{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.118 visninger | Oprettet:

Hvornår kommer selvtilliden? {{forumTopicSubject}}

Ja - meget enkelt spørgsmål - hvis alle hunde altså var ens smiley

Jeg har den her hanhund på snart 11 mdr. og i kuldet, som var på 9 hvalpe, var han den største af dem alle. Han fik i hvert fald det han skulle.
Han er meget nysgerrig, fremadgående (hvis man kan sige det om hunde), glad og fuld af energi smiley Og i kuldet var han ikke ligefrem underdanig. Han var ikke den mest aggressive eller underdanige. Fra en skala fra 1-10 hvor 1 er underdanig og 10 er aggressiv så i kuldet lå han vel på en 7-8 stykker.

jeg ved at han er hvalp og selvtilliden kommer med tiden. Men når jeg har ham med ude i hundeskov eller andre steder hvor han leger med andre hunde, er han ALTID den som kaster sig ned på jorden med det samme med benene i vejret - selv når det er meget små hvalpe han leger med. - Skal lige siges at det ikke er sådan at han bliver trynet eller tævet - langt fra. Han gør det bare?

Vil dette nogensinde ændre sig?

Eller er det bare et spørgsmål om tid før hormonerne sparker ind og han får selvtillid og tør sige fra? Og ikke altid behøver at kaste sig ned på den måde?

Jeg elsker min hund overalt på jorden, men når man skal kører ud til de der hundeskove hvor hunden leger med andre, og man gang på gang skal have en hund hjem som er smurt ind i dit og dat, er det ved at blive lidt trættende i længden. - Og hunden synes sq heller ikke at det er sjovt at komme i bad så tit smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår kommer selvtilliden?
  • #1   9. dec 2012 Altså det modsatte af underdanig er vel forhåbentligt ikke agressiv -nærmere selvsikker smiley

Men hvornår det kommer er ikke til at vide -for nogen hunde sker det aldrig. Jeg kender da fuldvoksne hunde som stadig underkaster sig ved mindste tegn på problemer.
    Omvendt kender jeg osse hunde der allerede da de var 4 mdr gav den fuld gas og aldrig virkede usikre på noget

• #2   9. dec 2012 Ja okay smiley sorry, forkert ordvalg. Hihi.

• #5   9. dec 2012 Nej, der er intet i hans daglig dag.

Det er ligegyldigt om det er hunde han kender eller ikke kender. Det er samme reaktion hver gang.

• #7   9. dec 2012 Det behøver altså ik have noget med usikkerhed at gøre..

Min mbt smed sig altid om på ryggen ved mødet med andre hunde; ukendte og kendte, gamle og hvalpe.. Og hun var alt andet end usikker.. Hun gjorde blot sit for at vise at hun bare ville lege smiley

• #8   9. dec 2012 Fordi det er når vi møder andre hunde, når han er og de er frie, at han kaster sig ned med det samme. Og nogle hunde forstår det ikke når de gerne vil lege, så ligger han bare der?

Går og håber at det kunne hjælpe lidt når hormonerne begynder at dæmpe lidt. smiley Ville bare hører andres erfaring omkring dette.

• #9   9. dec 2012 Okay - er bare træls fordi så må det begynde ikke at være så tit at han skal lege med andre hunde i hundeskove og steder hvor jeg ikke kender underlaget 100% og at jeg er sikker på at der IKKE ligger noget som helst overhovedet - og hvad er chancen for det? smiley

For det er ved at være træls at hunden er smurt ind i lort og andre hyggelige ting. Og er dælme besværligt at hunden skal i bad hver gang - og hunden gider det jo heller ikke i længden. smiley

• #11   9. dec 2012 Måske det er tegn på selvsikkerhed. Jeg tør lægge mig så de små kan lege med mig, for jeg ved hvor jeg står.

• #13   9. dec 2012 steinkog

Kunne du ikke vende det hele på hovedet,og sige:

Min hund er så selvsikker,at det gør ham ikke noget,at rulle om på ryggen,med alle fire "stænger",strittende op ;;

Og,så synes jeg,iøvrigt,når en hund ruller om på ryggen,så er det for mig klogskab.
    Så undgår hunden farefulde angreb,fra andre hunde.Medmindre man møder en aggresiv hund,der ikke forstår de almindelige hundesignaler.Og,dem kan man desværre ikke garderer sig imod.

Jeg er helt klar over,min "omvendte" hundepsykologi,ikke falder i god jord hos mange.Men det "strunter" jeg i.For som jeg plejer at sige:

Bliver min hund overfaldet,så gør det ondt på min hund.
    Og,dernæst ondt i min pengepung.

Så,jeg tager min mops op,hvis vi møder nogle "fjender",som vi før har været konfontreret med.Jeg er bedøvende ligeglad om det er dårlig hundepsykologi.
    Jeg tager selvfølgelig KUN mopsen op,når "fjenden" kommer

hilsen
    vibeke.

• #14   9. dec 2012 "er han ALTID den som kaster sig ned på jorden med det samme med benene i vejret - selv når det er meget små hvalpe han leger med. - Skal lige siges at det ikke er sådan at han bliver trynet eller tævet - langt fra. Han gør det bare?"

Det lyser som en rigtig fornuftig hund. Bare der var nogle flere af den slags.

• #15   9. dec 2012 Fornuftig han hund, min er lidt af samme skuffe. Han ef 15 måneder og ligger sig ned, dog ikke på ryggen, men sådan almindelig så snart han ser en hund. Han har endnu kun været i diskussion med en hund 1 gang, og det var den anden der var dum, og han sagde for en gangs skyld VOV tilbage.. Normalt ved han at jeg nok skal passe på ham smiley sæt du bare pris på din hunds opførsel, og drop evt hundeskoven og find et par gode venner til ham i stedet for. Min stille han hund er heller ikke til hundeskoven.

• #16   10. dec 2012 Sådan har jeg slet ikke tænkt på at se på det? smiley

• #17   10. dec 2012 Jeg tænker også din hund er en selvsikker og fornuftig hund med et godt hundesprog da du skriver han ikke bliver trynet eller tævet af de andre hunde.
    Jeg ville være stolt af ham hvis han var min smiley

• #18   10. dec 2012 Jamen så må jeg da "ændre min holdning" og se lidt anderledes på det smiley

Tak alle sammen.

Kommentér på:
Hvornår kommer selvtilliden?

Annonce