Hvad gør man (løse hunde og konflikter) {{forumTopicSubject}}
Det skete i dag igen-igen-igen-igen-igen (i bedste Minion-stil) at der kom en løs hanhund over til os med en ejer gående 50-100 meter væk. Og jeg kender ligesom mit hysteriske spektakel af en nullermand, og han flyver i flæsket på de hanhunde, hvis de kommer helt tæt på. I dag valgte jeg at skubbe hunden væk med et ben (som ejeren, så skældte mig ud for at sparke hans hund), jeg beder hunden om at pille af helvedes til med dyb og kraftig stemme, mens jeg holder Louie væk den anden vej (vi taler stort set den vitruvianske mand posering).
Louie nåede ikke at tilte ud, men det gjorde ejeren, som suk selvfølgelig mente, at det måtte hundene klare selv. Og ellers måtte jeg jo putte mundkurv på min hund.... SIGH!
Men hvad er egentlig den bedste måde? For jeg vil jo ikke bekræfte kampdusken i, at der er grund til at angribe, men jeg vil jo også gerne være den, som har styr på situationen, og hvis ikke jeg træder ind og får den løse hanhund væk, så ender det jo i slagsmål og det er ingen jo tjent med.
What to do?
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
feb 2006
feb 2006
feb 2006
"*host host host* ej, det er bare SÅ træls, at de ikke kan finde ud af om det er svine eller fugleinfluenza, jeg har"
Jeg har sådan set ikke noget imod at "vise tænder" overfor de fremmede hunde. De gør jo som regel ikke noget, det er mere min kamphund, der har meget lav tolerance. Jeg vil bare helst ikke forstærke det hos ham. Og der er faktisk kennelhoste i omløb...
Hvad gør man (løse hunde og konflikter)