{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.557 visninger | Oprettet:

En glad hund nytårsaften - hvordan gør i? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Nytårsaften nærmer sig og dermed også min hunds første nytårsaften (min første nytårsaften med hund) smiley

Jeg har flere venner og bekendte så har kæmpe problemer med deres hunde på selve aftenen, hvor de kan give dem forskellige former for medicin, lukke dem inde væk fra larm osv.

Men jeg tænker lidt at det ikke kan være rigtigt! smiley Jeg ved at der er mange hunde som ikke er bange og jeg tænker at man kan forberede dem på en måde?

Det er klart at hvis jeg er nervøs omkring det og viser frygt vil min hund nok også få en dårlig oplevelse.

Nogen som har gode råd til både i tiden op til nytårsaften og selve på aftenen?

Lad mig endelig høre fra jer!

Mvh Tina og Freja

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En glad hund nytårsaften - hvordan gør i?
  • #2   6. dec 2012 Det med hundepropper er måske ikke en så dårlig ide - den låner jeg lige så hun kan se det an inden det går løs på selve aftenen smiley

• #4   6. dec 2012 havde det præcis på samme måde som dig sidste år, da det var Nellys første nytårsaften:)
    men jeg gjorde lidt hen af hvad Ulla også skriver.. jeg købte de der børnepakker, med ''småt-knald'' i, og fyrrede det af på den anden side af vore plankeværk (man kan se igennem, og det er ikke så højt).. så Nelly kunne se, og hører det. samtidig så snakkede jeg bare med hende glad, nysgerrigt og stille og roligt:)
    det samme gjorde jeg, da de stor brag begyndte at komme dagene inden. roste hende for ikke at reagere, og når hun gjorde sagde jeg bare med ro i stemmen '' det er okay''.. DU MÅ ALDRIG PYLDRE! det er nok det vigtigste.. vær bare glad, og let i stemningen, så følger din hund hurtig med:)
    held og lykke smiley

• #6   6. dec 2012 http://www.youtube.com/watch?v=PJ4KNrOsRLU

Her er en rigtig god lydfil med forskellige fyrværkeri lyde, som man kan sætte på anlægget smiley og så en maaaaaaaasse godbidder smiley og så ellers bare opfør dig som om intet er anderledes når lydfilen er i gang..:-))

• #9   6. dec 2012 Nej hvor er Gizmo dog bare lige glad med den lyd fil som der er her i tråden så det bliver måske en god nytårsaften alligevel smiley

• #10   6. dec 2012 Min hund havde første nytårsaften sidste år, veltrænede med en lyd-cd forinden. På dagen var vi hos nogle fra vejen, og han tog det super selvom det var første gang han var der smiley jeg luftede ham omkring kl 18, hvor de fleste spiser. Og senere fik han tyggeting han selv kunne pakke ud og nyt legetøj så der var noget spændende. Da de andre gik ud på vejen for at skyde af, sad jeg med hunden på gulvet og kiggede ud på det i mens han fik lækre guffere smiley der var ingenting.

Jeg er selv enormt bange for fyrværkeri og mit hjerte hamrer derud af, men det lod hunden sig heldigvis ikke påvirke af smiley

• #11   6. dec 2012 Trine J. Mange tak for linket med lyd fra nytår. Jeg har allerede prøvet den af og hun reagerede ikke på den. Den vil blive brugt flittig op til nytår smiley

Birgitta L. Alt det du skriver virker super fornuftigt. Vi skal holde nytår hos mine svigerforældre hvor freja bliver passet tit og kender hjemmet. Der bliver ingen vild fest og dumme folk, men blot hygge blandt de 'ældre' mens vi unge måske tager videre senere på aftenen. Så håber hun får en god nytårsaften. Jeg vil lytte til maja T og gå turer på de tidspunkt hvor der er mindst gang i den og så sørge for hun har noget lækkert at bide i den aften smiley

• #12   6. dec 2012 Vi plejer at bruge formiddagen på leg og spor, så hun er godt træt til om aftenen. Så går vi en tur inden vi får gæster, og igen omkring kl 22. Vi har en masse lækkerier til om aftenen når det går løs - bla kong med fyld og Ziwipeak ben.
    Jeg bliver inde når der skal fyres af, og hygger med hunden.
    Det er andet år Krøyer skal opleve nytår, så håber det går lige så godt som sidst smiley

Kommentér på:
En glad hund nytårsaften - hvordan gør i?

Annonce