{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.375 visninger | Oprettet:

Med fare for at blive..... {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg springer lige ud i det med snuden først så det er med fare for at blive opfattet forkert ;0)

Jeg synes at utrolig mange indlæg ender med negative kommentarer og mange helt uvedkommende trådens egentlige handling. De der skriver negativt er ud fra hvad jeg kan læse mig til, også de der ved utroligt meget om hunde og det er jeres hjælp vi skal bruge...

Jeg ser ofte tit selv rødt eller i hvert fald lyserødt når jeg ser en tråd om et emne jeg kender lidt til og med hundeejere der efter min mening takler tingene helt galt... Men er der noget jeg har lært efter at være flyttet til dubai, så er det at mennesker ikke tænker ens og ej heller har forstand på det samme.

Jeg har mødt folk der bruger metoder lige fra at skyde hunden med en vandpistol til at placere hunden op af et træ og løfte benet på hanhunden for at få den til at tisse, men de gør det af en god mening, fordi de ikke ved bedre.

Det siger da alligevel lidt at mange tråde starter med "med fare for at blive..." Desuden tror jeg slet ikke mange er klar over at deres indlæg kan læses og forståes meget negativt, det er det der med de skjulte taster på tastaturet og rillerne der i mellem ;0)

De der skriver tråde på hg sidder måske allerede med en isterning i maven og har måttet overskredet en grænse ved at indrømme at de er på bar bund og de spørger jer fordi de ved at i er kvalificerede til at svare, de følger jeres råd uden at have mødt jer og uden at kende jer personligt fordi de har læst hvad i skriver og har stor respekt herfor :0)

Vi kan da sagtens få et mere positivt forum hvis vi vil - kommentarer modtages gerne :0)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Med fare for at blive.....
  • #1   12. dec 2012 Mangler "Synes godt om"-knappen smiley

  • #2   12. dec 2012 haha ja faktisk, kan man ikke få sådan en knap her på hg, mangler den også ofte! :0)

  • #4   12. dec 2012 Jeg kan sagtens forstå det du skriver Ulla og kan også nikke genkende til det smiley Men jeg sidder også til tider og tænker - skal jeg lave dette opslag - får jeg "lort" i hovedet.. Og det endda selvom jeg altid har fået positiv respons på mine tråde smiley

    Synes det er ærgerligt at vi som brugere/hundeejere skal være bange for at spørge om noget herinde.. Ligemeget hvor DUMT spørgsmålet så end er..

    Det er ikke længe siden at jeg har lavet 30 tråde om foderskift på allergihund.. Det var da med is i maven til sidst smiley For er de nu trætte af at høre på mig? smiley

    Giver det mening? smiley


  • #6   12. dec 2012 Ulla M - Det kan godt være det kun er mig der læser mellem linierne, men synes ikke det kun er de tråde du snakker om... Men selvfølgelig kan jeg være gået glip af en del, jeg er ikke så garvet en bruger at jeg kan definere hvem der gentagne gange bringer disse emner op :0) - Så skal jeg vist følge lidt mere med. Hygger mig som oftest her på HG med at læse gamle tråde om emner der interesserer mig og ind i mellem kigger jeg da også de aktuelle emner.
    Ikke fordi den er udpræget negativ men fx tråden omhandlende hunden der snapper efter kæresten - jeg synes da heller ikke den er gennemgående positiv og jeg ville godt nok være ked af at stå i en sådan situation. ;0)
    - Jeg er sku nok bare blevet for pylret LOL


  • #7   12. dec 2012 Jeg er helt enig med TS og til dels enig med dig, Ulla M.
    For det er tit Ulla's eksempel dukker op, og det er da super irriterende at sidde og sku' tage stilling.. (Selvom man jo kan lade være smiley )
    Men jeg syntes virkelig også nogle gange folk får en hård medfart, når de kommer med fx virkelig 'dumme' spørgsmål, som man som fast bruger herinde hører alt for tit, eller/og som virker så 'dumme' for hundeejere, som har sat sig ind i hundehold og holdt sig opdateret.
    Jeg ser tit korte, spydige, ironiske kommentarer på tråde, som ret tydeligt er lavet af folk, som ikke sidder på HG hele dagen, og som 'bare har en hund', som de så oplever et problem med. Og i de her tilfælde, syntes jeg egentlig man hellere skal enten svare med overskud og hjælpende eller, hvis man ikke har overskuddet, slet ikke.


