{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.408 visninger | Oprettet:

Hund fundet - politiet gør intet {{forumTopicSubject}}

Her til aften løb en hund ud foran vores bil. Vi stoppede selvfølgelig. Hunden havde intet halsbånd på. Jeg gik herefter hjem til mig og hunden fulgte efter mig hele vejen hjem. Jeg ringede til politiet som intet gad gøre. De sagde jeg skulle gå tilbage med den hvor jeg fandt den og så køre fra den. Meeen det synes jeg nu ikke helt. Men hvad hulan gør man så? I morgen tager jeg den naturligvis til dyrlægen for at blive tjekket for chip - men indtil da? Har I samme erfaringer med at politiet er fuldstændig ligeglade?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund fundet - politiet gør intet
  • #1   20. dec 2012 man finder et tæppe den kan ligge på og sørge for den får vand og noget mad og så siger man godnat og står op og ringer til den lokale dyrlæge imorgen tidlig og aflevere den der til scanning af chip så ordner de det med politiet.

..er min erfaring.

• #2   20. dec 2012 Hvad med en beskrivelse af hunden kunne jo være ejeren af hunden er her på HG... smiley
    Og måske et billede...

• #4   20. dec 2012 Jeg fandt en en dag sidste sommer. Der var politiet simpelthen så søde til at hjælpe. Vi fik aftalt at for at stresse hunden mindst muligt blev den ved mig og så ville falck komme ud (det sørgede politimanden for at ordne) og tjekke den. Politimanden ringede enda den efterfølgende dag for at følge op på det hele smiley

• #5   20. dec 2012 Jeg er så fucking stædig at jeg ikke spørger politiet om hvad jeg skal gøre. Jeg gir dem 2 valgmuligheder 1.jeg kører hunden ind på politistationen eller 2. De får Falck til at hente den inden for et par timer og kører den på internat smiley det virker

• #6   20. dec 2012 Hvilken race og hvor fandt i den?

Ved der er nogen der savner deres langhårede Schæfer på Mors.

• #7   20. dec 2012 nogle jeg kender fandt 2 shar peier og de kontaktede så mig og godt de gjorde for politiet kender åbenbart ikke dyreværnsloven. de har PLIGT til at tage hunden/e og sørge for de kommer på et internat
    det tog en del diskussion, og det endte med at en anden politibetjent overtog og det endte så også med at et internat kom og hentede hundene
    man skal være over dem desværre

• #8   20. dec 2012 Jeg har fået fantastisk hjælp af politiet, da jeg pludselig stod med en hund her. De fulgte også af egen drift op på sagen, så det var helt igennem positivt.

• #9   20. dec 2012 Jeg har prøvet to gange, at finde bortløbne hunde, uden hundetegn.
    Begge gange kom politiet og hentede dem i løbet af en halv times tid.

De andre gange har hundene haft hundetegn på, og så har jeg enten ringet til ejeren eller kørt hundene hjem.

• #10   20. dec 2012 Politiet har hjulpet mig 3 gange med sådan noget. Den sidste gang krævede lidt overtalelse, men de ringede til rødovre internat, som kom og hentede den for dem. De to første gange var det politiet selv der hentede.

• #11   20. dec 2012 Når man løber ind i en polize som ikke vil tage dig alvorligt, så ber du om hans navn og så går du videre med det...Dansk kennelklub vil også gerne vide det, de samler sammen tuil næste møde med poliz. og jo flere betjente de kjan oplyse om, som ikke har gjort deres arbejde, jo bedre står de selvfølgelig..

• #12   20. dec 2012 "Når hunden så forårsager en alvorlig trafikulykke, fordi den render rundt ude på vejen, så vil jeg gerne have et navn at referere til når jeg fortæller at jeg HAR forsøgt at sikre hunden, men blev afvist"

• #13   20. dec 2012 En ting, som jeg tror man skal være opmærksom på er netop, om en afhentet hund ikke bare bliver sat tilbage, hvor den kom fra.

Jeg må indrømme, at jeg ikke ville være HELT tryg ved en afhentning af politiet.

• #14   20. dec 2012 Jeg fandt goofy i den butik jeg arbejder i, hvor han snot forvirret og bange havde søgt ly. Fra trafik og mennesker i indre Kbh.

Jeg ringede til politiet, da en hund ikke nå opholde sig i en dagligvarer butik. De kom inden for 30 minutter. De var flinke og oplyste pænt om at de havde taget kontakt til Rødovre dyreværn, som afventede deres ankomst med hunden. Og dyreværnet ville derfra overtage hunden og finde en ejer, hvis muligt. Og at vi var velkommen til at kontakte dyreværnet for yderlig oplysninger. Super flinke og gode politi folk. Stor ros herfra. Glad for at de bad mig smide ham tilbage på gaden.

Det skal lige siges at 14 dage efter, flyttede goofy ind hos mig, da de ejere som stod på hans chip havde solgt ham 3 gange for 500 kr i den blå avis. Og de ville ikke uddybe hvorfor de ikke ønskede ham mere eller hvorfor de to af køberne i den blå avis havde afleveret ham tilbage til dem. Den 3. Ejer havde beholdt ham, men 14 dage efter han var kørt med goofy blev han altså fundet i en dagligvarer butik i indre Kbh. Og goofy var ikke blevet efterlyst nogle steder!

Nu bor goofy hos mig og min kæreste. På godt og ondt!

• #15   20. dec 2012 Goofy - Det var da en sød historie - og en heldig hund smiley

• #16   20. dec 2012 så er vovsen komme hjem igen til en meget bekymret ejer. Ejer havde kontaktet politiet 30 min ca efter jeg havde ringen og politiet havde selvfølgelig ikke skrevet min adresse op og kunne derfor ikke fortælle ejer hvor hans hund var - fjolser. Men hunden havde chip og jeg har været ude at aflevere den. Det viste sig til at jeg kendte ejer og har passset hunden for 7-8år siden så kendte jo også hunden da det kom til stykket smiley Men det hele endte godt på trods af politiets manglende hjælp til mig, hunden og hundes ejer

• #17   20. dec 2012 dejligt at vuffien er kommet hjem til sin ejer!
    sådan et jule eventyr er altid dejligt

Kommentér på:
Hund fundet - politiet gør intet

Annonce