{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

Hvad er en hund for dig? {{forumTopicSubject}}

Jeg har tit tænkt over hvorfor jeg har netop en hund. Det er jo egenligt noget mærkeligt noget at have et dyr i sit hjem......et der render rundt efter en og ser på en med store tilbedende øjne.......

Når den gør det eller tiltrækker andre mennesker som man kommer i snak med.......er det så fordi man ikke fik opmærksomhed nok som lille????

Når man vælger en hund der ser "farlig" ud eller er mega stor......er det så fordi man ikke følte at andre respekterede en som lille???

Når hunden adlyder det mindste vink fra en........har man så valgt hunden (som dyr) fordi man føler trang til at kunne bestemme over et andet væsen, fordi man ikke kunne som lille???

Når hunden er ens bedste ven.......var man da ensom som lille?????


Har det overhovedet noget at gøre med hvorfor vi lige netop har hund......i stedet for måske kat, hest, skildpadde eller andre dyr????

Ja det er noget jeg en gang imellem filosoferer over i mit stille sind og tænker tilbage på min egen opvækst.......jeg må sige at jeg egenligt godt kan se et mønster hos mine brødre og mig selv.....men jeg er ikke sikker....

Hvordan har I det med det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er en hund for dig?
  • #1   29. jul 2006 lise ø<< hvordan er det så for dig?? hvilken er din grund??

    Hvis man skal dele det op på den måde er mit hvis en blanding af flere af dem??? det er da noget underligt noget engenligt smiley


  • #2   29. jul 2006 Jeg tror slet ikke det ligger så dybt.. I hvert fald ikke for mit vedkommende.. Jeg har altid elsket hunde, og jeg tror bare det er fordi det er et dyr som du har en helt anden "forbindelse" med end du har i andre dyr.. Hunde er sjove, elskende, dejlige dyr, som kan vise deres kærlighed til en, som man kan have som sin bedste ven, som man kan hygge sig med hvis man er alene osv..
    Hunde er bare et specielt dyr, som der er flere muligheder med end andre..
    Ved ikke om du kan følge mig?
    Men jo.. For nogle handler det måske nok om opvækst.. Kan ikke sige det, men kan ikke se hvorfor netop jeg så skulle have fået hund.. Måske fordi jeg blev kritiseret meget da jeg boede hjemme? Ved det ikke..


  • #3   29. jul 2006 Jeg tror at for mig er det nok det første. Jeg havde svært ved at gøre mig gældende blandt veninderne og måtte have noget der tiltrak deres opmærksomhed for at føle mig værdsat........

  • #4   29. jul 2006 Dina.....du skriver selv at man kan hygge sig med den når man er alene......

  • #5   29. jul 2006 Lise Ø: Ja, nu er jeg jo ikke alene.. Har kæreste som jeg bor sammen med.. Men ja.. Hvis jeg boede alene ville det da klart være en endnu større støtte.. Tror ikke jeg ville kunne bo alene uden hund eller kæreste, fordi jeg ville føle mig ensom.. Jeg er virkelig typen der konstant har brug for selskab.. Ellers keder jeg mig simpelthen for meget.. Så der er vel nok noget i det du siger *S*

  • #6   29. jul 2006 Det er ikke fordi jeg vil kategorisere andre mennesker jeg skriver dette......det er bare for at se om jeg er alene med mine tanker eller at vi er flere der kan genkende de samme følelser.....

  • #7   29. jul 2006 Jeg er også alene og bor på landet......mange gange spørger folk mig om det er derfor jeg har hund....og jeg svarer JA........men inderst inde ved jeg godt det er løgn.....for jeg er ikke bange af mig og kunne sagtens undvære en vagthund......

  • #8   29. jul 2006 He he................Solva........forstået på den måde giver jeg dig ret.....Zif er også mit ALT!

  • #9   29. jul 2006 For mig er min hund min bedre halvdel og min bedste ven... Han er der altid for mig, og nogen gange følles det virkeligt som om han kan læse mine tanker, og at jeg får et svar igen... Han snakker altid ordentligt til mig (lige undtagen dengang jeg ville give ham et farvel kram, og så bed han sig fast i min kind.. Det skal lige siges at det er eneste gang der er sket sådan noget, så der ikke er nogen der beynder at få nogle tanker i hovedet (-: ), elsker mig men lader sig ikke hønse rundt når jeg siger det, og så elsker vi begge at putte under dynen om morgen... Trænger jeg til at komme lidt væk fra det hele, så tager jeg bare min bedste hund med på en lang tur i skoven...

    Sådan har jeg det med min hund, og det er også derfor jeg er sikker på, at jeg kommer til at have hund mindst 84 endnu smiley


  • #10   29. jul 2006 Jeg har altid holdt meget af dyr, og har også haft lidt forskellige, såsom kaniner, hamstere, dværgpapegøjer, katte og hunde
    .
    For mit vedkommende tror jeg ikke det har noget med min barndom at gøre, jeg har bare altid følt stor kærlighed for dyr.


  • #11   29. jul 2006 Rikke.....en hund bryder sig bestemt ikke om tæt omfavnelse.....det gør den enormt utryg, og den bider i sidste ende hvis vi ikke som mennesker forstår dens kropssprog når den siger fra......den skal tilvendes langsomt hvis du vil omfavne den......
    Jeg kan se at du selv er klar over det og at I er de bedste venner nu! SKØNT


  • #12   29. jul 2006 Altså hvis jeg nu boede alene, ville det blive en engelsk eller fransk bulldog jeg anskaffede mig... Den amerikanske af slagsen var Peters valg... Hvorfor han valgte netop dén ved jeg ikke helt... Men jeg ved at grunden til jeg vil have hund, er meget egoistisk - jeg vil have en "companion" som følger mig i tykt og tyndt - en som aldrig svigter mig...

