #9   27. dec 2012 Helt klart en mops eller fransk bulldog. ;') Dejlige racer

• #10   27. dec 2012 Maria: enig, men det er desværre ikke en mellem hund og kan ikke lide det der med at deres næse falder ned og de kan få vejrtræknings problemer. Det synes jeg er syndt for dem.. smiley og så er det ret dyre smiley

Men synes de er fantastiske!

• #11   27. dec 2012 Der er dælme store forskelle inden for terrierne, så man kan ikke rigtig sige at de ikke kræver meget motion.

FB´en er disponeret for rigtig mange arvelige skavanker, og det kan være rigtig svært at finde en opdrætter der tester for disse.

• #12   27. dec 2012 Jeg har heldigvis fået en hund som ser ud til at have en god vejrtrækning. ;') Håber du finder en skøn Race

• #13   27. dec 2012 Min whippet kan med alle andre hunde og mennesker (også børn). Lærenem vil jeg nok ikke kalde hende, men hun opfører sig naturligt pænt. Lige med undtagelse af lidt tyvagtige tendenser smiley
    Hvis man køber en whippet, skal man ikke forvente en træningshund.

Med hensyn til alene hjemme, så tror jeg ikke de har specielle problemer i forhold til andre racer.

Jeg synes whippet er en dejlighund for kig, fordi den er smuk, sund, doven og rolig indendørs, har noget gnist/tænding/jagtlyst, den gør kun lidt og er venlig ved alle mennesker og hunde.
    En anden ting jeg værdsætter meget ved whippeten, er det at jeg kan gå to ture rundt om blokken med den den ene dag og tage på heldags-vandretur den næste, uden at hunden 'brokker' sig nogen af dagene.

Der skal ikke ret mange rundt-om-blokken-dage til før min terrier løber på væggene (ca 1).

• #14   27. dec 2012 Anne: hvorfor skrev du den så? smiley så kan man jo heller ikke sige at de kræver meget motion. Kom lige med er terrier der kræver meget motion smiley

-NoHate

• #15   27. dec 2012 Randi: den skal helst være lærenem smiley hvad er din for en terrier?

• #16   27. dec 2012 Terrier er noget af det dovnedes jeg har ejet.. Selv min far (som har haft hunde hele livet) har ikke ejet en mere doven hund.

• #17   27. dec 2012 Tja, Jack russel, Cairn, amstaff fx. kræver en del aktivering. Der findes jo 32 meget forskellige racer inden for terrieren. Så det giver ikke meget mening at lave en genralisering over hvor meget eller lidt motion de skal have.

• #18   27. dec 2012 Sandsynligvis er min terrier halvt eller helt tysk jagtterrier. Bestemt ikke en race der kan anbefales til folk der ikke skal bruge den til jagt.

Hun er på ingen måde doven, men til gengæld altid klar til sjov. Ikke sådan at hun hele tiden er i bevægelse, men hun kan arbejde en hel dag uden at vise træthedstegn.

Synes det kommer lidt an på hvad du mener med lærenem? En whippet kan sagtens lære, men den bliver ikke ret let lydighedschampion.

• #19   27. dec 2012 Der er meget forskel på terriere. Jeg har jack russell terrier - 3 af slagsen og de to af dem tilpasser sig meget om vi har en rolig dag eller om vi har en meget aktiv dag.

Men min tredje er meget aktiv og kræver aktivitet hver dag. Hvis jeg tvang hende til at være stille i flere dage i træk er jeg ret sikker på at hun ville udvikle en uhensigtsmæssig adfærd.

• #20   27. dec 2012 Anne: havde en Jack russel som absolut ikke skulle motionerer flere timer om dagen.

Forstår ikke lige hvad du mener med generelisering. Du satte dem da selv under at de skal have meget motion? smiley

Randi: du ved.. Lærenem. Den skal kunne forstå kommandoer hvor jeg ikke skal bruge 1år på at lære den det. Overdrivelse frem for forståelse. Håber du forstår det sådan nogenlunde smiley

• #21   27. dec 2012 Men tak for de racer i er kommet med. Vil gå hjem og arbrjde lidt med dem smiley

• #22   27. dec 2012 Læste lige at din anden hund er meget agressiv, har du det i menté, når nu du overvejer endnu en hund? smiley Jeg kan også se at du kun er 14 år gammel, hvad har du tænkt dig at der skal ske med dine hunde, når du en dag skal flytte hjemmefra? Det er svært at finde lejligheder til 1 person, hvor der må være 2 hunde smiley

• #23   27. dec 2012 Lotte: hvis du læser ordenligt efter er det kun overfor HANhunde smiley

Nej, det er ikke særlig svært og finde en lejlighed smiley De skal nok blive hos mine forældre.

• #24   27. dec 2012 Tanja

Så du har tænkt dig at købe en tæve? Med det følger jo også en masse problemer, mht. tæve og hanhund sammen smiley

Og jo, det er det skam, trust me smiley Men altid noget at de kan blive hos dine forældre.

• #25   27. dec 2012 Ja det skal være en tæve. Har aldrig oplevet problemer med en hanhund og en hunhund sammen. smiley

Hvilke problemer falder dig ind?

• #26   27. dec 2012 Tanja ´: Læs nu hvad jeg skriver. Man kan ikke sige at de ikke skal have meget eller lidt motion, fordi der er stor forskel på racerne.

• #27   27. dec 2012 Må jeg så spørge hvorfor du skrev den under at den skal have meget motion? smiley

• #28   27. dec 2012 hvad med en lab eller en golden?

og jeg melder mig nu altså på, at mange terrier er meget aktive, og kræver meget mentalt smiley

• #29   27. dec 2012 Den danske: Har aldrig oplevet en terrier vildt aktiv.

-For store og de er gode brugshunde (som vi ikke skal ha da den hurtigt vil kede sig)
    -De er store og ikke mellem. Vi har trapper derfor går en stor hund desværre ikke her smiley

• #30   27. dec 2012 Den danske: Havde også selv overvejet dem da jeg synes de er rigtig fine racer smiley

• #32   27. dec 2012 jeg oplever nu terrier som rimeligt krævende, måske ikke ligefrem med 2 timers cykeltur men den Cairnterrier jeg havde og de 2 Jack Russel min veninde har kræver en del stimulering i form af spor, søg, og andet der kan får dem til at bruge deres hoved. Hvad med en Cavalier ?

• #33   27. dec 2012 Pia: hun bliver jo selvfølgelig steriliseret.. Og Valder er kastreret. Så nej, det bliver ikke et problem.

Jordnødden: min terrier kræver ingenting, men lad det nu ligge, det er ikke det emnet handler om.
    Havde overvejet cavalier, men gør de ikke meget? smiley synes den lyder som en god hund, men ingen hund der galper dagen lang da vi bor midt inde i en by. Er de kendt for at gø meget?

Kommentér på:
Hvilken race?

Annonce