  • #9   12. dec 2012 Krøll - ja lige netop. -Det kan da godt være vi måske ikke skal bekymre os hvis det Ulla M skriver er rigtigt. Måske det bare ser voldsomt ud for de der ikke følger med hver dag. Men det er da alligevel ærgerligt for det SER altså voldsomt ud når et spørgsmål om hjælp bliver til alt andet :0)

  • #10   12. dec 2012 Andrea - helt enig, men mener alligevel godt at kunne sortere de korte spydige kommentarer nogenlunde fra. Hvis man som mig selv læser ældre og nye tråde sådan lidt blandet så virker det faktisk som om dem der skriver negativt er dem der ind i mellem kommer med megen viden om hunde...? - Mit spørgsmål går også lidt på om vi måske skal træde et par skridt baglæns og se os selv i spejlet, måske man bliver lidt ensporet over at vide bedre specielt hvis man har læst det hele mange gange før her på HG. Går ud fra de fleste faktisk er her for at dele deres viden med andre :0)

  • #11   12. dec 2012 Altså hvis jeg skal komme på et specifikt eksempel (kan ikke finde tråden nu, så den er nok slettet...)
    Men der var en dame, som havde en hund, der havde været lukket inde ved et uheld og hunden havde så haft et uheld. Og damen beskriver (tydeligvis i god tro) at hun havde taget den i nakken og stukket snuden ned i pølen og skældt ud... Og det er da helt sikkert IKKE vejen frem, det kan vi da alle blive enige om. Men det var bare så tydeligt i tråden at TS ikke så det, fra det synspunkt og folk var bare ikke spor søde ved hende.
    Det er de her tråde jeg hentyder til, når jeg skriver folk med 'dumme' spørgsmål, fordi det er bare ikke hele Dk som har sat sig ned og læst en bog om hunde som er mindre end 15 år gammel, inden de fik hund.
    (Fx: Kan sige da jeg selv skal have hund til sommer, har min mor givet mig hendes gamle (30 år gamle!) bog om hvalpe, og den tror jeg da ikke jeg finder ret meget brugbart i, men den er givet af god mening til mig)


  • #12   12. dec 2012 Og jeg er relativ ny her på HG og vil bestemt(!) ikke nævne navne, men jeg kan se de absolut også er de 'gamle garvede' der kan være næsten direkte onde. (Her tænker jeg på ganske specifikke brugere) og det er super ærgerligt...:/

  • #13   12. dec 2012 Jeg har svært ved at blande mig i forskellige tråde, også selvom jeg selv mener jeg har noget konstruktivt at sige..

    Men lige pludselig falder hammeren og så kommer de der spydige kommentarer.. Jeg har prøvet en enkelt gang at komme med et dårligt ordvalg og så fik jeg bare hug.. Det kom til at lyde meget værre end jeg havde tænkt mig, men det er det der med at udtrykke sig på skrift, det er ikke altid lige nemt..

    Så næste gang jeg lægger en problemstilling op omkring mig, min hund eller noget andet, så er det da med is i maven for jeg har da ikke lyst til at få de hug.. Jeg gør ALT hvad jeg kan for at være en god hundeejer, jeg lytter til min dyrlæge, jeg lytter til opdrætter og jeg lytter til de råd jeg får omkring mig.. Men hvis jeg får to meget forskellige råd, så er det jo om at finde det der passer bedst til mig og min hund, men hvis jeg så spørger ind til det herinde, så er det da med fare for at blive høvlet ned smiley

    Jeg synes generelt ikke der skal ret meget tvivlsomhed til før man får den helt store tur smiley


  • #14   12. dec 2012 Hov.. så først lige din kommentar nu Bettina J:
    Jo, det kan sagtens være man skal tage et skridt bagud og kigge på sig selv smiley Det kan ofte være sundt smiley
    Som ny på HG har jeg endnu kun lagt et emne op, selvom jeg faktisk har mange forskellige spørgsmål, men jeg har været meget tilbageholdende for - hvad tænker de nu om mig og er det nu et 'klogt nok' spørgsmål.. Har jo ikke lyst til at blive stemplet som 'en af dem der sletter indlæg, fordi de ikke kan ta' mosten!'..


