En glad hund nytårsaften - hvordan gør i? {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Nytårsaften nærmer sig og dermed også min hunds første nytårsaften (min første nytårsaften med hund)
Jeg har flere venner og bekendte så har kæmpe problemer med deres hunde på selve aftenen, hvor de kan give dem forskellige former for medicin, lukke dem inde væk fra larm osv.
Men jeg tænker lidt at det ikke kan være rigtigt! Jeg ved at der er mange hunde som ikke er bange og jeg tænker at man kan forberede dem på en måde?
Det er klart at hvis jeg er nervøs omkring det og viser frygt vil min hund nok også få en dårlig oplevelse.
Nogen som har gode råd til både i tiden op til nytårsaften og selve på aftenen?
Lad mig endelig høre fra jer!
Mvh Tina og Freja
apr 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 49
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
men jeg gjorde lidt hen af hvad Ulla også skriver.. jeg købte de der børnepakker, med ''småt-knald'' i, og fyrrede det af på den anden side af vore plankeværk (man kan se igennem, og det er ikke så højt).. så Nelly kunne se, og hører det. samtidig så snakkede jeg bare med hende glad, nysgerrigt og stille og roligt:)
det samme gjorde jeg, da de stor brag begyndte at komme dagene inden. roste hende for ikke at reagere, og når hun gjorde sagde jeg bare med ro i stemmen '' det er okay''.. DU MÅ ALDRIG PYLDRE! det er nok det vigtigste.. vær bare glad, og let i stemningen, så følger din hund hurtig med:)
held og lykke
aug 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 53
Her er en rigtig god lydfil med forskellige fyrværkeri lyde, som man kan sætte på anlægget og så en maaaaaaaasse godbidder og så ellers bare opfør dig som om intet er anderledes når lydfilen er i gang..:-))
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 386
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 693
Jeg er selv enormt bange for fyrværkeri og mit hjerte hamrer derud af, men det lod hunden sig heldigvis ikke påvirke af
apr 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 49
Birgitta L. Alt det du skriver virker super fornuftigt. Vi skal holde nytår hos mine svigerforældre hvor freja bliver passet tit og kender hjemmet. Der bliver ingen vild fest og dumme folk, men blot hygge blandt de 'ældre' mens vi unge måske tager videre senere på aftenen. Så håber hun får en god nytårsaften. Jeg vil lytte til maja T og gå turer på de tidspunkt hvor der er mindst gang i den og så sørge for hun har noget lækkert at bide i den aften
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.038
Jeg bliver inde når der skal fyres af, og hygger med hunden.
Det er andet år Krøyer skal opleve nytår, så håber det går lige så godt som sidst
En glad hund nytårsaften - hvordan gør i?