Hvornår kommer selvtilliden? {{forumTopicSubject}}
Ja - meget enkelt spørgsmål - hvis alle hunde altså var ens
Jeg har den her hanhund på snart 11 mdr. og i kuldet, som var på 9 hvalpe, var han den største af dem alle. Han fik i hvert fald det han skulle.
Han er meget nysgerrig, fremadgående (hvis man kan sige det om hunde), glad og fuld af energi Og i kuldet var han ikke ligefrem underdanig. Han var ikke den mest aggressive eller underdanige. Fra en skala fra 1-10 hvor 1 er underdanig og 10 er aggressiv så i kuldet lå han vel på en 7-8 stykker.
jeg ved at han er hvalp og selvtilliden kommer med tiden. Men når jeg har ham med ude i hundeskov eller andre steder hvor han leger med andre hunde, er han ALTID den som kaster sig ned på jorden med det samme med benene i vejret - selv når det er meget små hvalpe han leger med. - Skal lige siges at det ikke er sådan at han bliver trynet eller tævet - langt fra. Han gør det bare?
Vil dette nogensinde ændre sig?
Eller er det bare et spørgsmål om tid før hormonerne sparker ind og han får selvtillid og tør sige fra? Og ikke altid behøver at kaste sig ned på den måde?
Jeg elsker min hund overalt på jorden, men når man skal kører ud til de der hundeskove hvor hunden leger med andre, og man gang på gang skal have en hund hjem som er smurt ind i dit og dat, er det ved at blive lidt trættende i længden. - Og hunden synes sq heller ikke at det er sjovt at komme i bad så tit
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Men hvornår det kommer er ikke til at vide -for nogen hunde sker det aldrig. Jeg kender da fuldvoksne hunde som stadig underkaster sig ved mindste tegn på problemer.
Omvendt kender jeg osse hunde der allerede da de var 4 mdr gav den fuld gas og aldrig virkede usikre på noget
maj 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 489
maj 2005
Det er ligegyldigt om det er hunde han kender eller ikke kender. Det er samme reaktion hver gang.
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.959
Min mbt smed sig altid om på ryggen ved mødet med andre hunde; ukendte og kendte, gamle og hvalpe.. Og hun var alt andet end usikker.. Hun gjorde blot sit for at vise at hun bare ville lege
maj 2005
Går og håber at det kunne hjælpe lidt når hormonerne begynder at dæmpe lidt. Ville bare hører andres erfaring omkring dette.
maj 2005
For det er ved at være træls at hunden er smurt ind i lort og andre hyggelige ting. Og er dælme besværligt at hunden skal i bad hver gang - og hunden gider det jo heller ikke i længden.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Kunne du ikke vende det hele på hovedet,og sige:
Min hund er så selvsikker,at det gør ham ikke noget,at rulle om på ryggen,med alle fire "stænger",strittende op ;;
Og,så synes jeg,iøvrigt,når en hund ruller om på ryggen,så er det for mig klogskab.
Så undgår hunden farefulde angreb,fra andre hunde.Medmindre man møder en aggresiv hund,der ikke forstår de almindelige hundesignaler.Og,dem kan man desværre ikke garderer sig imod.
Jeg er helt klar over,min "omvendte" hundepsykologi,ikke falder i god jord hos mange.Men det "strunter" jeg i.For som jeg plejer at sige:
Bliver min hund overfaldet,så gør det ondt på min hund.
Og,dernæst ondt i min pengepung.
Så,jeg tager min mops op,hvis vi møder nogle "fjender",som vi før har været konfontreret med.Jeg er bedøvende ligeglad om det er dårlig hundepsykologi.
Jeg tager selvfølgelig KUN mopsen op,når "fjenden" kommer
hilsen
vibeke.
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 3 Svar: 253
Det lyser som en rigtig fornuftig hund. Bare der var nogle flere af den slags.
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
maj 2005
dec 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 58 Svar: 652
Jeg ville være stolt af ham hvis han var min
maj 2005
Tak alle sammen.
Hvornår kommer selvtilliden?