  • #13   29. jul 2006 Tanja.....sådan er det også for mig.....jeg har haft utrolig mange forskellige dyr og jeg elsker dem alle......men jeg synes nu at hunden er det dyr som har den største del af mit hjerte.....og så kom jeg til at tænke på.....HVORFOR????

  • #14   29. jul 2006 Til Lise Ø: Ja det fandt jeg da ud af... De skete for næsten 2 år siden, og det var vel et lille år siden vi havde fået Oskar (jeh havde ham ikke som hvalp).. Det var både første og sidste gang jeg gjorde det.. Jeg regnede ikke med at han ville sige noget til det, for jeg havde altid krammet vores gamle westie da jeg var mindre... Men ja, du har nok ret i at det handler om tilvendelse.. men det handler også om hvor meget han stoler på en... Jeg kan mærke at jeg sagtens ville kunne kramme ham nu, men jeg gør det ikke, for det er imod hans natur, og det har jeg respekt for.. Når man respekterer hinanden for den man er, bygger man et helt specielt bånd, og det gælder så sandligt også mellem mennesker og dyr smiley

  • #15   29. jul 2006 Til Lise L

    Nu tager du udgangspunkt i menneskets behov.....som jo er den anden side af medaljen......jeg tager udgangspunkt i hvad hunden kan yde os som menneske........og hvad det er der tiltrækker os og gør at vi netop vælger den som dyr......

    Ikke at vi er uenige.....men jeg ser det fra en anden vinkel....
    Hilsen Lise Ø


  • #16   29. jul 2006 Lise Ø - Hunden har også det største plads i mit hjerte. Og grunden til at den har det, er at den kan jeg lave noget med. Et hamster, en fugl, skildpadde o.lign, kan man ikke rigtig lave noget med (medmindre man har en umådelig stor tålmodighed :o)

    Der er uanede muligheder i en hund, og jeg syntes det er sjovt, at lave ting med hunde, og se hvor glade de også bliver, når de får lov til at arbejde (dette kræver dog at man bruger bløde metoder)
    Jeg tror det har noget med min store medfølelse for andre væsner der skinner igennem. Jeg bliver så glad, når jeg ser andre dyr som mennesker der har det godt.

    Men igen, jeg tror nu ikke det er fordi, der har manglet noget i min barndom, for jeg har haft det sådan med hunde, så lang tid tilbage jeg kan huske.


  • #17   29. jul 2006 Rikke.....du skulle læse bogen...."på talefod med hunden- de dæmpede signaler".......den kan fortælle dig det på en god måde......iøvrigt skrevet af Turid Rugaas.....den er meget let at forstå.....

  • #18   29. jul 2006 Uha bøger om dæmpende signaler er noget af det mest spændende...

  • #19   29. jul 2006 Tanja......jeg synes også at det er supersjovt at træne min hund (og det styrker mit "ledergen").........altså sådan som jeg tolker mig selv......

  • #20   29. jul 2006 Lise Ø - Tolker din hund dig også sådan, HI ;o)

    Ej, spøg til side. :o) Det er rigtig nok. Så længe vi finder på, og stimulere vores hunde, er der jo ingen grund til at de selv går ind og finder på ting at lave og derved bliver nød til at tage styrringen. Så vi er helt enige.


  • #21   29. jul 2006 Jeg fik hund for at mine piger havde nogen at betro sig til når det ikke kom mig ved..........en af tude ned i pelsen på når jeg ikke lige var der.............en af være sammen med når veninderne ikke havde tid........og en af dele glæden med indtil jeg kom hjem........og jeg må sige han har gjort det til UG.........nu er han der for mig......og jeg er der for ham......og han er derfor min allerbedste ven.

  • #22   29. jul 2006 Til Lise Ø: mange tak for tippet, men jeg er allerede på jagt efter en bog der hedder "Hvad tænker min hund", jeg kan ikke lige huske forfatteren.. Der er en boxer på forsiden og hvid bagrund, kender du den?

  • #23   29. jul 2006 Rikke....nej, men måske er der en anden der gør det.....?

  • #24   29. jul 2006 Rikke

    Den bog du søger er bla. her :

    http://www.borgen.dk/product.asp?product=1132&sub=1&page=1


  • #25   29. jul 2006 Fint Rene......så kan det måske lykkes......

  • #26   29. jul 2006 Rikke - jeg kender den. Jeg har både den, og den med de dæmpende signaler som Lise Ø skrev om.

    Hvad tænker min hund, er mest om hvorfor hunden gør de forskellige ting, hvorimod de dæmpende signaler handler om deres sprog.

    Begge bøger er gode, men for mig var det vigtigst at læse om de dæmpende signaler, da jeg så vidt muligt vil undgå at overskride min og andres hundes grænser, men det er jo igen et priorteringsspørgsmål.


  • #27   29. jul 2006 Mange tak for svaret René ogTanja M... Jeg tror jeg vil se om jeg kan finde begge bøger på bibloteket..

Kommentér på:
Hvad er en hund for dig?

Annonce