{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.076 visninger | Oprettet:

Opslag på face -hundetyverier {{forumTopicSubject}}

Jeg vidste det, allerede da jeg så opslaget, at jeg skulle have ladet være med at læse det.
Alligevel kunne jeg ikke lade være, og så lige inden sengetid i går.

En af mine veninder havde linket til en artikel om hundetyverier fra d. 10/12, hvor der stod at det er taget til her i starten af debember. Små hunde regner de med bliver videresolgt, de lidt større til at træne kamphunde til at lemlæste og bide som det smukt er formuleret.
At få sin/sine hunde stjålet når de står udenfor en forretning, ja jeg ville heller ikke turde sætte mine hunde der med alle de historier jeg har hørt, om folk der sågar er ved at bryde ind i biler for at stjæle folks hunde. Og ligefrem at gå ind i private haver o.lign. for at stjæle hunde, det hører da slet ingen steder hjemme!

Vores have er godt nok hegnet ind, men der er låger i begge ender, og det er jo ikke store hunde, så hegnet er ikke voldsomt højt nogle steder. "Heldigvis" vælger de ofte at gø når der er noget eller nogen derude, men jeg kan bare ikke lade være med at tænke, at især vores beagle elsker at være ude, og jeg ville syntes det var frygteligt, hvis nogen hapsede hende i forbifarten!

Der er så også en kommentar i artiklen om, at hundetyveri straffes på samme måde som alm. tyveri, og at man gerne vil have den straf op. Problemet er jo så bare, at man skal have nogle/en skyldig for at kunne straffe vedkommende, og ofte slipper de væk uden at efterlade sig ret mange spor.

Hvad gør i for at sikre jer imod den slags? Kan man overhovedet sikre sig nok?
Kan vi som huneejere gøre mere i samlet flok? Mere oplysning?
Ja jeg ved det ikke, tyve har det jo også med at blive mere snu jo sværere man gør det for dem smiley

Jeg ville være helt ude af mig selv, hvis mine hunde blev taget fra mig på den måde. De er en del af vores familie og vores hverdag, vi bruger meget tid på hver dag at passe, pleje, lufte og aktivere, da vi jo netop holder så uendeligt meget af dem. Bare tanken er nok til, at jeg får det fysisk dårligt, hvad skulle jeg dog gøre uden mine to piger, det pt ligger og fiser den af inde i min seng? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opslag på face -hundetyverier
  • #1   12. dec 2012 For at gøre den triste artikel lidt mere positiv, så er den omtalte hund i artikel "Bertha" blevet genforenet med sine ejere smiley

    Men ja, trist smiley

    Jeg holder øje med min hund når vi er ude.. Hun får ikke lov at være ude alene uden opsyn smiley


  • #2   12. dec 2012 1: Stiller aldrig hunde udenfor butikker eller andre steder hvor jeg ikke kan se dem.

    2: Det er sjældent mine hunde er med i bilen, de er kun med hvis vi skal noget, eks. udstilling, på stranden osv. Efterlades de i bilen er det kun kort tid og er lige i nærheden, ruderne bagi er tonede, så det er ikke så nemt at få øje på dem, og til sidst er der min bil alarm.

    3: Mine går i haven når jeg er der, de er ikke ude uden opsyn.

    4: Har tyveri alarm og overvågning, så hjemmet er også dækket.

    Jeg synes jeg er godt dækket ind, men man kan stadig ikke vide sig 100% sikker på at man ikke selv, bliver udsat for hunde tyveri.


  • #3   12. dec 2012 Noget af det vigtigste, man kan gøre for at forhindre at ens hund bliver stjålet, er ALDRIG at sætte den foran en butik.

    Vi har en lukket går med 170 cm stakit, og når vores hund er derude alene, har jeg en låse-anordning, jeg sætter på lågen, og hvis det skulle komme nogen til lågen, gø'r ham.

    Men det er en forfærdelig tanke, man man skal være så meget på vagt. Tanken om ens hund bliver væk på den måde, er bare ikke til at bære.


