Hvad gør jeg? (aggressivitet) {{forumTopicSubject}}
Jeg har her for et øjeblik siden haft en grim oplevelse med min hund Mojo og mine forældres hund Nero. De stod begge udenfor og hyggede sig med min far. Når de får lov står de og slikker kødrester af grillen. Det var det de var i gang med tidligere da de lige pludselig kom op og tottes over hvem der skulle have lov til at slikke på den. Det blev så voldsomt at jeg måtte skille dem ad i frygt for at de ville bide hul...
Jeg har oplevet lign. før imellem de to, men det er altid kun over mad at de kommer op og tottes. Ellers er de, de bedste venener.
Hvad gør jeg i sådanne situationer? Og hvordan forhindrer jeg det sker igen? I mine øjne burde min hund som er yngst jo have respekt for mine forældres hund som jo er den ældste?
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.918
aug 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 48 Svar: 472
vi havde samme problem.
og nu får de ikke noget de skal deles om.. for det går bare galt.
hvis i gerne vil ha de skal ha kød rester fra grillen.. så lad dem skiftes til at slikke den
her får de heller ikke lov til at tikke når vi spiser.. hvis de alle er ved bordet kommer de op at slås over den bedste tik plads
så de er i kurven.
samme gælder hvis de får et tykke ben.. så skal de tage det med i hver deres kurv.
og problemet er løst
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 593 Svar: 1.246
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 593 Svar: 1.246
aug 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 48 Svar: 472
mar 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 144 Svar: 784
Men det var bare for at komme med et eksempel, at det er helt normalt. Mine får også mad på afstand af hinanden og der bliver holdt øje. Der er gitter imellem hvis de skal ha ben :o)
mar 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 144 Svar: 784
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
jeg er helt enig med Nina, det er jo bare at undlade at sætte dem i de situationer så er den ged barberet.
Min hanhund kan heller ikke dele mad med andre. Han har ved intensiv træning, lært at spise i rum med Gaia og at de kan have ben og den slags i samme rum, men der er jo osse tale om to hunde der bor sammen, og som, af praktiske årsager, er nødt til at kunne det.
-jeg lader dem dog aldrig spise side om side (de har hvert deres tæppe de ligger på med ben og får mad i hver sin ende af rummet). Måske kan de det godt nu, men det er simpelthen ikke forsøget værd hvis det skulle gå galt.
Din og dine forældres hunde bor jo ikke sammen, så jeg kan ikke komme på situationer hvor det er en nødvendighed at de kan spise sammen på den måde
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 965 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 237 Svar: 9.481
Når de skal have guf, skal ud i haven,ind/ud i hundefolden fri af linerne, have liner på osv. Kører vi en bestemt rækkefølge.Vi dækker dem f.eks også af og træner gruppeafdækning og kalder en ud af linien og træner med, dækker den af og kalder næste ud.. også i denne rækkefølge.
Ikke fordi vi skal demonstrere "lederskab" som mange tror men for at undgå den spænding og "migmigmig-attituden" hos de 2 der vogter resoucer. (Nova og Funky). Rækkefølgen er Nova, Walle, Funky og Juice. Det er den rækkefølge de er kommet til huset.
Når vi passer andres hunde kommer de tilsidst og har endnu til gode at møde en hund der ikke indpasser sig. Det fungere fint. Vi overholder rækkefølgen og ingen bliver snydt (Nogensinde). Og giver RO. Er stor tilhænger af et roligt hundehold uden spændinger.
Det virker her. Men er nok svært at opretholde når man ikke bor sammen med begge hunde.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
men den anden har jeg øvet det med, jeg kommer der jo jævnligt da min hest står der, og den affinder sig fint med at guffer får man efter tur, at man skal ligge og vente til man bliver kaldt på osv.
De er nemlig osse alle tre meget "mig mig mig", og når nu reiki ikke vil dele, så kan det give gnidninger hvis det gøres anderledes.
Så det er vidst mest et spørgsmål om om man vil lægge lidt arbejde i det.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 965 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 237 Svar: 9.481
Hvad gør jeg? (aggressivitet)