Bolde i sneen. {{forumTopicSubject}}
Jeg har for længst opgivet at bruge de almindelige hundebolde fra div forretninger, de duer ikke til mine bjæffer.
Nej jeg bestiller via nette hos Kenjan og får dem sendt...Men de hunde jeg har nu, de kan bare ikke få fært af boldene når de ryger dybt ned i sneen...Så vi har på de sidste 2 dage mistet 2 bolde...Hundene kunne ikke finde dem, og jeg kunne heller ikke...GRRR: Det er værre end et såkaldt hundeoverfald..Loo.
Det er lidt intra. at opleve hvor forskelligt div. hundenæser de fungere i sne...
Min gamle hanhund, han var helt fantastisk, hvis vi havde mistet noget i sneen så hjem og hente ham, han fandt det altid.
Hvordan har jeres hundenæser det når der er sne? Kan de bruge dem??
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.627
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
Trust..Ja det er bare dejligt når man har en hund som kan bruge næsen også i sneen.
Hvordan og hvilke øvelser bruger du?
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
Det jeg mener er problemet her for mine hunde det er at der ligger meget dyb ny sne, og når jeg kaster bolend, og den ryger jo langt ud...Ja så er den sunket dybt ned i sneen uden at efterlade særlig meget fært..
Og den idag var spritny, fordi vi mistede den anden i går.
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
Det er stykker i gullashstørrelse.
De der duck coins fra Olivers er også gode, man kan kaste dem som en mini frisbee og de laver kun et lille hul i overfladen af sne.
I snestormen i weekenden brugte jeg skinke (serrano) i hele stykker til at hænge på buske, træer eller hegn. Det gik også fint;)
Men bolde gider han så altså slet ikke *GG*
Vi går så ikke rigtig spor, kun sådan noget som ovenstående for sjov.
Lærte min tidligere hund at gå spor, men ham her fiser af sted som en skoldet skid og misser sporet og godbidder, men falder tilfældigt over et par af godbidderne per chance.
Nogle gange betragter jeg ham fra køkkenvinduet og overvejer om et højt aktivitetsniveau til en vis grad kompenserer for manglende strategisk indsigt men næsen duer da, ellers ville han jo ikke kunne finde tingene og god aktivering er det i hvert fald:)
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Tror det både har en del med træning at gøre, og en del med hvor "god" hundens næse er.
Og så har det selvfølgelig også en del at gøre med om hunden er mæt eller sulten
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Bolde i sneen.