  • #4   12. dec 2012 Årh gudskelov da smiley

    Ja jeg er godt nok også meget obs på dem, men det kan jo være de berømte 5 sekunder, man ikke lige er opmærksom på dem. Fordelen ved vores når de er ude i haven, er jo som sagt, at de giver lyd, men der er jo desværre aldrig nogen garantier. Jeg forstår bare ikke, at nogen kan være så skruppelløse, jeg mener, jeg ved det er der, og at det finder sted, men jeg kunne aldrig selv drømme om at tage andre folks kæledyr på den måde. Uanset om det så er hund/kat/hest eller hvad ved jeg smiley


  • #5   12. dec 2012 Vores har aldrig prøvet og kommer heller aldrig til at stå udenfor en butik, men jeg er noget chokeret over, at nogen ligefrem kan finde på at bryde ind i bilen for at tage dem.
    Oftest er de kun med når vi skal et eller andet, så det er sjældent de sidder der alene, men det er da sket, at vi har været ude og køre og at der så lige skal handles på hjemvejen.


  • #6   12. dec 2012 Mine hunde gør sjældent, så jeg tør slet ikke lade mine gå udenfor alene.

    Min kærestes voksne poms giver overhovedet ikke lyd fra sig, husker vi for noget tid tilbage lige var flyttet ind i en lejlighed, hvor der skulle aflæses vand og varme, udlejeren ringer og spørger om de må gå ind selvom der ikke er nogen hjemme, uden at tænke over det, siger jeg "Ja, selvfølgelig".

    Snakker med kæresten en times tid efter, som straks siger "hvordan tror du Chica tager det?".
    Jeg ringede straks til udlejeren som kunne fortælle at hun ikke gøede da de kom, da de havde været der i 5 min. kom hun trissende ud, blev lige nusset og så hoppede hun ind og lagde sig i sengen igen.

    Chica gør dog hvis der kommer nogen, og hendes mor ligger i sengen smiley

    Så vi tør ikke stole på at vores hunde reagerer, derfor tager vi ekstra forholds regler smiley


  • #7   12. dec 2012 Han står aldrig selv. Skal jeg i butikker kommer han ikke med på tur. Vi har udsyn over det meste af vores have, så vi har et ret stort glasparti mod haven, så der kan jeg holde øje med ham, men for det meste er vi nu med ham ude.


  • #8   12. dec 2012 Man er stortset aldrig i tvivl om hvor min hund er henne. Han er flink til at råbe koordinater når han ikke kan se mig.

  • #9   12. dec 2012 Og en ting mere:
    Man skal lade være med at skrive på FB når man tager væk hjemmefra, og huset så står tomt.


  • #10   12. dec 2012 Det med Face har nærmest udviklet sig til en epidemi. Jeg forstår ikke, at folk tør skrive der, at huset står tomt, det være sig på ferier osv. Desværre oplever jeg/vi ofte, at det sker. Det er simpelthen tankeløst, uanset om der er hund(e) eller ej der er hjemme.

    McFluff: Ha ha! Det er beagler også gode til smiley

    Beagler er jo af natur meget gøende, og det har den bette så lært af sin "storesøster". Om det så er naboens dreng der skal til/fra skolebussen, så vil de ud og "skælde ud" smiley
    Gudskelov er det dog ikke sådan, at de gør konstant. Det ved de godt, at det foregår i haven eller hvis vi leger. Vi har også vinduer i huset flere steder, og er de ude i længere tid hvor der er stille, er vi jævnligt henne og kigge efter, hvad de laver.


  • #11   12. dec 2012 Lige præcis, og det er trods adskillige advarsler om det

  • #13   12. dec 2012 Vi har dem også helst med juleaften, og især nytårsaften skal de absolut ikke sidde alene hjemme. Desuden har vi også en del andre dyr, så jeg foretrækker generelt at holde den aften herhjemme. Jeg ville aldrig tilgive mig selv, hvis en af hestene eks. gik i panik eller andet, eller ungerne i omegnen laver løjer på bekostning af dyrene, hverken små eller store. Plejer altid at kigge over til dem lige efter midnat for at lukke lågerne hvis de er urolige, og alt er låst og lukket så vidt muligt...

    Heidi: Ja uanset størrelse, så er de jo ens kæreste eje! smiley


  • #14   12. dec 2012 Måske man skulle få sig en vagthund til at passe på ens hunde ;o)

    Eneste tidspunkt mine er ude af mit øjesyn, er når de er alene hjemme bag låst dør.


  • #15   12. dec 2012 Ja det var måske ikke en helt dum ide smiley

Kommentér på:
Opslag på face -hundetyverier

Annonce