  • #15   12. dec 2012 jeg synes tit vi ser tråde med spørgsmål hvor TS allerede på forhånd har besluttet sig for udfaldet og når andre ikke er enige, så bliver tråden slettet. Det er altså øv at sidde og skrive til TS i disse tilfælde

  • #16   12. dec 2012 Britta - Jeg er helt enig.. Jeg har siddet og prøvet at skrive noget som jeg håber TS kan bruge til noget og når jeg skal til at slå det op er tråden væk.. Det er super ærgerligt at folk ikke vil tage imod de råd vi har, men ligefrem at blive grov overfor en uvidende, måske frustreret og ked TS er ikke løsningen.. Det mener jeg i hvert fald ikke..

    TS skriver fordi der er et problem, at TS har sat sig en løsning i hovedet, som måske ikke er den rigtige, så må vi med god ro og orden prøve at hjælpe TS til at forstå at den løsning de har oppe i hovedet nok ikke er den mest brugbare smiley

    En person som allerede er i vildrede har ikke brug for flere slag i hovedet smiley


  • #17   12. dec 2012 krøll - jeg tror absolut ikke du er den eneste, hvis jeg havde startet nogle af de tråde jeg sommetider sidder og læser, så havde jeg ikke startet en tråd igen, det skulle i hvert fald ikke være om noget der var et problem for mig. Men igen det er svært at definere når der er to former for brugere, dem der læser det hele og dem der som mig selv logger på en gang i mellem og læser både nyt og gammelt... - Jeg er udemærket klar over at jeg langt langt fra får det hele med.
    Men vi er her trods alt for at udvæksle erfaringer i særdeleshed også de mindre heldige, da det som oftest er der vi har problemet vi ikke selv kan løse. Måske vi der kigger med også skal være bedre til at være mindre konfliktsky! - Jeg er en af dem der udelukkende forsigtigt kommer med en "lille" kommentar i de tråde hvor TS får "høvl", den kunne fx starte med "nu er jeg jo ikke ekspert på området men har nogen overvejet" eller lignende og det er da top fesent LOL Hvorfor er det jeg ikke bare skriver hvad jeg synes og forsvarer den stakkels trådstarter ;0)


  • #19   12. dec 2012 Britta - Det kan jo være at TS ikke er enig i at folk bare ikke er enige, det kan jo være TS føler sig skræmt til at slette tråden, måske TS har kæmpet længe med at finde mod til at skrive. Måske TS føler sig lidt "dum" over sin startmening og sletter tråden men efterfølgende bruger de råd der er givet ;0) - jeg er enig i at det er super ærgerligt trådene bliver slettet da jeg er en af dem der nyder at læse gamle emner der interesserer mig og at trådene bliver slettet er jo også en af grundene til at de samme emner bliver bragt op igen og igen så folk bliver gabende trætte af dem...


  • #20   12. dec 2012 Ulla M - Jeg er tildels enig, men jeg nægter at tro at der simpelthen sidder så mange bag skærmene der ude der bare vil have bekræftigelse, jeg tror der er mange der falder igennem fordi folk måske er vandt til dem der vil have bekræftelse og behandler folk ud fra den baggrund. Hvis man i forvejen er usikker, som også andre i denne tråd bekræfter, så er ma hurtig til at trække følehornene til sig og dem der er med i tråden opdager måske ikke engang at det var et seriøst råb om hjælp...?

  • #21   12. dec 2012 Synes det er en dejlig spændende tråd med en dejlig positiv stemning, men nu skal jeg altså lige ud og rende (selvom jeg nok burde blive i min seng smiley ), så jeg vender frygteligt tilbage i eftermiddag smiley

  • #22   12. dec 2012 Krøll - Tak for besøget ;0)

    Alle andre - Jeg smutter også nu men kigger ind i aften igen, hygge så længe...


  • #24   12. dec 2012 Jeg opolever at nogel spør om råd, hvor de allerede har taget stilling selv, der kan det gå galt hvis folk her ikke er enige...Synes de som spørger om råd fordi de virkelig gerne vil råde og hjælpes..Der er det ok med svar...Lige på nær hvis der er tale om avl...

