{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.014 visninger | Oprettet:

kan dyrlægen det? {{forumTopicSubject}}

Nægte at udlevere hund fordi ejer ikke har betalt regningen?

Har en bekendt inde på facebook,hvis hund (kender ikke race eller køn) er blevet opereret ( ved ikke for hvad)...
Regningen lyder på 14.000 kr og dyrlægen nægter at aflevere hunden tilbage,medmindre de betaler halvdelen,altså 7.000 kr med det samme.
Desuden hade dyrlægen sagt,at hvis han havde vidst de ikke havde pengne,havde han aldrig opereret hunden!!
sikke en idiot...! Nogen dyrlæger er sgu bare pengemaskiner!!!
Min bekendte har ikke de penge pt og har tilbudt afbetaling,men det vil dyrlægen ikke,så min bekendte prøver selvfølgelig at skaffe pengene ved venner og familie...
Føler sgu for ham. Især nu julen nærmer sig,som han så vil aflyse for at få råd til regningen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan dyrlægen det?
  • #2   22. nov 2012 Selvfølgelig kan han da ikke bare operere hvis ikke han får sine penge.....

  • #3   22. nov 2012 ja det kan dyrlægen godt, ellers kan de jo ikke være sikker på at få deres penge .. jeg gætter på det er den sankt Bernhards hund som er blevet opereret for 15000 kr for mavedrejning?

  • #4   22. nov 2012 Dyrlæger er forpligtede til at hjælpe uanset om kunden kan betale straks. Det er afgjort ved en eller anden instans.

  • #6   22. nov 2012 Hvorfor har man ikke været ærlig fra start. De fleste må da være til, at snakke med. Så kunne man måske have fundet en dyrelæge, der ville gå med til afbetaling Kan godt forstå hvis dyrelægen bliver knotten. Når man kommer bagefter og man lige havde glemt, at fortælle man ikke havde penge.....

  • #7   22. nov 2012 Jeg forstår ogdt dyrlægen..
    hvis de nu fra start havde sagt at de ikke havde ret mange penge, så havde det nok været en aflivning i stedet for en operation..
    Men hvis de har en fast dyrlæge som kender dem, så burde det ha været muligt at lave en aftale..
    Jeg ved hos min dyrlæge,at hvis det er kæmpe regninger, så kan jeg få regningen med hjem, så jeg kan sende den ind til forsikringen, og starte med at betale det forsikringen ikke dækker, og resten når der er udbetalt fra forsikring,,


  • #8   22. nov 2012 Ja det kan dyrelægen godt.

    Er det ikke muligt din bekendt kan smutte i banken og snakke med sin rådgiver omkring en løsning.?


  • #9   22. nov 2012 Rotterne, jeg har endnu ALDRIG fået en pris på hvad div. Ting ville komme til at koste? Måske fordi min dyrlæge ved at uanset prisen skal de bare gøre det?
    Ellers er jeg enig;)


  • #10   22. nov 2012 Nu bruger vi samme dyrlæge hver gang:) så de alm småting er selvf samme pris som det plejer:)

  • #11   22. nov 2012 som MB også nævner , så er dyrelæger forpligtet til at hjælpe dyret, uanset om kunden kan betale eller ej.. MEN det er en aflivning...

  • #12   22. nov 2012 Ej men altså! Det er ikke dyrlægen der er idioten her.

    Dyrlæger har også krav på at få løn. Mon TS eller kammeraten arbejder gratis? Det tror jeg næppe....


  • #13   22. nov 2012 Minion: Det har jeg hørt om, men jeg tror nu ikke det er noget der sker tit. En af mine tidligere kollegaer havde en Fransk bulldog der skulle have et kejsersnit, kollegaen havde ikke lige undersøgt hvad den slags koster og nægtede så at betale de 12.000kr. Det kom hun så til via afbetaling efter meget bøvl og ballade.

  • #14   22. nov 2012 Altså ved min dyrlæge kan det slet ikke lade sig gøre at betale i weekenden eller i vagt:) ofte vil de også hellere have vi venter med at betale hvis nu det er over flere gange dyret skal behandles:)

  • #15   22. nov 2012 Da Sigurt fik en akut maveinfektion en weekend betalte vi 1000kr i "depositum" og fik så lov at betale resten af, men dyrlægen kender os og vi har langt mange penge i den biks. smiley

  • #16   22. nov 2012 Næh:) for der er ingen sekretær dernede kun dyrlægen når der er vagt og de kan ikke finde ud af kassen:)

  • #17   22. nov 2012 Ja dyrlægen skal hjælpe. Med at aflive ;o)
    Din ven er en idiot at sige ja til en operation han ikke har råd til :o) Ganske simpelt. Dyrlægen har intet gjort galt. Og dyrlæger skal altså også leve...

