Ekstrem "renlighed" hos tæve {{forumTopicSubject}}
Forsøger at gøre tråden kort!
Sidste gang Diva var i løbe tid, der har hun siden haft den adfærd at hun en gang imellem går fuldstændig i selvsving og slikker og slikker og slikker, indtil hun ligger og puster
Havde hende så til dyrlægen for at tjekke for livmoder betændelse osv osv.. Hvilket hun ikke havde...
Adfæren er langsomt blevet sjældnere og sjældnere...
MEN nu er hun så i løbetid igen... Og hun går fuldstændig i selvsving igen!! Endnu værre end sidst... Nu gør hun det et par gange dagligt
ER hun mon bare total hyper sensitiv mod at føle sig snavset??
Hvis man nu for eks. får hunden steriliseret - vil hun så kunne undgå at komme i løbetid igen?? (jeg aner ikke hvordan det virker)...
Det er sku synd for hende hun bliver så frustreret
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Hun har det godt med at gøre sig selv rent og det er vel også ok.. det er vel bedre end en hund der går og drypper alle steder..
Hvis du steriliserer skal det gøre mellem løbetiderne og hun vil så ikke komme i løbetid mere
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.545
Hvis du alligevel ikke har nogle planer om avl så få hende dog stereliseret.
Der fjerner dyrlægen livmoder og æggestokke. Så der vil ikke komme flere løbetider og du behøver så heller ikke tænke på livmoderbetændelse eftersom hun jo ikke HAR nogen.
Bivirkningerne er at hun kan have nemt ved at blive tyk. Det klares bare ved at holde lidt igen med fodringen. Hendes pels kan også ændre sig. De får ofte lidt "fehår", som dog er lige til at hive af.
Som Lise skriver så skal det gøres midt mellem 2 løbetider, men det vil din dyrlæge nok fortælle dig mere om
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 196 Svar: 431
Vi har drømt lidt om at få et kuld hvalpe.. Men jeg tvivler lidt, da frygten for uheld under fødsel osv er stor hos mig (frygten for at miste Diva hvis der opstår komplikationer)... Af samme årsag ville jeg også være utrolig bange for en evt. sterilasion - frygter noget sker under narkosen
Men ja hun overdriver med det slikken... slikker, slikker slikker til hun til sidst kommer med nogle meget dybe og HØJE vejrtrækninger (lidt ala "hyper ventilering").. hvis jeg nu for eks. vil stoppd adfærden ved at nusse hende, så stopper hun godt nok - men man kan mærke på hende at hun kun tænker på at komme ned og slikke igen...
Når hun så er færdig med at slikke - så er hun 100% normal.. spiser, leger, drikker og er en rigtig glad hund!
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
Min Nanna slikker sig da flere gange om dagen , når hun er i løbetid.
Jeg har faktisk ALDRIG set en eneste bloddråbe nogen steder , når hun er i løbetid... og opdager først hendes løbetid , fordi hun slikker sig mere end hun plejer.
Jeg synes da ikke det lyder til at din hund er mere anderledes , end så mange andre hunde...:)
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 196 Svar: 431
og hvis man forsøger at stoppe adfæren (når hun slikker og slikker og slikker), at hun så ligger og puster, indtil hun får lov til at slikke videre??
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Jeg har et par tæver der gør som du beskriver og som virker helt "væk" i deres rengøring af dem selv... De puster og stønner og lyder som om de lige har løbet et maraton... og så fortsætter de nogen gange..
Jeg ser det som ganske normalt at nogen tæver opfører sig sådan.. den ene af dem jeg har gør også rent på gulvene efter de andre her hos os...
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Jeg har aldrig tænkt over at det kunne være umormalt, men bare at hun er en renlig og "fin dame"
Ekstrem "renlighed" hos tæve