  • #25   12. dec 2012 Jeg Sidder med min mobil, så det bliver kort. Men som man råber i skoven, får man svar.
    Jeg synes generelt at folk bliver behandlet pænt, hvis de selv ligger ud i en ordenlig tone.


  • #27   12. dec 2012 Lykke netop - Folk har købt en hund uden at sætte sig ordentligt ind i race eller i hunde gennerelt, men at de spørger om hjælp er bevis på at de har erkendt deres fejl og at de står med et problem og at de vil høre jeres meninger er et bevis på at de nu er i gang med at sætte sig ind i tingene. Det er aldrig for sent at lære en gammel hund nye trix ;0)
    Ps. den historie med hunden og træet og dem der løftede dens ben, jeg vidste snart ikke hvad jeg skulle sige men det var simpelthen så komisk og da heldigvis ikke noget hunden tog synderligt skade af - alting går lettere med et smil på læben og så tror jeg også folk er mere lydhøre over for gode velmenende råd :0)


  • #28   12. dec 2012 Jeg har kun læst startindlægget, og vil lige starte med at respondere på det.

    For skal jeg være ærlig, så undrer det mig lidt, for der er da i den grad ro på HG for tiden.

    Måske man ikke skal LÆSE så meget is ind i indlæggene?


  • #29   12. dec 2012 CH - jeg skynder mig også at tilføje at jeg nyder at læse både gamle indlæg såvel som nye når der er noget der interesserer mig og at jeg er sikker på at der er en hulens masse der går min snude forbi, for jeg er absolut ikke en der kan huske alle personer fra hinanden og om de før har bragt emner op, slettet emner eller bragt emner hvor de ikke har lyttet til de første råd i de første emner :0)
    Det ser bare meget voldsomt ud når man som jeg selv, tilfældigt sejler rundt i emnerne og læser hvad der fanger min interesse :0)


  • #30   12. dec 2012 Det her sted er fyldt med mennesker, der virkelig virkelig brænder for hunde og som har dem helt inde i hjertet og i knoglerne.
    Derfor bliver der ikke pakket pænt ind, når folk vælger mod bedre vidende at påbegynde eller fortsætte en adfærd, der ikke er hensigtsmæssig.

    Det synes jeg egentlig er fair nok.

    Hvad jeg ikke synes er fair er, når man vælger sig en gruppe af brugere og beslutter, at læse deres indlæg negativt.

    Vi er forskelligt, udtrykker os forskelligt. Og det er der ikke altid plads til - ikke hvis man er direkte i sit sprog.
    Men det er så absolut heller ikke plads til dårlig behandling af hunde.


  • #31   12. dec 2012 Jeg er enig med CH - i det hele. Jeg synes også, der er i den grad er ro på HG pt - næsten grænsende til det kedelige *GG*

  • #32   12. dec 2012 CH jeg synes engentligt at dine emner er meget konstruktive - eller det jeg lige er faldet over fra din side, men jeg tror ikke at der er nogen der decideret udvælger en gruppe brugere og læser deres indlæg negativt - Det skulle da lige være de få der altid er i en flok der bare skal søge ballade - dem er der intet andet for end at ignorere :0)
    - Men jeg tror der er nogen som sidder og virkelig ikke ved bedre end det de skriver, altså nogen som vitterligt tror de i forvejen gør det rigtige og så får et chock over den melding at de ikke kunne gøre det hele mere forkert eller at de decideret skader dyret, det kan siges på mange måder og hvis det lige er gået op for hundeejer at han/hun faktisk gør mere skade end gavn mod den hund (som jeg faktisk tror ejer holder af) så betyder det utrolig meget hvordan svarene er formuleret... Jeg synes det hører med til et godt svar og en velmendende kommentar at man giver sig lidt tid til at formulere i en knap så hård tone når man ved TS ligger ned i forvejen...


