{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Bolde i sneen. {{forumTopicSubject}}

Jeg har for længst opgivet at bruge de almindelige hundebolde fra div forretninger, de duer ikke til mine bjæffer.
Nej jeg bestiller via nette hos Kenjan og får dem sendt...Men de hunde jeg har nu, de kan bare ikke få fært af boldene når de ryger dybt ned i sneen...Så vi har på de sidste 2 dage mistet 2 bolde...Hundene kunne ikke finde dem, og jeg kunne heller ikke...GRRR: Det er værre end et såkaldt hundeoverfald..Loo.
Det er lidt intra. at opleve hvor forskelligt div. hundenæser de fungere i sne...
Min gamle hanhund, han var helt fantastisk, hvis vi havde mistet noget i sneen så hjem og hente ham, han fandt det altid.
Hvordan har jeres hundenæser det når der er sne? Kan de bruge dem??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bolde i sneen.
  • #1   11. dec 2012 Mine er super i sne. Vi laver også mange søgeøvelser i sneen, det er så hyggeligt! smiley

• #2   11. dec 2012 Snow for ikke at miste flere, hvad så med at proppe de resterende i en gammel nylonstrønpe, eller alm strønpe og så binde et stykke plastikpose i endne i en stærk farve, plastikken vil højest sandsynlig rage over sneen så smiley

• #3   11. dec 2012 Louise..Nej ideen er god nok, men der ligger for meget sne...Vi må gå tilbage til for 2 vintre siden..Der fik de et stor tyk stykke brænde, ag en gren..Den hold faktik hele den lange vinter vi havde der...
    Trust..Ja det er bare dejligt når man har en hund som kan bruge næsen også i sneen.
    Hvordan og hvilke øvelser bruger du?

• #4   11. dec 2012 Bines næse fungerer fint i sneen.... Men hun er så også trænet op i spor m.m. i sne, lige fra hun var hvalp smiley

• #5   11. dec 2012 Tanja...Der er et plus uden sidestykke, men nogen hunde fungere bare bedre end andre...Det må du også have set når i har gået spor på træningspladsen.
    Det jeg mener er problemet her for mine hunde det er at der ligger meget dyb ny sne, og når jeg kaster bolend, og den ryger jo langt ud...Ja så er den sunket dybt ned i sneen uden at efterlade særlig meget fært..
    Og den idag var spritny, fordi vi mistede den anden i går.

• #6   11. dec 2012 Jeg smider kød i tern ud i haven og det kan han godt finde på trods af sne:)

Det er stykker i gullashstørrelse.

De der duck coins fra Olivers er også gode, man kan kaste dem som en mini frisbee og de laver kun et lille hul i overfladen af sne.

I snestormen i weekenden brugte jeg skinke (serrano) i hele stykker til at hænge på buske, træer eller hegn. Det gik også fint;)

Men bolde gider han så altså slet ikke *GG*

Vi går så ikke rigtig spor, kun sådan noget som ovenstående for sjov. smiley

Lærte min tidligere hund at gå spor, men ham her fiser af sted som en skoldet skid og misser sporet og godbidder, men falder tilfældigt over et par af godbidderne per chance.
    Nogle gange betragter jeg ham fra køkkenvinduet og overvejer om et højt aktivitetsniveau til en vis grad kompenserer for manglende strategisk indsigt smiley men næsen duer da, ellers ville han jo ikke kunne finde tingene og god aktivering er det i hvert fald:)

• #8   11. dec 2012 Hun er også trænet i "gerningssted" (Har trænet i PH) både i sne og med nedgravede genstande, så bolde der er kastet er heller ikke et problem for hende.
    Tror det både har en del med træning at gøre, og en del med hvor "god" hundens næse er.

Og så har det selvfølgelig også en del at gøre med om hunden er mæt eller sulten smiley

• #10   11. dec 2012 Ligger der et stykke kattefoder under 50 cm sne, så skal jeg love for at Lia kan finde det, men bolde... nej, det er dog nok mere fordi hun ikke gider. Bold fanatiker kan man ikke sige hun er, hvis jeg kaster den mere end en gang så er det en selvhenter. smiley

Kommentér på:
Bolde i sneen.

Annonce