    Og at måtte aflyse julen for at få¨opereret en hund er altså ikke ligefrem et stort offer...


  • #18   22. nov 2012 lige fået lidt mere information,fra hans søster som er min veninde... hunden blev opereret igår og der sagde dyrlægen god for afbetaling,men har åbenbart bestemt sig om.. Ringet til dem 3 gange i dag for at høre om de havde anskaffet pengene ellers vill hunden blive aflivet i morgen

  • #19   22. nov 2012 ja Malene g,det er den hund.... kender du dem?

  • #23   22. nov 2012 Det skal også siges, at denne gut kan have de 7000 kr d 30, (Altså en uge fra nu) men at dyrlægen ikke vil vente og have hunden i pant så længe..

    Se det forstår jeg ikke en skid af ! Dyrlægen har lige opereret for 14000 kr. Hvorfor kan denne ikke vente en sølle uge og være sikker på at få i hvert fald halvdelen af pengene.

    Manden har skrabet 2000 sammen og mangler nu kun 5000 kr. han har sat sine gæs til salg og er ikke bleg for at sælge mere for at få hunden hjem.
    Han har været i banken og spørger om lån, men dette kan ikke lade sig gør..
    Han mor og mormor gør hvad de kan for at få flere penge skrabet sammen..

    Jeg kender ikke denne familie, har aldrig mødt dem, og kald mig bare idiot og hvad der ellers høre til, men jeg har i sinde at hjælpe. Ganske enkelt fordi jeg vil ønske at nogen vil hjælpe mig hvis jeg kommer i en så dårlig situation.


  • #24   22. nov 2012 Er der nogen der har link til lovgivning på dette område?

  • #25   22. nov 2012 http://infolink2003.elbo.dk/DVT/dokumenter/doc/14194.pdf

    "dyrlægen
    faktisk mulighed for at tage dyret i »pant«, indtil betalingen
    foreligger. I øvrigt er det jo altid legalt at befri dyret fra sine
    lidelser gennem en a?ivning."

    Lige hvad jeg hurtigt kunne finde..


  • My
    My Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 556
    #26   22. nov 2012 Jag ved ikke hvad jag skal sige, Thank god så har jag en god dyrelæge der er det ingen problemer med avbetalning, går till dyrehospitalet i valby

  • #27   22. nov 2012 Normalt skal man en tur omkring fogedretten for at kunne tage pant i noget.


  • #28   23. nov 2012 Housebuster

    Ikke hvis man tager håndpant, hvilket hunden vil være i dette tilfælde.. (Har lige fået 10 i en jura opgave om pant og håndpant.)


  • #29   23. nov 2012 Syndes det lyder meget underligt at dyrlægen først siger ja til afbetaling og så nej.
    Beklager men jeg tænker lidt at ejer lyver en lille bitte smule. Det gør mange jo hvis sandheden stiller dem selv i et dårligt lys. Den eneste grund jeg kunne forstille mig for en dyrlæge til at ændre indstilling om afbetaling, ville være hvis det er akut og dyrlægen i farten blot har spurgte "er du i RKI?" og fået nej. For derefter når hunden er redet at finde ud a dette ikke var sandt.

    Med hensyn til dyrlæger og afbetaling så kan jeg godt forstå at de fleste (hvis ikke alle) siger nej når det ikke er kunder de kender godt.
    Da jeg for mange år siden arbejdede hos en dyrlæge havde vi 2 ringbind med ubetalte regninger. Den ene var dem der stadig var håb for og som vi stadigt prøvede at få pengen ind fra. Den anden var de som var opgivet men som alligevel skulle gemmes a hensyn til skat. Tro mig der var for rigtigt mange penge og en del af disse kunder havde enda fået pengen tilsendt fra forsikringen. De havde bare "Glemt" at give dem videre til dyrlægen.

    Jo jeg forstår godt det cirkus er stoppet. Det er surt det skal være sådan men det kan vi takke alle de uærlige for.


  • #30   23. nov 2012 Tænker lidt på hvordan afbetalingen er aftalt? Er der afalt halvdelen skulle falde med det samme og det kan han så ikke, eller hvordan..

    Det lyder meget mærkeligt og kan næsten kun forestille mig der er noget nogen ikke har fortalt i sagen. Men håber da de finder en løsning


  • #31   24. nov 2012 de fik lånt de 7000 af bekendte så går ud fra der er lavet en afdragsordning med resten... hunden er i hvert tilfælde blevet hentet hjem,så alle er glade

Kommentér på:
kan dyrlægen det?

Annonce