  • #33   12. dec 2012 Bente - Vi kan altid stikke snuderne sammen og oprette en tråd om avl, salgsannoncer, gadehunde eller træning, der skal nok komme lidt action i en af dem :0) - ironi er en god ting og forskellige meninger er endnu bedre, det var skam ikke det jeg mente med tråden lol

  • #34   12. dec 2012 LOL Bettina - tror bare, jeg nyder julefreden smiley

  • #35   12. dec 2012 Enig med ts smiley

  • #36   12. dec 2012
    Jeg synes for det meste stemning er god herinde, men jeg synes også man skal tage hg for hvad det er... et forrum med mange forskellige mennesker som har endnu flere forskellige holdninger og meninger, og folk har forskellige opfattelser af hvornår en tone er hård... en ts kan ikke se igennem skærmen hvem der vil svare på hans/hendes spørgsmål og dem som deltager i en debat kan heller ikke se om ts er en person som er følsom - derfor tror jeg ikke det helt kan undgåes at der opstår tråde som for nogen virker hårde. jeg tror ikke på at der sidder nogen debattører som ønsker at gøre nogen noget ondt - i hvert fald ikke bevidst

    tror også man skal prøve at adskille det lidt.. f.eks. hvis ts har spørgsmål eller brug for råd, så sidder der jo mange og giver i virkeligheden det samme råd - men det ved man jo ikke før man har trykket på knappen "opret indlæg", og hvis der 10 af de samme svar og alle sammen formuleret forskelliget, så kan jeg godt forstå en ts føler sig angrebet, men hvis ts i stedet læser dem individuelt og ikke som en sammenhæng - ja så tror jeg ikke man behøver at føle sig så angrebet.

    håber det giver mening smiley


  • #37   12. dec 2012 Ligesom man kan bede nogen om at skrue ned for retorikken, så kan man bede andre om at skrue ned for følsomheden.

    Vi er forskellige...


  • #38   12. dec 2012 CH - jeg er ikke selv tabt bag en vogn hvad mine indlæg angår og jeg skal nok selv skrue ned for charmen ind i mellem, men jeg forsøger at skelne mellem dem der har et problem med deres hund kontra de tråde hvor folk bare gerne vil høre andres holdninger til forskellige ting :0) - diskuterer vi holdninger så burde jeg ind i mellem få et rap over nallerne da jeg bliver så ivrig, men folk der vil ud med deres holdninger (fx i politik eller ja gud ved hvad) plejer også at kunne tage et hårdt sprog :0)

  • #39   12. dec 2012 Jeg er meget enig med TS her.

    Jeg har haft en bruger herinde længe, men ikke rigtigt brugt den (har brugt et andet forum). Men efter der derinde nogle gange er kommet op at folk her på HG er lidt grove mod hinanden, er jeg begyndt at følge lidt mere med, og også deltage.

    Det forum jeg sidder på, syntes jeg generelt der er en god stemning, og syntes vi den liver lidt for grov, jammen så snakker vi om det, og har endnu ikke oplevet større uenighed og nogle der bager nag over noget.

    Men skal jeg sammenligne. Så er tonen generelt noget hårdere herinde, og det er også tit de samme, der er lidt grove, og ikke anerkender at de kan være det.
    Jeg er lidt ligeglad med om det er nogle der er sybt passioneret omkring hunde og hundehold i sin helhed, for det gør det bare ikke til nogen undskyldning.
    Mange gange bliver et indlæg, hvor der er en der har brug for noget hjælp, til en heksejagt, på alt det personen/personerne gør forkert, i stedet for at prøve at finde kernen i problemet, og prøve at hjælpe med at guide dem på rette spor igen.
    Det kan godt være det ikke er ondt ment, men det bliver tit sådan. Og jo flere der skriver på den måde, jo flere kommer også til det. Vi kan ikke undgå at påvirke hinanden, for det er sådan vi er som mennesker.
    Jeg kan da også tydeligt se forskel på hvordan jeg skriver herinde, frem for andre steder, lige netop fordi man bliver så påvirket af hvad andre skriver.

    Og som CH skriver, så er vi alle forskellige. Det mener jeg faktisk er rigtig godt, for så kan man meget bedre få diskuteret noget igennem og få nogle gode råd og ideér.
    Men når det er sagt, så burde vi blive bedre til at se tingene fra et lidt andet perspektiv, lige gå et skridt tilbage og se på os selv en gang imellem. smiley


Kommentér på:
Med fare for at blive.....

Annonce